[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jolandaa_

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 22:07

Gefeliciteerd nog! ga je nog verder leren?

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 23:27

Chimello was dat het paardje van je moeder (dacht ik ergens gelezen te hebben)? Lieve uitstraling

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 23:41

Ja, Shenna is van m'n moeder :) Ze had haar op een paar facebook groepen te koop gezet dus misschien dat je haar daar gezien hebt.

Ik ga nog een jaartje master doen! En dan mag ik beginnen als reclame ontwerper {:}

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 07:23

Welkom Jonore en Iris, gezellig :)

Gewoon meteen negeren Ellie, geen reactie op geven als hij het ongevraagd doet, dan stopt het vanzelf als hij ziet dat hij er niets mee bereikt.

Leuk zeg, horse event reporter :) Ik ben er ook al vaak geweest, is hier bijna in de achteruitn (najah, heel dichtbij)

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 07:51

Goedemorgen,

ik weet zo snel niemand die nog een paardje zoekt, maar ik zal het in de gaten houden!

Ik zou inderdaad ook niet belonen met een snoepje als die het ongevraagd doet, dan zie ik dat als schooien. Maar dat moet je natuurlijk zelf weten! :D

Misschien dat wij dit jaar ook wel naar HE komen!

Gister zijn er wat foto's van Juul gemaakt!

[BB-ITP] Juliette, am. Stafford 10 wkn

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 08:38

welkom Jonore en iris, leuke foto's van de pup.

Hier een groot besluit genomen en ik ga op zoek naar een bijrijdster voor misty. En jeetje wat haal ik me weer op de hals denk ik dan. Maar aan de andere kant is het denk ik wel weer goed voor misty en mij.

Verder ging het alleen rijden in het bos niet fantastisch, ze wilde alleen dribbelen en snel terug. hahahaha Ze was echt bezig, nou kan ik er om lachen gelukkig. Daarna nog even gegalopeerd en ja dat vind ze leuk, vooral als ze keihard mag....

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 08:55

Heb wel bijgelezen.

Chimello@Had ik al 18 geweest had ik mij ook opgegeven voor HE maar jammer genoeg nu 17 en een half dus te jong. Nog nooit geweest ook maar ga al naar equitana in het volgend voorjaar dus laat het verder nu maar denk ik :D.

Iris en Janore welkom!

Mijn nek is terug helemaal goed enkel kat nu voor de 4de dag weg :(. Doe echt pijn want na het verlies van mijn vorige kat (aangereden en toen moeten laten inslapen) was zijn karakter bijna klop het zelfde. Zie 'm dus zielsgraag en hoop nog iedere dag dat hij terug komt :(.

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 08:58

ik hoop zo dat je je kat nog terug vind.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 09:11

Vrees er echt voor hij is enorm aanhankelijk zo een kat die nooit weg gaat normaal, die je op de oprit opwacht als je weg bent met de auto tot je terug bent gewoon. En dan opeens 4 dagen weg heb er een slecht gevoel over, denk zelf dat hij ergens aangereden gaat geweest zijn (al gezocht maar nergens zien liggen maar die kan het boerenland over en daar achter zijn ook wegen). -O- |(

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 09:30

Chimello gaaf Horse Event reporter!! :D
Nimby welkom!
Iris ook welkom!
Bah wat verrot als je dier weg is zeg... Heb zelf geen katten maar kan me voorstellen dat je bezorgd bent!
Hopelijk komt die snel terug.
kat van schoonfamilie was 2 weken weg en kwam daarna weer terug wandelen...

Noah had gister weer les :) Ging weer hele erg goed.
Ze leren zo snel samen echt super leuk om te zien!

Wil iedereen nog even helpen herinneren aan de opening van het volgende deel
Heb al veel PB gehad maar volgens mij nog niet van iedereen.

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 09:37

Wat voor pb Niene87? :P

Hopelijk komt je kat snel terug, lijkt me niets die onzekerheid!!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 09:42

Tja het kan altijd maar kijkende naar zijn normaal gedrag en karaktertje is er vrij weinig kans dat die opeens komt terug lopen. Tja :(.

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 09:44

boktnaam - gewone naam
naam van je paard
foto van jou en je paard
heel kort verhaaltje 2 of 3 regels wat je doet met je paard/paarden.

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 11:34

gecastreerd? gesteriliseerd? dan word de kans elke dag wel kleiner, zeker voor je gevoel. Bllijf nog even hoop houden is hij gechipt?

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 11:38

Ik ben Nagini ook kwijt geraakt. Super aanhankelijke aparte kat. Speciaal in venlo bij een katten hulpdienst gaan halen en ze kwam een keer buiten en ze was weg ;( Overal flyers opgehangen, ze was ook gechipt en alle asiels en DAs in de buurt waren ingelicht en ik heb ook de gemeente gebeld mocht ze aangereden zijn. Nooit meer iets gehoord. Ik troost me iedere dag met het idee dat een v*(@E*&#*# egoist haar binnen genomen heeft. Jammer dat er zo'n mensen zijn maar beter dat ze nu nog leeft en het goed heeft ergens dan dat ze aangereden was.
Je zegt dat je een super aanhankelijke kat hebt Lor, mocht hij niet terug komen dan hoop ik dat hij ten minste ergens veilig bij mensen binnen zit. Vind het echt altijd vreselijk als zoiets gebeurt :(:)
Ik laat nu ook geen katten meer buiten. Vooral nadat ze Scotty geprobeerd hebben te kidnappen wat er toe leidde dat hij ingeslapen is komt er hier nooit meer iets buiten.

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 12:15

of opgesloten terwijl de mensen weg zijn. vakantie tijd. zou kunnen

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 18:33

Ah hetlevenwint, ik hoop dat je gauw (goed!) nieuws krijgt over je katje.

Niene87, ik zal proberen een foto te maken waar ik zelf ook bij op sta... Meestal zijn het bij mij vage foto's van een wegscharrelend paardje. Jouw foto's zijn trouwens altijd erg mooi!

Vandaag heel rustig aan gedaan, heb Tess een paar dagen achter elkaar 's middags uit de wei gehaald om te poetsen en te verzorgen. Moest wel, want ze had onwijze jeuk en schuurde zich helemaal stuk. (Ook al moeten wassen met byemite :( ) Ze is dan erg braaf geweest maar ik merkte dat het een beetje veel voor haar werd. Bleef liever bij haar nieuwe vriendinnen :) Ben wel blij dat ze inmiddels is opgenomen in het merriegroepje.

Sweetsox is bij jouw Misty de jeuk en mok al over/beter?

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 21:11

Oke vrij grote kans die tussen zondag avond en maandag middag nog geraakt is door een auto. Naar buurvrouw geweest en zij wist ons te vertellen dat ze een rosse kat van nog net niet volwassen maat (wat het geval was bij ons) op straat had zien liggen. Dus vrij grote kans en mijn buikgevoel zegt ook dat het hem is..

Nu stel het is hem (geen nut meer te gaan kijken zal absoluut niet meer in het geheel zijn) hoop ik dat die in 1 klap weg was en anders zie ik 'm wel nog is opdagen. |( ;(

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 21:14

Ik hoop dat het snel ging als het hem was maar liefst naturlijk dat het geen dier was en dat jouw katje nog ergens rond loopt :(

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 21:27

Hoop het ook als het hem was dat het snel is gegaan. Op zich heb ik er op die manier wel redelijk vrede mee jammer dat ik het niet eerder wist dat er een aangereden lag (nog gekeken maar niet gezien waar ik keek) had anders gaan kijken of het hem niet was :\

Verder gelukkig komt de zwart witte kat nog. Zit hier momenteel lekker te eten (zo een buitengooi/zwerf gevalletje je kan 'm niet aaien maar komt wel dicht), enkele weken geleden stond die nog echt graatmager.
Had echt gevreesd die ook niet meer te zien omdat die eigenlijk optrok met onze kat :).

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 22:43

ik hoop dat je kat nog terug komt.mocht hij echt aangereden zijn,hoop ik dat ie niet meer heeft hoeven pijnlijden.dat gun ik geen mens en dier.
wij zijn ooit onze jack russel kwijt geweest.politie,amevedi gebeld,en maar zoeken.uiteindelijk 2 uur later terug gevonden:een kast in gekropen en lag daar lekker te slapen.op de een of andere manier is de deur dicht geschoven ,waardoor we niet daar zochten.

vandaag is 1 van de bijrijders buiten een stukje gaan rijden(een straatje maar).ik de longeerlijn vast voor de zekerheid,ging best netjes.natuurlijk kwamen we op t eind van de straat weer een tractor tegen.ditmaal stilgezet en laten kijken.hij was wel bang,en druk,maar de bijrijder kon m goed houden.voelde geen druk op de longeerlijn.goed beloond en weer terug naar huis gestapt.we voelden ons allemaal gebakken door de warmte,dus vonden we t mooit geweest.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 07:15

Succes met de zoektocht sweetsox, is het vanwegen tijdgebrek, of omdat je het gezelliger vind :)

Ik duim voor je dat hij nog terug komt hetlevenwint..
(neem aan dat je al naar asiel en gemeente enz. hebt gebeld? (gemeente ruimt hier de katten op die aangereden zijn, maar probeert dan wel de chip te controleren)

Gister heerlijk gereden, wat een prachtige dag. We zijn lekker een ijsje gaan halen met de paarden :)

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 08:19

tijdgebrek, maar ook een stukje om de kosten te beperken.
Er worden in mijn baan op dit moment veel kinderen 4 dus ga ik in verdienste achteruit.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 09:14

Asiel al op de site gekeken (zetten ze direct die nieuwe op) stond die niet tussen. En ophalen bij de gemeente doen ze enkel als het om vossen en dergelijke gaat. Nu mijn gevoel zegt eigenlijk ook dat het hij dat aangereden katje was, kan het niet beschrijven die is eerder eens een dag weg geweest maar dan had ik zo iets van die komt wel terug. Maar nu had ik na dag 1 al zo iets van er is iets mis.. dus op zich sluit er nu liever vrede mee dat ik 'm eventueel toch nog zie opdagen dan blijven zoeken en met een dubbel gevoel eindigen. -O- Niet dat ik niet af en toe vraag of niemand een rosse kat heeft gezien.

Blij dat ik 'm vorige week heb gefotografeerd nog had dat nog niet gedaan, erg blij mee dat ik die foto's nog heb van 'm ook al komt die misschien nooit meer terug dat heb ik tenminste van van 'm.

dagmach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 09:33

elliecuijk schreef:
welkom jonore en iris!

vandaag had 1 van de meiden gereden.na afloop afgezadeld en gepoetst.dus ze maakt t touwtje los.wat doet eros?die maakt gelijk een buiging met z'n hoofd!.eros weet namelijk dat er dan een snoepke volgt.voorheen was t snoepje een hulpmiddel om m te laten buigen en nu deed hij t zonder hulp.
mag alleen niet hopen dat hij het te pas of onpas gaat doen...wordt ie wel heel dik van

Haha dat is de reden dat ik geen kunstjes leer. Jaren terug heeft mijn dochter haf spaanse pas geleerd, geweldig strekken dus met de voorbenen op commando maar beestjes was zo ijverig dat ie het steeds vaker ging doen! Ook bij het uit de wei halen en bij de smid. Gewoon weg gevaarlijk dus, ik begin er niet meer aan. En vaak zo sneu, moet je mopperen omdat ie iets laat zien wat jezelf geleerd hebt alleen niet op dat moment.