[TI] [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kaatastrof

Re: [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 21:38

Jaja, maar het duurd gewoon erg lang ivm HD.. :P Ik zit aan 85% nu, dus nog maar even geduld :o

Becs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 21:40

Hallo iedereen,

Dank je wel voor de lieve berichtjes, voelt toch echt als een warme douche, hier inloggen.

Ik heb met mijn vorige paard bij het bos gestaan, was echt een heerlijke plek alleen viel de stalling behoorlijk tegen. Ik sta nu middenin de polder en er zijn maar weinig autoloze wegen hier. Best jammer want het wandelt ook niet zo lekker. Wat wel erg prettig is, is dat er hier erg weinig vliegen zitten.

Wild west Andrea om uit handen van de boswachter te blijven, jiehaaa……
Penningen ik vind het een goed idee als ze daar ook de bossen van onderhouden en als je er ook echt in kan. Die poortjes naar het bos worden steeds smaller :(
Nessa, je zei dat je ook een penning moet hebben voor de drunense duinen, hoe zit dat dan met die tinkerrit/ wandeling in de zomer??? Mijn vader woont in Waalwijk dus heb daar in de buurt veel gewandeld, heerlijk zo’n plek naast je staldeur

Wat een leuke filmpjes met die lange lijnen, Cait en ik zijn hier nog lang niet aan toe, die zou bij de eerste grashalm stil gaan staan of een sprintje trekken.

Kaat het klinkt alsof je flinke stappen onderneemt om weer de leider van de kudde te worden, klinkt goed!!! Die shetten van jou zijn zo leuk

@Ellie: Ik ken alleen de halfvastenfeesten in Zeeland, ga ik waarschijnlijk dit jaar weer heen.
Erg goed wat je bereikt met die man, zet hem op!

Diaz met haar mooie dikke vlechten

@Agnita: heel veel sterkte en beterschap met je vader

Keira als oppaspony

@Hinke: Als jij je NES van zolder haalt kom ik Duckhunten, blijft vet om te doen

Zusje op Jaron

Nudisten, niet echt mijn ding, daarom kom je mij ook echt niet tegen in de sauna.

@Jessica: Heb je ook al een punt gekregen voor je klinische les of moest je gewoon een les houden?

Brave Jack en Kayleigh

Ik hoop dat Cait ook zo makkelijk de trailer op gaat lopen, dan is het bos gelijk een stuk dichterbij.

Mooie Wohan, hoe hoog is hij eigenlijk, hij lijkt zo groot namelijk

Vandaag uitgebreid Cait gepoetst, ze was eerst heel onrustig omdat de rest buiten stond, maar na een tijdje heeft ze het drentelen opgegeven en stond ze met een hanglipje te genieten. Ik ben toch zo dol mijn lekkere knuffelding!!!

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 21:42

Ohja, vergeten te zeggen.. Ben er vandaag weer in geslaagd de paarden buiten te krijgen! *\o/* Ik kon rustig het hooi halen, met de staldeur open (!) zonder dat de paarden ook maar één stap binnen zetten. Terwijl de voerbakken gewoon al kant en klaar in de stal stonden :D Geweldig voelt het.. Het is een heleboel gillen en nee zeggen, maar het werpt wel zen vruchten af. Tinky heeft maar 1x geschopt op de stal, dus volgende keer niet meer..? 98% :oo

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 21:47

Ik ben stiekem wel een beetje jaloers.Jullie kunnen buiten gaan wandelen op een mooie zondag.helaas zit dat er denk ik voor mij niet in de komende weken.Mocht het virus zich niet verder verspreiden,dan moeten we nog een paar weken wachten met de straat op te gaan.daar gaan de eerste lentestraaltjes !! ;(
Ik verlang er wel naar,maar mijn uitjes zijn voorlopig longeren in de buitenbak.

dat heb ik gister even gedaan.Op zich ging dat wel lekker,maar ze was wel sterk.Ik had alles op z'n strakst gezet aan het hoofdstel,maar nog was er veel ruimte.T sperriempje zakte zelfs van haar neus(ruana is zeker afgevallen in haar gezicht????).dus vandaag maar even met een tang bij 2 riempjes 2 gaatjes extra geknipt.

@hetlevenwint:mooie natuurfoto's zeg!daar wil ik er wel vaker van zien.

@simone:das handig dat tinky zo naar binnen loopt.hoef je er in ieder geval niet mee te ruzieen.

@wietske:mooie tinkerfoto's ..

@karlijn:wat heb jij toch een pech.hondje op je werk ziek,mensen in je omgeving die ziek zijn of overlijden.meid meid,das niet zo om vrolijk van te worden.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 21:49

Ik heet geen Simone, maar Kaat elliecuijk ;)

*\o/*

Kijk aub HD ;)

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 21:57

Leuk te zien waar andere mensen rijden :)

Lekker dat je presentatie zo goed ging Jess! Knap hoor, zou daar echt heel veel moeite mee hebben, is niet mijn ding.

Hihi, zie grace al bijna zitten in de aygo :P

Leuk dat je een bak af gaat zetten om op Tinky te rijden!

Hopelijk ben je er al uit lotte, anders staat mn pb-box open.

Leuke foto van jack voor de kar!

Brave Kayleigh, toch netjes meelopen ondanks dat je vriendje de andere kant op gaat, super.

Leuk voorruitzicht voor dinsdag lotte :)

We hebben vandaag lekker buiten gereden (mijn moeder en ik met indy en izzy) ivm de rhino helemaal de andere kant op gegaan (bij ons is het nog niet, maar we willen het zeker niet opzoeken)
Dus in het bos bij uden gaan rijden, was heerlijk.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 21:58

Ga proberen vaker foto's te posten :). Die waren met m'n gsm, heb sinds een maand-2 maand een 40d maar nog niet veel kunnen oefenen en nja wennen, de instellingen ook wat leren...

Bijna filmpje Kaat :D. Goed dat ze niet drammen bij de voerbak, daar ben ik ook erg streng in. M'n vorig paard ging acteraan de stal gaan staan en had ik zelfs geleerd dat ie in z'n stal moest blijven als ik de deur volledig openzette tijdens het uitmesten (ook als ik achteraan z'n uitloop was). Jack weet ook dat die in z'n stal moet blijven als ik geen toestemming geef om er uit te gaan, ben wel nog niet zover dat ik kan uitmesten met de deur open maar dat komt nog wel. En als ik 'm z'n pulp ga gaan geven loopt die eerst een rondje in z'n stal (niet uit ongeduld maar uit wachten) zodat ik de tijd heb z'n flexitube in z'n bak te zetten, hij gaat totaal niet drammen. Het is even streng zijn maar achterna heb je er zoveel meer plezier van.

james_bont

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 22:02

Prachtig filmpje Kaat,wat een lol hebben jullie...

Wootje is bijna 1.60,net zo groot als ik...

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 22:05

Zo je filmpje bekeken Kaat, leuk filmpje. Ik zou voor andere muziek hebben gekozen maar voor de rest :).

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 22:05

Vandaag is mijn "oude" bijrijder met Jack naar buiten gegaan. Hij deed het allemaal erg braaf.
De eerste fietser die van achteren kwam was een beetje eng en een zwart busje ook even. Hij huppelde een paar pasjes volgens haar en dat was het. Verder heeft ze lekker met een lang teugeltje gereden.
Dus de volgende keer moet ik zelf.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 22:06

sorry kaat,even verkeerd gekeken op de lijst!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 22:08

Leuk dat het zo goed ging met Jouw Jack vandaag (met al die Jacken ook). Het blijft echt berg op gaan er mee, ga zo door !

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 22:09

Het is juist een 'tribute' filmpje, vandaar de muziek :) Het zijn dan ook allemaal filmpjes van het verleden (sommige recentere). Ik wou het een gevoelig filmpje maken, aangezien er veel emotie achter zit.. Ik zou niet kunnen bedenken wat er gebeurt zou zijn moest Tinky overleden zijn aan de koliek of moest ze de operatie toch gehad hebben.. Ik krijg er tranen in mijn ogen van als ik er aan denk..

@elliecuijk Geeft niets hoor ;) Iedereen maakt fouten!

hinke_1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 22:10

@ Wietske: Ik PB je wel even. Vanwege mijn werk vind ik het niet echt fijn dat jan en alleman op een forum kan lezen waar ik woon.... Wat een knappe kanjer! Dat blauw staat hem mooi.

@ Jess_vH: Wat een kick als een klinische les zo goed gaat! Powerpoint kan een prima middel zijn. Daar had ik toen ik nog studeerde en presentaties moest geven ook altijd goede steun aan. Wat was het onderwerp van je klinische les als ik vragen mag?

@ Jackytje: Mooie plannen, laat die zomer nu maar komen.

@ Marjootje: Hier nog iemand die ontzettend verwend is hoor, al maak ik er nog weinig gebruik van. Stal ligt aan zandpad, buiten het dorp. Het zandpad volgen is in het bos uitkomen en als ik al over verharde wegen moet, dan zijn dat wegen in het buiten gebied. De andere kant op ligt ook weer een bos. Al moet je om daar te komen wel langs de grote weg, 80 km. Gelukkig ligt er wel een fietspad langs, dus dat is denk ik wel te doen. Zoek mijn 'heil' nu echter nog wat op de rustige paden. Blijf ik zelf in ieder geval ook wat rustiger.... :o

@ Heidy: Even afspraken maken, dat is soms gewoon nodig. Leuke foto trouwens, lijkt me erg leuk, mennen. Wat een glimworm is Jack trouwens op de foto.

@ Lot: PB'en mag hoor, mocht je dat willen....

@ hetlevenwint: Klinkt als een heerlijk ritje. Leuke foto's om een indruk van de omgeving te krijgen. Ziet er mooi uit.

@ Simone: Brave Kayleigh!

@ Mallow: Een paar uur weg aan de lange lijnen, wat gaaf! Heerlijk vooruitzicht. Heb nog geen weersberichten gezien, maar hoop voor jou op een lekker zonnetje :j

@ Becs: Ik moet ook nog wel ergens zo'n oranje geweertje hebben geloof ik. Duckhunt, jeugdsentiment! Het is dat je niet in de buurt woont, maar anders... Eerst druk doen & daarna hanglippend genieten, dat komt me bekend voor.

@ Ellie: Balen inderdaad, ging je anders veel wandelen? Jammer dat je dan net deze zonnige dagen moet missen. Maar ach, als dat helpt voorkomen dat je eigen paardje ook ziek wordt, dan is het niet anders toch? Dan maar genieten in de zon in de bak.... Maar ik snap je wel!

@ Draakje: Ook een lekker ritje gemaakt, klinkt goed.

Na van alles te hebben gelezen over laten wachten voor het eten, vanavond maar even gekeken hoe het mij en m'n pony afgaat. Nou, dat ging eigenlijk als vanzelf. Fijn om te merken dat ik nog wat over d'r te zeggen heb ;) Verder was ze al gepoetst en geplozen toen ik op stal kwam, dus dat scheelde weer wat werk. Gewoon maar wat 'gespeeld' in de bak en wat grondwerk oefeningetjes gedaan met haar nieuwe meisje. Ging erg goed, het begin is er in ieder geval. Netjes meelopen in de bak en opletten d.m.v. steeds 'de bocht om te gaan' als jullie snappen wat ik bedoel. Halt houden, wat balkjes gestapt. Kortom, lekker bezig geweest. Zelf vanmiddag ook nog les gehad, in de heerlijke winterzon. Hard werken, had puddingbeentjes toen ik afstapte, maar het is wel lekker om 'te voelen' dat je goed je best hebt gedaan. Vanavond ook nog even wat rond gehobbeld op de haflinger van een stalgenoot. Wat een poepje is dat. Zo'n boef op de grond, maar zo'n genot om op te 'rijden'. (voor zover je dat gestap van mij rijden kunt noemen...) Ik denk dat het lekker slapen wordt na zo'n intensief paardendagje.

Weltrusten iedereen!

Becs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 22:12

@Ellie: Ik denk dat je mij bedoeld in plaats van Karlijn.

@Kaat: Wat heb je toch weer een mooi filmpje in elkaar gezet, echt leuk gedaan!

Becs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 22:16

Hinke, friesland is inderdaad wel een heel eind voor een potje duckhunt :)) Heb mijn eerste tinker uit Friesland gehaald, was toch al gauw 3,5 uur met de trailer.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 22:18

Het filmpje is verder mooi hoor Kaat, het filmpje legt zeker emotie.

Hinke. Ik woon aan een 70-80km weg, ik moet er altijd even over als ik weg ga. Ja sfeer beeldjes van de buitenrit, nog geen halve minuut na het nemen gingen we in galop naar beneden (was heuvel op). Met lekker lang teugeltje, echt zoals in de westernfilms <3 . Was echt een heerlijke galop.

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 23:07

Veel gelezen over voeren,ik voer ze s'avonds op stal biks/muesli en ze weten allemaal dat ze netjes moeten wachten tot hun voer in de bak ligt,dat houdt meestal in dat ze eerst een stapje terug moeten doen en wachten....Doen ze allemaal braaf,zolang je er maar consequent in blijft.

Je mag me altijd pb-en hoor Lotte!

Hier een heerlijke relaxte dag op stal gehad :D .Leker uitgeslapen,paardjes buiten gezet,stallen alvast klaargemaakt voor s'avonds en vanmiddag heerlijk gepoetst en gewandeld met mijn kanjers en nog wat kanjers van stal.
Heerlijk dat we zo het bos in kunnen lopen/rijden

Nu zit het weekend er alweer bijna op,zucht.....

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 23:10

Hier weten ze ook precies hun plek, heel leuk om te zien. De 2 tinkers gaan achter de draad staan en colanda loopt haar stal in. Dan krijgt colenda haar brokken op stal (netjes wachten met je neus in de bak duwen tot het mag) en daarna de tinkers hun emmers, ze weten ook goed dat ze van elkaars bak af moeten blijven.
Dan gaat de deur van colenda's stal open, ze mag er pas uitlopen als we het zeggen, dan de draad van de tinkers open, die mogen pas naar het hooi lopen als de 2 emmers gepakt zijn.
streng? ja. handing? zeker!

marjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 23:15

Ook wij hebben op stal besloten dat we niet meer met de paarden met trailer naar andere stallen gaan om te lessen, wij zitten hemelsbreed wel 35 km van Groesbeek af, maar willen toch geen risico nemen.
We gaan wel gewoon met de paardjes buitenrijden, maar ook hier word er druk over het rhinovirus gesproken.
Ik twijfel zelfs of ik de hoefsmid wel wil laten komen, dus ik kan me jouw bezorgdheid erg goed voorstellen @ellie, hoop ook dat je snel weer lekker met je paardje op pad kunt.

@hinke ik geloof dat ik altijd wel heel gunstig heb gestaan met mijn paardjes, altijd goeie uitrijmogelijkheden, en nu ook nog de perfecte stal erbij.
Maar nou is er in de achterhoek vrij veel bos te vinden, dus dat is al weer een voordeel.

Geloof dat ik een mooi filmpje over het hoofd heb gezien, even terug lezen

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 23:26

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 23:27

Je kunt nu beter ook maar voorzichtig zijn :j

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 23:30

Jeetje Snackie,mooi dier! <3

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 23:31

Jaaa, dat issie zeker :+: en lief! en enormmmm gay :j :D

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 23:33

Simone heeft lekker gefiets met kayleigh, en ook alleen super braaf dus!
Eef gaat langelijnen,
Leuke foto's van hetlevenwint gezien,
Ook een knappe poown van jamesbont gezien

Kaat, heerlijk filmpje!
En jack was ook braf.
Wat willen we nog meer.
De mijne was vandaag lekker vrij.