[TI] [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mira283

Re: [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 12:33

En dat ik dat als er wat is het lekker voor mij hou aangezien ik van bepaalde mensen geen leuke dingen over hoe ik met paarden omga heb gelezen. Voor als het er nu uit ziet duurt het minimaal nog 3/4 jaar voor ik serieus ga kijken, zie veel leuks maar begin er nu gewoon niet aan. Heb een pony waar ik mee kan om pielen. Rijden mis ik wel maar mag de haf van ene goede vriendin rijden en een beetje aanklooien met haar 4 jarige heel gevoelige KWPN merrie op de grond. En daar heb ik ook heel veel van geleerd want ik kon nooit goed met dr overweg maar nu beginnen we steeds beter elkaar aan te voelen. Ik moet relaxen maar stevig in de schoenen staan zonder boos te worden. En dat gaat heel goed van de week zelfs aan de longe een hindernisje mee genomen en ook met Pip.

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 13:01

Maar dat klinkt ook leuk Selda! Je hebt zo al een gevuld paardenleven :)
Wie weet blijf je wel bij je mini? Was gewoon nieuwsgierig :)

Tnx voor alle vlechtfoto's en een filmpje zou helemaal tof zijn Nienke!
Bedoelen jullie met onderlangs vlechten dat de visgraat de andere kant op staat?

Ik bedoel, onderlangs zo:
^
^
^
En normale vlecht zo:
v
v
v

Berdien hoe knip je die manen af? Dat het niet een rare lijn wordt aan de onderkant, met een uitdunschaar ofzo??

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 13:03

Ik lees braaf alles mee. Wat gebeurt er toch veel. :o Meestal wel lol met je knol, mooi!
Die vlechten :~
Ik had ook graag naar de Tinkerdagen gewild, maar we gaan een weekendje weg, ook gezellig.
Woensdag komt waarschijnlijk de fokster van Aranka op bezoek, leuk! Dussuh, bedankt Lotte ;) :D

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 13:20

leuk dat de fokster van Aranka langskomt :)

Straks eens zien of ik wat mooie foto's kan maken van de tinkies :j maar eerst eens klitten controle want sommigen kunnen er wat van, als je bij Dusty een dag niet langs gaat heeft ze er hoogstwaarschijnlijk weer :+ het is gewoon een klittenkampioene en volgens mij doet ze het echt om mij te pesten :D

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 14:59

zo en dan nu de foto's, toen ik aankwam op de wei dacht ik van oké dit wordt niks :+ ter verduidelijking, dit was wat ik aantrof... allemaal in dutjestijd op een rijtje voor de draad :')
Afbeelding
Maar uiteindelijk gingen ze toch één voor één zich wat verspreiden en voornamelijk grasje eten :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Murphy vond zelf dat ze zich wel even kon rollebollen :')
Afbeelding
Afbeelding
Maar zoals het sommigen van jullie misschien al opvalt, nog altijd geen foto van Dusty... wel hoe kwam dit.. zoals je op de foto's van rollende Murphy kon zien, stond mevrouw nog altijd lekker lui te staan :O
totdat ze me plots deed verbazen, ik was rustig foto's aan het nemen van de rest toen ze het in haar bol kreeg :roll: foto's zeggen genoeg:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En toen mevrouw haar show afgelopen was stond ze daar weer, precies of er was niks gebeurd _O-
Afbeelding

Wat hou ik toch van men zot gevalletje <3

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 15:01

Ghehe als ik Flynn z'n manen afknip dan knip ik ze af tot op handbreedte :D Dan gaat ook echt alles eraf, niks geen gedoe meer met eindeloos kammen en vlechten. Ben er zo klaar mee :') het wordt ook maar meer en meer en meer en meer en meer en ik maar kammen ^)

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 15:02

Heb wel alleen de best gelukte foto's van men crossertje genomen omdat ze der op sommige maar voor de helft opstond :+ maar ter verduidelijk dit heen en weer lopen heeft toch wel even geduurd :j
Hoewel ze dus eigenlijk te vet staat durft ze heus nog wel eens de zotte doos uithangen :')

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 15:06

Berdien, you make me cry.....

mooie foto's van mooie tinkers!!

Bijna weekend jongens, sta in PC Hooftstraat naast auto even gauw te roken :+

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 15:10

Berdien schreef:
Ghehe als ik Flynn z'n manen afknip dan knip ik ze af tot op handbreedte :D Dan gaat ook echt alles eraf, niks geen gedoe meer met eindeloos kammen en vlechten. Ben er zo klaar mee :') het wordt ook maar meer en meer en meer en meer en meer en ik maar kammen ^)

Nooooooooo :oo :oo :oo |(

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 16:03

Ik lees thuis wel bij. Enkel dat vlechten ondanks dat Jack zijn manen 1meter lang zijn sla ik er toch ook niet in ze netjes in te vlechten in een hengstenvlecht. Zijn manen zijn erg dik en de keren dat het netjes lukt zakt het na een rondje stappen al uit van het gewicht. Dan maar gewone standaardvlechten.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 16:12

Liza had 1.30m aan manen en dat kon ook in een hengstenvlecht :j. Maar makkelijk is hetniet. Sowieso moet het haar niet droog zijn, helemaak dat lange haar goed nat maken of.direct na het wassen vlechten. Werkt.een stuk fijner

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 16:14

Leuke foto's Clocloken, lekker rustige kudde met een race monster ertussen :D

Groot gelijk als je er geen zin in hebt Berdien, kun je de tijd die je aan zijn manen kwijt bent ergens anders in stoppen :P
Hier knip ik ook geregeld een flink stuk van Izzy haar manen af, pas ook nog gedaan, anders wordt het zo zwaar ook met die dikke bos.
Bonnie heeft wel prachtige lange manen, maar die heeft ze ook altijd in een vlecht zitten.
En die van Khaleesi worden ook enorm lang, maar daar die vind het heerlijk om geknuffeld en vertroeteld te worden, dus die mogen mooi lang blijven.

Vandaag zo'n heerlijke rit gemaakt, we zijn 4 uur onderweggeweest en hebben bijna een uur bij een restaurantje gezeten om te lunchen.
Wat een prachtig weer, lekker zonnetje erbij en niet te warm. 2 fitte paarden met een dijk van een conditie, super fijn!
Afbeelding

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 16:22

Claudia wat zijn ze geweldig!
Je foto's en je paarden <3
Het gezicht van Murphy op die rolfoto is superlief. Heerlijk :o

Mn merrietje heeft helaas geen dikke manen (meer). Ze had erg jeuk en schuurde heel erg. Allemaal stekels bovenop :( Het is dat ze tinker is en nog een behoorlijke hoeveelheid overhield gelukkig.
Het ging wat beter, stekels begonnen bij te groeien, maar nu zat ze weer onder de witte vlokken in de manenkam, en bij haar schoft. Schijnt ook door verharen te kunnen komen? Ik ga nu proberen te wassen met die nieuwe shampoo van blue horse, skincalming, eens kijken of het wat helpt.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 16:37

Zwaar, warm en onhandig. Ook wel enorm zonde hoor om alles af te knippen, dat weet ik ook wel :D Maar geloof niet dat ik hem er echt verdriet mee doe. En als ik het in het voorjaar doe dan groeit het naar de winter toe wel weer aan :P

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 16:37

Maartje wat heerlijk. Ik wou net vragen waar blijven die paardjes dan dat uur, zie ik die foto waar ze superbraaf aan dat hek staan! Blijven ze zo de hele tijd wachten?

Leonoor als je vaker in de PC Hooft komt, kun je de afgeknipte manen van iedereen verkopen voor extensions :)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 16:52

Nimby je zou eens moeten zien van hoe erge stekels Jack is afgekomen 2jaar geleden toen die met maanknabbelende veulebs stond in de weide.

Hier maakt het niks uit of ik ze droog of nat in vlecht zakte uit van het gewicht en ze uit dunnen daarvoor is een beetje onozel. Dus gewone vlechten en los. :)

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 17:31

Ja, ze blijven altijd heel braaf wachten, dit plekje is speciaal voor paarden, er staat ook water voor ze. Bij een pannenkoekenhuis in de buurt hebben ze stands, ook handig, en een ander restaurant heeft ook een fijn rustig plekje voor de paarden.
We hebben het rustig opgebouwd, eerst 5 minuutjes vast staan, dan iets langer en zo uitgebouwd. Ze vinden het wel prima, en we zitten er ook altijd dicht in de buurt, mocht er iets gebeuren sta ik zo naast ze :)

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 17:37

Ik vind het wel prachtig bij Jack, al dat haar. Hij ziet er heel stoer door uit. Zijn beenbehang is ook mega. En in die winterfoto in je profiel is zijn baard zo leuk :)

Berdien áls je het echt gaat doen, maak je dan een fototopic vóór en na?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 17:40

Tuurlijk :D Ik ga vanavond rijden, maar geen tijd om hem uit de vlechten te halen, uit te kammen en opnieuw te vlechten. Maar zal binnenkort wel eens een foto plaatsen hoe het nu is.

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 17:41

Wat gaaf Maartje. Zo te zien woon jij in Brabant, past echt bij Brabantse gastvrijheid vind ik. Ook voor de paardjes een lekker plekje bij de herberg :)
Vroegâh... Toen ik nog op veluwe woonde (ponytijd) hadden we de Carolinahoeve, ook in het bos, met een paardenrek. Geen idee of die er nog is... Mooi rijden wel! (toen vond ik die omgeving heel normaal, nu weet ik beter)

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 17:42

Berdien altijd leuk foto's van Flynn :)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 17:44

Neeeeee geen tinkermanen knippen ;(

Ik ga zo richting mijn horse event partner, morgen vroeg begin ik. Zou leuk zijn als jullie ons topic zouden volgen ik ga proberen de hele dag verslag te doen van vanalles :D Voor de andere HE gangers, veel plezier morgen!

En voor ik het vergeet succes op Leusden!

Ik ga na het weekend bijlezen. Sorry dat ik zo weinig zeg!

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 17:54

Ooh Maartje klinkt als een leuke dag, zalig dat ze zo flink blijven wachten _/-\o_

Sheryn, in welk topic kunnen we jullie volgen? :)

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 18:41

Hihi bedankt iedereen, ben ook erg trots op die vlecht :o
Het klopt dat de vlecht niet op de hals ligt, dat is me nog niet gelukt maar ben wel druk aan het oefenen :D

Aahh zo Nienke! Ik zal het een keertje proberen :D

Geweldige foto's van je prachtige kudde Claudia <3

Flynn zijn manen knippen? :oo NOOOOO
Ik wou dat Feike van die mega lange manen had :') Ik wil ze laaaaannnnngg :~

Ooohhh heerlijk Maartje!!

Nou deken passen wordt vandaag niks. Mijn "broer" zou mee, maar hij kreeg er 2 ritten bij op het werk (hij is vrachtwagenchauffeur) en is pas rond half 9 klaar en dan moet hij nog naar huis.
Helaas, had me er enorm op verheugd, deken passen wordt nu niet eerder dan zaterdag, omdat ik er na stage gewoon niet meer de puf voor heb om op de fiets te stappen.
Foto houden jullie dus nog tegoed!

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 19:22

Aah jammer, nog even afwachten dus en dankje :)