[TI] [HK] Tinker geklets, voor al jullie off-topic behoeften.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jellie

Re: [HK] Tinker geklets, voor al jullie off-topic behoeften.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 13:22

Ik heb lekker op mijn 'verzorgpaardje' gereden. baasje is met vakantie tot dinsdag Lachen
Jan is met Flan gaan stappen en heeft nog 1 lange zijde gedraafd, dat zag er gelukkig goed uit Go jij! Go jij!
Net lekker gebadderd en zo naar verjaardag. Hebben we vanaaf lekker samen Knipoog

Sita, hoop voor je dat het goed gaat met Amy! En morgen bbq bij jou, gezellig OK dan!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 16:21

Ik ben lekker een middagje bezig geweest.. Heerlijk alleen met Amy..
Eerst eens lekker poetsen daarna een half uurtje gereden, lekker gestapt en wat draf. Ze is best soepel op rechts.. Morgenochtend nog even een half uurtje loswerken en dan vanaf maandag weer aan het echte werk.
Ik heb trouwens met mijn nieuwe zadel gereden, zit heerlijk! Ja Alleen heb het idee dat er toch een bredere boom in moet.. Het ligt niet helemaal naar mijn zin heb ik het idee.. Nog even aankijken..

Daarna na het rijden heb ik dr manen en sokken gewassen.. Daarna drooggemaakt, gevlochten.
Dr sokken helemaal uitgeplozen, geknipt en in model gekamt.. Ze staat er weer netjes op. Ze moest namelijk in de voorwas omdat het volgende week fokveedag is..

Toen was ik het nog niet beu en heb ik al mijn spullen uitgezocht. Heb echt superveel weggegooid..
Nu is alles weer netjes en schoon..
Kheb zeker de zomer in mijn bol.. Clown

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 16:44

Gestoord hallo jullie kunnen wel kletsen nu het eind van dit topic in zicht komt Nagelbijten / Gniffelen

Yah Jellie Cool 1 lange zijde goed in draf Go jij! Go jij!

Sita ook lekker met Amy bezig geweest Dromen en bokt BBQ Vork

Zie nog een merrie met lange manen Tong uitsteken --> heb toch het idee dat die van Lowara en van Irish Lady langer zijn Bloos en die ene grijsachtig bonte die waren ook mega Wow!

Die van Say heb ik al een tijdje niet gemeten, maar zullen ondertussen ook wel ruim over 1 mtr zijn op langste stuk Nagelbijten / Gniffelen --> eigenlijk heb je er niet veel aan altijd in vlechten duurt eeuwen met wassen Zij zijn groot en ik is klein! (voor goed nat en daarna goed uitgespoeld is Rolleyes ) maarja vind het ook sonde om eraan te zitten Bloos denk er wel iedere keer over als ik weer zo moeilijk aan het doen ben Haha!

Wedstrijd vandaag ging niet helemaal soepel Bloos vanalles zat tegen Scheve mond Say deed wel goed haar best *LOL* maar helaas volgens jury niet goed genoeg voor winstpuntje terwijl omstanders het wel erg netjes vonden enzo en ikzelf dus ook best tevreden was vooral over 1ste proef, 2e ging wat minder Scheve mond --> Tja jurysport hè niks aan te doen ... op zich nog geen súper slechte punten (175 + 170), maar ook volgens instructrice had het best wat hoger mogen zijn Bloos

[edit] vergeet ik bijna teuntje te feliciteren Bloos

Bij deze VAN HARTE GEFELICITEERD Go jij! Go jij! Muziek!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 19:30

Sita fijn dat t rijden wel lekker ging. Wat voor zadel heb je?
Leuk dat ze volgende week met de fokveedag mee doet.

Grid, ben echt super blij, dat zijn toch zulke spannende momenten.. Ja Say had ook flink lange manen, mooi! Flan heeft niet echt lange manen, die groeien niet echt door.
Jammer v.d. wedstrijd, hopelijk volgende x wel WP! Zolang je zelf maar tevreden bent over t rijden, dan is t oke toch Lachen

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 19:32

Sorry sorry sorry maar ik kan helaas niet alles bijlezen Vriendjes zijn? Bloos

Jes nog geen veulen, ze staat nou apart van de kudde in een landje met meer gras. Stuk waar de rest van de groep op liep was namelijk erg.. op Nagelbijten / Gniffelen en wil absoluut niet dat Jes nog meer gaat afvallen. Dus vanmiddag liep Jes wat onwennig in 'r uppie het grote stuk op, vol voer Vork Toen ik wegfietste stond ze al kalmpjes te grazen Ja
Veel gewerkt afgelopen dagen, erg druk geweest. Vanavond komt semi-vriendje film kijken, dus zo nog even snel naar Jes en dan een leuke avond ervan maken Haha!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 19:33

Jammer van je wedstrijd Grid, maar zoals je zegt jurysport...
Volgende keer gaat het weer beter! Lachen Gelukkig vond je wel dat Say haar best deed, ze doet het toch maar weer even!

Ik heb een Wintec 500 Dressuur gekocht Jel.. Voor mijn bijrijdster, zij is van plan dressuurlessen te gaan volgen op Amy. En aangezien ik alleen een westernzadel heb, daarom rijd ik ook western Clown , kon zij geen dressuur rijden daarmee en heb ik deze gekocht.
Maar ik moest natuurlijk wel even voelen hoe hij zat.. *LOL*

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 19:48

Dat is lief van je dat je die Wintec dressuur hebt gekocht OK dan!
Wij hebben voor ons huidige zadel een wintec vzh gehad, was een fijn zadel, zat ook erg lekker Ja

Ga zo eerst eens onze Lemmy (teckel) uitlaten Lachen Mooi weer dus eindelijk een geen nat pak halen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 21:29

Eerst sociaal wezen en bijreageren Haha!

Nieuwe zadel, bedoel je dan Wintec Siet? Wil ik morgen die witte boom meenemen incl. sleutels? Kan je zelf prutsen en kijken of die fijner ligt? Lachen

Dewi's manen maten 90 cm, maar veulen heeft ze wat ingekort... Clown

Grid, wat is je gevoel er zelf over? Ben je tevreden? Lachen

Wel rustig geweest hier? Iedereen van het goeie weer genoten? Clown Haha! Ik ben lekker thuis bezig geweest, foto's gemaakt. Ellie lag ook nog al vretend te eten in de wei ROFL

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 21:30

Vanmiddag zijn we wezen combinen in het graszaad van de buurman. Wij delen deze combine met buurman dus. Dit is trouwens ook onze 'nieuwe' combine, dit voorjaar uit Duitsland gekocht. De vorige was ver over de 20 en begon steeds meer sleutelwerk te verdragen, dus we zijn gaan investeren in een iets minder oude.

Vandaag dus gaan combinen, het graszaad was namelijk al een week of wat gemaaid en begon inmiddels al te 'schieten' dus het was ook zwaar nodig dat we aan de gang gingen. Zoon van buurman loopt ervoor om het gras wat op te schudden voor de opraper.

Volledige plaatje :
Afbeelding

Voorkant :
Afbeelding

De bak met opraper :
Afbeelding

Achtung! Fahrzeug schert aus!
Afbeelding

Zo ziet het er dus vanuit de cabine uit :
Afbeelding

En zo dus van naast de cabine Haha!
Afbeelding

Dit zien we als we naar benee kijken :
Afbeelding

Filmpje : http://nl.youtube.com/watch?v=dwpT9tzZfVw

Vooraanzicht :
Afbeelding

Filmpje Voorkant : http://nl.youtube.com/watch?v=RInfNaKJVTQ

Filmpje achterkant : http://nl.youtube.com/watch?v=OqHTrEtjcRs

Ongedorsen graszaad, aan de kleur kan je dus zien dat de regen er niet zo denderend voor is geweest Scheve mond
Afbeelding

Gedorsen graszaad (hooi valt me eigenlijk wel mee qua kwaliteit, maar dan moet het de komende dagen wel droog blijven)
Afbeelding

Gewoon mooi :
Afbeelding

Graszaad in de kisten :
Afbeelding

Lossen :
Afbeelding

Filmpje lossen : http://nl.youtube.com/watch?v=hHgq5LmgiSA en http://nl.youtube.com/watch?v=OSLDM6us5bI

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 21:33

Ik heb maar een nieuw zadel he.. En dat is inderdaad die Wintec..
Als je dat mee wil nemen graag, dan kan ik eens kijken wat beter ligt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 21:35

Jaa.... Clown Maar ik beschouw jouw Western ook nog als 'nieuw' omdat je die niet zo heel lang hebt Haha! Met bijlezen zag ik later nog wel dat je idd de Wintec bedoelde Lachen

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 21:58

Dat is waar.. Ja Maar mijn Western past wel goed he.. Knipoog

vuurtoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 22:02

waua maya wat een mooie machine lijkt me een machtig gevoel om daar op te rijden en eigenaar van te zijn.
gave foto's ook haarscherp super en het graszaad is weer binnen nu maar hopen op een beetje zon.
bij ons ligt er een hooiland vol met hooi te nat en waardeloos de boer laat het liggen balen hoor want dit was het kuil voor onze paarden nu krijgen we een ander weiland maar toch zonde als je het ziet liggen en je weet dat het zo de brandstapel op gaat.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 22:03

Mooi verslag zo, Maya! Jullie hadden dus ook een mooi zonnetje Knipoog

Tk, zijn de nieuwelingen er al????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 22:20

Wij hadden heerlijk weer vandaag Haha! Zonnetje, windje, lekkere temperatuur, eindelijk een gevol van de zomer Haha!

Vuurtoren, eerlijk is eerlijk, dit graszaadhooi zou ik ook niet moeten Bloos Het heeft nog een week regen gehad he... Scheve mond Ik hoop dat ons eigen graszaadhooi betere omstandigheden zal krijgen (is nog niet gemaaid) Ik heb het 1 keer gedaan, graszaadhooi gevoerd wat was natgeregend op het land. Prompt had ik een paard met lichte koliek. Weg met die balen Clown Het is idd zonde dat het niet gebruikt kan worden als paardenvoer, maarja... het is gewoon niet van voldoende kwaliteit, dus dan kan je niet veel anders.

Siet, western past idd goed, daarom zat ik ook al een beetje te twijfelen, maar het kon natuurlijk wel altijd, dat dat ook niet meer past, en dat zou zonde wezen.

Enfin, ik ben effe de knollen vangen Lachen

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 22:30

Grid: Jammer dat de wedstrijd niet zo super ging!

SIta: Lekker bezig geweest met Amy

Maya: Wauw, ziet er mooi en machtig uit zeg!

WIj hebben de palen erin staan. Was een hele klus, maar 't is nu klaar. We moeten nog wel isolators en draad doen, maar da's niet meer het allermeeste werk.

Met Karine heb ik lekker even Max en Banbay samen in de bak losgelaten, echt zo grappig, ze gingen helemaal los. Hebben we ook nog even wat superleuke foto's van gemaakt!

Lekker ventje! Lovers
Afbeelding
Afbeelding
Samen met Banbay (die niet gepoetst was, dus beetje erg vieze sokken~)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 23:06

Ik zag hele mooie foto's van een super grote pal!
mooie foto's van banbay en max!
wat lief dat je een zadel voor haar hebt gekocht sita!
Ik zag een mooie combine langs komen. Bij Wilco op het werk hebben ze 2 van die zelfde combines. Je hebt mooi weer gehad bij het graszaad combinen.
Ziggy heeft nog niet zulke lange manen, heb ze 3 kwart jaar geleden kort afgesneden omdat het er niet meer uitzag. en nu zijn ze alweer bijna aan de onderkant van zijn hals.
Grid jammer dat je geen winstpuntje hebt.
TK spannend hoor dat morgen je nieuwe aanwinsten komen.
Berdien, Jes helemaal alleen in een vol grasland. Nog geen beeb helaas. Spannend hoor, wachten duurt lang.

Was een druk dagje vandaag. Mijn schoonmoeder belde op, dat mijn schoonvader zijn baard had afgeschoren. Zij kent hem niet zonder baard. Dus ik daar even een bakkie doen, kwam Rien binnen lopen. Wat een verschil maar hij ziet er gelijk 10 jaar jonger uit.
Gelukkig mooi weer vandaag, en morgen ook. Dus als het niet te hard waait gaat Ziggy morgen weer voor de kar. Spannend hoor.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 23:39

Ik heb trouwens al even een leuk iets klaar voor het nieuwe topic.... maar is ondertussen al niet actueel/up-to-date meer zegmaar Clown Nemen jullie me vast niet kwalijk he? Ben ook iets vergeten zag ik al, maar heb er best wel wat werk aan gehad en veranderen of opnieuw beginnen heb ik geen tijd voor Bloos!

Ik zag hierboven trouwens nog foto's van een leuk stel jonge/kleine mannen! Hij's leuk, die Banbay Ja

Hier was het echt heerlijk zomers.... heb echt genoten van het zomeravondje Lachen

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 23:43

Ik had trouwens enkele foto's gemaakt bij de buurman (bij Snowvile), van de shetlanders... (voor mijn eigen meer... omdat de kans er is dat er 1 of 2 naar ons komen), maar viel me nu ineens iets grappigs op Clown

Het ging me hier om de twentermerrie (ziet er niet uit, wormenbuikje, de vacht, mager, etc), maar dat hengstje links op de foto hihi:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-EDUR3JMG.jpg

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 23:44

Gewoon lekker het topic openen zoals je van plan was Leon, zal vast nog steeds wel leuk zijn!

Banbay is echt een heerlijk ventje idd!

Hier 's middags en 's avonds ook heerlijk weer, na het palen zetten hebben we lekker tapas gegeten in het dorp, was gezellig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 00:01

Dat soort foto's zijn grappig Leon, dan denk je dat t ergens om gaat, en dan ergens heel verborgen zie je zo'n grapjurk.

Leuke teaser plaats je trouwens... Tong uitsteken Welke heb je interesse in? Clown

Ziggy, dan heeft die loonwerker waar je vriend werkt dan toch wel relatief oud materieel staan? Deze combine is ook niet zo jong, maarja, wij zijn maar twee gewone kleine boeren, dus kunnen die superdeluxe niet betalen... Clown Deze heeft iig al airco waar ze superblij mee zijn Haha! Maar voor loonwerkers ben ik toch wel gewend (iig, die hierzo) dat het allemaal veel nieuwer en groter materieel is?

Baarden zouden verboden moeten worden. Het kan zo'n verschil maken idd in hoe oud / jong je iemand zou schatten. En ik vind het ook vaak niet eens staan.

Leuk die spelende paarden, en vieze sokken? Stel je niet aan Knipoog Tong uitsteken Valt hartstikke mee, en juist die gewone HTK-foto's zijn het leukst Ja Haha!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 00:04

Heb nog wel zo'n teaser Tong uitsteken
http://www.mijnalbum.nl/Foto-87WQAMB3.jpg

Dat hengstje staat er nu niet op.

edit: de twee jonge zwarte merries... veulen en twenter misschien interesse...
De moeder vraagt hij goud geld voor, terwijl die geen papier heeft en op hoge hakken staat...
Vosroan merrie ziet er goed uit, maar is niet mijn smaak, vind vast wel een goed adresje.
Voshengstveulen is erg leuk, maar niets voor ons. Hengst is vosroanbont en kan geweldig leuk lopen, 'zou' papieren hebben en hij vroeg 250 euro dekgeld. Maar niet bepaald geloofwaardige man met niet echt geloofwaardige verhalen Knipoog

Tsja, op zich hoeft er hier niets bij... maar de dierenbescherming is al diverse keren daar langsgeweest en hij 'zegt' dat hij ze allemaal wegdoet. Vooral de twentermerrie en de volwasssen zwarte merrie staan er slecht bij en tsjaaa....als je er dan elke dag langs fietst en ze komen direct op je af...... dan twijfel je toch Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 00:38

Dat kan ik me voorstellen Ja maar ik ben ook akelig nuchter, en is het voor jullie wel handig om dergelijke paarden aan te schaffen? Ik neem aan dat er toch ook opknapkosten aan zitten. (smid, wormen, DA wellicht, extra voer). Ik zou dat alleen ervoor over hebben voor de dieren die al netjes gebouwd zijn + volledige papieren hebben, zodat je ze makkelijker kwijt kan als dat onverhoopt moest gebeuren Lachen

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 00:59

Mijn minimeiden hebben ook een soort wormenbuik, maar ondanks het ontwormen krijg ik ze niet 'slank'. Ze staan ook al vanaf veulen continue op lekker gras..dat is ook een boosdoener. Maki komt niet door haar vacht heen (deels..) en Koko is al weer helemaal kaal net als de rest hier (niet geschoren hoor Knipoog).

Hoop foto's gezien weer Knipoog.

Verder hapsnap bijgelezen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 01:03

Alles goed eigenlijk? Lachen