[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

IndianaJones

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 21:12

kom zo binnenvallen, moet volgens mij 2 bladzijden teruglezen, maar duik zo eerst lekker m'n badje in (ben zooooo koudddd). Las net over jonge hengstjes en opfok.
Volgens mij is hier hengsten(opfok)weides in de buurt voor zo'n 30 a 35 euro in de maand (zomers). Dat vond ik reuze meevallen.

Toen ik Shathuutje gekocht heb, hebben we besloten hem zolang mogelijk hengst te laten (zolang het leuk blijft en het kan). We hadden natuurlijk als cadeautje in juni Reilly gekregen dus eigenlijk heel snel besloten om niet op zoek te gaan naar een nieuw baasje nu voor Reill, maar hem lekker bij Toetje te laten, zodat ze samen op kunnen groeien. Ze kunnen het prima samen vinden en spelen en ravotten lekker met elkaar.
Zo kunnen ze af en toe ook eens even samen met onze ruinen de wei op, vindt het ook wel belangrijk, dat ze naast dat ze samen opgroeien en dingen van elkaar leren ze ook bij wat oudere heren (dames mag ook, maar de eigenaresses van de dames zien dat niet zo zitten, hahaha) in komen af en toe, zodat die ze ook af en toe eeeeven wat kunnen terechtzetten.
Ben blij dat ik ze nu zo samen kan houden. En over een jaar of 3 zien we wel wat we met Reill doen....misschien houden we het lekker ding zelf wel (maar dat zien we dan wel...moet financieel ook allemaal kunnen natuurlijk...)

Reill en Toetje....2 dikke vriendjes...
Afbeelding

Nu duik ik eerst lekker m'n badje in...kom ik straks terug!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 21:24

30 á 35 is wel te doen, zeker wel. Dat vind ik reuze mee vallen
Leuk stel trouwens die 2!

Dienie; dat is super, ik hoop echt dat we hem dan in de opfok kunnen gooien en daarna kunnen we alsnog kijken wat we met m doen

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 21:27

Mazzel-meid schreef:
30 á 35 is wel te doen, zeker wel. Dat vind ik reuze mee vallen
Leuk stel trouwens die 2!

's zomers redt je dat wel, maar wat betaal je dan in de winter?????

Keeva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 21:30

Gauw even een korte update over Clay, omdat ik weet dat sommigen van jullie erop zitten te wachten .

We hebben er vandaag weer een dagje bijgesprokkeld, alweer een goede dag eigenlijk. Wij hebben het idee toch een lichte verbetering te zien, de deken waarop hij binnen ligt is niet meer nat van de urine, en als hij naar buiten gaat (en dat doet hij een paar keer per dag, en graag !), dan staat hij "leeg te druppelen". Het lijkt dus toch of hij weer enige controle over zijn blaas krijgt, anders zou hij binnen ook druppelen. Ook lijkt hij z'n achterpoot wat meer te gebruiken, maar dit kan volgens de dierenarts ook reflex zijn, dus dat hij het doet zonder het zelf in de gaten te hebben.

Hij heeft nog steeds geen pijn gelukkig, en blijft z'n eigen vrolijke zelf. Vandaag is hij een half uurtje mee naar buiten geweest, toen ik bij de paarden was. Dat lijkt hij toch ook wel fijn te vinden, al was hij daarna bek-af.

Het blijft moeilijk, wat te doen, en wanneer ...

Vanmorgen is de jongen hier geweest die hem aangereden heeft, was toch ook wel confronterend. Ik vond het knap dat hij kwam, heb hem ook gezegd dat hij zich niet schuldig moet voelen, maar toch heb je ook zoiets van : "Ja, banketstaaf, JIJ hebt dit veroorzaakt" ! Is ook niet eerlijk, weet ik, maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan he ...
Hij kwam overigens voor de schade aan zijn auto, die gelukkig meeviel.

Morgen weer een (hopelijk toch nog positief) berichtje !

hetlarixbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 21:33

Dienie mooie foto's. Ze is echt veranderd.

IJ mooie foto zeg. Die twee door de bocht.

Sox goed zo pak die afknijper maar aan.

Chubby grote pubber.

Keeva toch een goed bericht, mooi.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 21:38

super KG, fijn dat het opwaarts gaat met clay!!

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 21:39

@ Sox: mijn geheugen werkt dus niet meer zo goed als ik gedacht had.... Influenza-tetanus was vorig jaar 31 euro. Influenza alleen is 16 euro. Dit is incl. voorrijkosten en excl. 16% BTW.

Bladert even door in de DA rekeningen:
Castratie van een kater incl. verdoving, antibiotica, pijnstiller: 22.50
Sterilisatie van een poes incl. verdoving, anitibiotica, pijnstiller: 53.10
Scannen op hengstigheid: 16 euro
Koliekbehandeling: 35 euro
Drachtigheidsonderzoek: 8 euro (maar dit was samen met een andere behandeling)

Er worden geen aparte/extra voorrijkosten berekend. Kunnen ze ook niet aan beginnen volgens mijn DA want de concurrentie met omliggende praktijken en NL is te groot. Verder zijn alle bedragen excl. BTW.

Ik duim trouwens voor je voor die baan! Ook al is het maar een paar dagdelen per week, het is altijd meer dan je op dit moment hebt.

@ Keevagirl: gelukkig weer een dagje erbij gesprokkeld en een kleine verbetering in Clay zijn toestand. Ik duim nog steeds voor hem hoor!

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 21:41

Lees nog net je bericht Keevagirl - misschien toch enig sprankje hoop? Ik hoop het zo voor jullie allemaal...

Afbeelding

Dit was mijn eerste Tinker Mr. Bean in 1998. Onder het zadel superbraaf, maar eenmaal in de stal als je hem dan aanraakte als hij stond te eten, dan kreeg je een bok boven de staldeur uit. Had ook enorme open mok ter grootte van 5 cm in het rond. Heb hem geruild tegen een andere Tinker, maar die bleek kreupel te zijn in de linkerschouder. Ook weer teruggebracht en weer geruild tegen dit miezerige tinkertje, die uitgroeide tot mijn superpeerdje qua karakter, Nikita, zoals jullie reeds gezien hebben.

Afbeelding

hetlarixbos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 21:44

Dienie waar heb jij je tinkers vandaan gehaald?

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 21:46

chubby, haha puberaal kussen bij de mac, dinsdag weer voor je koken en blijfen slapen ik wordt hier jaloers hahaha
sanadome is idd soort thermen

pellie haha, idd veilig vrijen ja
verder alles ietsje beter bij jou, alleen peewee nog geen eetlust echt...

wenk, knuf aan scrabble! ook maar aan whiskey met dat rare pakje haha
wel handig zeg, ga ik onthouden voor tala

nikita, leuke papsie hond
en allemaal mooie paardenfoto's weer voorbij, leuk hoor
nikita is prachtig geworden!

mazzelmeid, lekker geknufd met kaylen, en je vader overweegt kaylen in de opfok te doen... dat zou wel leuk zijn!

boya, haha jaloers op sanadome ok dan haha niet op de veilige sandwich, ik heb ook alleen maar heel hard lopen roepen, pas op mn broek scheurt haha
mooie foto van de jonge hengsten trouwens

jellie, haha foute poppies gelikt, naja zeg je vind er wel de juiste woorden voor he haha
hoop dat je snel reacties krijgt op het huisje!
flan een beetje kijkerig met alles maar verder allemaal goed gegaan, fijn hoor
haha, hier hebben ze trouwens weleens aan een pensionklant gevraagd of ze een zwerfster was, kan je nagaan hoe wij er bij lopen

indezz, houdt wijs de mond en reageert niet op mij haha heel verstandig! haha

IJ, leuke foto

keevagirl, klinkt toch wel echt als verbetering van clay, moeilijk om dat te gaan geloven, omdat het zo onlogisch lijkt, je weet het gewoon echt nog niet wat het allemaal gaat doen
en de jongen geweest die hem heeft aangereden, dat lijkt me fijn, toch enige betrokkenheid zeg maar, weet t ook niet, fijn en moeilijk tegelijk
hopen dat het van zn pootgebruik geen reflex is maar echt bewust... en zn blaas lijkt wat onder controle, ow ik hoop het zo he...

zo roos is schoon hihi
sanadome was heerlijk, kan alleen niet zwemmen, die beweging met mn been doet zeer, zou niet meer moeten, zou gewoon moeten kunnen, dat was een beetje jammer, wordt je toch mee geconfronteerd dan

zo lekker vroeg mn bedje in, morgenochtend naar fig en nu nog ff kwijlen bij foto's van fig... kan ff nog niks plaatsen

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 21:49

Mamauba - bij de Koning in Ede, ik mocht ze gelukkig steeds blijven ruilen, tot ik een gezonde had zonder al te veel gebreken,... daarom ben ik zelf gaan fokken, dan weet je wat je hebt, maar alle karakters zijn weer anders, ik zal nooit een 2e Nikita krijgen, dus ben ik heel zuinig op haar....

Het kwijlt, is toch schoon, lang, jeugdig, jolig, analyseert, houdt van een glaasje en een sandwich: het is onze SUPERROOS.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 22:05

Pffffff, klinkt toch totaal niet negatief hoor, komt ook bij mij over als iets van verbetering Keevagirl. Zit hier weer met natte ogen om Claytje. Zo fijn dat jullie hem een kans geven!

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 22:18

Wie is hier niet blij met de bal (sorry voor de slechte kwaliteit )
Afbeelding

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 22:25

Pitalooo
Laatst bijgewerkt door Cheveyo op 06-01-06 22:30, in het totaal 2 keer bewerkt

Bonte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 22:27

Cheveyo schreef:
Pabloootje

ben niet zo'n Pablofan. Deze is veeeeeeeeeeeeeeel knapper
Citaat:
Glennn?

Ook niet. Blijft niet veel over he

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 22:32

zo net uit badje...ben weer lekker warm!

Weet alleen dat die hengstenwei (wel hier in het noorden, op de grens van Groningen/Drenthe) zomers 1 a 1,25 per dag kost. 's-Winters hebben ze daar niet veel ruimte. Enige hengsten komen dan op stal, maar geen ruimte buiten. Dit is alleen voor de zomers. Weet ook niet hoeveel paarden etc er staan, heb verder niet geinformeerd, omdat ik ze thuis hou. Maar kreeg de tip van degene die ons de stal verhuurd.

Lees ook iedere dag vol spanning mee met Clay....klinkt toch wel beetje hoopvol hoor, vind ik. Dikke knuff voor Clay.

Ben moe...om alle verhalen hier aandachtig terug te lezen moet ik nog 4 bladzijden terug kwam ik net achter...en eigenlijk roept m'n bank me
Morgen ontzettend vroeg weer op (naar een menwedstrijd) dus ga nu nog heel even op m'n bankje met m'n kereltje en dan lekker m'n bedje in. Ben rozig geworden, hele dag buiten in de kou en net in een ontzettend warm bad...Annemarie soest wat weg hier

Lees morgenavond als ik terug kom hier terug...

trusten voor straks

Bonte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 22:33

Cheveyo schreef:
Pitalooo

Wil je niet steeds stiekem je antwoord veranderen
Maaaaaaaaar na 3 pogingen zit je goed. het is deze kanppe man
Afbeelding

En Uglee mocht ook even op de foto voor ze weer naar haar stal ging. Vind dat zo'n lekker ding
Afbeelding

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 22:35

Citaat:
Het kwijlt, is toch schoon, lang, jeugdig, jolig, analyseert, houdt van een glaasje en een sandwich: het is onze SUPERROOS.

ontzettend jammer dat deze niet meer in mn onderschrift past haha

bonte, super foto's

IJ, veel plezier bij de menwedstrijd!

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 22:39

Pitalo is weer niet mijn smaak, ik hoopte gewoon heeeeeel erg op mooie foto's te zien van Pablo haha. Heb je ze ook nog ergens online staan zodat ik ze kan zien?

Roos, fijn dat je ze vandaag ontvangen hebt, lekker doorgaan met kwijlen nog even haha, het zijn er veel he? !

Clay nog een goede dag, we blijven doorgaan met de vibes!!! En nog steeds geen pijn, fijn voor hem en jullie.

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 22:39

Goedenavond! Net terug van mijn werk. Heb snel bijgelezen. Zielige hondjesfoto's gezien. Tinkies die zijn opgeknapt ed. Roosje die lekker uit haar dak gaat... Cheveyo die vals speelt bij het raden van de foto van bonte
Vandaag opgenomen op camera hoe ik een cliënt begeleidde. Poeh wat word ik daar nerveus van, ben dan mezelf niet. Is allemaal voor de langdurige cursus die we met het hele team volgen. Wel erg leerzaam gesprek gehad na die tijd. Ze was wel positief over mijn manier van begeleiden, dus dat zat gelukkig goed!
Maar nu lekker slapen! Cinnie is moei. Kan geen CINNIEEEE meer horen......

Bonte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 22:45

Cheveyo schreef:
Pitalo is weer niet mijn smaak, ik hoopte gewoon heeeeeel erg op mooie foto's te zien van Pablo haha. Heb je ze ook nog ergens online staan zodat ik ze kan zien?

Geen foto's van pablo vandaag. Hij stond in zijn box. Wel van glen, maar daar ben ik nog mee bezig.
Pitalo ken ik als veulentje en het is echt mijn favoriet. Ik vind zijn tekeningen ook zo mooi. Niet echt vlekken.

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 22:49

wat jammer...nou ja ik zie hem nog wel. Hoop dat hij bij de hengstenshow weer mee zal komen.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 22:52

Heb je nog wat geleerd vandaag, Bonte? Heel irritant dat de exifgegevens uit al jouw foto's weg zijn, is een tic van mij om soms naar te kijken.
Ik had gisteren met die Belsen buiten met de 70-200 iso 640 en f2.8 nodig

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 22:54

Goedenavond!

#Keevagirl: wij blijven nog steeds duimen voor jullie!

#Annick: wat balen dat Damian ziek is....

#Bonte: hoe was de foto cursus? Leuke stuntfoto van Pitalo en die schattige Uglee....lieve uitstraling heeft Uglee....

#Chubby: lastig he die merries met van die humeurtjes af en toe....
Wel leuk zo'n verrassingsenvelop van je baas!

#WenK: ach gossie arme Scrabble....wat ben jij toch een slecht baasje

#Boya: gave foto van spelende hengsten....gaaf om te zien!!

hetlarixbos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 22:55

Bonte kom maar op met die foto's!!!