Maar heeft ze daar ook respect voor wat je zegt? Of gaat ze dr eigen gangetje?
Puchje
Geplaatst: 18-11-09 00:15
Zo, Angela, Dingo is écht stoer zeg Wat is hij voor een ras ?
AARGH, doe dit me niet aan, al die leuke kleurtjes, hoofdstellen, pads... Ik ben nu echt geldloos Ik moet wel zeggen, die Antilope (blauw onderlegd) is écht een super hoofdstel. Ik ben er erg blij mee, heel degelijk. Als ik dan naar die Pagony kijk die ik voor de tweede keer omhad vandaag...... Neusriem is nu al bagger
Oooh Pallieter met zijn krullende manen!! Prachtige foto's Annique!
Trusten voor de bedgangers!
Hey Lies, knuffel
Kim heeft hard gewerkt en voor het eerst in eigen huisje geslapen, lijkt me echt best spannend, in je eentje
**NIESBUI**
Jeetje Mirjam, respect, lopend naar de paarden Voor mij is het 10 minuten lopen, maar ga meestal met de auto (met excuus dat ik hooi mee heb, of voer, of iets anders ) Je kunt Grainey in mijn ogen wijken voor druk beter met je vingers (kraaienpoten) aanleren, dan ben je wat handiger en is dus de timing beter. Denk aan de energie in je eigen lichaam en NIET loslaten om dan nog even wat meer kracht te zetten. De kracht moet altijd opgebouwd worden en pas losgelaten op het moment dat het paard wijkt.
Wat ik ook zou doen is een stick meenemen met een string eraan en op het moment dat ze dreigt kan ze van mij écht een flinke tik met het uiteinde van de string krijgen, en als ze dan helemaal niet gaat, maakt ze kennis met mijn stem in combi met mijn maatje 38.. Is ze nou helemaal.
Ik zou er een lange leadrope aanmaken en inderdaad met haar gaan lopen. Heb je al eens de karakteranalyse gedaan op mijn website Kan ook vaak voor opheldering zorgen. Dit soort typen paarden zijn zó dominant dat ze niet onder de indruk zijn van fysiek geweld, maar waar je ze wel heel goed mee kunt irriteren zijn piepkleine stomvervelende flikjes met je string. Echt waar, dat werkt. Mijn vingers beginnen te jeuken, zou gráág een keer langskomen
Inge, ik kan me heel goed voorstellen dat je je zorgen maakt... Misschien nu overal om het huis wat brokjes neerzetten? Als ze dan niet naar binnen kan, kan ze iig wat eten.
Hey Leon
Maartje, dat wilde ik ook ooit, blauw voor Nigel en groen voor Bas... Heb ik niet lang volgehouden
Leuuuuuke foto's Grit!
Djoeke, ik vind jou een volwaardige Kontenkletser hoor!
Laatst bijgewerkt door Puchje op 18-11-09 00:20, in het totaal 1 keer bewerkt
Chanel_ geen respect, maar de veulens zijn ook pas net weg en heb nog niet veel gedaan.
Puchje Oke mijn idee van werken dus. Ik ga dus vingers en een zweep meenemen.
Grit
Geplaatst: 18-11-09 00:20
Gewoon doen, maar niks aan het bit vastmaken. Touw ed aan het halster vast maken. Dus halster onder het hoofdstel of bit met clipjes aan halster vastmaken.
Puck is weer bij
Ik ga naar bed, truste!!
mnkortleve
Geplaatst: 18-11-09 00:21
O ja als ik mijn vinger(s) in haar zij prik loopt ze achteruit ipv opzij te gaan.
Pas op met fysiek geweld. Time het goed, en probeer echt slimmer te zijn. Dit soort paarden kun je blijven meppen, slaan, schoppen en ze lokken het ook écht uit, maar jij bent de mens, jij hebt meer hersenen gekregen dan een paard, daarom zul jij moeten nadenken en je niet moeten laten verleiden agressief te worden als een roofdier. (met uitzonderingen van dreigen )
Puchje
Geplaatst: 18-11-09 00:23
mnkortleve schreef:
O ja als ik mijn vinger(s) in haar zij prik loopt ze achteruit ipv opzij te gaan.
Heeeerlijk
Waar plaats je je vingers ? Zet er eens eentje bij de staartwortel ?
mnkortleve
Geplaatst: 18-11-09 00:24
Ze lokt het niet uit geeft puur reactie op mij. Ik probeer vlug te zijn dwz haar voor te zijn. Ik word niet aggressief als daar geen extreme aanleiding naar is. Trappen is terug trappen.
Puchje
Geplaatst: 18-11-09 00:25
Eensch
mnkortleve
Geplaatst: 18-11-09 00:27
De positie waar ik nu mijn vingers zet moet ik goed bepalen want mevrouw heeft het idee dat ik aan haar gevoelige uiers wil zitten. ik zet mijn vingers gewoon in haar zij in het midden zo'n beetje.( singel, flank en dan 1 3e van voren.
Dan zou ik ook achteruit gaan, want je blokkeert me niet van achteren Zet dan één hand eens op haar kontbot, en zet daar wat meer druk. En mocht dat niet lukken, HEEEEL VEEEL aaien en dan pas druk zetten. Verander ook in lichaamshouding, bij het aaien lief, vriendelijk, glimlachen en bij het wijken agressief, boos. Switch meteen als ze reageert en aai dan ook meteen weer. Ik vind het belangrijker dat het paard je waar dan ook vertrouwt, ook bij d'r uiers dan dat ze wijkt voor druk. Probeer dit vertrouwen elke keer te bevestigen.
mnkortleve
Geplaatst: 18-11-09 00:37
Bonny en Bravour gaan anders op dezelfde plaats gelijk opzij dat heb ik geprobeerd omdat ik ook al dacht dat ik het misschien verkeerd deed. Ik ben met Grainey wat voorzichtig met die achterhand omdat ik haar gewoon niet vertrouw. Grainey trapt heel misselijk als je aan de linkerkant staat probeerd ze je met haar rechterachterbeen te raken. Als de hormonen gekalmeerd zijn gaat het misschien al beter, ik vind ook dat je een paard overal moet kunnen aanraken.
Hopelijk allemaal lekker geslapen.......ik iets minder, mijn lieftallige kat zat vanaf 4 uur naast me hoofd te knorren Dus ik ben nog niet helemaal wakker, maar dat komt wel. Ik ga nu naar me werk, tot vanmiddag!!!
mnkortleve
Geplaatst: 18-11-09 08:29
Goedemorgen
Eevee Leuk zo'n kat.
Lucy_1
Geplaatst: 18-11-09 08:31
Goeiemorgen...
Mirjam... Jammer dat je toch nog een uurtje rijden bij me vandaan woont... Anders had ik graag eens even om een bakkie gekomen...
Denise lekker gespeeld en gezongen gisteravond... Gezellig dat je er weer bent! Heb die plaatjes gemist vorige week
Mooie Whis gezien..
En nog meer mensen voorbij zien komen die het druk hebben
Berdien... Tjee, wat heeft Jessie een wond zeg! Arm peerd!
Het waait hier ongelofelijk.... Ben het al zo zat he! Die winter....(en die moet dan nog officieel beginnen).... Van mij mag echt het voorjaar weer begin.... Langer licht.... meer warmte... meer zon.... mmmmmm......