[TI] [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

elliecuijk

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 12:56

@nathalie,das al een heel snelle reactie.ben benieuwd of t iets wordt.wie weet.eros stond er ook nog maar een paar uur op toen we hem zagen staan,dus t hoeft maar net de juiste te zijn...

nee ik spaar geen sleich paarden.weet niet of t wel een aparte naam heeft.het zijn paarden met een vilten laagje erover heen(dan lijkt t een beetje echt)vanbinnen zijn ze gewoon van plastic(heb er een paar die een beetje beschadigd zijn jammergenoeg)je kan er ook niet mee spelen,ze zijn puur voor de sier.Soms zit er een zadeltje bij,maar dat verschilt.ik ben ze gaan verzamelen toen ik er ooit 2 kreeg van een schoolvriend in bobiaanland.inmiddels heb ik er al 33 van klein(cm of 5,een sleutelhanger)tot groot(ong 40 cm).zelfs een paar trekpaarden erbij.maar er mogen er altijd meer bij.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 13:14

@Magica niet echt weet wel wat beginselen maar is ook erg handig voor VD. Gister bitloos aan het lange lijnen geweest over balkjes. Man dat is wel lastig := En slalomen ook erna was ook niet makkelijk maar goed Miggs deed zijn best. Owja iedereen nog fijne kerstdagen!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 13:39

Jackytje schreef:
Hier ook nog een dikke knuf voor je, Nathalie! :+:

Ik verzamelde Schleich ;) Maar omdat de kwaliteit de laatste jaren zo achteruit gaat ben ik van plan er mee te stoppen. Het is ook een érg dure hobby en ik besteed mijn centjes liever aan échte paarden.

En ik mag mijn haar verven! *\o/* Ben super blij! Ik wou al lang eens iets anders, maar knippen zie ik niet zitten.. :o Dus gaat het zoiets worden;
[ Afbeelding ]
http://fashionyourlove.files.wordpress. ... 383881.jpg
Wat vinden jullie? Ik wou dat mensen nog eens zagen dat ik écht naar de kapper geweest ben zonder mijn haar heel kort te laten knippen. En mits dit ook prima stijl én krullend kan is het helemaal super! (Kan ik haar eens stijlen maar staat het niet lelijk met mijn krullen ;) )

ow wat gaaf zo die lichte plukken wil ook wat met mijn haar doen maar nog geen idee wat

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 14:06

Hopelijk is het wat Nathalie :).

Ik ga volgende week Jack testen met bitloos, ga dan ook m'n andere singel hebben *\o/* .
Ga eerst vanaf de grond beginnen er mee wel met het bitloos en dan kijken voor er op.
Owja en mijn tijd nemen om 'm goed af te stellen natuurlijk.

Vd'en doe ik er ook mee en heb ook gegrondwerkt in de stal (en buiten de stal hoor). Kan 'm nu echt overal terugzetten en wegsturen. Ook onder het zadel op commando en lichte hulp :D

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 16:26

>;) %) pff mijn hoofd voelt zo op dit moment... Zucht :?

Snap niet dat sommige mensen gewoon niet lezen... En van mijn zinnen andere woorden maken...
Maja mevr van de mail is benieuwd naar gizmo dus ben echt benieuwd wanneer ze komt...

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 16:47

Heel vel mensen lezen ook niet. Of vervormen inderdaad de zinnen

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 17:36

Duimduim. hoe eerder hoe beter

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 18:58

Nathalie ,
ja , je adertentie is in ieder geval duidelijk genoeg ...
Hoop voor je dat er snel een fijne oplossing voor je komt ....

En mocht je eens in de buurt zijn , kom je maar een op kaydee rijden , die zet werkelijk geen stap verkeerd .

Wat een heerijk rustige 1ste kerstdag is het hier geweest.
Gisteravond hebben we diner gehad met de hele familie.
vanochtend allemaal lekker uitgeslapen en daarna ontbeten . Nou ja eerder brunch.
Daarna kadootjes uitgepakt .Elk kind was erg blij met zijn of haar kadootjes....
Is toch elk jaar weer moeilijk om voor 5 kids het geschikte te vinden !

Ik ga de beenham in de oven zetten.
Andre moet eerst nog melken en zal rond 19.30 uur weer binnen zijn. Dus ik probeer ook om half 8 alles lekker klaar te hebben.
Morgen gaan we gourmetten... ook heel erg gezellig !

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 19:38

Nathalie@ Ik bekijk net je advertentie maar had niet verwacht dat die zo klein was, hij oogt groter. Jack is rond de 1m38 maar die oogt blijkbaar ook groter. Nu succes nogmaal, de looks heeft die nu het baasje nog :).

Mmm Lekker zeg Lepel!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 19:53

nou geloof t of niet maar morgen komt die vrouw kijken... Ik ben wel beetje zenuw..

Gizmo oogt idd groter hij zal in ieder geval niet groter zijn dan 1 40

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 20:05

Kaydee lijkt ook al zo enorm !
En die is 148cm , maar mega breed ! hihihi

Nathalie , dat is mooi snel , denk dat ze heel graag wil !
succes morgen !

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 20:56

Vanaf de foto's vertonen veel tinkers veel groter heb ik het idee

Nathalie: Veel succes en sterkte morgen. Zal wel moeilijk zijn dat er iemand komt kijken. Ik hoop dat het wat voor Gizmo is :)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 22:08

ja t voelt voor mij zo falend... Dat ik de klik niet kan vinden ... T is gewoon zo dubbel

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 22:12

NathalietjeB schreef:
ja t voelt voor mij zo falend... Dat ik de klik niet kan vinden ... T is gewoon zo dubbel

Het is heel moeilijk, maar je kiest niet alleen voor jezelf in deze. Als Gizmo met een andere eigenaar een betere klik heeft, dan maak je ook de beste keuze voor je paard. Sterkte en succes morgen :(:)

Hier 1,5 uur door het natuurgebied gelopen en Baggio gewoon niet gevonden :')

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 23:06

Ik lees de hele tijd al mee, maar kom nu toch even reageren :o

In de eerste plaats fijne feestdagen!
Afbeelding

:(:) Leonoor, best banketstaaf :=

Nathalie. Op welke manier kan je de klik niet vinden? Dat je niet tot hem door kan dringen als hij er vandoor gaat? Of is gewoon het hele gevoel er niet, ook niet op andere vlakken? Want ik weet nog dat je in het begin wel heel blij met hem was/leek. En zo lang heb je hem nog niet...

Wat Gizmo doet is onbewust aangeleerd gedrag, hij moet gewoon even gereset worden ahw. Ik durf je op een papiertje te geven dat dit gedrag niet is hoe hij is. Als je hem in zijn ogen kijkt, zie je dan een paard wat er zonder pardon vandoor zou schieten om niks? Ik zie dat niet, ik zie een speels, maar liefhebbend paardje, geen monster. Dit doet me denken aan Thigor. Als ik op hem stapte (toen ik hem net had) had ik nooit het gevoel op Thigor te zitten, eerder op n monster wat soms niet eens controle had over zichzelf, laat staan dat ik er controle over had. Ik had hem in bruikleen, anders had ik hem al tien keer op marktplaats gehad, maar ik heb toen besloten ervoor te knokken de Thigor te voelen zoals ik dacht dat hij zou moeten zijn als ik erop zat. Ben helemaal vanaf nul begonnen, wekenlang alleen maar geborsteld, grondwerk, wandelen, maar uiteindelijk toen ik opstapte had ik wel het gevoel dat ik écht op Thigor zat, toen waren we ook maatjes wanneer ik erop zat! Heeft wel een half jaar geduurd... Tot mijn grote spijt moest ik toen verhuizen waarna Thig verkocht is, huidige eigenaresse heeft opnieuw heel wat te stellen gehad met hem, maar kan er nu heerlijk mee rijden sinds de zomer denk ik, ook dus ongeveer een half jaar later (vraag maar aan Eva, hij staat bij Clover op stal)

Ook met Caily heb ik in het begin echt kennis moeten maken, jankend afgestapt dat ze niet vooruit wou, dat zodra ik mn zweepje thuis liet ze n loopje met me nam, dat ze bitloos alleen ging waar ze zelf wou, zonder zadel naar buiten was ook niet bepaald geslaagd. Galop buiten was haast geen doen. Zo erg niet wat ik verwacht en gehoopt had, maarja, that's live. Waar een wil is, is een weg, dus gewoon doorgaan en er het beste van maken. En kijk nu, zonder zadel, met enkel stalhalster en zo af en toe ook wel zonder zweep gaan we het hele bos door. Plassen wou ze nooit door, beetje consequent zijn en nu heb ik een heus waterratje. Ik weet dat er een grens aan haar kunnen zit, maar we zijn twee handen op een buik, ze is het paard waar ik als een blok voor viel/val, weg gaat ze nooit.

Luna net zo, toen die bij me kwam, oei := Die deed niet veel anders als staken en steigeren. Ook dat is eigenlijk na ongeveer een half jaar pas echt goed gekomen, daarvoor wel stapjes in de goede richting, maar wel nog een grens die we niet over moesten, anders was het mis. De nieuwe baasjes heeft ze ook wel even laten zweten, maar ook dat gaat nu een stuk beter. Jaron en Andrea weet ik nog waren in het begin ook niet zo'n geweldig team, zelfde geldt voor Heidi en Jack, Kaat en Tinky, en zo kan ik nog wel even door gaan.

Een nieuw paard gaat niet over rozen, het beestje moet wennen aan jou, jij aan hem, jullie moeten samen een gebruiksaanwijzing schrijven, dat gaat met vallen en op staan. Daarbij moet hij wennen op zijn nieuwe plekje, dat vergt ook heel wat, onrust in een kudde (die niet altijd duidelijk waarneembaar is als je niet alle paarden kent) is onrust in een paard. Caily kwam bij mij van mensen waar ze 10 jaar had gestaan, na 2 maanden is ze samen met Luna naar een andere stal gegaan, en ik zie nog steeds, na 5 maanden, dat ze niet helemaal 100% op d'r plek is. Dat heeft tijd nodig, bij veel paarden duurt het wel richting een jaar voordat ze helemaal zichzelf durven te zijn.

Ik wil je niet van de verkoop af helpen, dat is uiteraard aan jou. Volg je gevoel is het enige wat ik kan zeggen. Maar verward het gevoel van "alleen staan" omdat je nog geen "maatje voor het leven" hebt gevonden in Gizmo niet met het gevoel van geen klik hebben met hem. Aan het begin schreef je dat jij het spannend vond op buitenrit, Gizmo gewoon stoer door liep. Later schreef je dat hij liep te klooien (een grens opzoeken) en dat je toen bent omgedraaid. Is hij niet gewoon aan het spiegelen nu? Icm onbewust aangeleerde spanning die hij eerst opkropt en dan ahw ontploft? Dan vraag ik me persoonlijk heel hard af of je met een ander paardje er wel uit gaat komen, en of je dan niet beter door kan pakken met Gizmo. Waarbij doorpakken trouwens niet doorgaan betekend, kan ook heel goed eerst een stapje terug doen (alleen op de grond bezig?) zijn en later weer opbouwen.

Hoe dan ook, sterkte ermee, hopelijk vind je snel de rust terug in je koppie :(:)

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 23:45

Jeetje, Lotte, jij kan echt altijd een heel verhaal typen, kan ik dus nooit :+
Wel super zeg van je, dat jij al de tijd erin wilt steken om iemand te helpen, echt top! +:)+

En inderdaad, in het begin en soms nu nog heb ik nog moeite met Tinky. Soms kan ik het echt uitschreeuwen hoe ergerlijk het wel soms niet is. Ze durft (ze heeft het wel al lang niet meer gedaan) plots een andere richting uit te lopen en echt super snel te draven, door alle hulpen heen te lopen, etc.. Bij mij werkte het dan om haar op één of andere manier gewoon om te draaien en haar echt te blokkeren. Op zulke momenten hingen we allebei de puber uit.. Ik heel dwars en ontzettend kwaad en zij volledig haar zin doen. Tja, dan gaat het gewoon echt even niet meer.. Gelukkig ben ik een persoon dat niet lang kwaad blijft en waren ik en zij na een tijdje weer rustiger en ging het weer goed. We kunnen een goed team zijn samen, maar ook echt elkaar écht dwarszitten.

Gelukkig gaat het echt TOP nu! Doodbraaf dat ze is, we groeien écht naar elkaar toe en we leren elkaar nu écht te vertrouwen. Het is en blijft een paardje met een eigen karakter. Maar, soms is een uitdaging leuk, toch? Ik ben trouwens ràzend benieuwd hoe ze in een bak gaat zijn.. Dit is al meer dan een jaar geleden en die keren toen ik in een bak reed was het een regelrechte ramp.. Toen waren er wel vele problemen die haar dwars gezeten konden hebben. (Ze stond mager/zwak, dat veulen dan, ... kortom, slechte situatie) Het is een droom voor mij om met haar verder te geraken, al is het gewoon een brevetje rijden, dàn ben ik al blij. :) Ik wil mijzelf bewijzen aan de rest. Ik wil het gevoel hebben dat ik mijn doel heb bereikt. Ik heb zo veel doelen en verlangen met haar dat ik allemaal wel eens wil doen. (Denk aan op het strand rijden, keuring, proefje rijden, ...) En ik heb het gevoel dat het ons gaat lukken, echt waar.. Het zal vallen en opstaan zijn, maar daar heb ik het echt voor over. Ik heb àlles voor haar over. Ik zou haar nooit meer kwijt willen, nooit. Zeker niet na alles wat er al gebeurt is. Ik ben door haar eens lelijk gevallen, maar ik nam het haar niet kwalijk. Ik heb echt pijn gehad toen, gewoon terug in het zadel gekropen en terug door gegaan. Het was hààr fout niet, maar de mijne. Ik had maar niet zo koppig moeten zijn, ezel dat ik soms ben zeg, jeetje. (Hoezo puber soms?)

Neen, maar bijvoorbeeld vorige keer met Oona, door de diepe plassen. Vroeger moest ik er niet aan denken. Ze wou er àbsoluut niet door. Nu doet ze het nog altijd met wat tegenzin, maar ze doet het! We kunnen nu in groep rijden én ook alleen. Voor dat laatste had ik altijd wat schrik.. Deze heb ik overwonnen. Echt, ik hoop zo hard dat 2013 ONS jaar word! Nu ze weer kern gezond is kunnen we er helemaal tegen aan. In de lente de tinkerbosrit, shoot, .. In de zomer waarschijnlijk vaak op stap met Oona of andere mensen met paarden, keuring, misschien al klein proefje op de keuring rijden? (hangt er van af als die piste komt..) En binnen een jaar of 2 mijn Massimo zadel. <3

Echt Nathalie, denk nog enkele keren na, maar als je het zeker weet moet je je er niet van weerhouden om het te doen..

Ik zit trouwens bomvol na een heerlijk menu gemaakt door de mams! Fijne tijd gehad met mijn familie ook :)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 23:53

Een nieuw paard is leuk, maar niet even makkelijk. Jaron stond ook bijna op mp.
Maar wat giz doet is imo onacceptabel.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 00:00

Ik ken Gizmo niet in het echt, maar foto's kunnen zoveel zeggen :o Ik heb het idee dat het gedrag wat hij vertoond trauma is ten gevolge van onbewust aangeleerd gedrag (hoeft niet persee bij jou gebeurt te zijn hoor Nathalie!). Zou hem heel graag leren kennen, maar eerst morgen maar eens afwachten, wie weet...

Wat leuk om te lezen Kaat :) Vind je endurance niks dan? Dat kan je gewoon buiten op straat oefenen, heb je geen piste voor nodig. (grappig, jij schreef bak, ik zo huh? Dat hoort niet bij Kaat :P En idd, onderaan je post schrijf je gewoon weer piste :Y) Gewoon jezelf blijven hoor ;) )

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 00:01

ik heb hetzelfde gehad met king. Ik heb 3 jaar lang bezig geweest met hem en op een gegeven moment schoot hij er ook met mij zonder reden vandoor. Voor mij de druppel.
En heb er geen seconde spijt van gehad. King heeft het nu super naar zijn zin! En ik ben helemaal gelukkig met merc. Tuurlijk is hij ook soms ondeugend, maar eigenlijk kan ik zijn stoutheden veel beter controleren en de baas boven zijn.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 00:06

Ik vind 3 jaar proberen veel eerlijker als 4 maanden, sorry :o Na vier maanden is geen enkel paard volledig op zijn plek en zodanig gewend aan zijn baasje (en vice versa) dat je een beeld kan vormen. Je moet klikken met een paard, dat sowieso. Maar een klik hebben en maatjes zijn voor het leven zit nogal wat tijd tussen. Ik hou van die boefjes, moet eerst half dood liggen voor ik er niet meer op durf. Heb nu zelf het braafste paard op aarde, ook heerlijk hoor, maar zeker geen must (wel grappig, sommige mensen denken nu schijnbaar dat ik niet van aanpakken weet, mwhaha). Maar er zijn ook wel paarden die als braaf bestempeld zijn en jan en alleman mee weg rijdt terwijl ik er liever niet opstap. En dan luister ik ook naar mn gevoel, en stap ik gewoon niet op. Henk bijvoorbeeld, prima paardje, hartstikke braaf, durf er iedereen op te zetten. Heb hem zelf ingereden, maar ik heb er gewoon niks mee en eens in de zoveel tijd moeten we even ruzie maken dat we er achteraf beiden de kriebels van hebben, ben stiekem blij dat hij nu een eigen verzorgster heeft :o

Luna is hier ook weg gegaan vanwege geen klik hebben, van mijn kant, zij klikte wel met mij. Ik deed er ook alles mee en ze gedroeg zich niet buitensporig, ik had haar toen nagenoeg een jaar. Alles ging eigenlijk lekker, en toch voelde het voor mij niet kloppend. Emotioneel is zij voor mij veel meer dan wie dan ook weet, maar toch wist ik dat het tijd was om los te laten, plekje in mn hart zou daarmee niet weg gaan. Heb er geen moment spijt van, achteraf ook duidelijk de puzzel af kunnen maken; Caily en Kyra zo is perfect voor mij. En gek genoeg heeft het lot bepaald dat Luna en ik toch niet helemaal gescheiden moesten worden, al weten we beiden heel duidelijk, Caily hoort bij mij, zij hoort bij J&J, en dat is voor ons beiden prima :)
Laatst bijgewerkt door Caily op 26-12-12 00:11, in het totaal 1 keer bewerkt

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 00:06

Wij hebben er hier ook zo een gehad,echt een waanzinnig mooie merrie,maar als ze hengstig was,was er niks mee te beginnen,ging ze ook gewoon terug naar huis.....En ze had een enorm dominant karakter,ik was ook de enige die haar kon longeren,hi,hi,als iemand anders het probeerde was het waterskieen door de bak. :j
En dan verkoop je haar,vertel je precies hoe ze is en dan kom je haar een paar maand later weer tegen op MP,want ze was volgens haar nieuwe eigenaresse te dominant.......Zucht,heeeel jammer.
Dit zijn paarden die bij hele consequente mensen tercht moeten komen,en ik hoop dat dat lukt met Gizmo :)

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 00:07

HijadelaLuna schreef:
Wat leuk om te lezen Kaat :) Vind je endurance niks dan? Dat kan je gewoon buiten op straat oefenen, heb je geen piste voor nodig. (grappig, jij schreef bak, ik zo huh? Dat hoort niet bij Kaat :P En idd, onderaan je post schrijf je gewoon weer piste :Y) Gewoon jezelf blijven hoor ;) )

Haha, serieus? :') Nou, ik wou een beetje -eh NL klinken ofzo en dacht, ach ik gebruik eens bak. Is bij deze gefaald, whahah. Endurance lijkt me wel leuk, maar ik denk dat Tink het na een tijd wel gehad zou hebben, mits het veel galop en draf is :) Hier is het echt lekker veel stap en rustig aan, ze kan hard, maar dat is maar eventjes.

Ik wil graag met haar gaan springen/crossen :) Vooral springen dan, crossen wilt mijn moeder niet. Dat vindt ze te gevaarlijk..

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 00:21

Ik heb mn bericht nog ff ge-edit.

Dat is idd jammer Carolien, maarja, pik met verkoop maar eens het goede baasje eruit, dat is toch voor een gedeelte ook wel gokken. Ik heb met zowel Thigor als Luna geluk gehad, maar t kan zo maar ineens anders zijn. Hopen maar dat ze inmiddels wel een passend baasje heeft, heb je enig idee waar ze nu is?

Haha Kaat, ik ben nog steeds van mijn menig dat een van de oorzaken van mij depressie's ligt bij het niet meer horen van die mooie zuiderse taal :P Afgelopen weekend in Brabant geweest, dat was al heerlijk, haha. Ooit... Cross zou ik alleen aan beginnen als je ziet dat je paard een goede techniek heeft met springen. Luna bijv. zou ik daar wel geschikt voor zijn, Caily wat ik tot nu toe heb gezien niet, maar kan best dat die me als ik er wel mee bezig ga nog gaat verbazen. Kyra moet ik nog zien, de eerste keer los springen was echt mwah. Maargoed, laten we die eerst maar eens leuk aan het lopen te krijgen, heb er net 7 keer op gezeten ofzo.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 00:22

Cross leren ze wel. Mn vorige paard sprong graag. Wel lpmp. Noooooit wat geraakt.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 00:24

Zover ik weet heeft Tinky een goede techniek, heb het ooit nog eens gefilmd..