[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Schafstall

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 22:20

Baileys schreef:
Iemand hier een beetje thuis in belastingzaken? En dan met name aftrekposten?

Hangt er vanaf wat voor aftrekposten?

silas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 22:20

Baileys schreef:
Iemand hier een beetje thuis in belastingzaken? En dan met name aftrekposten?

ik kan wel dingen navragen voor je....mijn collega is er heeeeel goed in....

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 22:24

Yep ik ben het eens met de reacties, door dat ene tientje teveel krijg je het inderdaad niet.

En nu ben ik klaar met het gejammer over salarissen en inkomens, voor heel veel mensen is het met rondkomen een kwestie van keuzes maken. Hoe graag je ook dingen zal willen niet alles kan en lang niet alles bij de regering gaat eerlijk c.q. naar rato...of je valt er wel in of je valt er niet in. Ook tweeverdieners kunnen krap zitten, tweeverdieners wil niet zeggen dat je samen dubbel zoveel binnenbrengt, het kan ook zijn dat je wel samen werken MOET omdat je nietgenoeg hebt om rond te komen anders. Er is nou eenmaal niet voor iedereen een topbaan weggelegd, ik ben al blij dat ik van onze lieve heer uberhaupt nog MAG werken! Maar mochten wij ook nog een kindje kunnen krijgen dan zal ik nog steeds die 40 uur moeten werken, beiden.....

Ehum paardenarts volgens mij wel, hr Oranje geloof ik uit mijn hoofd. Is van de DAP.

silas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 22:27

je hebt helemaal gelijk Cheveyo!!!

ik ga mijn bed in morgen weer vroeg op

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 22:29

Conclusie, alles is gewoon te duur!!
En mij kunnen ze ech nie wijs maken dat er niks is veranderd sinds de komst van de euro....

Keeva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 22:49

Sox, DA gewoon bellen en uitleg vragen. Ik vind het belachelijk dat je nog zoveel moet betalen als je er nota bene zelf heenrijdt.

Volgens mij heeft iedereen geldproblemen, 1e rekening dierenarts Clay (en dat was alleen nog maar oudejaarsnacht !) was al 185 euro ... de rest moet nog komen ...

Tja, en dan Clay ... die rotzak ( ) is er gewoon nog steeds ... vandaag een goede dag, hij is zo blij en vrolijk, wil zelfs nog spelen. Het urine druppelen is gestopt, ik weet niet waar dat op wijst, maar hij voelt zich niet rot in onze ogen.

Vanavond nog even telefonisch contact met DA gehad, en we hebben in overleg besloten dat we wachten zolang het voor Clay en baasjes nog draaglijk blijft. We kunnen het gewoon nog niet, zolang hij nog zo fit is, en nog zo graag vooruit wil ... Ik weet dat het moment onvermijdelijk gaat komen, over een paar dagen. Maar het voelt nu gewoon nog niet goed om hem al in te laten slapen. Gelukkig begrijpt onze DA dat goed. Hij raadde zelfs af om het te doen als we er zelf nog niet klaar voor zijn, omdat je dan achteraf gegarandeerd spijt en/of een rotgevoel erover gaat krijgen. Ben wel blij dat hij zo meelevend is.

Net als jullie allemaal, wil nog maar 'ns benadrukken dat me dat zo goed doet, zit hier regelmatig met dikke tranen achter de computer, maar het is zo fijn om te weten dat jullie zo meeleven, en het niet afdoen als "het is maar een hond".

Ook FK bedankt, heb heel fijn mailtje gehad van Nienke, zal je dat nog wel 'ns sturen. Deed me wel heel erg goed.

We hebben wel afgesproken dat we vanaf nu een béétje gaan proberen om weer "normaal" te leven, en niet alleen maar met Clay bezig te zijn. Het vreet zoveel energie, en de kids merken natuurlijk ook goed dat papa en mama zo verdrietig zijn allebei ...

Roosje, jouw dag komt ook al vlug dichterbij hé !! Spannend hoor, wat zullen we je missen hier !

Jellie, beetje ziekjes. Hopelijk ben je snel wat fitter.

Annick, sterkte met Deems. Wat rot dat hij zo beroerd was/is. Al enig idee wat het geweest is ?

Dobbel, sterkte ook voor jou. Een hele goed vriendin heeft ook het hele IVF-traject een aantal keren doorlopen, dus ik kan me een beetje voorstellen hoe dat aan je vreet. Ze is nu overigens na de derde poging 27 weken zwanger van een tweeling !! Hoop houden dus.

Mamauba, rottig dat "de" datum nu zo dichtbij komt, kan me voorstellen dat dat moeilijk is. Gelukkig kun je genieten van Myrthe, en heb je waarschijnlijk ook niet al te veel tijd om te piekeren

Verder weet ik het even niet meer, m'n hoofd is echt een zeef.
Heb me voorgenomen om morgen 'ns lekker met de paardjes te gaan kneuteren, die zijn ook heel wat aandacht tekort gekomen de laatste dagen .. Zal proberen wat foto's te maken van dikke Keeva. Erg trouwens van Nuala, wat zal Esme teleurgesteld zijn, eerst Maddox en nu Nuala.

Nu lekker naar bed, ben afgepeigerd ...

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 22:51

Cowboy Magic Detangler & Shine 118 ml Tube 10.50  9.79
- 1 x Cheveyo
- 1 x tinkermuts
- 1 x Vasthi
- 1 x Dobbel
- 1 x Silas

Cowboy Magic Detangler & Shine 354 ml Fles 25.00  25.86
- 1 x Indezz

Cowboy Magic Green Spot Remover 710 ml Fles 11.00  10.21
- 1 x Cheveyo
- 1 x tinkermuts
- 4 x Vasthi
- 1 x Dobbel
- 1 x Indezz

De flessen en tubes zal ik dan op de hengstenkeuring op zaterdag 14 januari a.s. overhandigen, graag ook gelijk contant en gepast betalen daar, ik zal natuurlijk zeggen op hoeveel de kosten komen. De verzendkosten en rembourskosten worden uiteraard verdeeld over het aantal afnemers.

Dobbel 20 euro
Indezz 36.07 euro
Vasthi 50.63 euro
Tinkermuts 20 euro
Silas 9.79 euro
Cheveyo 20 euro

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 22:51

Goed zo Keeva, follow your heart dan kan je jezelf niks kwalijk nemen. Sterkte nog steeds!

Heb ik iets gemist over Maddox?

[edit] volgens mij bedoel je Lila Sky (weet niet of ik het juist schrijf)

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 22:55

Heb je de verzendkosten ook verdeeld daar bij? volgens mij niet of wel

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 22:57

Die zitten er zelfs al bij hihi en nog onder rembours ook. Hebben korting gekregen dus zo is het zeker leuk bestellen met een stel.

Pellie

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 23:00

goed keevagirl, dan blijf ik lekker reiki sturen, heb vannacht nog ff gedaan en zostraks ook, dus voor het slapen nog een keer

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 23:02

O dan loont dat best wel, mooi het is een rond bedrag dus dat is makkelijk,

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 23:04

Pellie schreef:
goed keevagirl, dan blijf ik lekker reiki sturen, heb vannacht nog ff gedaan en zostraks ook, dus voor het slapen nog een keer

Lief van je Pellie, dankjewel !

Kytha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 23:09

fjordkootje schreef:
@ Mazzelmeid, veel plezier bij Mazzeltje vandaag!!!

Wat lief dat jullie toch reageren, terwijl ik lichtelijk afwezig ben kwa posten. Mazzel gaat super gelukkig. Ben zo blij dat ik hem gezien heb!!
Foto's staan op ITP (zie onderschrift)

Zag dat Nuala niet meer drachtig is, wat rot zeg.. Sterkte voor Esme!

Sterkte met Clay, Keeva

Jeetje wat een hoor geld Boya, voor mijn VA betalen we aan voorrijkosten 5 euro... omdat ie standaard vrijwel elke dag bij mn oom op het erf komt

Annick

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 23:11

hallo allemaal, ik heb niks bij gelezen sorry, heb wel gescrold om te kijken of keeva had gepost, wat fijn dat clay er nog is, ik hoop zo voor jullie dat het toch nog goed kom.
heeeeeeeeeeeeeel veel sterkte hoor.

Ik zelf weet het even niet meer nu, Damian heeft dus last van zijn rechter achterbeen, er hebben nu 2 dieren artsen naar gekeken en de hoefsmid is erbij geweest, maar het is heel moeilijk te zien waar hij nou last van heeft, het kan zijn dat ie zich verstapt heeft of een klap gehad, het is niet dik ofzo, hij trekt zn been wel op af en toen en kijkt ernaar, vanochtend ging het redelijk , hij had 37.8 temp dat is voor hem nornaal, hij mocht naar buiten wat ik dus ook gedaan heb, iedereen ging voor hem aan de kant en hij heeft nog gespeeld, wel heel rustig maar hij voelde zich wel oke volgens mij.
om half 3 heb ik hem binnen gehaald, en getempt, en ja hoor, hij had 40.0, dus ik weer veearts gebeld, die zei dat ik het even aan moets zien, dus ik zeg : zou hij geen onsteking hebben in zn been?, dus hij vroeg of hij al beter liep, en dat was dus ook zo, dus hij zei, mocht de koorts hoger worden moet je bellen, anders kom ik morgen langs.
om 4 uur weer getempt, toen had hij 40.4.
dus als het morgen nog hoog is bel ik weer dat ze moeten langs komen.
het gekke van alles is , dat hij niet ziek lijkt, hij eet drink poept , piest enz enz, hij is alleen boos af en toe, puur omdat ie pijn aan dat been heeft, ik hoopdat hij het verekt heeft of zo, maar er is niks aan het been te zien.
afijn , sorry voor het lange verhaal.
sterkte aan iedereen die het nodig heeft.

Annick

ps.
vanavond had hij trouwens 39.6

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 23:17

ik schrok al van die 40.4 maar vanavond was hij dus lager....ook voor Deems a lot of positive vibes

Annick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 23:24

Cheveyo schreef:
ik schrok al van die 40.4 maar vanavond was hij dus lager....ook voor Deems a lot of positive vibes

dank je wel, we weten dus niet of de koorts te maken heeft met zn been, of het 2 los staande dingen van elkaar zijn.
toen hij gisteren binnen is gezet liep ie gewoon mee, was niks aan de hand, dus het zou in zn stal moeten zijn gebeurt of dat het pas later pijn ging doen.
sinds ik damian heb is hij altijd nog in januari ziek geweest, hij heeft zelfs een keer toen hij 1.5 jaar was 41.5 gehad, en toen nog bleef ie gewoon eten en drinken.
hoop dat ik norgen meer weet, het is zo erg dat ie pijn heeft en ik kan niks voor hem doen

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 23:39

Fijn dat Clay nog zo levenslustig is, DA-rekening is er dan ook al snel, huh...

Beels nog niet helemaal in orde, hopelijk is koorts morgen echt weg. Vervelend als je niet weet waaraan het ligt. Been zal er toch wel mee te maken hebben? Tinkers zijn zo hard die laten niet snel pijn zien, soms helaas.

Was net superspannende thriller op België 2, ik had wel een stuk gemist maar toch, brrr.

Chev, met baby is beiden 40 uur werken toch helemaal niet leuk. Na het werk ben je te afgepeigerd om nog leuke dingen te doen en je kan ook minder dingen velen. Van een baby moet je ook kunnen genieten en het zien opgroeien vind ik. Nou ja, het is voor jou nog niet aan de orde en komt tijd, komt raad moet je maar denken.

Ga nu de waterkou in met hondjes, muts op en 2 sjaals om+handschoenen.
Truste.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 23:41

raar fenomeen hoor. misschien kun je een eventuele ontsteking lokaliseren door overal goed en langzaam met je handen te voelen?
beterschap voor deem!

coydog

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 23:46

Voor zover het te voelen was was alleen Deems z'n hoef warm.
Hoop dat de koorts spontaan gaat zakken Annick, en probeer goed te slapen.
Morgen even in m'n kruidenmandje kijken of je er wat in kan vinden waar je wat aan hebt?

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 00:03

hmm de hoef....hoop dat ze iets kunnen vinden bij Deems.

Update van Kit staat weer in mijn weblogje

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 00:12

Kan het geen hoefzweer zijn??

Claytje Claytje Claytje toch. Toch weer een dag erbij gesneekt he, kerel!
Keevagirl, je schrijft "een goede dag". Ik neem aan dat hij nog pijnstillers heeft? Krijgt hij ook nog cortisonen, of bv Dexamethason ofzo? Ik kan me trouwens voorstellen dat gisteren een van de slechtste dagen was, hij zal ook een mega spierpijn aan de rest van zijn lijf moeten (hebben gehad), toch? Je hebt het erover dat "die" dag over een paar dagen zal aanbreken... zegt Nienke dat ook?
Knuf voor jullie!

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 00:18

Annick - hij is toch niet hoefbevangen? Begint vaak met een achterbeen, wil je niet bang maken, maar dit schiet in mijn gedachten met deze verschijnselen, hoge temp., warme hoef....

Keevagirl - gelukkig gaat het dus nog 'redelijk goed' naar omstandigheden met Clay, ik blijf toch nog hoop houden voor jullie....

En 'het is maar een hond', dat zijn uitspraken van geen dierenvrienden, honden worden je beste vrienden in je leven en vrienden wil je nu eenmaal niet kwijt...

Roos - sterkte met alles...

Mazzelmeid - gelukkig dat het met Mazzel zo goed gaat, geeft weer rust in je lijfje

Het oog van mijn Jack Russell reutje Humpie Dumpie zit half dicht, heeft natuurlijk weer eens een aanvaring gehad met mijn Jack Russell teefje Catootje. Zo te zien is hij gebeten onder zijn oog met een tand erin, maar het is aan de buitenkant moeilijk te zien met al die haartjes. maar hij is zelf ook niet mis, want hij heeft vorige week Catootje met een tand in d'r neus gebeten. Rare honden toch, ze willen altijd de baas spelen, maar toevallig ben ik de baas als ik erbij ben. Als ik 'bench' roep gaat Humpie gelukkig gelijk zijn bench in.

Humpie Dumpie zou het liefst in de sokken van de paarden willen bijten. Maar als ik zeg, Humpie WEG, dan is hij meteen weg gelukkig.....

Romy wordt al een echte tante Bep. Tegenwoordig wil ze de stal niet meer uit. Met een snoepje voor d'r neus lukt het me wel om ze de stal uit te krijgen. Eigenlijk moet ik met 2 man zijn, iemand erachter die een keer HUP, VOORUIT roept ofzo. Jonge paarden kunnen nogal eens eigenwijs zijn of ze doen net alsof ze er niks van snappen wat jij bedoelt

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 06:55

MOGGUH

Sorry, maat TP gaat op het moment een beetje te snel voor me,
Keeva, doe wat goed is voor jou en Clay, zolang het gaat hou hem dan lekker bij je.

Dobbel, sterkte.

Vandaag laatste dagje alweer, morgen de begrafenis van Casper
Hierna vind ik dat ik wel even genoeg begragenissen heb gehad, nu gaat iedereen gewoon weer fijn en gezond leven om me heen. vind ik, ook mijn vader, die komt er heus wel weer bovenop, het is z'on sterke man, dat moet lukken.

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 07:49

Goedemorgen!!!

Weer niet echt bijgelezen... Ga zo paardjes voeren en dan Scrabble naar de DA brengen. ZIjn laatste uren als man zijn ingegaan...