Ik ben net helemaal nat geregend geweest op buitenrit Maar echt kleddernat, jeetje. Tinky ook, ze was blij dat ze thuis was! Zo blij zelf dat ze niet wou wachten tot de bilstang van de trailer los was, oopsie
ik kom net van eros af.flink gepoetst,want hij had liggen keten in de modderige wei, toen ik klaar was,was t net mooi droog.dus ben ik de weg op geweest.ik wilde eigenlijk alleen de weg op en neer lopen ,maar eros was zo mak dat ik een lokje om een huis heb gelopen.eros keek lekker om zich heen,maar bleef kalm.Ik had t hoofdstel enkel vast met een licht gesloten hand.heerlijk.maar even later kwam het er weer met bakken uit.blehh!
ja hoor,niks te klagen.eros was op straat totaal ontspannen en liep rustig mee.had wel t hoofdstel ingedaanvoor de zekerheid.ik vondt t ook erg heerlijk(ff geen last van de krampen in m'n buik). maar daarna begon t weer te regenen.
Hai dames ben ik weer.. Fijn ellie dat het wandelen goed ging!! Is toch wel heel fijn he. Miggs op ijzers, ja ik ben er ook niet van.. Maar als het moet dan moet het maar..
Vanmiddag samen met een vriendin naar de intratuin in Halsteren.. Komen we daar aan na een uur. Is ie dicht hahahhaa.. Lol. Ag Bergen Op Zoom had koopzondag dus heb weer twee paar schoenen in de wacht gesleept haha.. Nu biosje, alles is familie... Ik ben benieuwd!! Jullie horen van me. Fijne avond!
@fayem:ja echt heel erg fijn en voelde me ook echt trots dat het goed ging.tot nu toe heb ik bijna alleen maar gelongeerd en heeft de bijrijder er op gezeten. als het goed is gaan de stalhouder en vriend van de week naar twello en dan nemen ze wat zadels mee.dat zou betekenen dat ik misschien toch voor het einde van het jaar kan voelen hoe breed eros werkelijk zit.alleen maar voelen is ook al wat.en dan voel ik ook het verschil van hoogte t.o.v ruana. ik vondt eros vandaag zich anders gedragen als de vorige keer op de weg.toen liep ik samen met iemand anders,en met de buurman van eros.dat ging toen ook goed al wilde eros voorop lopen.vandaag was hij uberrustig en daarom had ik zoiets van,ik loop wel wat verder en zie wel wat er gebeurd.met hoofdstel in heb je wat meer te vertellen als met halster.
Fayem: ik vond het een leuke film! Ellie: fijn dat hervorming goed gaat met Eros. Komt vast goed met jullie! Jackietje: nat geworden bleu. Ik was vanmorgen nog gaan rijden en gelukkig redelijk droog gebleven. Mijn vriendin was van haar paard gevallen. E waren mensen met honden aan het trainen in een weiland. Die van haar is als de dood voor witte honden, en er was een golden retriever bij. Ze zei nog tegen mij, ik voel zijn hard kloppen. Hij bleef staan om even te kijken en toen floten ze met zo'n hondenfluitje. Paard draait 180 graden om en hop,daar lag ze naast het paard. Gelukkig had ze niets. En die mensen niet ens vragen van gaat het of zoiets. Dus ik riep: bedankt hè! En toen kreeg ik ook nog een grote mond. Belachelijk!
Toestraks in het donker even met Ramona en Savannah (shet) over het terrein gelopen richting het weggetje. Ze was er nog nooit geweest en luisterde perfect. Losse lijn en als hoo zei dan stopte ze en ze vond het leuk.
Als eerste kerstdag een beetje droog weer laat zien dan gaan we ons eerste buitenrit maken.
Ik ga morgen na 3weken nog is op Jack , ik ga het bosje (nadruk op sje) in waar ik in de zomer echt niet moest komen van de dazen die er zaten. Ook langs het graspad .
mooie denzel t is ook wel een mooie tinker...maar best een scherp bit heb je in hangen...en hij oogt wat te groot op foto bah t regent alweer....snert weer
Kaatastrof
Geplaatst: 24-12-12 11:18
Denzel Ellie, die foto van jou en Eros ziet er super uit! Leuk duo zijn jullie! Leuk, Fayem! Hoe was de film? Die kende ik niet, is het een film uit NL?
Hier is het momenteel droog, maar aan mijn klein raampje te zien heeft het flink geregend (er loopt water door als het echt hàrd geregend heeft) Gisteren hebben Oona en ik met de paarden niets anders gedaan dan zwemmen in de plassen.. Zo erg was het! Water kwam haast aan Tink's knieën.. De paden waren ook errug glad, dus hebben we enkel gestapt en op straat een klein beetje gedraafd. Het heeft bijna de hele rit door geregend, weliswaar vooral miezel, maar daar word je na een tijd ook lekker nat van hé In het begin had ik lekker warm, op het einde werd het toch wat fris. Wouden we naar de manege om een warm soepje, was ie dicht Dus dan maar wachten tot we thuis waren.. Tinky heeft zich trouwens voorbeeldig gedragen! Echt super! Beide keren gewoon hupsa zelf de trailer opgelopen zoals altijd. Ook eraf lopen is geen probleem, al had ze dus weinig geduld en zat ze haar kont al onder de bilstangen te wurmen dus we moesten zo snel mogelijk de bilstang losmaken, ongeduldig beest
Ik vind het ook zo gek hoe dat paarden zoveel op voorhand weten! Ik zat haar te poetsen en ze zat constant over de poort te staren naar elke auto die passeerde, en de trailer zag ze al van ver komen, haha. Ze vindt het echt géweldig om ergens naar toe te gaan. Zulke paarden zijn zeldzaam
dank jullie.. klein ezeltje dat het is hahaha... Leo, mijn eigen hoofdstel is echt te krab geworden.. dan snoer ik heel zn neus dicht en krijgt hij geen lucht meer haha. Dit hoofdstel is van Shakiro en ik kan geen bitje wisselen bij dit hoofdstel omdat die leren knoopjes niet los te krijgen zijn. Normaal heeft Denz een simpele dikke watertrens in zn mond liggen. Maar bij gebrek aan tijd om een nieuw hoofdstel te halen en er niet meer hoofdstellen tot mijn beschikking waren, voor deze gekozen, waar dan een pessoa aanhangt met een dik mondstuk.
De werking van de bovenste ring van een pessoa heeft dezelfde werking als een trens (of er moet een ander mondstuk inzitten). Omdat er meerdere ringen aanzitten kan je er ook voor kiezen om je teugels lager te zetten (op de twee onderste ringen) dan pas krijg je een hefboom effect en is deze dus scherper. Dus inprincipe is er op dit moment niks mis met het gebruik van de pessoa, als je deze op de juiste manier gebruikt.
Jaa Kaat is een NL film idd, misschien dat hij ook nog wel bij jullie gaat draaien hoor. Hij was heel leuk, echt een feel good movie. dusjaa wel een aanrader.
Het was meer nieuwsgierigheid hoor, of er een reden was waarom je dit bit in had hangen. Zag ook dat hij wat aan de brede kant was En idd een pessoa op de 1e ring heeft geen extra inwerking.
hahah no problemo hoor.. logische vraag bij zo´n jong paard lijkt me.. het bit is indd een maatje te groot.. groot hoofd klein mondje haha maar op de foto is goed te zien hoe dik dit bit is!
Het is dat we hem nog ff aan de longe hebben gehad maar anders had hij lekker meegehobbelt aan zn halstertje, wat ook absoluut geen probleem is. dusjaaa.. de 31ste is het uitverkoop bij de Kroo hoorde ik.. dus dan moet ik nog maar een weekje wachten.