[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Chubby

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 08:47

Ach... Arme Scrabble

Heb bijgelezen, wil iedereen sterkte wensen. Ik denk aan jullie, maar soms is het voor m'n werk een beetje veel om op iedereen apart te reageren..

Damian, Clay, Maddox, Roosje, Jellie en Tinkermuts

Tsja, geldzaken... Ik verdien heel niet slecht, maar door 2005 heb ik geen voorraadje meer en moet ik ook oppassen. Omdat ik nu weinig woonkosten heb, kan ik wat luxer leven, maar echt gek kan ik toch ook niet doen hoor..
En wat ook lastig is, al klinkt het wat triviaal: met Rich had ik me een bepaalde levensstandaard aangemeten. Wij konden altijd uit eten, altijd shoppen, altijd op stap. Echt opletten hoefden we niet. En dan is het best lastig zometeen als ik weer alleen woon en alles van alleen mijn salaris moet betalen.

Maar ja.. Ik heb verder absoluut geen recht tot klagen.

Gisteren lekker gezellig naar de Mac geweest met de VUTter. Daarna een potje gestoeid met Chub. Wat is die opstandig de laatste weken zeg... Pfff... Sowieso in de omgang (erg happerig en vervelend), en vaak ook met rijden. Op een slangevolte gisteren naaide ze er tussenuit, bokkend. Ik lach en roep "meid, je moet beter je best doen dan dit als je mij er af wilt hebben". Naja, ze heeft nog 3 pogingen gedaan daarna, dus voortaan houd ik m'n mond maar

Ga nu even aan de slag, want heb gisteren de boel een beetje laten versloffen

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 08:51

Goedemorgen!
Tinkermuts, heel veel sterkte morgen!
Irene, Clay is een bikkel zo te lezen.
Annick, wat vervelend dat jullie niet weten waar het vandaan komt. Beterschap met Damian.

Nu gauw naar stal. Om 12.00 komt er iemand kijken voor evt stalling dus moet het wel allemaal klaar zijn. Vanmiddag werken, dus zal hier niet meer komen vandaag. Allen een fijne dag!

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 09:04

Meld me weer even. Ga zo weg naar de Bonte Parels voor de fotocursus. ben benieuwd. Er zijn zowiezo al mooie paarden om op de foto te zetten
lees vanavond bij.
Alleen Annick even. ik hoop dat de koorts zakt en dat de dierenarts kan vinden wat het is. Sterkte

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 09:20

Goedemorgen!

Deze lamlendige meldt zich ook weer effe..

Maya, gefeliciteerd dat je moderator bent geworden ! Leuke foto Amanda had t goed naar d'r zin

Sox, wat een geld zeg Wij zijn geloof is zo'n 15 euro kwijt maar dan is t wel collectief. Stalbaas verrekend het altijd in de nota's. Sox, niet leuk he dat je allemaal liegers en bedriegers treft

Mamauba, bedankt. Druk dagje vandaag. Kan me voorstellen dat het soms afzien is buiten. Tijd voor t voorjaar

Roosje, ook nog bedankt voor je lieve woordjes Was t leuk in de stad? Ga je nog naar Figgemans?

Bonte, t is idd niet allemaal geen opgewekt nieuws hier he… Ik hoop ook dat t snel beter gaat met de mensen en dieren waar we zo gek op zijn. Veel plezier op cursus bij de BP!

Chev, ben t ook helemaal met je eens.

Keeva, bedankt. Wat heerlijk dat Clay er toch nog even mag zijn Je boft ook maar met die DA! Geef hem ook nog een dikke knuffel van ons hoor! Lief van Pellie dat ze reiki stuurt. Probeer lekker van je paardjes te genieten,als is t moeilijk op dit moment.

Mazzel, wat heerlijk dat je bij mazzel geweest bent

Annick, Flan deed ook zo een beetje toen ze ineens die mok had pas geleden. Maar ik neem aan dat daar wel naar gekeken is. Ik hoop dat t snel beter gaat met je ventje.

Tmuts, sterkte voor de begrafenis morgen Ik duim voor je pa!

Chubb, gezellig met vutter op pad geweest! En je knollie heeft t in haar bollie

Cindy, succes!

Lucy_1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 09:57

Baileys schreef:
Maya, ik ben blij te zien dat het bij jou nog modderiger is dan bij mij

Het is net zo modderig als bij mij Alleen durf ik er geen foto van te maken, maar bij mij valt er ook geen takje in

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 10:16

Fijn dat je een goed gevoel hebt overgehouden aan het bezoek aan Mazzel Elke Fijn!

Aparte situatie Annick, eerste waar ik aan dacht, wegens temperatuur was een ontsteking of gebroken been. Een breuk zou je gelijk door hebben, en een ontsteking kan toch eigenlijk niet zo acuut optreden dacht ik. Hele rare situatie… Beterschap en dat je mag uitvinden waar het aan ligt en dat het snel over is! Ik ga er nog een beetje over nadenken, maar echt…. Geen idee.

Over de modder, dit valt serieus behoorlijk mee… Twee weken terug was het echt helemaal afgrijselijk. Het is de prijs die ik betaal voor aan huis bestaan Op zich heb ik er geen problemen mee om er foto’s van te maken en die op Bokt te zetten, maar heb gewoon geen zin in overbezorgd penny-gemuts. Ik weet dat het niet goed is, ik weet dat ze er mok van kunnen krijgen (heeft er 1 al ) en alles nog meer, weet ik allemaal. En toch blijf ik de deur openhouden en ze erop laten

Liever dit, want ze kunnen droog bij het hek op de beton staan, op het hoogste punt is het ook vrij droog (lees daar zakken ze max. 3 cm weg) en aan een zijkant valt het ook mee, daar zakken ze enkel tot hoefdiepte weg De rest is idd wat meer ploegen. Maar ze kunnen allebei op stal, vanaf stal naar buiten kijken etc. etc. Alle keuze dus.

Kwam vanochtend op stage, staat daar een arme chauffeur van Johannsmann helemaal verkleumd Kwam twee paarden leveren, maar Stijn (stalchef) heeft een weekendje vrij, en ik wist wel dat er paarden kwamen, maar niet dat die zo vroeg kwamen Enfin, weer afgeladen en op stal gezet, geloof dat het springpaarden zijn. Begin er steeds meer zicht op te krijgen qua rijpaarden of het damespaardjes, dressuurpaarden of springpaarden zijn.

Chauffeur was alleen een Duitser, dus daar was ik niet op voorbereid, maar geloof dat we elkaar nog wel begrepen. In de paddock stonden de twee jaarling-knollen (zijn zo rond de 1.60/1.65) voor richting Colombia. Dus ik zei, die zijn 1 jaar, die ogen compleet uit de kassen Hij vertelde dat zijn vrouw een negenjarige Fries had, en die was maar 1.50. Toch leuk

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 10:25

Goedemorgen allemaal....

Tjonge, wat hebben jullie weer wat afgekletst gisteravond...
Ben nu alles aan het bijlezen en effe rustig reageren...

Sox : ik ben ook altijd veel kwijt qua enten. Heb het effe opgezocht :
visite : 23,95
enting :15.13
Je bent dus niet de enige. Probleem hier is dat die knakker geen concurrentie heeft en als enige het enige eiland bezit. Waardeloos is dat... Want het lijkt nergen naar

Maya : leuk zeg, nieuwe modie (en een groene naam) .... hoor nog wel wat het allemaal gaat inhouden....
Hmmm, bij mij hebben de paarden ook de keuze hoor : of in de modder of in stal.... ik sluit mijn wei ook niet af omdat het modderig is... Ben het helemaal met je eens... Mijn wens is nog wel eens zo'n mooie zandbak met echt grof zand..... Kost alleen zoveel....

Mazzel : leuk dat je hem terug gezien hebt en dat het zo'n goed gevoel heeft gegeven. Dan kun je het inderdaad fijn loslaten...

Annick : sterkte met Damian..... Hoop dat hij snel opknapt...

Tinkermuts : sterkte voor morgen....

SuperRoos : leuk in de stad gehad?? Afbeelding

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 10:42

Op zich is er wel wat aan te doen, nl de hele boel afgraven, drainage pleuren, en er zand en grond op terug storten. Hoeft nog niet eens zo gek veel geld te kosten, omdat we zelf nog zand hebben liggen, of het anders zelf kunnen opgraven, we hebben genoeg kennissen waar we een kraan van kunnen lenen etc. Dus feitelijk enkel drainage kosten. Maar dan moeten de paarden wel een tijd ergens anders staan, alle palen moeten eruit. Het is gewoon een hele hoop werk, en het is maar een maand of 3-4 (oktober/maart dat het nat is, met soms een paar echt zeiknatte weken). En om eerlijk te zijn, het is me te veel moeite, en ik wil er niet aan mijn ouders om zeuren. Ze doen al genoeg.

Op de wei komen ze nu trouwens niet meer hoor. Zij hebben hun paddock, en ik haal ze er op tijd vanaf, zodat Cassie er langer opkan, want die moet wel stilstaan op stal. Gun ik haar liever dan.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 10:44

Chubby schreef:
Op een slangevolte gisteren naaide ze er tussenuit, bokkend. Ik lach en roep "meid, je moet beter je best doen dan dit als je mij er af wilt hebben". Naja, ze heeft nog 3 pogingen gedaan daarna, dus voortaan houd ik m'n mond maar

Hahaha, zo was ik gisteren even bij 2 Belsen, van die trekpaarden, die zich tot 2x toe losrukten en er vandoor gingen! De eerste keer bleven ze op 't erf (zie foto), maar de 2e keer raceden ze over een ventweg!!

Afbeelding

Lucy_1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 10:51

Gave foto zeg....

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 11:00

Idd een onwijs gave foto! Mooi! Leuk moment ook!

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 11:03

fjordkootje schreef:
Chubby schreef:
Op een slangevolte gisteren naaide ze er tussenuit, bokkend. Ik lach en roep "meid, je moet beter je best doen dan dit als je mij er af wilt hebben". Naja, ze heeft nog 3 pogingen gedaan daarna, dus voortaan houd ik m'n mond maar

Hahaha, zo was ik gisteren even bij 2 Belsen, van die trekpaarden, die zich tot 2x toe losrukten en er vandoor gingen! De eerste keer bleven ze op 't erf (zie foto), maar de 2e keer raceden ze over een ventweg!!

http://www.pbase.com/fjordkootje/image/ ... medium.jpg

Dan moeten wij elkaar gister gezien hebben ik kwam terug van het strand op jeanie met 2 fjorden een shet en een tuiger .Trouwens wel link die belgen op de weg de grote weg is er naast.........
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-01-06 11:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: IMG-code's verwijderd.

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 11:06

Klein valt ie mee, groot is tie niet scherp. 't Waren zulke slechte omstandigheden voor foto's ....
Ik ga met mooi weer wel een keer terug, want het zijn gave dieren. Wel heel groot en kolossaal, prachtig om naar te kijken, maar ik zou er zelf nooit 1 willen. Maatje Koot en Mira is me groot genoeg

jeanie, tjee. ... ik dacht dat jij ergens anders stond.... anders was ik wel naar je toe gelopen. Ik was die met die teletoeter
Heb wel nog een paar foto's gemaakt van Tinker Treasure. Wat een lief dier is dat zeg, 't is dat ze niet in mijn Twingo paste.....
Afbeelding

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 11:10

Ik sta daar ook pas 2 wkn .Volgende keer beter.....

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 11:13

Trouwens, luitjes, gisteravond is de bom gebarsten. Ik ga zometeen aangifte doen van diefstal van geld mijn vader's en mijn nieuwe en/of girorekening en binnenkort zit halfbroerlief absoluut weer => Afbeelding

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 11:16

Zo FK… goed dat je vader nu zelf ook actie gaat ondernemen, hopelijk leert halfbroerlief zijn leven te beteren in t gevang…

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 11:20

Hij heeft vorig jaar al 8 mnd vastgezeten, dus nee, leren zal hij er niet van.
Helaas.
Leuke foto van Amanda trouwens! Bij ons op de boerderij waren ze bomen aan het snoeien en ik geef Koot en Mira al een paar dagen wat wilgentakken, lijkt wel of ze ze steeds lekkerder gaan vinden.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 11:21

Gave foto van die Belg!

FK, goed van je dat je aangifte gaat doen! Ergens ligt een grens toch?!

Leuke Tink ook inderdaad, lief smoeltje heeft ze..

Pfff...

Baas stond net met een envelop in z'n handen. Dus ik vraag "waar moet ik 'm heensturen" begint 'ie te lachen: "is voor jou alvast voor je verjaardag"

Moet op tijd naar huis van hem... Tssskk... En heb echt nog zoveel liggen, maar zit steeds te bokken... Om 17.10 uur met Simba naar de dierenarts om de hechtingen er uit te laten halen...

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 11:51

keevagirl, fijn dat clay gister goed ging, ook dat de da veel begrip heeft... heel veel sterkte hoor
het missen van mij strakkies gaat wel meevallen hoor hihi

mazzelmeid, fijn dat het bij mazzeltje leuk was en dat je ziet dat het klikt tussen hen enzo.. kan je het idd mooi afsluiten
leuke foto's

annick, beterschap met damian hoor, raar allemaal...

cheveyo, lees je weblog later ff

nikita, hondje dik oog door een aanvaring weer ahhh

TM, sterkte de komende dagen...

wenk, arme scrabble hihi

chubby, haha opstandig paardje, niet teveel zeggen tegen dr idd want ze heeft je door hoor haha

spetter, leuk misschien een nieuwe pensionklant, en werkse vanmiddag

jellie, uitgaan was wel leuk ja, fout poppetje gekust hahaha

indezz, je gebruikt het juiste poppetje voor me hahaha

FK, haha geweldige foto, wat een geweld
en je halfbroer jeetje zeg

uitgaan was leuk, alleen enorm zere knieeen nu... das een beetje jammer
leuk poppetje gekust, dikke kater nu en ga zo naar sanadome, ff mezelf verwennen hahaha
owja, haha zal maar niet vertellen hoe ik heb gedanst... had in ieder geval geen eigen benen op de grond, gebruik verder je eigen fantasie maar....

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 11:53

Roos, sexy sexy.. Maar hoe kun je nu dan toch last hebben van je knieen?!

Systeem ligt er hier uit Wilde precies aktief gaan doen... Ga nu maar ff broodje scoren voor de lunch...

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 11:58

Roos, haal gelijk even een pot Teunisbloemolie capsules bij 't Kruidvat....

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 12:19

Roos je bent en blijft me er eentje jij.....voetjes van de vloer dus.

Humpie Dumpie, mijn lekkere prop (hij is gewoon erg breed) is erg zielig nu, zie foto, gisteren heeft hij een aanvaring gehad met Catootje, nu last van zijn 'witte' oog,..... hij ruikt trouwens helemaal naar de after shave van mijn partner, ha ha, die kroelt er toch ook wel altijd mee, want alle hondjes ruiken ernaar, lekker hoor.....

Afbeelding

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 12:27

Ach gossie, ben je al bij de DA geweest voor een zalfje oid?

Heb net M&M's gehaald! Jammie! De eersten van dit jaar

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 12:30

Halloooow!! Ik leef ook nog hoor

Beetje druk op het werk gehad. Jaarafsluiting, lastige manager en te lekkere koekjes

Ik wil iedereen die ziek, zwak, misselijk, zielig, verdrietig is of een moeilijke beslissing moet gaan nemen nog heel veel sterkte toewensen.
Het 'ongeluk' lijkt idd wel rond te waren hier op TP

@ MM: leuk dat je dag gisteren bij Mazzel zo goed is bevallen. Het zal wel een pak van je hart zijn om te weten dat hij nu een perfect huisje heeft gevonden.

@ Maya: oeeeeh, groen! Moeten we nou op onze teentjes gaan lopen nu jij mod bent?

@ Sox: halleluja wat een bedrag voor een simpele inenting Ik zal het vanavond nog eens opzoeken maar volgens mij betaal ik iets van 20-25 euro incl voorrijkosten excl. Duitse BTW voor de jaarlijkse influenza+tetanus injectie.
Ook errug balen van de belastingdienst dat je je centjes nog niet hebt gekregen. En je was nog wel zo snel met indienen?

@ mamauba: het gaat erg goed met Fayette. Ze wordt echt al breed maar lijkt er nog niet echt enorme last van te hebben. Af en toe merk ik aan haar dat Beeb verkeerd ligt of juist onrustig is. Verder zie ik wel aan haar manier van poepen en eten dat Beeb steeds groter wordt en zij dus vaker maar kleinere drolhoopjes legt en het avondhooi gaat niet meer zo snel op als een maandje geleden. Afgelopen woensdag nog met haar gereden en mevrouw was erg fris.... en dat zonder zadel

Verder heb ik volgende week vrijdagmiddag weer helemaal volgepland met de hoefsmid en de DA. Hoefsmid gewoon om te bekappen en DA voor jaarlijkse inenting maar ook even om tandarts te spelen. Die dag wil ik ook gelijk een afspraak maken voor Hercules zijn snipsnap Afbeelding

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 12:37

Chubby schreef:
Ach gossie, ben je al bij de DA geweest voor een zalfje oid?

1 cm onder het oog daar zit een afdruk van een tand ingebeten, op de foto zie je er niets van. Maar mijn ervaring is dat zulke beten doorgaans uit zichzelf genezen....., gewoon open laten dat wondje, niet dicht gaan plakken met zalfjes zodat er geen zuurstof meer bij kan. Dat doe ik bij mezelf ook niet. Viel vanmorgen nog het laatste stuk van de trap en haalde mijn vinger open en deed mijn heup ongelooflijk pijn, viel echt bijna flauw van de pijn, ging enorm hard zweten, ben gelijk maar even gaan zitten.... poeh hee.