Ik zit aan 85% nu, dus nog maar even geduld
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ik zit aan 85% nu, dus nog maar even geduld

Ik kon rustig het hooi halen, met de staldeur open (!) zonder dat de paarden ook maar één stap binnen zetten. Terwijl de voerbakken gewoon al kant en klaar in de stal stonden
Geweldig voelt het.. Het is een heleboel gillen en nee zeggen, maar het werpt wel zen vruchten af. Tinky heeft maar 1x geschopt op de stal, dus volgende keer niet meer..? 98%

. Die waren met m'n gsm, heb sinds een maand-2 maand een 40d maar nog niet veel kunnen oefenen en nja wennen, de instellingen ook wat leren...
. Goed dat ze niet drammen bij de voerbak, daar ben ik ook erg streng in. M'n vorig paard ging acteraan de stal gaan staan en had ik zelfs geleerd dat ie in z'n stal moest blijven als ik de deur volledig openzette tijdens het uitmesten (ook als ik achteraan z'n uitloop was). Jack weet ook dat die in z'n stal moet blijven als ik geen toestemming geef om er uit te gaan, ben wel nog niet zover dat ik kan uitmesten met de deur open maar dat komt nog wel. En als ik 'm z'n pulp ga gaan geven loopt die eerst een rondje in z'n stal (niet uit ongeduld maar uit wachten) zodat ik de tijd heb z'n flexitube in z'n bak te zetten, hij gaat totaal niet drammen. Het is even streng zijn maar achterna heb je er zoveel meer plezier van.
.
Het zijn dan ook allemaal filmpjes van het verleden (sommige recentere). Ik wou het een gevoelig filmpje maken, aangezien er veel emotie achter zit.. Ik zou niet kunnen bedenken wat er gebeurt zou zijn moest Tinky overleden zijn aan de koliek of moest ze de operatie toch gehad hebben.. Ik krijg er tranen in mijn ogen van als ik er aan denk..
Iedereen maakt fouten!
Verder was ze al gepoetst en geplozen toen ik op stal kwam, dus dat scheelde weer wat werk. Gewoon maar wat 'gespeeld' in de bak en wat grondwerk oefeningetjes gedaan met haar nieuwe meisje. Ging erg goed, het begin is er in ieder geval. Netjes meelopen in de bak en opletten d.m.v. steeds 'de bocht om te gaan' als jullie snappen wat ik bedoel. Halt houden, wat balkjes gestapt. Kortom, lekker bezig geweest. Zelf vanmiddag ook nog les gehad, in de heerlijke winterzon. Hard werken, had puddingbeentjes toen ik afstapte, maar het is wel lekker om 'te voelen' dat je goed je best hebt gedaan. Vanavond ook nog even wat rond gehobbeld op de haflinger van een stalgenoot. Wat een poepje is dat. Zo'n boef op de grond, maar zo'n genot om op te 'rijden'. (voor zover je dat gestap van mij rijden kunt noemen...) Ik denk dat het lekker slapen wordt na zo'n intensief paardendagje. 

Heb mijn eerste tinker uit Friesland gehaald, was toch al gauw 3,5 uur met de trailer.
. Was echt een heerlijke galop.
.Leker uitgeslapen,paardjes buiten gezet,stallen alvast klaargemaakt voor s'avonds en vanmiddag heerlijk gepoetst en gewandeld met mijn kanjers en nog wat kanjers van stal.
even tussendoor.
) en vanaf dinsdag is hij bal-loos
en lief! en enormmmm gay