[TI] [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 01:22

marjootje schreef:
He @snackie in welk bos rij jij dan? ik ken dat alleen bij ons in het montferlandse bos, daar moet je ook een penning halen.

@suLjinty sterkte met je vader.

Hamsters vinden wel wel leuk als je stukjes keukenrol in hun hok legt, dat proppen ze in hun wang en nemen dat mee naar het holletje, goed alternatief voor wol.
Bij mij zijn alle hamsters tot nu toe nog heel erg tam geweest.

En cavia's zijn ook leuk, ik heb er 14 en fok zo'n 2 a 3 keer per jaar een nestje, gewoon voor de leuk.

Vandaag lekker hele middag op stal geweest, met Nino buitenritje gemaakt, hij vind nog wel spannend (ik ook) soms wil hij nog wel eens vooruit schieten, maar over het algemeen mag ik niet klagen, hij doet het super, was denk ik vandaag pas 4e keer dat we hem meenamen onder het zadel.
We nemen dan altijd een paar makkelijke paarden mee, dat voelt vertrouwd, en ik merk dat ik hem best makkelijk bij me kan houden als hij schrikt, dus dat voelt wel goed.

Sorry , over je post heen gereden, soesterduinen enz, omg. soest

TurboTinker

Re: [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 01:24

Wat een dag Becs, die gaat je niet in de kouwe kleren zitten.
Dikke knuf!

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 09:35

Pff becs wat heftig!!! Doe rustig aan ! Sterkte

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 10:36

Sterkte becs! Weet je wel wat het hondje had? En is er nu wel contact/nieuws van de vader van je ex? Lief dat je zo helpt zeg!

Ik ga zo met mijn oudste merrie op pad, al ben ik nog zo verkouden als een hond. Maar zien hoe het gaat, en anders heeft ze mooi weer wat ervaring op de trailer opgedaan :D

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 10:40

Veel plezier vandaag op de beurs Tamadine!

Beterschap voor de vader van je ex Becs, geen fijne manier om er zo achter te komen zeg..
En wat sneu voor het hondje, wel fijn dat de eigenaren hem zo snel weer mee naar zn eigen huisje namen.

Veel plezier caroline!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 12:17

Hinke@ nee, niet meer aan het rijden geraakt gisteren jammer genoeg. Ik was klaar met uitmesten rond 4u in de middag dus eigenlijk nog ruim tijd genoeg. Maar wou z'n manen en staart nog is doen. Heb z'n manen gevlecht (wss half uur later < was verbaasd wist niet dat z'n manen al zo lang waren tot ik ze in vlecht zag, lange vlechten waren het). Z'n staart uit de vlechten gehaald (ruim 12 vlechten denk ik) en uitgeborsteld (echt geloof me dan heb je een xxxxl mega staart). Dan z'n sokken helemaal wat ik ook in meerdere lagen heb gedaan voor eens alle klitten er uit te halen. Op het einde had die terug z'n mega sokken, waar menig hengst jaloers op kan zijn. Dan nog gewoon winter haar uitgeborsteld (genieten dat ie deed). En zo zat ik voor ik het wist tegen de 6uur aan

Jacky@ Ik woon ook in een boeren"gat", weet hoe het voelt. Soms is het lekker want vanaf je hier de drukke baan over bent (woon tegen een erg drukke baan aan) kun je in de boerenwegen rustig rijden zonder al te veel storend verkeer. Maar je moet niet denken hier een heerlijk bos te vinden. Ja 1 bos pad (nu ja zo noem ik het) die rond de ranch loopt 200m verder. En een bos die je geen bos kan noemen. Iets verder nog een bos maar die kan je ook niet echt een bos noemen.... zo iets dat jij ook woont ?

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 12:35

Ja, helemaal het zelfde :j Er zijn hier wel heerlijke wandelpaadjes, maar die zijn eigenlijk voor wandelaars bedoelt :o Het is dus heel vervelend als je mensen tegen komt.. zéker als ze honden mee hebben (die ze in de wandelpaadjes laten loslopen :() of bang van paarden zijn.. Hier zijn ook enkele drukke en minderdrukke straten. Ook veel wandelwegjes, ik zit meestal op de paden van de Ringmuswandeling. Af en toe trek ik naar Vollezele en rijd ik daar ook op een paar rustige baantjes. Ik ken een heel leuk klein wandelwegje, waar je over een brugje heen moet (is wat krap met Tinky, maar het lukt wel) en daarna kom je op een heerlijk recht stuk, een meestal geven we daar volle gas :D Achteraf loopt dat pad naar boven en zit je tussen de velden, en daar galopeer ik soms ook enkele stukjes op.. uiteindelijk kom je uit op mijn straat en heb je nog de keus of je verder wilt of naar huis :)

Oud filmpje, maar hier zie je het bosje, en ook een stukje waar ik galopeer op dat wandelpad :) (negeer mijn slechte rijkunsten, is van vorige zomer toen ik nog op men shet reed :') )

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 12:46

Zo een stukje bos heb ik al niet :D. Ga misschien dan eens heb verdere bos bekijken daar is er 1 pad dacht ik ook die er doorheen loopt.. wie weet. Verder hier is het bijna een en al weg. Anders wil in een pb wel straks even ga wat beelden van hier uit de lucht knippen en aanduiden...
Op gras galoperen kunnen we hier alleen als je op iemand z'n weide gaat of eventueel op het "ruiter" pad rond de ranch.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 12:48

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 13:01

handig, ja fiets en wandelpaadjes kaarten...

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 13:03

En dit, ons pronkstuk van de streek; Het Belgisch Trekpaard :) Hier zijn de 9eerste stoeterijen van de trekpaarden. Er staat een beeld en een museum ervan trouwens in Vollezele :j Misschien is dit nog een leuk filmpje voor de liefhebbers? (aan het einde zie je iemand bezig met trekpaarden)
http://www.een.be/programmas/vlaanderen ... jottenland

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 13:35

Van bij ons is er ook zo een filmpje bij een.be.

hinke_1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 13:37

@ SulJinty: Sterkte voor jou & beterschap voor je vader!

@ Fayem89: Orchideeen zijn mooi! Welke kleuren heb je gekocht?

@ Snackie: Lekker rondje bos.

@ Jayney: Waar in Drachten maakt me niet uit, waar de bus maar stopt... Is er een vroege busverbinding Ljouwert - Drachten, weet je dat zo? Vast wel toch? Echt skeetige konijntjes <3 Die van mij waren ooit ook zo schattig, nu zijn ze veranderd in chagrijnige bijtende monsters :')

@ Draakje: Gister lekker getut & gereden, klinkt goed!

@ Heidy: Fijn dat het goed ging met Jack voor de kar. Misschien volgende keer een filmpje? Ben namelijk wel heel benieuwd naar die knappe kerel van je voor de kar. Grappig dat je 'overtuigen' zegt, het is inderdaad vaak een kwestie van overtuigen te doen wat je wil :D Goed beargumenteren & dan denken ze er even over en beslissen daarna wat te doen, hihi.

@ Tamadine: Ik hoop dat het leuk is op de huishoudbeurs. Fijn dat je mensen hebt die Mona voor je kunnen doen, zodat je er zelf even lekker uit kan.

@ Becs: Heftige dag dus :(:) Hopen dat vandaag wat rustiger verloopt.

@ Caroline_max: Hopelijk dan het bij jou net zulk mooi weer als hier. Dan heb je d'r een zonnetje bij als je met je dame op pad gaat.

@ Hetlevenwint: Tja, tutten kost ook tijd natuurlijk. Wel fijn dat je alles weer uit de knoop hebt. Dat kost tijd, maar vaak is het resultaat er ook naar.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 13:54

Ja, ga vandaag terug een hele hoop werk hebben met die staart terug uitpluizen omdat ie nu terug los is. Maar tutten is wel is leuk... heb een idee welke weg ik ga nemen vandaag en anders is het interessant voor binnenkort eens.

james_bont

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 14:47

Hinke,waar heb jij je paardje nou staan dan?
Grappig dat jullie via Drachten gaan,zwaai ff naar mij...

Caroline,waar rij je heen?
Kom je een keer bij mij rijden?
Ik heb helaas geen vervoer maar je kan heerlijk rijden hier..

Agnieta,heel veel sterkte voor jullie..

Draakje,wat een prachtige tinkers heb jij..

Becs,sterkte...

Mara,je pb komt nog hoor...

Heidy,wat heerlijk dat het goed ging.

Lot,ik doe grondwerk en laat mijn paard prima in zijn waarde en probeer ook zijn denkwijze te volgen hoor.
Er zijn zoveel manieren om freestyle te doen.

Hmmm,zo ff kijken of ik een foto kan plaatsen van mijn kanjer.

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 15:30

Zo even bijgelezen. Hoop dat ik wat heb kunnen onthouden :+

@ SulJinty: Sterkte en beterschap met jouw vader :(:)

@ Snackie: Lekker in het bos gereden dus, ik wou dat ik hier ene bos had. Een al polder hier. Maar heeft ook wel wat. Lekker overzichtelijk hahaha

@ Draakje: Ik hou ook van lekker mutsen haha gewoon even lekker bezig zijn saampjes, kan ook zo :j

@ Heidy: Jack voor de kar, leuk! En ook dat hij het zo goed deed! Ik heb ook een kar gekocht, maar Grace is nog een beetje onstuimig om te beginnen met het beleren voor de kar. Maar de kar heb ik al!

@ Tamadine: Ik bennog nooit op de huishoudbeurs geweest. Vermijd een beetje drukke plekken. Kan ik niet zo goed tegen hahaha

@ Becs: Sterkte en hou je haaks met je ex-schoonvader. Het is niet niks!

Als ik iemand heb overgeslagen, sorry, sorry, sorry!

Gistermiddag moest ik nog een klinische les geven. Ben altijd nerveus en bang dat ik mijn tekst vergeet. Heb het met een powerpoint gedaan, maar daar kun je niet alle sop zetten. Je moet er natuurlijk wat bij vertellen anders kunnen ze net zo goed zelf alles lezen. Is de kunst van een goede powerpoint!
Was wel wat nerveus vooraf maar eenmaal na het welkomwoord ging ik als een trein. Weg zenuwen, en het voelde heel goed en vond het leuk om te doen :o . bij het nabespreken kreeg ik complimenten en dat ik net een docent was! Ik ben blij _/-\o_ *D . Geen briefje gebruikt om te spieken! Alles uit het blote hoofd. Ik was alleen zo lekker bezig dat ik een uur heb zitten praten ipv 45 max. haha

Net even naar Grace geweest. We hebben lekker een uur gewandeld. Weer met halster en halstertouw geprobeerd en dit keer was ze goed te houden ermee. Heb het even met hoofdstel gedaan toen ze wat drukker was, maar het ging nu lekker :-)

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 17:12

Hoi iedereen!

Heb heuse plannen voor de zomer. Ik ga een stuk weide afzetten en gebruiken als piste. Evt zelf letters in hangen. Eerste dagen grondwerken met Tinky, en als alles er goed inzit erop kruipen en haar nog eens gewoon laten worden aan een piste :j Ook longeren er nog eens instoppen etc.

Voor de shet ga ik een bijrijdstertje zoeken, eentje die wel wat durft, want zo gemakkelijk is meneer niet :D En dan focussen op springen, eerst laag beginnen. Ook een beetje dressuur, wat altijd belangrijk is voor het springen. Als de lessen goed gaan, wil ik hem/haar zelf eens meenemen op buitenrit of ponyspelletjes met der doen! Heb allemaal leuke ideetjes van op kamp (ben begleidster, vandaar) om samen met haar te doen. Ben dan ook van plan springblokken te kopen en dergelijke. :j Heb zin in de zomer!

marjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 17:17

Wat ben ik dan verwend, wij rijden bij stal weg via de zandwegen, en kunnen zo op "het zand" in Hengelo (gld) komen, is echt groot en heel mooi om in te rijden.
Ook hebben we nog 2 andere bossen in de buurt, dat is wel stukje verder, maar ook veel zandwegen, en niet erg drukke binnen wegen.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 17:21

Haha, dan mag je jezelf zeker verwend noemen, marjootje! Ik wil ook wel zandwegen in mijn buurt :o

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 18:38

Hinke, dat overtuigen ging wel even gepaard met wat strakker aantrekken van de teugels (=vriendelijk gezegd) maar dat was echt even nodig. Daarna liep hij als een trein.
Vandaag is mijn oude bijrijder met Jack buiten gaan rijden. Dat ging ook weer heel goed. Ze had hem met een lang teugeltje gereden. Hij schrok een keer van een zwart busje en van de eerste fietser die vanachter kwam. Verder geen stap verkeerd gedaan. Gelukkig. Nu zelf weer eens met hem een buitenritje maken.

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 18:47

Hier een foto van vorig jaar. Jack voor de kar
Afbeelding

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 19:16

Ik ga alles zo goed bijlezen,ben eigenlijk de hele dag al weg.ben naar een verjaardagsfeestje geweest van lucas,het zoontje van mijn vriendin.wat een heerlijk ventje..als zij hem niet meer willen.....

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 19:37

Iemand die ik ff een Pb mag sturen? Ik kom ergens niet helemaal uit, of eigenlijk weer ik niet waar te beginnen :+ Terwijl het idee zo leuk klinkt. Verder niet iets ernstigs ofzo hoor, zoek alleen ff iemand die wat verheldering kan brengen :)

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 19:38

Stuur maar :D * heb een week vankantie ;)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 19:41

Leuke foto van Jack voor de koets.

Ik heb heerlijk gereden via dat gevonden pad Kaat, echt heerlijk. Jack was zeer braaf we zijn doorgegaan in een actieve stap, dan af en toe een drafje genomen en op een van de hoogste punten van het dorp naar beneden gegalopeerd. Ga zo nog kijken of de foto's met m'n gsm wat zijn geworden en ze eventueel hier nog zetten. De ruiterpaden hier zijn dus gewoon allemaal gras paden.