[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 16:38

Miesemuisje schreef:
oh heerlijk toch, lekker genieten samen! en knap hoor, zonder zadel!

Ik heb momenteel niet eens een zadel := Vind het héérlijk zo :D Gebruik meestal ook een stalhalster met teugels als hoofdstel :)

Snackie schreef:
Ik heb vandaag bitloos gereden, wel even wennen, qua sturen is kin gekruisd niet mijn ding denk ik.
En veel meer benen werk :P

Ik denk dat voor een paard als Jaron veel beenwerk helemaal niet zo gek is :P

Jess_vH schreef:
2 is echt mijn limiet
Toch kwam vriemdlief vorige week met een mooi idee. Over vier jaar heeft hij zijn master en wordt hij IR., hij kan waarschijnlijk tegen die tijd bedrijfsleider worden dus in zijn geval onderdirectie.
Dan is de planning dat we gaan verhuizen naar een huis met stallen en weiland :j
Dus nog even geduld, maar de vier jaar zijn zo om. Het wordt wss dan oostvoorne of rockanje, dus vlakbij het strand.

Gaaf!!!

patrick1994 schreef:
Vandaag fotos van Shadow gemaakt in de sneeuw maar ze zijn allemaal harstikke wazig :( grrrr

Balen -O- Ook niet te bewerken?

Mira283 schreef:
Morgen is Miggs de pineut met foto's nemen :P

Zien?? :))

Mira283 schreef:
Ik ga even in meelees modus gleed bijna uit vanmiddag en schoot gigantisch in mijn rug dus ik kan niet lekker zitten zonder pijn.

:(:) Beterschap!

tinkerplein schreef:
Lotte,Caily ziet er goed uit hoor! +:)+ .Diablo is idd weer wat meer opgedroogd,ook geestelijk,hij wordt steeds leuker.

Thnx! :)
Ik ben benieuwd hoe hij over n paar jaar is. Alleen verkopen aan n bokker die geregeld foto's post, OK? ;)

Kailonne schreef:
Zo jullie gaan weer als een trein. Ik zit telkens een spel te doen: hay day!! Kennen jullie dat? Moet je een boerderijnrunnen! Nu ben ik dus verslaafd en moet ik mijn aandacht verdelen tussen jullie en mijn boerderij en werk.

Ik heb daar dus echt helemaal niks mee :o
Toen ik vroeger nog geen paarden had speelde ik wel het paardenspel (horse tycoon, horse nation), maar sinds ik zelfs paarden heb is dat ook over _O-

hinke_1985 schreef:
Terug van een weekend Terschelling, dus kom ook weer meekletsen. Heb net al 2 pogingen gedaan tot een meelees, maar steeds dacht de PC halverwege dat ik het zelf maar moest gaan doen. Heb de hoop dus nu even opgegeven en hou het kort deze keer. Fijne dag allemaal!

Welkom terug! Was het leuk? Niet weg gewaaid? Bevroren?

Lepel schreef:
Paardjes net vers water gegeven ...
waren ze wel blij mee , dit is nog niet zo erg koud , hihihi

[ Afbeelding ]

Nu eerst weer een beetje opwarmen , moest ook nog een hek gemaakt worden , had de kleine Welsh gesloopt , hahahah

[ Afbeelding ]

En als je die mutsige dames ziet , ... dan smelt je toch ?
Ikke wel in ieder geval !

Dames , ik ga vanmiddag met zoonlief naar de opendag van het AOC. we hebben er zin in , en hij nog meer !
tot later !

Lekker clubje! Al mis ik wel n zwartbonte :P

Veel plezier vanmiddag! Waarvoor gaan jullie kijken?

fayem89 schreef:
en idd andrea praten via bokt is makkelijker nu haha.. gelukkig is de stem wel iets terug..
net een massage gehad mn rug zat weer zo vast maar voel me nu weer kip lekker... maar merk gelijk dat ik weer heb moeten praten want mn keel doet weer pijn hahaha

Gewoon alleen maar bokken de komende dagen, dan komt het allemaal goed :)

Caily

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 16:39

Hier nog niks gedaan vandaag, op opruimen en werken na :O Thuis werken wel te verstaan, jaja, ik kan dat ook :))
Straks nog even echt werken, geen zin, bah. Gisteren keuken sluiten, ging echt niet lekker, vandaag moet ik weer. En ook nog met mensen die me niet zo lekker liggen. Ik kan met iedereen wel werken, maar ene gaat net iets makkelijker dan de ander, en vanavond heb ik vier keer pech.

draaakje schreef:
Twijfels over Kyra als verzorg-paard Lotte? Of twijfels of ze als 2de paard ooit erbij komt?

tinkerplein schreef:
Waarom twijfels over Kyra?

Heb gezegd dat ik haar als de winter weg is wat meer wil gaan oppakken. Zal neerkomen op twee keer per week, gezien ze me dan aan reiskosten al 1,5 keer de stalling van Caily kost per maand vind ik dat wel mooi genoeg. Maarja, echt vaak met haar bezig zijn is het dan voor mij nog niet. En het geld is er wel hoor, maar de vraag is, is dat het waard? Ik zou naar 2 jaar daar toch een leuk ander paardje van al die reiskkosten kunnen kopen om maar iets moois te noemen.

Ik ben ook niet van plan om dit eeuwig zo te gaan doen. Eigenaar wil momenteel niet verkopen, als hij daar wel aan toe ben ik de eerste die het hoort. Maarja, dan is de vraag wil ik voor een paard wat ik zoveel heb geleerd de volle mep gaan betalen? Als ik Kyra op internet te koop had gezien dan had ik verder gekeken, qua uiterlijk/bouw is ze het niet voor mij, het gaat echt puur om de band die wij hebben. Wat weliswaar voort komt uit een leuk karakter dat ze heeft (voor mij). Dat is me erg veel waard, maar de vraag is hoe Kyra-gerelateerd dat is. Zou ik niet als ik een veulen/jong paard koop wat in mijn plaatje past daar op den duur net zo'n band mee krijgen?

Er staat zoveel leuks te koop, worden elk jaar veulentjes geboren waarvan ik zeg, die mag wel hier komen. Ik kan Caily laten dekken en dat aanhouden. Is het wel terecht dat ik me zo vast klamp aan Kyra? Anderzijds, ik ben er een keer eerder mee gestopt, en heb daar toen ik eenmaal weer bij haar ben geweest zoveel spijt van gehad. En nu heb ik haar weer min of meer heb ik weer spijt dat ik ooit heb toe geven aan mn gevoel en me in de situatie van nu heb gebracht :')

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 16:51

hmm lastige situatie Lotte..
het is altijd moeilijk.. maar als de huidig eigenaar niet weet of hij haar ooit gaat verkopen en jij hebt er al best veel kosten aan kwa verzorging zou ik op den duur ook zeggen kom me een beetje tegemoet of stoppen.. want wat jij al zegt, je kan hele leuke paardjes kopen van dat geld..
kijk naar Caily, daar ben je ook super trots en blij mee! :D
en ik weet zeker hoe moeilijk dat ook is dat als je er nog een paardje bij wil, er net zo een rond loopt als Kyra.

Ik dacht toen silvester overleed dat de wereld voor me ophield.. ik gaf zoveel omdat diertje, hij was echt mijn grote makker...
en nu ik Denzel heb, kan ik alleen maar zeggen dat heel mijn hart gevuld is met hem..
ik zou hem voor geen goud kunnen missen!
maar dat had ik nooit gezegd als ik Silvester nog had gehad hoor (dan had ik Denzel ook nooit gekend haha) want dan had ik twee grote liefdes haha
Je hebt zoveel liefde om te geven en ik weet zeker dat er nog meer paardjes zijn die passen bij jou...
of beter gezegd, jij bij hun! ;)

gewoon er goed over nadenken, je kan je niet vastklampen aan een paardje die misschien wel nooit verkocht wordt.. dan kan je beter voor een andere gaan (goed zoeken) of een veulen van Caily..
maar het blijft moeilijk i know!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 17:12

Pcies, je zegt het eigenlijk precies zoals het is. Alleen emotioneel is dat wat lastig :P

Toen Lady stierf stortte mijn wereld ook in, inmiddels weet ik dat er met paarden n tijd is van komen, en n tijd van gaan. Heb na Lady behoorlijk wat Tinkertjes gereden. En om eerlijk te zijn zijn er maar drie die echt heel speciaal zijn. In de eerste plaats Caily, die gaat echt nooit maar dan ook nooit weg, das echt het noodlot zo ongeveer, voor mij een echt juweeltje. Thigor, heb enorm veel van hem geleerd, door schaamtelijk diepe dalen gegaan, uiteindelijk als vrienden uit elkaar gegaan, geen spijt van. Al moet ik wel zeggen dat ik het jammer vindt dat niet elke Tinker zo leuk kan lopen als dat hij kan. En Kyra, omdat ze de dochter is van Lady en omdat ik haar van veulen af aan heb mee gemaakt.

Zoals Diablo, Damita, Henk, Melody en Chico, allemaal ergens wel jammer dat ik ermee ben gestopt, bij die eerste ook omdat ik het gevoel had dat ik nog helemaal niet klaar met m was (niet kwaad bedoeld), maar das inmiddels allemaal wel goed zo. En dat was het de vorige keer met Kyra na meer dan een jaar niet zo.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 17:38

Lastig hoor Lotte!
Ik vind / vond al mijn verzorgpaardjes wel leuk, maar er zat echt wel verschil in.. zo vertrouwde ik ze niet allemaal even veel en ze haalden het allemaal niet bij wat ik ooit met de mammie van Gijs had, vandaar dat ik Gijs gekocht heb.
Nu heb ik trouwens niets speciaals meer met haar, maargoed zo'n band moet je ook onderhouden, volgens mij herkent ze me ook helemaal niet meer, is ook al een jaar of 8 geleden.
Ik heb bij t adres waar ze nu staat op haar mogen rijden (nouja rondhobbelen), dat was me aan de ene kant wel dierbaar, want ze ging weg toen ze nog niet ingereden was en was stiekem een beetje droom om r dan terug te vinden en erop te rijden, maar aan de andere kant had ik op dat moment meer oog voor Gijs die ernaast huppelde haha.

Afbeelding

Ik denk dat, als je er genoeg energie in steekt een hechte band best met een ander paard is op te bouwen, mits de klik er aan het begin al is.

(nu ik de foto's terug zie denk ik oei wat was Gijs toen al groot ten opzichte van zijn mammie!)

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 18:47

Hoe was het in Terschelling Hinke?

Lieve foto's Lepel :) Nieuwsgierige aagjes.

He balen dat je vanavond net niet met de meest fijne mensen staat Lotte... Ken dat wel, gaat toch een stuk makkelijk met fijne mensen die meewerken als je alles in je eentje moet regelen.

Kan me je twijfels omtrent Kyra goed voorstellen. Al zou ik de goede band wel vele malen belangrijker vinden als bouw en uiterlijk. Ook bij een veulen moet je maar afwachten of de klik er is net zo als bij Kyra.
Fokken is enorm gokken, niet alleen kwa uiterlijk en innerlijk, maar ook kwa kosten en of je uiteindelijk wel een gezond veulen/paard overhoudt.
Voor jou zal Kyra altijd een stukje van Lady blijven.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 19:42

lastige keuze hoor lotte,maar zolang t paard nog niet te koop staat heb je in principe nog genoeg tijd om na te denken.een hele hoofdbreker,dat kan ik me voorstellen

wat was baby gijs toch mooi zeg!

ik ben nog steeds verkouden.heb een gevoel van een dikke keel te hebben(of dat iemand een stukje eruit geschraapt heeft met een schaaf),echt heel erg vervelend.snachts krijg ik weinig lucht,maar slaap gelukkig wel goed.t is alleen moeilijk in slaap komen in t begin
vanmiddag bij eros geweest.laatste stuk moeten lopen,want een tractor of graafmachine had de sneeuwsporen kapot gereden en daarom was alles ongelijk.bijrijder heeft nog gereden en toen vlug naar huis.brrr koukleumweer!nu lekker avondje bankhangen..

Gypsylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 19:52

Hallo mag ik hier ook mee kletsen?

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 19:55

Die keuze is lastig Lotte. Ik heb met merc echt mijn droompaard gevonden.
ondanks dat ik onzeker ben, geeft hij mij zo'n veilig gevoel. Iets wat maar 1 ander paard gelukt is(verzorg haflinger)
Ik krijg ook tijd zat van hem om mijn onrust te herstellen. Hij laat het altijd ook gelijk merken als ik het goed doe.

patrick1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 19:58

Vandaag toch even lekker met Shadow naar de manege gegaan, en hoe rustig mijn dame normaal ook is vandaag toch zeker 3 keer op hol geslagen, terwijl mijn nichtje van 11 daarvoor nog rustig met haar had rond gedraafd, daarna toch wel aardig nog kunnen trainen, kijken of we zondag weer een winstpuntje kunnen rijden :o

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 20:00

Inderdaad moeilijk keuze Hijadelaluna, een dilemma tussen wat je hart en verstand zegt. Maar er zijn inderdaad zoveel leuke paardjes die te koop staan, een band kan je ook nog met een ander opbouwen maar dat maakt het geen minder moeilijke keuze natuurlijk!

elliecuijk, oh verkoudheid zo hatelijk hé! Je voelt je ziek maar je bent niet ziek genoeg om niet naar werk/school te gaan en blijft meestal zo lang aanslepen. Gelukkig ben ik er nu ook weer vanaf! Veel theetjes met honing drinken ;)

Ja had het al gezegd, mijn examens eindelijk gedaan jej! En 1 februari op skivakantie vertrekken, dus ben nog lekker thuis tot dan! Plan was normaal om lekker veel met Iowa te doen maar dat gaat niet door... Tijdens de kerstperiode begon Iowa tijdens een buitenrit linksvoor plots kreupel te lopen, dierenarts kon niets vinden dus we dachten waarschijnlijk gewoon even verzwikt en inderdaad enkele dagen later liep ze weer helemaal fijn! Omdat ik daarna toch examens had en met haar been heeft ze dus lekker wat vakantie mogen hebben. Vorige week dacht ik als studiepauze samen met mijn zus en haar paard een rustig stapritje in de sneeuw te maken, lekker gezellig! Helaas na 15min. begon Iowa linksvoor weer kreupel te lopen. Ben direct afgestapt, zadel wat losser gedaan en teruggekeerd, tegen dat we thuis waren liep ze weer normaal. Ja dat was wel duidelijk dat het geen verzwikking was, thuis eventjes gecontroleerd en ik zag enkele witte haartjes op haar linkerschoft, nu heeft ze wel meer witte haartjes in haar zwarte vlekken (op haar rechterschoft heeft ze geen zwarte vlek dus kon daar ni controleren of ze witte haartjes had) maar net op haar linkerschoft vind ik toch wel verdacht. Dus is dat toevallig of past het zadel niet meer? Ik vind een goed passend zadel zelf zo belangrijk dus ik laat het regelmatig checken of het nog past, in september is er voor het laatst een zadelpasser komen controleren of alles nog goed lag. In ieder geval morgen komt de osteopaat (die tevens ook dierenarts is) eens kijken of Iowa een blokkade heeft of dergelijke. Ga even haar oordeel afwachten en dan nog een afspraak bij de zadelpasser maken.

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 20:16

welkom Gypsylady.. stel je zelf voor en evt. je paard(jes) en dan ben je natuurlijk helemaal welkom!

Jeetje, hmm lastig.. heb je haar hoef goed gecontroleerd of er niet een steentje/ijs vast zat?
Was haar schoft warm of zat er een zwelling?
Hopelijk valt het allemaal mee.. even afwachten maar wel heel vervelend! goed dat je de DA laat komen hoor!

dames, ik moest zo lachen om dit paardje...
ik zie mn neefje van twee al gaan met een cowboyhoed op z'n rug (en dan wel een cap op natuurlijk) hahaha hieeehaaaa lasso gooien maar!

http://www.bokt.nl/markt/ad/112143/10-i ... -mini-shet

patrick1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 20:23

Iemand hier zin om zondag mijn groom te zijn??? :o

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 20:26

Ieniemienie westernzadeltje :P

Ogh wat rot voor Iowa. Fijn dat er morgen iemand naar komt kijken!

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 20:38

welkom gipsylady!stel je voor en kletst gezelllig mee

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-13 20:47

Moeilijke keuze, Lotte. Ik wens je veel succes!
Beterschap Ellie!
Ja, hoor Gypsylady, alvast welkom! Stel je jou en je tinkertjes eens voor?
Oef, stoute Shadow hihi!
Balen Emmie! Ik hoop dat de zadelpasser je kan helpen! Leuk hé? Als de examens gedaan zijn :)
Dat zadeltje is echt leuk! Heb hier ook een westernzadeltje voor Jacky, staat 'm enorm schattig.

Vandaag de paardjes de beentjes laten strekken en men vriendin heeft enkele foto's gemaakt :) Tinky had wel écht geen zin :P
Afbeelding
Ook met Jacky gesleed, jeetje, meneer stuiterde als een stuiterbal _O- Op het filmpje valt het nog mee..

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 20:55

heerlijk kaat.

Pat, moet je omgeving amersfoort starten, dan wil ik je wel groomen :D
Jou paard ook op hol? wij zijn dr achter dan kaakgekruisd niet werkt voor ons. Dus als iemand het hoofdstel over wil nemen...

Baby gijs :+:

welkom gypsy!

Arme iowa! hopelijk vind de osteo morgen wat , dat makkelijk verholpen is.

Kaat, tink ziet er erruug vrolijk uit hihihi.

en lekker gesleet :D

ik heb een half uur gereden, daarna de dochter van de staleigenaar.ook met het bitloze.
Echter knalde hij een aantal x er dwars doorheen, en toen ik er weer opstapte ook. dus ik heb de klips onder zn kaak vandaan gehaald en aan de neusriem gezet, ipv kaakgekruids, toen heb ik hem even door kunnen pakken op het weglopen, en toen was hij weer braaf. morgen lekker kneepjes geven met bit.
Laatst bijgewerkt door TurboTinker op 23-01-13 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 20:57

Volgens mij is het Norg , wat ik las .....
Als ik in je buurt had gewoond , had ik je ook wel willen helpen hoor Pat !

Kaat , geweldig ! Wil ik volgende winter ook met Kaydee gaan doen , die gaat van het najaar beleerd worden voor de kar en dan kunnen we dit soort dingen doen !! (en zelf de bak aanslepen , ahhahah)

Gypsylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 21:17

Ben Cathy (Cathryn) 43 jaar
Heb een Tinker (Jayney) van vier jaar
Die staat bij mijn vriend, waar ik al meer dan 10 jaar een lat-relatie mee heb
Gezellig bij zijn 3 hoogbejaarde shetten
Jayney ben ik rustig voor de kar aan het beleren
Tot nu toe heeft ze het tuig een paar keer helemaal op gehad
Ook loop ik er al met de leidsels achter
Hoop deze voorjaar zomer op beter weer zodat we verder met haar kunnen

Ook heb ik twee honden, Sammie en Tjipke
Met Tjipke doe ik aan behendigheid, ook wedstrijden

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 21:21

Of de shetters zijn heelgroot of Jayney is een klein tinkje? Knappe meid! en welkom hierzo!

Gypsylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 21:26

Zijn grote maat shetten
Van die ouderwetse types
De grootste is 102m
Jayney is ongeveer 1.40 m
Dus niet heel groot maar groot genoeg voor het mennen

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 21:36

Naaa ik had gijsje gewoon helemaal niet gezien... Tiss zonde wat is hij toch leuk en hij is nu al zo flink he!! Ben benieuwd naar hem over een jaartje!!! :D
Gelukkig kan ik hem hier rustig volgen via jou haha

Welkom Cathy!! Ik heb wel eens gespiekt nr je pipowagen in aanbouw een hele tijd terug, dacht vorig voorjaar..
Zijn jullie al wat gevorderd??

Gypsylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 21:52

De Pipowagen zijn we al een hele poos niet meer mee bezig
Komt omdat we afhankelijk van het weer zijn
We hebben geen grote schuur of zo dat die binnen kan staan
Dan zijn er nog dingen die voorrang hebben
Zoals het huis schilder etc
Nu eerst een menwagen die opgeknapt moet worden
Die past wel binnen trouwens
Hoeft ook alleen opnieuw in de verf
Maar mijn vriend kennend wil hij er van alles aan veranderen en verbeteren
Dus hoop dat hij die eerst klaar maakt zodat Jayney er dit jaar voor kan

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 22:15

jeetje wat praten jullie veel zeg hou t amper bij haha...
vandaag drukke dag gehad paardjes hun waterbakjes ververst met water ipv bevroren ijs en gizmo beetje geprobeert om schoon te krijgen :') ...
daarna maar ff me hoofd verzet want vind t wel erg moeilijk dat gizmo vrijdag word opgehaald.. en met mijn vriendin en me zoontje dagje hoenderdaell geweest met me camera...
waarbij we op een punt waren dat de hyena,s gevoerd waren en wij dus dachten dat 1 van de hyena,s dood was bleek dus achteraf nu ik thuis ben dus om een shetlander veulen te gaan nu ik mijn foto's wat beter had bestudeert :') en daar heb ik vol bewondering naar zitten staren :o haha zo bizar hoe snel ze zoiets op hebben echt in amper tijdsbestek van een uur was hij helemaal op :=

zo en nu ga ik poging doen tot terug lezen

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 22:20

Uhhh getsie... Vraten ze gewoon een veulen op??
Ik heb een zieke geest maar vind dat toch wel een rot zicht zeker als daar ook kindjes lopen (beetje gek toch haha)