Hihi, heb men vinger gebroken na er een manegepaard met me spacede Het was de ergste pony van de manege.. ging gewoon met je door de bak racen. Was er toen al eens afgevallen trouwens, rij ik netjes een cirkel, en toen sprong het beestje met vier beentjes in de lucht. Viel ik, plat op mijn ribben. Kon 5 seconden niet meer ademen :/ Instructeur helemaal ongerust dat ik een rib gebroken had, dus heb nog 5minuten in het zand mogen liggen Achteraf op een andere pony verder gegalopeerd.
Edit; nog niet geprobeert sinds toen, Snackie. Dus ben eig. erg benieuwd..
SIEMxFUNNY
Geplaatst: 27-02-12 19:27
Oh heerlijk Karlijn. zie het helemaal voor me.
Inney: gecondoleerd. Misty heeft een mooie leeftijd bereikt.
Andrea: had al in je topic gereageerd, maar het zijn echt leuke foto's geworden
Kaat: ik heb zelf wel gemerkt dat het erg uitmaakt hoe je dressuurt zegmaar. Hoe je les krijgt. Beetje zoeken hoe je je paard gemotiveerd krijgt. Snap wel dat het lastig is.
Inderdaad, ik dacht misschien lesjes te proberen verzinnen met verschillende dingen tussen, zodat het gevariëerd blijft en het niet steeds hetzelfde is en saai wordt. Ik dacht misschien eens met een sperriempje te rijden? Bij mijn shet merkte ik écht het verschil als ik met of zonder reed. (Tinky wist ook altijd haar bit om te draaien, we zijn erachter gekomen waarom dit gebeurde - aan de ene kant van de riempjes waren er 2gaatjes en aan de andere kant maar 1..)
Oké, het is offcieel.. ik heb een zo'n HAAT aan smartschool.. Kan ik me niet inloggen, terwijl de combinatie wél juist is, daar ben ik 100% zeker van.. Vorige keer ook al, en de dag erna kon ik er gewoon op!
Leuk hoor, en ik moet een belangrijke brief afprinten die tegen morgen op het secretariaat moet verschijnen, anders kan ik donderdag niet mee op excursie
* Start net de laptop weer opnieuw op. Laptop had de accu nodig. Kom ik erachter dat die nog bij mijn ma lag. Heeel handig van Simone. Kon ik weer terug
Karlijn, Succes woensdag!! Hopelijk komt die brommer snel! Dat voorzichtige wat Diaz heeft, heeft king ook, bewees ie vandaag ook weer. Is altijd leuk om te spelen met je pown
Hinke, daarom vlecht ik king zn staart ook, wassen gaat nu niet en zn staart wordt lang, wil hem nog niet knippen. Maar supergaaf dat je op je meissie gereden hebt!
Jody, wat erg zeg! veel sterkte
Andrea, lekker in het bos gereden! Gave foto's ook!
hier nog een tinker die in de bak veel minder goed loopt dan buiten. Buiten zit er veel meer pit in zn kont.. die moet je er in de bak bijna "intrappen"
Nou vandaag dus nieuwe bijrijdster voor king gevonden! Als het goed klikt, dan wordt ze bijrijdster! Ik vond het een leuke meid en het gevoel was gelijk eigenlijk goed. King vond dr ook erg interessant en was ook erg beleeft en netjes naar haar toe. Na tijdje gekletst, king gepoetst en opgezadeld. Eerst lekker gefreestyled en gelongeerd. Hij mag altijd eerst ff lekker gekken en dan gaan we pas aan de slag(anders is meneer toch niet braaf en nu wel) Dus daarna ik eerst erop.. en het ging toch zomaar goed!! zelfs toen er een hele grote tractor langs reed) De paarden naast de ring(de bak is niet te rijden nog) waren alleen wat aan het pesten, dus kon niet het hele rondje rijden. Daarna dus zn bijrijdster erop en hij was heel braaf! Hij plakte wel wat aan mij, maar ach dat vind ik alleen maar fijn. vrijdag komt ze weer.. dus ben benieuwd! Worden dus meer foto's van king en mij rijdend hihi
naja het is niet kneden het is gewoon ineens een hele harde ophouding geven.. hij gaat zeg maar in de gewone hulp hangen, dus ik laat als hij vertraagt tussendoor los(in de hoop dat ie het gaat snappen dat dit de bedoeling is) maar op een gegeven moment hangt hij alleen maar.. dus dan snuk ik een keer en dan staat meneer stil. Leuk is het niet, maar na bijna 3 jaar heeft ie nog geen rem :S
hmmz, dat is wel eigenwijs, maar een ruk is ook niet fijn voor jou. heb je dat al eens besproken met je juf?
SIEMxFUNNY
Geplaatst: 27-02-12 21:14
Snackie schreef:
Zachtjes soepelder kneden komt vanzelf goed!
even gtst kijken, spannend!
GTST is al jaren mijn nutteloze, ontspannen half uurtje op de bank.
Ik ga morgen de rem van Gizmo checken. Ben vrij dus wil een rondje buiten proberen. Hij schijnt naarmate je verder weg gaat heftiger te worden. Ben benieuwd.
ja zij denkt dat het komt omdat meneer te veel op zn voorhand loopt(ik ben wel bezig met hem netjes op zn achterhand te rijden, maar dat lukt niet altijd) en met remmen valt ie nog verder voorover. Daardoor is stilstaan moeilijk. Maar meneer kan wel ineens stilstaan hoor, als ie iets hoort, als degene die op de grond staat ineens stilstaat(bijv met buitenrijden) of als ie geen zin heeft. Dus hij kan het wel, maar meneer gaat gewoon makkelijk tegen de druk in. Of dat er ooit uitgaat weet ik niet. Met veel dingen gaat ie niet meer tegen de druk in, maar met remmen nog wel.. helaas.. maar ach elke gek zn gebrek toch
@ Karlijn: Lekker spelen! Je man heeft met haar gerent? Leuk, dat doet die van mij ook. Samen trainen voor de marathon
@ Becs: Sandy road ranch, nooit van gehoord. Sorry....
@ Inney: Gelukkig weer uit bed. Wel jammer van het oude paardje, maar 35 jaar is een zeer respectabele leeftijd! Jij sterkte, want het is en blijft gewoon naar zo iets mee te maken.
@ Snackie: Nu met penning, dus geen wild west taferelen om de boswachter voor te zijn...
@ Sandra: Een nieuwe bijrijder, wat leuk. Plakken aan jou als zijn steun en toeverlaat... Ik ben benieuwd naar meer foto's van jullie.
@ SIEMXfunny: Succes op je 'ontdekkingstocht' morgen buiten & vooral ook veel plezier!
GTST, tja...... Iemand had het over 'iedere gek zijn gebrek' toch ?
Heb verder weinig te melden. Morgen druk paardendagje: grondwerken met eigen paardje en meisje, daarna paardje van stalgenoot wassen en 's avonds als een soort van groom-fotograaf-publiek mee naar wedstrijd. Nog ff een plaatje van mijn plaatje om deze post mee af te sluiten:
Mensen, helaas moet ik mij voor een weekje een beetje afmelden.... Ik probeer wel beetje bij te lezen, maar 6 mrt heb ik een examen en moet dus even goed gaan leren. Dus moet ik bokt een beetje aan de kant schuiven voor eventjes.