[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 15:15

Geen ervaring met touw halsters maar in normale halsters vond ik mijn vosbonte Gijs alle tinten blauw (kleurt leuk bij zijn blauwe oog) van ijs blauw, chique donker blauw tot lekker knal turquoise en lime, gras of zacht groen heel mooi staan. Bruin tinten kunnen ook goed.
Hij heeft ook een tijdje een brandweerrood halster gehad (dat vloekt pas echt!), dus bordeaux moet zeker kunnen hoor.
Voor een touwhalster zou je ook beige kunnen doen met een bordeaux neusstuk, lijkt me ook wel heel chique!

Go Ellie! Super goed!

chimello

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 15:29

Turquoise en blauw vind ik ook mooi.
Heb nu een gewoon bruin halster voor hem.

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 15:39

Mag ik hier ook meekletsen? :Y) :+

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 15:44

Uiteraard :D

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 15:48

Gezellig, hoop ik iig!

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 15:50

Gewoon jezelf voorstellen *\o/*

Oh trouwens jongens, gaan jullie mij volgen met Horse Event want ik wordt bokt reporter :')
En dat gaat wat worden, hoop dat ik het goed ga doen hoor.

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 15:59

Ik zal mezelf even kort voorstellen.

Mijn naam is Iris, woon sinds mei samen met mijn vriend in Sleeuwijk (NB). 20-08 hopen wij elkaar het ja-woord te geven.

Afbeelding

Bij ons in huis woont ook onze Amerikaanse Stafford van 10 weken Juul ( Juliette )

Afbeelding

Wij hebben op 5 minuten loopafstand onze tinker Romeo staan op een kleine pensionstal.
Romeo is een tinkerruin van nu ongeveer 6 jaar, hij is 1.40 groot. Sinds ruim een jaar bij ons en sinds een jaar onder het zadel.

Afbeelding

Vriendlief doet voornamelijk uitmesten en voeren en af en toe wat poetsen. Heel soms kruipt die er weleens op, maar dit gebeurd zeer weinig!

Ook hebben wij nog 2 cavia's... uhm tja, denk dat dit het wel was? Heb je vragen, stel ze gerust!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 16:00

Super stoer Ellie!

Succes met rijden Joanne, is Gi het slachtoffer?

Fijn dat je nek beter is Lor :)

Welkom Iris! :D

Ah, leuk Sheryn! Komt vast goed, in ieder geval verslag van alle Tinkerdingen dus ;)

Hier vandaag voor het eerst met trainingTinker alleen door het bos, ging super! Stap, draf, galop, halthouden, het werkt allemaal! Zelfs achtervolging door een herder en de bosmaaier waren geen reden om gekke dingen te gaan doen.

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 16:05

Fijn dat het goed ging door het bos! Oefening baart kunst!

Ik was gisteren met een vriendin in de griend aan het rijden en daar stond opeens een koe. En laat Romeo nu ontzettend bang zijn voor zwart/wit gevlekte koeien.... Paard van vriendin schoot op hol, Romeo wilde ook mee maar die kon ik bij me houden, steigeren en springen. Uiteindelijk maar afgestapt, het was enorm smal net een meter breed en aan een kant prikkeldraad en aan de andere kant of diepe kuilen of flinke brandnetels... Die koeien stonden er al die tijd nog niet, vandaar dat het ook echt als een verassing kwam. Het begon met een koe waarna er nog 4 volgde.. Uiteindelijk na wat gespring er toch langs ( moesten 20m lopen langs hun stukje ), daarna wel weer opgestapt, maar mehn wat was die daarna heet haha. Maar waarom die nu zo bang is voor een koe? Terwijl naast hem in de wei witte koeien staan en hij daar zelfs altijd stond te ruiken met het kalf wat erbij stond, maar gevlekte koeien.....

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 16:11

Haha, hij is zeker bang dat zijn vlekken worden afgepakt?! Hier op stal ook een paar bang van koeien, de ene meer dan de ander, maar met wat oefening komen ze er allemaal overheen :)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 18:24

Ik hoop dat we naar tinker dingen mogen gaan, omdat de fotograaf waaraan ik gekoppeld wordt ook mag kiezen natuurlijk :D

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 18:28

Ah, leuk! Weet je al welke fotograaf je bij zit?

Die bosal in je onderschrift, is die nou met grijs, met donker blauw of zwart?

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 18:37

Is zwart, maar lijkt eigenlijk nog wel donker grijs tenzij je er echt op kijkt.

Geen idee van fotograaf eigenlijk want volgens mij hebben zich op het topic alleen de reporters gemeld die gekozen zijn. Ben reeeeuze benieuwd met welke pro ik mee mag draaien! Ik neem m'n eigen camera toch stiekem mee maar dit is gewoon foto's die voor mezelf zijn. Echt spannend, ben zelf nooit naar HE kunnen gaan, kwam altijd wel weer wat tussen. Ik ben nog steeds super verbaasd dat ik de mail kreeg :o

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 18:44

Horse event ben ik 3x geweest.
Blijft het leuk vinden. al ben ik na een dag ook wel weer al die paarden beu :')

een keer met m'n ex die anti paard was geweest, was dus niet zo geslaagd. een keer met een vriendin van stal wat wel gezellig was en een keer met 2 oud klasgenootjes wat mega gezellig was. dit jaar zit er eentje in australie, dus waarschijnlijk word het met z'n 2en. afhankelijk of ik vrij ben..

ging ook vaak naar indoor brabant, maar wat een kak was dat... nee geef mij maar horse event.

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 19:40

Hallo allemaal, is er plek voor nog een aanmelding? Zou graag met jullie meepraten! Lezen doe ik al een tijdje :) Voel me bijna onbeleefd dat ik zoveel meelees zonder me te melden ...

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 19:41

Welkom! Stel je eens voor? Jouw paardje lijkt van de Bonte Hoeve te komen? Thaisme?

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 20:13

Ja wat leuk dat je haar kent! Dat is idd Thaisme. Ze is nu bijna vier weken bij mij. In de praktijk noem ik haar al Tess :-)
Ik vond Shauna ook een erg leuke merrie maar ik heb een dochtertje van 8 die nogal nerveus kan reageren. Dat was met Shauna niet zo'n goeie match (heeft ook een haf-oma...). Met Thaisme ging het juist heel relaxed!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 20:19

Ik ken haar niet hoor, ik weet gewoon heel veel Tinker te staan en te noemen, hihi :P

Wat leuk dat je dochtertje ook met Tess kan! Vertel eens meer!

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 20:22

En mij even voorstellen: ik ben Jonore, woon in Delft met mijn man en dochtertje van 8. Tot 1999 actief gereden en toen gestopt wegens allerlei zaken. Maar heel af en toe nog eens een paard gezien/gereden :-(
En nu mijn dochter wat groter is (én zelf van paarden houdt!), kan het opeens weer. Het paardengevoel kwam weer helemaal terug! Heb intussen ook mn zeilboot weggedaan.
Toen ik uit de paarden ging in 1999 zag je nooit een Tinker. Nu heb ik dus sinds vier weken een net 2 jarige merrie, om rustig samen wat mee op te bouwen. Nu nog volop aan het wennen aan haar nieuwe thuis: kudde en stal. Hoop komend jaar te gaan wandelen, wat grondwerk en basisdingen. Heb al veel uit jullie topic geleerd!

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 20:38

welkom jonore en iris!

vandaag had 1 van de meiden gereden.na afloop afgezadeld en gepoetst.dus ze maakt t touwtje los.wat doet eros?die maakt gelijk een buiging met z'n hoofd!.eros weet namelijk dat er dan een snoepke volgt.voorheen was t snoepje een hulpmiddel om m te laten buigen en nu deed hij t zonder hulp.
mag alleen niet hopen dat hij het te pas of onpas gaat doen...wordt ie wel heel dik van

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 20:58

Welkom nieuwe meekletsers!

Ellie mijn shet fleemt en doet de jambette voor zijn voerbak.... Tsja

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 21:57

voor jou lotte,

Roisin (Rosie voor de intimie) staat nog steeds op stal. ze is wel verkocht. Rosie doet het heel goed. Pakt alles makkelijk op en is zo mak als een lammetje. Er word al op gereden, nog heel minimaal. maar ook dat ging perfect. Had ik ook niet anders verwacht met de bloed van oma Rose (mama, van Dana en mary)

mama dana (v. black shadow) en papa collin
Afbeelding
Afbeelding

en mary natuurlijk! mama rose en papa collin
Afbeelding

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 22:01

Dank jullie wel. En de geslaagden nog hartelijk gefeliciteerd gewenst! *\o/*

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 22:05

welkom :)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 22:06

Dankjewel ;)

Zo, vandaag twee xbox spellen gekocht, ben ik voorlopig wel even zoet mee :D

Trouwens, als jullie nog iemand weten die een leuke vos sabino cob merrie zoekt, ze is bereden en verkeersmak en door kinderen te rijden. Was door Bones gedekt maar niet drachtig dus ze is 'leeg' te koop.
Het is Shenna en staat op onze website :)
Laatst bijgewerkt door chimello op 02-07-14 22:08, in het totaal 1 keer bewerkt