[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 22:56

SuperRoos schreef:
Citaat:
Het kwijlt, is toch schoon, lang, jeugdig, jolig, analyseert, houdt van een glaasje en een sandwich: het is onze SUPERROOS.

ontzettend jammer dat deze niet meer in mn onderschrift past haha

Karakteranalyses en wachtlijst naast elkaar zetten, dan heb je weer een regel vrij.

Bonte

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 23:00

fjordkootje schreef:
Heb je nog wat geleerd vandaag, Bonte? Heel irritant dat de exifgegevens uit al jouw foto's weg zijn, is een tic van mij om soms naar te kijken.
Ik had gisteren met die Belsen buiten met de 70-200 iso 640 en f2.8 nodig

Geleerd genoeg, maar nu nog onthouden en in praktijk brengen.
Moesten veel foto's binnen nemen, want het was heel koud buiten.
In de bak is altijd moeilijk. Ik had 1600 iso (vandaar de ruis, die ik heb weggewerkt, maar nog wel te zien is ) en dan op 100 en dan op S, dus het diafragma werdt zelf uitgerekent.
Nog even 3 van Glen en dan stop ik.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 23:05

wat op 100?

Bonte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 23:06

Cheveyo schreef:
wat op 100?

sluitertijd

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 23:10

ehum ja duh, snap er ook nog maar weinig van...

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 23:29

Mooie foto's Bonte! Knappe hengst ook hè

Bedankt voor het opzoeken van rekeningen, Flettie. Mijn rekening is dus ook ZONDER visite want ik ben erheen gereden. Ik blijf maar kwaad en kan het niet van me laten afglijden. Schijnt dat echtpaar (het is een DA-stel) heel veel aandelen in een rederij daar bij een scheepswerf in Hoogezand te hebben, tja, hoe kan dat.... Enfin, geen gezeur meer, ik ga er maandag heen en eens kijken of er iets aan te doen is en zo niet, exit die DA.

Hoera hoera, ik keek net maar eens op mijn bankrekening....is de zorgtoeslag en woontoeslag gestort. (Dus niks geen beschikking ontvangen, rarara). Dus ik sta even weer in de plus. Ik ga er wel qua ziektekostenverzekering op achteruit maar jullie misschien ook. Ik had vorig jaar geen tandartsenverzekering meer maar wil die nu wel, al is het maar voor controle en vullingen. Heb geen zin in gaten in mijn mond en over 5 jaar een kunstgebitje...

Ben heel blij met de update over Clay. Ik heb zelf het idee dat veel dieren te snel worden ingeslapen namelijk. Als een dier geen of nauwelijks pijn heeft moet je het de kans geven te herstellen. Ook al heb je er meer omkijken naar door overgeven, ontlasting laten lopen, urine idem or whatever. Niet iedereen kan dat opbrengen. Dus hulde Keevagirl!
Hij heeft nog levenslust en maakt er nog wat van dus moet je dan voor schepper gaan spelen en er een einde aan maken? Ik geef mijn honden als het zover is ook meer kansen dan de vorige hoor, zeker weten!

Bij paarden is het helemaal triest vind ik. Omdat ze vaak verzekerd zijn wordt er al snel besloten naar een ritje slager (bij artrose e.d.) Dan wordt er uitgekeerd en kan een volgend paard worden afgeschaft.
En dan maar jammeren, die meiden, mijn lieve paardje moet dood blèh blèh. Terwijl dat beest in de wei of recreatief nog járen mee kan maar ja, ze kunnen er dan geen wedstrijdjes mee doen dus exit pony/paard.

Ik heb het gevoel dat Clay iedere dag sterker wordt. Ik hoop dat zijn darmen ook snel weer normaal kunnen gaan werken. Keevagirl, je kan altijd nog eens naar de website van de krater voor een steentje ter ondersteuning. Om zijn halsband, baat het niet dan schaadt het niet.

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 23:35

trusten. Kijken of ik kan slapen. ben nu moe, maar als ik in bed lig ben ik weer wakker.Afbeelding

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 23:37

Even uit mijn blote hoofd, mijn ex-man was vakfotograaf....

* Diafragma is om veel of weinig licht in te laten;

* Sluitertijd is de hoeveeltijd tijd om het licht op de gevoelige plaat te vast te houden;

*Isowaarde is het aantal korrels waaruit een foto gaat bestaan;

En dan heb je nog de afstand, dat lijkt me vanzelfsprekend;
- Dichtbij, dan wordt de achtergrond wazig;
- Veraf, dan wordt de voorgrond wazig;
- Oneindig dan is alles lekker scherp.

Bonte, als ik het verkeerd heb uitgelegd verbeter jij me maar, kun je meteen checken of je wat geleerd hebt

Zit nu lekker aan een cola-rum, alle paardjes zojuist afgevoerd en de hondjes allemaal nog even uitgelaten.

Truste allemaal !!
Laatst bijgewerkt door Knollehollen op 06-01-06 23:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 23:37

Gave foto's gemaakt Bonte. Waar heb je dat geleerd als ik vragen mag. Was dit zo'n workshop van Femke of heb ik 't gewoon over 't hoofd gezien en heb je 't ergens op TP geschreven?

In ieder geval super gave foto's.

Ga ook m'n mandje opzoeken. Trusten en tot morgen weer.

Knollehollen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 23:41

Soxje schreef:
Bij paarden is het helemaal triest vind ik. Omdat ze vaak verzekerd zijn wordt er al snel besloten naar een ritje slager (bij artrose e.d.) Dan wordt er uitgekeerd en kan een volgend paard worden afgeschaft.
En dan maar jammeren, die meiden, mijn lieve paardje moet dood blèh blèh. Terwijl dat beest in de wei of recreatief nog járen mee kan maar ja, ze kunnen er dan geen wedstrijdjes mee doen dus exit pony/paard.

Je hebt helemaal gelijk.....

Bonte - mooie binnenfoto's van Glenn King Hill, is erg moeilijk met dat valse licht !!
Laatst bijgewerkt door Knollehollen op 06-01-06 23:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Keeva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 23:42

Soxje schreef:
Ben heel blij met de update over Clay. Ik heb zelf het idee dat veel dieren te snel worden ingeslapen namelijk. Als een dier geen of nauwelijks pijn heeft moet je het de kans geven te herstellen. Ook al heb je er meer omkijken naar door overgeven, ontlasting laten lopen, urine idem or whatever. Niet iedereen kan dat opbrengen. Dus hulde Keevagirl!
Hij heeft nog levenslust en maakt er nog wat van dus moet je dan voor schepper gaan spelen en er een einde aan maken? Ik geef mijn honden als het zover is ook meer kansen dan de vorige hoor, zeker weten!

Ik heb het gevoel dat Clay iedere dag sterker wordt. Ik hoop dat zijn darmen ook snel weer normaal kunnen gaan werken. Keevagirl, je kan altijd nog eens naar de website van de krater voor een steentje ter ondersteuning. Om zijn halsband, baat het niet dan schaadt het niet.

Sox, je brengt weer traantjes, maar wel goede hoor
Zo voel ik het ook, als hij nog wil, wie zijn wij dan om te beslissen dat WIJ dit niet meer willen ? Ga meteen 'ns kijken op de site van de Krater.

Prachtige foto's Bonte !! De modellen zijn ook prachtig natuurlijk, maar het is toch de verdienste van de fotograaf om op het juiste moment af te drukken.

Annick, hoe gaat het met Deems ?

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 23:48

Keevagirl - we houden gewoon de moed erin wat Clay betreft....

Whis_Serada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 23:54

KV hopen dat het iedere dag zo voor uit mag gaan.

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 00:02

Bonte schreef:
Cheveyo schreef:
wat op 100?

sluitertijd

Welke lens, op hoeveel mm's zijn deze 3 van Glenn gemaakt?
Heel andere witbalans op de 3e foto.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 00:04

dank je roos, ik moet iig geen spoorloos gaan kijken als ik ziek ben... daar krijg ik alleen maar meer hoofdpijn van blègh voel me slecht, ga lekker in bad en dan slapen
peewee houdt d'r eten nu wel weer binnen, thanks!

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 00:53

Zo stond whis en van de week bij na het rijden heerlijk op haar gemak hihi. met pruillipje.
Afbeelding

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 01:59

Lief lipje

Keeva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 08:49

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-06 09:05

Hidihi! Ben de afgelopen dagen erg druk geweest, wil mijn schoolwerk afkrijgen voordat ik vanmiddag op de trein stap naar Jean, wat helaas al weer niet gaat lukken dankzij een van mijn heeeeeeeeeeeerlijke projectgenootjes! grrrr.

Ik zal zo even op iedereen reageren.

In elk geval even voor Sox: als ik heenrij naar de DA om te enten ben ik 15 euro kwijt! Voor Ro was ik, slik, 55 euro kwijt want daar moesten ze heen komen rijden.

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 09:30

Morge Allemaal,

Keevagirl:
Fijn dat clay ernog is.

Leuke foto's weer gezien,wat kunnen paarden toch veranderen ten goede. Afbeelding

De laatste paar dagen weinig online geweest,nu ik weer op een gezellige manege staat kom je weer laat thuis en dan gauw me bed in want ja de volgende dag moet je toch werken. Afbeelding

Macho loopt in de binnenbak alsof hij niet is weggeweest en gisteravond in de buitenbak was hij positief jolig,dus alles gaat prima hij blij ik blij.
Eergisteren was hij erg stijf,toch weer even wennen op stal staan,gelukkig liep hij gisteren weer prima.
Vanmiddag gaan we met de groep een buitenrit maken,dus dat worden nog meer foto's.

Iedereen een prettig weekend toegewenst ! Afbeelding

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 09:51

Goedemorgen!!!

Bonte, mooie foto's!!!

Keeva, mooi dat het beter lijkt te gaan... Ik heb inmiddels de blaren op mijn duimen staan, maar ik blijf verder duimen voor hem hoor...

Zo naar de paardjes, hier eerst even voeren, dan lesje geven en dan Lisje nog even longeren. Ik hoop dat alles nog heel is en dat Hindu niet heeft besloten haar ontsnappingspoging van gister te herhalen (ze stond in het andere stuk land, is over het hek heen gelopen... Echt een tinker... ). Dan ben ik weer lekker op tijd thuis om op mijn woefhappie te passen...

Vanmiddag eens kijken of ik mijn pc boven aangesloten krijg op internet, moet met een router, maar ik ben benieuwd...

Vanaaf weer paardjes voeren en dan lekker uit eten met mijn beste vriendin.

Lekker bezig dagje dus...

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 09:51

Denken jullie dat het echt bij elke DA/VA voorrijkosten scheelt als je met je paard daarnaartoe rijdt voor enting/check/etc?

Ik was begin december trouwens rond de 20 euro kwijt voor tetanus/influenza

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 09:56

Goedemorgen.... lekker bij gelezen...... Met Clay gaat het nog steeds redelijk, geef hem maar gewoon de tijd en kans Keeva, dieren zijn sterker dan dat wij soms verwachten...

Leuke foto's Bonte..... Voor Pitalo heb ik ook een zwak.... had dolgraag een veulen willen hebben van de combinatie Lucy en Pitalo, maar ja....

zie jullie later weer.... effe koffie drinken met manlief...

coydog

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 11:47

Even een reactie op de entings kosten.
Als je ze langs laat komen betaal je voorrijkosten maar als je zelf langsgaat betaal je het consult, soms is dit goedkoper maar dat gaat niet altijd op.

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 11:56

klopt coydog ik had daar zelf ook al aan zitten denken, dus volgende keer eerst bellen en vragen wat bijde kost, en dan zie je gauw genoeg wat goedkoper is,

Helaas kost constult ook vaak erg veel geld.