[TI] [HK] haar, sokken en meestal vlekken maar wij houden ervan !

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Re: [HK] haar, sokken en meestal vlekken maar wij houden ervan !

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 18:40

Doei!

Ik vind Amy wat lang en week in haar rug, ik zou er dus ook een kortere hengst op zetten. Wat voor type wil je fokken? Wat luxer of wat slanker? Of gewoon.. Amy-ig? *LOL* Clown Chuck vind ik heel gaaf, maar niet voor Amy. Drum vind ik er ook leuk bij, al is Bro misschien mooier als je slanker wilt.
Tja, en ik blijf weg van de ITS hengsten, waarvan er ook een aantal op KI staan.
Mocht Jessie ooit weer gedekt worden (wat ik toch wel heel graag wil Bloos ) dan wordt misschien of Drum, of, en dat denk ik waarschijnlijk toch wel, een ITS hengst. Misschien Thunder weer, maar misschien ook wel Benson ofzo Kwijl

Zoooo! Maya heeft vandaag Jessie getemd, en vice versa *LOL* Foto's staan hier: Berdien @ [ITP] Maya temt Jessie! Of.. toch andersom?
Was erg leuk en gezellig, Maya weet nou in ieder geval hoe de grapjes van Jessie zijn ROFL Heb drie keer een loeihard vertrekkende Jessie en Maya na gekeken. En ik maar fietsen ROFL

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 18:53

Goededag.
Het is hier stervens koud. Heb Black uit de weii geplukt en op stal gezet. Morgen maar weer zien.
Als ik Black ooit weer laat dekken dan heb ik tot nu toe 2 kandidaten. Thunder weer en Falcon. Maar wil er zoiezo meer zien voordat ik een beslissing neem. Maar deze twee zijn toch wel errug favoriet.

Ga eerst eens het topic van Berdien bekijken.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 18:57

Ik vind Thunder een hele mooie hengst. Maar wat ik een beetje jammer vind is dat hij zo populair is. Kan niet echt omschrijven waarom.

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 19:08

Ik vind vooral Thunders manen/behang echt super!!!!!

Hier is het ook kkkkkoud! Mirthe net even lekker gelongeerd, en geoefend, ze was weer braaf. En 1 deur geschilderd, jaja, we komen er wel! Haha!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 19:09

kandidaten genoeg zo te lezen.
Als jullie allemaal nou omstebeurt een veulentje fokken, hebben wij nog heel wat jaartjes om mee te genieten Knipoog

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 19:10

Goed idee TK! Ik sla waarschijnlijk even een jaartje over hier, wil toch ook wel graag actief rijden/mennen in de zomer!

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 19:11

Ik kan helaas nog geen veulentjes fokken. Ooit komt er hier een prachtige tinker merrie te staan.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 19:13

Janet: jouw tijd komt vast zeker nog wel Lachen
Nu ben je al heerlijk met ziggy aan de slag Lachen

Grrr is 2008 aan de beurt, maya 2009 geloof ik?
Misschien siet ook. Daarna leon misschien met chayenne? enz enz.
Komt vast helemaal goed.

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 19:15

Tegen die tijd mag Mirthe ook nog wel een keer een veullie hoor! Als alles goed gaat tenminste! Maar ik vind een drachtig paard wel echt heel leuk! Zoveel voorpret en spanning... ben zo benieuwd!

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 19:19

Lijkt me echt super leuk om een veulen te fokken. Was een ruin, maar een merrie en een hengst tegelijk, haha. Ik ga bij Ziggy een baarmoeder inbouwen. En dan een ideale papa en mama uitzoeken, en dat embryotje bij Ziggy in planten.
Wilco en ik gaan verder met mijn halster ophang dingetje met plankje ophangen. Maak er ook even een foto van voor jullie.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 19:32

Ik snap het wel, dat het populaire je tegen staat Ja Ik heb dat zelfde met bijv. Gribaldi/Lingh in de "grote paarden" wereld Ja Clown
Voor mij was het de match met Jessie toen, tel daarbij op dat ik het een waanzinnige en onwijs lieve hengst vind, en ik alleen maar goede ervaringen met ITS heb, dus ja.. bovendien komt Jessie er zelf ook vandaan *LOL*

Klus ze Janet! Ik ga zo met paps richting Gamma om planken te kopen voor boven m'n bed, heb nogal een boeken en dvd overload Bloos

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 20:07

klussen is gestaakt. Mijn vader had bouten gekocht om het op te hangen, maar ze zijn te kort... Dus morgen maar weer verder.

Berdien: jij ook klus ze!

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 20:08

*Ga poging doen om bij te lezen Haha! *

Hmm voor Amy moeilijk moeilijk ... Ik zou Maestro misschien ook wel iets vinden *LOL* (hij reist ook met hem maar weet niet tot hoever Knipoog woont in Tilburg) hmmm de site www.dekstationdelimburger.tk doet t niet meer Nors opkijken

en komen er toch al steeds meer op KI:
Drum
Thunder
'O Malley
Benson
Falcon (diepvries)
Pablo
Pitalo
Glen

en hé volgens de site van BP staan die 2 nieuwe "schimmelachtigen" Muskerro + Parno Paub in 2008 ook ter dekking Sigaar alleen dat zal dan dek (nog) natuurlijk zijn Verward

*weer verder lezen Doei!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 20:09

Rustig hier geweest Clown

Leuke foto's idd TK Lachen

Haa Lies Lachen Leuk je weer ff te zien Haha!

En hoe smaakte het nog Janet?

Hier idd volgend jaar in principe 2 veulens. Maar ik denk dat het dan 'stopt' Lachen Voor Aman heb ik dan een opvolger als alles goed gaat Lachen En voor Dewi.. ja.. het hangt van mijn leven dan af... (financieel / werk / wonen etc.) En dan zijn veulens duur Lachen Maar misschien veranderen de dingen wel..

Fotoverslagje, zie link Berdien dus Clown Haha! Ik heb me iig uitstekend vermaakt vandaag! Haha! Flynn geknuffeld en bewonderd, Jessie uitgetest. Bergen foto's en Ierlandverhalen gehoord onder het genot van héérlijke Ierse cookies (bourbon cream Vingers aflikken )

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 20:10

Muskerro en Parno paub zijn nog niet goedgekeurd volgens mij.
Van het rijtje dat op KI staat vind ik Drum verre weg de beste keuze.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 20:15

ziggy_janet schreef:
Muskerro en Parno paub zijn nog niet goedgekeurd volgens mij.
Van het rijtje dat op KI staat vind ik Drum verre weg de beste keuze.

Ja dat had ik gehoord, maar staat nu wel op de site dat ze ter dekking staan in 2008 Ja

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 20:20

tja ach als straks via dna de ouders achterhaald kunnen worden en alsnog in het papier vermeld wordt dan maakt dat toch geen drol meer uit he!!! waarom zou je je hengst nog goed laten keuren.... slechte ontwikkeling voor de ggk hengsten!!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 20:24

silas schreef:
tja ach als straks via dna de ouders achterhaald kunnen worden en alsnog in het papier vermeld wordt dan maakt dat toch geen drol meer uit he!!! waarom zou je je hengst nog goed laten keuren.... slechte ontwikkeling voor de ggk hengsten!!

Nu lijkt het net alsof de naamsvermelding het enige is wat onderscheid maakt tussen goedgekeurde hengsten en niet-goedgekeurde hengsten.
Ik vind het een beetje flauw, begrijp niet goed waarom je zo'n opmerking maakt.

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 20:27

ik zie hun toch als een soort voorbeeld...en vind het heel slecht bedacht wanneer je dan zomaar met niet goedgekeurde hengsten gaat fokken...

vind jij dat wel ok dan?

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 20:28

Dat was me niet duidelijk uit je reactie eigenlijk, maar ik begrijp dat idd ook zeker niet van ze.

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 20:32

sorry had ik het iets anders moeten formuleren...
vind het alleen heel erg slechte ontwikkeling, waarom dan je hengst laten keuren op alle onderdelen... Je wilt toch niet fokken met erfelijke gebreken...
Niet alles is met het blote oog te beoordelen....

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 20:35

Ik had begrepen dat ze eerst goedgekeurd zouden worden voordat ze de dekdienst in gingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 20:37

Tsja, ik vind het wel positief dat je via DNA de ouders op papier kan laten zetten, dit puur voor de verdere historie / ontwikkeling van de stamboeken / het ras Tinkers / Irish Cobs in NL. Wat mij betreft blijft het verder dan ook stamboek / registerpaard, maar met de gegevens voor zover bekend Lachen

Verder denk ik persoonlijk ook dat het wel zal meevallen? Lachen Dat mensen vanwege die reden eerder voor een niet ggk-hengst kiezen dan voor een wel? De serieuze fokkers zullen toch meer kijken naar de beschikbare hengsten binnen het stamboek, die een aanvullende match zijn op hun merrie ter verbetering van hun fokdoel. De 'veulentje voor de leuk'-fokkers zullen sowieso toch al eerder geneigd zijn om naar alle beschikbare hengsten te kijken, ggk of niet, dus dat maakt verder ook niet echt uit...

En tegenwoordig heb ik ook al zoiets van, ik kijk naar welke hengst het beste erbij past, voorkeur ligt bij een stamboekhengst, maar als dat stamboek hengsten afkeurt op redenen die ik niet begrijp (ik hoef het er niet mee eens te zijn, maar ik snap de achterliggende gedachte gewoon niet) dan word ik wel iets losser en overweeg ook hengsten die bij een ander stamboek ggk zijn Lachen

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 20:43

Om nog even terug te komen op Sita's hengstenzoektocht. Als je een ICS-hengst wilt vallen de ITS-hengsten sowieso al af. Die worden niet meer gezien als goedgekeurd, hoe dat mogelijk is geweest snap ik ook niet... maargoed.

Edit, herstel...
Ik zie nu op de pedigree online dat ik dat fout heb. Nakomelingen van bijvoorbeeld Thunder staan als VB1 vermeld.
Citaat:
ICS VB1
16/07/2007 COI

Maar Thunder, O'Malley en Rocky Mountain zijn uit de lijst op de ICS-site, vandaar dat ik dat serieus veronderstelde.
Laatst bijgewerkt door snowdon op 13-02-08 20:48, in het totaal 1 keer bewerkt

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 20:44

Vriendjes zijn? zal vast e.e.a vergeten...

Caitje een 9 Wow!

Prada leuk stukje *LOL* zie alleen wel paar spelfouten Bloos 70 Show kijken we ook regelmatig Haha!

Roxtemp ook erge leuke pics van "minimeeting in the Dark" Dromen

Zie ook nog een Grote pallieter voorbij komen Cool

Maya leuk gehad --> dadelijk foto's bekijken Cool

Wilco en Janet klussen alweer afgelopen ivm te korte bouten Scheve mond

TK ik duim voor je *LOL* OK dan!

en idd Sita wat Leon zegt is uiteindelijk je eigen keuze en dé ideale combi bestaat denk ik niet Knipoog
Bloos! foutje Thunder staat niet op KI Vriendjes zijn? als ICS dan idd alleen Drum op KI ( en dan dus maestro die zelf reist Tong uitsteken )

Bloos Ben dus stiekum ook al aan het bekijken of ik niet al dit seizoen Sayla laat dekken (dan denk 95% zekerheid Rocky mountain Tong uitsteken)
Maar moet dus eerst nog met zekerheid ander stekkie hebben. Het pension is hier súper maar denk niet de ideale situatie voor dragende merrie/ merrie met veulen dus ben bezig met ander stekkie (voor in ieder geval de tijd dat ze bijna "uitgeteld" is tot "afspenen") en wil het veulen houden (opvolging) dus dat moet natuurlijk financieel enzo ook mogelijk/ geregeld zijn Geld, geld!

idd wat Maya zegt denk dat t uiteindelijk wel mee zal vallen Ja en fokken "voor de leuk" blijven er ook altijd bestaan en idd die kijken meestal niet zo nauw en idd dan wellicht ongekeurd/ ander stamboek of helemaal een kruising, dat zie je ook bij andere rassen en zal denk altijd wel blijven bestaan ...

en t staat op de site, maar het kan toch ook best nog zo zijn dat het wel is MITS ze GGK zijn, maar dat ze er stiekum alvast vanuit gaan of zo Verward

zo staat t op site:
Welkom op de site van Tinkerhoeve De Bonte Parels.

Zo kun je deze kleur nooit vinden en zo heb je er twee in een week. Parno Paub en Muskerro. Deze hensgten zijn afkomstig uit Gypsy bloedlijnen en ze gaan in 2008 ingezet worden voor de dekdienst.

De bovenste is Parno Paub ( witte appel in Romataal )

De onderste is Muskerro ( Politie in Romataal )