[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

chimello

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 01:07

Bah bah, heb zo'n spierpijn dat ik amper kan lopen. Ik moet echt meer gaan bewegen!

Mooi paardje zeg :o Er zijn te veel mooie hengsten waarvan ik babies wil ;(

Karakter is ook super belangrijk! Hoe oud was ze ookalweer? Misschien moet ze gewoon nog wat uitzwaren. Die vos merrie van ons was met 3 jaar nog erg puppie en nu is ze net een tank.

Benieuwd naar Milan z'n eerste baby! Is hij homozygoot voor bont? Zou leuk zijn, een Moarn met vlekjes.

Joanne wij hebben een hengst gehad (geen tinker, was een paardje die we 'gered' hebben) die tilde z'n benen ook niet op uit luiheid. Na het kappen ging het wel beter maar 't was een beetje paard eigen aan hem. Verder niet veel last van struikelen hier tenzij ze echt nodig gekapt moeten worden en de hoeven wat langer zijn. Misschien de hoeven te lang?

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 01:10

Wat heb je gedaan dat je zo'n spierpijn hebt dan?

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 01:11

Paard gereden ;(

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 01:19

Aahh had ik laatst ook weken niet gereden, zonder zadel gereden auw...

dagmach

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 09:13

Caily schreef:
*lees later even bij, gisteren 3 uurs buitenrit, daarna mn dames bij de hengst ophalen, nu naar de Epplejeck en daarna fotoshoot...*

Haha dagmach, en hoe zit dat dan met galopperen in het bos? Dat leer ik de paarden hier zelf toch ook, maar als ze ervan door gaan krijgen ze gewoon op hun mieter hoor! En dus met *kunstjes* ongepast toepassen hoor. Tenminste, als het gevaarlijk is, dus bijvoorbeeld de pas als ik in de buurt van de benen sta (al schrikt ze dan vaak zelf al....), want negeren werkt veel beter dan negatieve aandacht!

Snap de vraag niet helemaal. Galoperen in het bos gaat toch op een gewone hulp, zonder koekje, daardoor toch geen schooi-gedrag?

Jaren geleden dier in training gehad dat op commando had leren liggen, zodra die heel graag de ruiter wilde "pleasen" ging die liggen. Dat werd dus bestraft met het gevolg dat het dier nog meer zijn best bleef doen en weer ging liggen. Uiteindelijk was het onmogelijk om op te stappen, vicieuze cirkel was rond en dier is weggebracht.
Ik blijf dus door dit soort zaken negatief op voeren uit de hand, kunstjes leren e.d. maar dat is iets heel anders dan een dier goed aan de hulpen zetten onder het zadel

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 10:50

Kunstjes leren kan. Mits je het commando duidelijk geeft vind zelf clickertraining nog het beste. Die overbruging is heel duidelijk voor het paard. Klik is beloning geen klik is niets. Maar goed ik heb dan een mini shetlander en geen groot paard.

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 19:53

Milan <3
jonore en iris WELKOM! :wave:

Dinsdag ga ik roos verhuizen!!!!
Oh ik zag een vraag voorbij komen!
Zegt banketstaaf als brugman jou iets:P
(ik werk als keuken verkoper bij brugman:P)

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 22:33

Dankje Juulxx :)
Spannend, verhuizen! Moet je verder weg dan nu?
Ik zag dat Roos daar 24/7 buiten kan, lekker zeg. Kan dat bij jullie ook in de winter? (waar ik zit, eigenlijk nergens)

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 22:48

Misschien een bijrijdster voor Tjitske gevonden. Ben erg benieuwd hoe dat straks gaat.

Spannend om met roos te verhuizen.

Hier werk ik niet met snoep en koek. Dat gaat hem niet worden. De een denk zo wie zo aan eten. En beveel je dan iets te geven. Aangezien ze al zo aanhankelijk is. Dat we haar de zwarte schaduw noemen. ik beloon haar met woordjes en met gekroel. De andere begin me nu echt te zien als je bent zo slecht nog niet kom naar je toe. heerlijk vind ik dat. af en toe wat lekkers maar nooit direct voor een kunstje. Ze heeft de spaanse pas geleerd bij de vorige eigenaar en die doet ze altijd als het haar uitkomt....

Vandaag erg trots op Misty
Ze doet het de laatste week zo ontzettend lekker.
vandaag had ik les en de stap en draf ging al heerlijk met ontspanning.
Afbeelding

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 00:09

Ziet er lekker uit Sweetsox! Mooie staart heeft ze ook. Superzwart

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 00:49

Ja die is idd zwart hahaha
moet nog veel beter, maar er is hoop nu

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 00:54

Omg wat een zenuwslopend einde van deze wedstrijd vandaag! Halve finale voor Nederland!

Leuke foto met Misty!

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 01:03

Dank je chimello.
dacht dat ik hier al een ambulance moest gaan bellen. Voor mijn schoonmoeder en mijn man.

geweldig dat ze door zijn.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 14:56

Afbeelding
I'm a mother of dragons now :')

Vandaag naar de reptielen beurs geweest! :D

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 15:07

wat een leukerd wij hebben een baardagaam van volgens mij 7 jaar. de onze is heel groot geworden, maar wel een lieverd.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 15:21

Awww wat leuk joh! Ben zelf al een jaar aan het kwijlen als ik ze zie maar ik had een specifieke kleur die ik wilde zonder stekels en die waren alleen ver weg verkrijgbaar. Dus nu heb ik de perfecte match :D
Later wil ik nog een spierwit vrouwtje. Dit is een rode translucent leatherback, ook vrouwtje. Maar ik ga er niet met kweken. Vandaar dat ik een vrouwtje genomen heb, dan kan er nog een tweede bij in de toekomst. Ze heeft al behoorlijk wat wormpjes gegeten. Morgen krijgt ze krekels als ze haar terrarium wat meer verkend heeft.

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 18:36

Oh, wat leuk zeg! In wat voor bak heb je ze en staan ze in de woonkamer?

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 19:04

Ze zit in een plexiwood? houten terra van 75x62x62 op m'n slaapkamer :)

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 20:14

Fijn dat het zo goed gaat met Misty. Mooi paardje zeg, ik had geloof ik nog geen grote foto van haar gezien. Leuk!

Moarn drachtig van Milan. Heb hem even opgezocht, wat een hunk!

Het vosje is ook wel erg leuk hoor. Idd net een mini trekpaard. Grappig :D

En gefeliciteerd met jouw hagedis chimello. Dat zal ik vast niet goed zeggen... Wordt ie nog veel groter?

Die manen van Gi groeien maar door in rap tempo. Ik wist niet dat dat zo snel kon gaan. Aranka doet al bijna een jaar over 15cm. Heb haar nog niet hengstig gezien.
Gister even gewandeld met haar en Noeka. Noeka vindt dat nog maar niks. Ze ging steeds met de staart in de lucht rondhuppelen. Moeten we maar wat vaker doen! Nog 3 weken tot de keuring :D

Ik heb natuurlijk deze maand niet veel gereden, misschien groeien de hoeven van Gi harder dan ik dacht. Zal eens ff kiek'n.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 21:24

Gefeliciteerd met je nieuwe baardagaam, mooi hoor!

Leuk dat Gi zijn manen zo hard groeien! En ondeugende Noeka :P

Wat een wind stond er vandaag! Maar wel een hele warme wind. We zijn lekker met de paarden naar het water geweest. Eerst vond Izzy de golfjes door de wind maar eng, maar later wou ze steeds maar dieper.
Afbeelding

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 22:36

Wat een leuk vosje!

Hier vandaag ook drukkend warm en aan de eind van de middag wat regen.

Andrea,met mij gaat het heel goed,geniet veel van de paarden,dan ben ik gelukkig! :j

Vandaag hier een moeder en drie dochters gehad voor een buitenrit,ze hebben genoten!
Altijd weer leuk om te horen dat de paardjes braaf waren,ben ik best trots hoor!
En toch iedere keer de opmerking dat tinkers heel anders zijn dan ze verwachten,de meesten gaan er toch vanuit dat ze met sulletjes te maken hebben _/-\o_

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 22:42

Tsk tsk! Tinkers sulletjes!

Knappe Izzy :D

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 08:01

Tinkers hebben een verkeerde naam, vind ik persoonlijk. Mensen denken dat je niet hoef te kunnen rijden op een tinker. Want het is maar een tinker en die zijn makkelijk.... erg ik me wel aan.

een vosje dol op die kleur bij tinkers.

lekker met izzy de golven, word daar altijd zelf blij van. Als ze het doet in de kleine waterbak bij ons.

Hier groeien de manen van Misty lekker door. Nog niet zo lang als ik het zou willen. Maar ook niet te klagen.
Bij sox gaat het gewoon hard heel hard en merk ook echt dat het al dikker begin te worden. Dol op lange manen dus ik koester het.

Gisteren ging het rijden best aardig. Niet tevreden want gekke pony had de kolder in dr kop. Wilde alleen maar galoperen. Toen ze weer uit zichzelf aansprong was ik het zat en moest de door en harder en door. Toen ze dat zat was moest ze verder van mij. Hoop dat dat een keer gaat werken. Want zo maar inhouden werk bij haar helemaal niet. Daarna wel verder gereden en nog wat stelling en buigen geoefend en ging best aardig. Heb haar gisteren een buitenrit beloofd, dus dat ga ik vanavond doen.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 10:18

chimello schreef:
Ja, Shenna is van m'n moeder :) Ze had haar op een paar facebook groepen te koop gezet dus misschien dat je haar daar gezien hebt.

Ik ga nog een jaartje master doen! En dan mag ik beginnen als reclame ontwerper {:}

Klinkt goed! Heb je veel kans op een baan?

Iris92 schreef:
Goedemorgen,

ik weet zo snel niemand die nog een paardje zoekt, maar ik zal het in de gaten houden!

Ik zou inderdaad ook niet belonen met een snoepje als die het ongevraagd doet, dan zie ik dat als schooien. Maar dat moet je natuurlijk zelf weten! :D

Misschien dat wij dit jaar ook wel naar HE komen!

Gister zijn er wat foto's van Juul gemaakt!

[BB-ITP] Juliette, am. Stafford 10 wkn

Wat een schatje!

Wat betreft belonen, verschilt ook met ieder paard. Dana zal zoeken naar snoepjes in je zakken, maar dramt nooit.Mag ze ook niet van mij.ze is bedoeld als knuffel en rijd pony voor verstandelijk beperkten, dus absoluut not done schooien hier. Dana snuffelt in de koffer en kan een blikje open maken.Maar ze zak dan nooit ineens hele bak opvreten.ze kijkt me eerst aan ze niet gecorrigeerd word. Met Nola zal dit niet lukken die is te lomp en soms drammerig. Staat ook graag in mijn koffer en daar is ie niet geschikt voor.ze lust ze ook nog niet. Wortels wel. Dana wacht ook netjes op haar beurt.

sweetsox schreef:
welkom Jonore en iris, leuke foto's van de pup.

Hier een groot besluit genomen en ik ga op zoek naar een bijrijdster voor misty. En jeetje wat haal ik me weer op de hals denk ik dan. Maar aan de andere kant is het denk ik wel weer goed voor misty en mij.

Verder ging het alleen rijden in het bos niet fantastisch, ze wilde alleen dribbelen en snel terug. hahahaha Ze was echt bezig, nou kan ik er om lachen gelukkig. Daarna nog even gegalopeerd en ja dat vind ze leuk, vooral als ze keihard mag....

Wie weet valt het mee. Ik ben ook een bijrijder. Ik wil niet zeggen dat ik perfect ben maar alle negativiteit die rond bijrijders hangen ben ik de uitzondering op de regel. Ik houd me aan afspraken en doe niets zonder toestemming. Heb 5 verzorg pony en paarden gehad, maar geen een eigenaar was ontevreden.Ik hoop dat je ook zo iemand vind. Jeetje, nu lijkt het of ik eigendunk heb maar zo bedoel ik het absoluut niet :o

hetlevenwint schreef:
Tja het kan altijd maar kijkende naar zijn normaal gedrag en karaktertje is er vrij weinig kans dat die opeens komt terug lopen. Tja :(.

Als ik hoor hoe trouw die is van jou ben ik er bang voor.Ik zal duimen voor je!

Caily schreef:
*lees later even bij, gisteren 3 uurs buitenrit, daarna mn dames bij de hengst ophalen, nu naar de Epplejeck en daarna fotoshoot...*

Haha dagmach, en hoe zit dat dan met galopperen in het bos? Dat leer ik de paarden hier zelf toch ook, maar als ze ervan door gaan krijgen ze gewoon op hun mieter hoor! En dus met *kunstjes* ongepast toepassen hoor. Tenminste, als het gevaarlijk is, dus bijvoorbeeld de pas als ik in de buurt van de benen sta (al schrikt ze dan vaak zelf al....), want negeren werkt veel beter dan negatieve aandacht!

Ik wissel vaak af in t bos op verschillende paden.Nu is Dana niet lastig daar in.tijdje geleden buitenrit gehad en dat paard mocht bij z'n ruiter altijd hard op een bepaald pad.Met bijrijder ie dat ook.heel fijn hoor... blij dat Dana geen zin had en ik het ander paardje rustig kon houden die mee was .. Maar Dana luistere wat dat betreft ook wel perfect. Hekel aan drammerige paarden.

Mira283 schreef:
Vriendin haar haf struikelt ook maar die let gewoon niet op. Even roepen Natas let op en het is klaar meestal dan :P

Zowel Dana als Mary en roisin struikelen nooit hier.zelfs Dana met haar slakkengang niet.. rose wel eens destijds. Maar die staat nu al een jaar stil...

tinkerplein schreef:
Hallo nieuwkomers!
Hier niet veel nieuws te melden.
Morgen les met Blue Boy,ben benieuwd hoe dat gaat en of hij zichzelf een beetje onder controle kan houdenmwe beginnen iig bij de basis en maar hopen dat hij dan uiteindelijk kan ontspannen.
Grondwerk gaat geweldig,hij loopt los achter me aan,ben ervan overtuigd dat de rest ook wel goed komt :j

Voor de rest gaat alles hier super,de buitenritten gaan goed,iedereen is dol op onze brave tinkers,ze hebben al hun eigen fans _/-\o_ ,en het grappige is dat de meesten nog een x terugkomen.

Dinsdag laat ik Krallissi scannen,hoop zo dat ze drachtig is! :))

Waar ergens woon je? In welke regio? Is het ook geschikt voor een ruiter die redelijk kan sturen en een beetje draven?

Nimby schreef:
Ook mooi!
De rest ook nog bedankt voor het welkom! Vanavond een foto gemaakt waar ik zelf op sta dan heb je een idee wie er meepraat :) Let niet op de elegante broek

[ Afbeelding ]

Hopelijk lukt het een grotere foto te krijgen die in mijn profiel moet ik nog eens doen, soort postzegels geworden.

Wat een leuke kleuren. Lief gezicht heeft hij.

chimello schreef:
[ Afbeelding ]
I'm a mother of dragons now :')

Vandaag naar de reptielen beurs geweest! :D

Wat een leuk dier! Ging je ook voor een baardagaam? Of is het iets anders?

draaakje schreef:
Gefeliciteerd met je nieuwe baardagaam, mooi hoor!

Leuk dat Gi zijn manen zo hard groeien! En ondeugende Noeka :P

Wat een wind stond er vandaag! Maar wel een hele warme wind. We zijn lekker met de paarden naar het water geweest. Eerst vond Izzy de golfjes door de wind maar eng, maar later wou ze steeds maar dieper.
[ Afbeelding ]

Wat gaaf! Ik wou dat Dana een waterrat was..lijkt me super!

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 10:20

Ik ben zooooooo blij.. Dana word bloed afgenomen. Gelukkig ben ik niet mee de enige die denkt dat het niet klopt... Dana krijg 2kg brok, word mager en is niet voorruit te branden.het klopt gewoon niet.. Ik roep t al een jaar.geen verwijt naar anderen, maar ben blij dat mijn gevoel klopt.hopelijk komt er iets uit..