[TI] [HK] Kletsen over GH TI IC de paarden waar wij om geven 7!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie83

Re: [HK] Kletsen over GH TI IC de paarden waar wij om geven 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 23:26

psies heb ik ook hoor, vandaar dat ik hier al ff om ervaringen vraag :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 07:49

Wat heb je aan met het rijden zonder zadel? Met een rijbroek lig ik er ook zo naast met een rare beweging. Ik rij daarom altijd zonder zadel met een spijkerbroek.

Kwaliteit is wel aardig, maar ik vind het geldklopperij om eerlijk te wezen :)

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 08:49

goedemorgen,

Bianca mooie foto's! Hopelijk vind je snel iets dat ze lekker naar buiten kunnen :-)

verder nog seks foto's :o
vraagje waarom worden ze niet gewoon samen in de wei gezet bij een natuurlijke dekking?
of zijn ze bang dat ze elkaar t kot uitmeppen?

Trea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 08:55

Bianca wauw wat een plaatje en wat een mooie foto's, wel jammer dat mama en kind niet ff lekker kunnen rond rennen.

Nou en tussen Niamh en Garish moet wel liefde zijn hoor, madam is nog nooit zo hengstig geweest de laatste jaren. En wij al weken schouwen bij een shet hengst (echt flink hengst die zich wel liet horen en zien) en nooit enig teken van hengstigheid gezien.

EN samen in de wei, ja dat zal wel mooi zijn maar ik kan me heel goed voorstellen dan hengstenhouders dat liever niet doen. 1 klap tegen het zakkie kan einde dekseizoen betekenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 09:04

Normaal gezien ga ik ook liever uit van aan de hand dekken. Is zowel voor de hengst als de merrie veiliger. Je hebt ook hengsten die zich helemaal kunnen uitleven op een merrie. Ook als ze er niet direct zin in heeft. En veel merries willen wel eens een trap nageven, dus daarom ook met spanband.

Nou heeft Dewi wel 2x mazzel gehad met dat zowel Baggio als Hugo gentlemans zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 09:04

Zeg Leon, heeft die pony nou nog steeds niks???

grid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 09:04

Santa NOG niks >;)

Ah heerlijke droogfoto's van Mohr :z
Bianca ik zou gewoon nog even goed vragen hoe het zit, omdat jij begrepen had dat merrie met veulen voorrang kreeg ;) maar nu weggestuurd werd en ook commentaar kreeg op het in de binnenbak zetten...
Soms moet je het gewoon (helaas) nog even zeer duidelijk aankaarten voor ze er ook daadwerkelijk rekening mee houden!
Als ze een tijd bij de hengst zou kunnen blijven staan zou ook fijn zijn, dan kun je tenminste wat rustiger op zoek naar ander stekkie Op stel en sprong vertrekken heeft niemand iets aan want dan kom je pas achter de nadelen als je er al staat :\
Maar ik zou twijfelen om weer te laten dekken als ik zo'n onzekerheid over stalling zou hebben en dus niet van te voren wist waar ze dan volgend jaar met veulen zou komen te staan :o
Succes!!

Haha Maya Ah da's je geheim van zo makkelijk blijven zitten :D

Grit fijn foto's gekregen van goede verzorging en picobello paddock *D

en Niamh aan het slettebakken bij Garish :=
en ze heeft daar ook een een wit shetje als vriendje (ipv hobje)

Gister weer ff Say op de trailer gezet om te kijken of het nog soepel zou gaan en ging weer netjes +:)+ dus we kunnen op pad :D
Vandaag mag ik ze eind vd middag van het nieuwe gras :Y) afhalen, ben benieuwd of ze zin hebben :=

Vanavond komen trouwens mams en schoonma eten en daarna ga ik met ma naar ruiterzaak om 1ste paardrijkleren voor mijn nichtje (petekindje) te kopen :P :D die wordt 2 mei 4 jr :+
Dus dan kan ze volgende keer in vol ornaat op Say zitten 8-) (meer als zitten is het nog niet hoor ;) )

John mag zijn ma dan bezighouden, die blijft weekendje logeren :D

grid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 09:19

Idd sommige hengsten zijn niet zo "gentleman" en kunnen dan behoorlijk lomp doen naar merrie en andersom kan merrie soms ook goed meppen :=
en bovendien weet je zo zeker dat ze gedekt is/ wordt ;)

Soms als er meerdere merries in wei staan kiezen ze ook heel erg hun voorkeur wat ook niet altijd handig is ;)
en soms zijn ze ook juist weer heel ijverig en verspillen dan veel energie en hebben weinig tijd om voor zichzelf te zorgen/ te eten enzo :(:)

en je moet ze echt goed in de gaten houden dus of ze wel of niet gedekt worden/ zijn.
Zo was er eens een merrie waarbij ze steeds maar niet zagen dat ze gedekt werd... ze hadden wel vermoedens maar niemand had het nog gezien dus zolang ze nog hengstig was bleef ze er maar bij en maar in de gaten houden.
Tot iemand eindelijk ontdekte dat ze wel gedekt werd, maar dus in het donker _O- ze hield denk van beetje privacy :+

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 09:38

Goede morgen!

Bianca leuke keuze voor Noa, ik vind Red is zo schattig.

Ik zou ook liever aan de hand een merrie laten dekken dan in het land. Met sommige hengsten weet je het nooit, en met merrie's ook niet.
Zometeen trappen ze elkaar lens.

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 09:47

goeiemorgen!

Wauw knappe mohr!

Niamh lekker aan het sexen met haar lover!

Pff even een paar uurtjes werken en dan weekend.!!

Cecille

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 12:39

Ja het is echt een knapperd die mohr....

Nou wees gerust Bianca bij ons kan hij lekker met mama op de wei staan dat komt helemaal goed.... :)

Red heb ook wel weer zin haha is even geleden... al weer bijna 2 weken... Patty en Guus moet ik scannen op 30 april en ik hoop dat Bonette binnekort hengstig gaat worden dan kan die ook weer...

ik weet niet of je hier nou foto mog neerzetten maar doe het toch :P

Afbeelding
Nieuwe vriend van Noa :P

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 13:14

knappe redje! Leuke combi met noa!

Resi_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 13:46

Bianca, hij's leuk :z

Hihim Niamh :P

fijn, dat ze weer terug zijn, puck :D

Noa naar Red, had 'm gezien op de keuring :z

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 17:28

Red is een knappertje hoor!

Hier vandaag keihard gewerkt, we zijn aan het verbouwen beneden, dus ik heb eerst alles maar eens schoongemaakt. Daarna Kascha's staart gewassen en sokken, kleine Kai is dan zo nieuwsgierig, staat overal met z'n 'verbrande' neusje bovenop... :+: Zo makkelijk ook, halstertje gaat super, je mag overal aanzitten.
Met dit weer geniet ik er enorm van!!! :o

Boncho

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 17:39

Red is zeker leuk zeg!!

Ik begin eindelijk weer een beetje op te knappen!!
Hopelijk morgen even kijken bij Bons maar nog maar niet rijden, daar heb ik echt de energie nog niet voor!
Gelukkig dus een super nieuwe bijrijdster! Vandaag ging ze weer rijden en waarschijnlijk ook even wassen en morgen gaat ze ook rijden dus dat zit wel goed!

Nu wel lekker vakantie!! Hopelijk dus volgende week een keertje rustig aan weer rijden.
Zo even naar mn opa en oma want mn opa is jarig vandaag!
Hij krijgt een digitaal fotolijstje cadeau van kinderen en kleinkinderen! Had ie gezien bij de buren in hun appartementen complex en heeft het nu steeds over de laptop (lees het zoals je het schrijft want zo zegt opa het ook) met foto's die zomaar steeds veranderd van foto! Hihi! Die heeft ie dus vanavond zelf ook!

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 17:49

Marleen heb je nieuwe foto's van de kleine Kai?

Lekker bij komen in de vakantie. Wat een leuk kado voor je opa en oma. Kunnen ze de hele dag van de klein kinderen genieten.

Vanochtend met mijn moeder en een vriendin van mijn moeder naar een antiek winkel geweest in nieuwleusden. Ik weet al precies welke eettafel ik wil, en heb ook een prachtig dressoir zien staan.
Daarna lekker wat gegeten, en door naar een grote bouwmarkt, keukenzaak, tuincentrum in 1 in Staphorst.
Daar ook veel leuke dingen gezien. Heb al tegen Wilco gezegd dat hij hard moet werken als hij met mij wil samenwonen := Ik heb een dure smaak :P

Resi_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 18:30

kai :z

gefeliciteerd carola :D leuk cadeau :P

whaha, janet een dure smaak, arme Wilco :(:) :+

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 18:36

ach als hij zo doorgaat het werken het hele seizoen door (dus gemiddeld 16 uur op een dag) dan moet het wel lukken :=

ellieellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 21:40

Goede avond allemaal!

Alles goed met iedereen?

Heb zo te lezen niet heel veel gemist….. Bij Leon nog steeds geen baby…..
Nathalie wil zonder zadel rijden op een duur ding, ik ken het niet, maar ik zou als je het wil proberen, het idd tweedehands zoeken ja, als het dan niet bevalt is het tenminste niet zo prijzig geweest?

En Noa naar Red! Die heeft dit jaar toch super gescoord op de keuringen?? Kampioen ook zelfs geloof ik?
Marleen druk met verbouwing! En een nieuwsgierige kai! Hihihihihi
Carola weer een beetje aan het opknappen gelukkig!
Wilco moet nog meer gaan werken om een droomhuisje in te richten! Dan zie je m niet veel meer!

Pffff Niamh tootn nog steeds goed hengstig? Jan belde vanavond nog. Volgens de VA zou het eitje afgelopen maandag ok moeten zijn, maar ze slaat dus nog steeds niet af. Morgen wil ik ze toch echt graag mee naar huis nemen hoor..... Morgen dekt hij nog 1x voordat we naar huis gaan. Ze is dan al vanaf afgelopen maandag hengstig en dus maandag 2x gedekt, woe 1x do 1x en vandaag ook weer.....
en dan morgen weer! Wat denken jullie? zou dat niet genoeg geweest zijn? Ze is morgen al 6 dagen hengstig? :?

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 21:41

Ik zal ze morgen weer eens op de foto zetten Janet! :+
En Wilco werkt al hard toch? :P

Carola, fijn dat je je eindelijk wat fitter begint te voelen!!!

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 21:54

ik zou wachten tot het afslaan....

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 22:28

Ik ook.... heb vaak gehoord dat merries en hengsten vanzelf stoppen als het niet meer nodig is... :o

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 22:44

Ik zou ook wachten tot het afslaan. Ze regelen meestal zelf wel goed wanneer de daad gelukt is.

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 22:46

ja en als de eisprong later is loop je toch risico....
op zich blijft het sperma 48 uur goed in de merrie maar toch....

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 22:47

Ik heb totaal geen verstand van fokken, dus ik hou me hier heel verstandig buiten :+ Volgens mij vindt Niamh het zó leuk daar dat ze gewoon een condoompje heeft ingebouwd :+ :o

Noa naar Red, leeuuuk! :D

Ik heb hier met BBP gereden, is wel fijn, je plakt wat meer, en het is iets minder belastend voor de rug van het paard. Je hebt ook goedkopere BBP's , maar het is maar te zien wat de kwali daar van is :)

Ik heb weer een super vrolijk filmpje van Bazooka en jawell.....
zn Skippy. Hij heeft m gemist, geloof ik!