[TI] [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 14:33

Afschuwelijk nieuws inderdaad :\ Die arme, arme kindertjes. En wat moeten die ouders door een hel gaan, niet wetende of je kind het ongeluk wel of niet heeft overleefd.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 14:43

goedemiddag allemaal!

@lotte:helaas heb ik het nummer niet en vindt de stalhouder geen enkel probleem om met hem te contacten.Zij kan het probleem ook beter uitleggen als mij(aangezien zij assistent is geweest van de dierenarts ).Ik vindt bellen ook geen probleem.Ze heeft al gebeld maandag(afgezien van al die keren daarvoor),maar toen nam ie niet op en heeft ze de voicemail ingesproken.Tot nu heeft ie nog niet terug gebeld.

ik heb t vanmorgen ook gehoord van dat ongeluk.Gelukkig nog geen beelden gezien,maar vanavond kijk ik hart van nederland en daar zal t ook wel opkomen.vreselijk voor al die ouders die in onzekerheid zitten.

Hier was vanmorgen een dode te betreuren(wees niet bang ,geen ruana).een dwergpapagaai had t loodje gelegd,en net weer die ene die van mij is.stom toevallig op de dag dat ik alle kooien schoon moet maken,dus gelijk de kooi schoongemaakt en in de garage gezet.gelukkig nog genoeg dieren hier(chinchilla,2 konijnen en nog een dwergpapagaai.en de dalmaat ofcourse..

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 14:44

marjootje schreef:
In dit geval ben ik het wel eens met @mallow, ik vind 1,5 jaar ook echt te jong om te beginnen met inrijden.
Ik vraag me af of dat gevolgen heeft op latere leeftijd.
Ik moet wel bekennen dat ik mijn zoontje van 10 ook op ons belgje heb gezet, die word in juli 3 jaar.
Maar dat was alleen maar even erop zitten, was benieuwd hoe hij zou reageren met iemand op zijn rug.
Ben er wel voorzichtig mee, maar vond dat dat moest kunnen.
Of ik er zelf met 3 jaar op klim weet ik nog niet, dat ligt er helemaal aan hoe hij dan is, lichamelijk maar ook gesstelijk.
Wil het in ieder geval niet overhaasten

Er wordt zoals ik al dacht gelijk verkeerd gelezen ik heb er opgezeten voor 2 minuten niemand heeft iets gezegd over inrijden. Dit dier heeft vanaf 2,5 jarige leeftijd staprondjes mee gesjokt door het bos (zonder zadel en hoofdstel) voor die tijd hebben ze mij als klein meisje op het dier gezet voor pure gewenning, verder werd ze af en toe gepakt voor grondwerk wat niet langer duurde dan 15 minuten, dit heeft ze ruim tot haar 5e zo mogen doen vanaf toen is ze pas echt doorgepakt ook in de bak voor die tijd waren het buitenritjes met stap, draf en galopje. Heeft ze eronder geleden heeft het gevolgen op latere leeftijd nee helemaal niet en ze vond de aandacht en het werken helemaal leuk daar genoot ze echt van dus waarom dan een dier dat graag wat wil doen laten staan in de wei omdat ze nog niet uitgegroeid zijn....?!

Wat dat betreft ben ik het eens met Lotte.
Ik vind Luna niet te jong ogen, daar kan prima opgezeten worden nee ze moet niet dagelijks een uur opgepakt worden in de bak maar onschuldige stukjes stappen en draven zie ik het kwaad niet van in....

Eva, ik zeg wel 40 kilo en 1.47 voor het gemak maar misschien woog ik wel 30 geen idee hoe dan ook het was erop en eraf, weer erop twee stappen vooruit eraf belonen terug de wei in...zie daar het kwaad niet van in.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 15:03

Ja verschrikkelijk om te lezen van het ongeluk. Hoop dat de rest zal overleven.

Tsja er even opzitten bij een jonger paardje, ach ja, zie dr niet zo heel veel kwaad in. Maar heb ik het bijv wel over kinderen van 15 kilo ofzo. Dat is amper belasting. Maar echt ermee rond gaan stappen ofzo, nee daarvoor hebben ze de balans nog helemaal niet dan.
Mona is bijna 3 jr en als mijn neefje van 1 of nichtje van 3 langs komen, mogen ze er best ff op zitten voor de gewenning. Kan mijn inziens helemaal geen kwaad, maar zou het denk ik niet voor 2 a 2,5 jr doen. Tsja een lastig onderwerp is het natuurlijk en iedereen heeft zijn eigen mening en naast advies geven moet die mening gewoon gerespecteerd worden vind ik. Meer als eenmalig je mening/advies geven kan je toch niet doen en vind ook dat iedereen zoveel mogelijk in zn waarde moet worden gehouden .

marjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 15:18

Jayney schreef:
marjootje schreef:
In dit geval ben ik het wel eens met @mallow, ik vind 1,5 jaar ook echt te jong om te beginnen met inrijden.
Ik vraag me af of dat gevolgen heeft op latere leeftijd.
Ik moet wel bekennen dat ik mijn zoontje van 10 ook op ons belgje heb gezet, die word in juli 3 jaar.
Maar dat was alleen maar even erop zitten, was benieuwd hoe hij zou reageren met iemand op zijn rug.
Ben er wel voorzichtig mee, maar vond dat dat moest kunnen.
Of ik er zelf met 3 jaar op klim weet ik nog niet, dat ligt er helemaal aan hoe hij dan is, lichamelijk maar ook gesstelijk.
Wil het in ieder geval niet overhaasten

Er wordt zoals ik al dacht gelijk verkeerd gelezen ik heb er opgezeten voor 2 minuten niemand heeft iets gezegd over inrijden. Dit dier heeft vanaf 2,5 jarige leeftijd staprondjes mee gesjokt door het bos (zonder zadel en hoofdstel) voor die tijd hebben ze mij als klein meisje op het dier gezet voor pure gewenning, verder werd ze af en toe gepakt voor grondwerk wat niet langer duurde dan 15 minuten, dit heeft ze ruim tot haar 5e zo mogen doen vanaf toen is ze pas echt doorgepakt ook in de bak voor die tijd waren het buitenritjes met stap, draf en galopje. Heeft ze eronder geleden heeft het gevolgen op latere leeftijd nee helemaal niet en ze vond de aandacht en het werken helemaal leuk daar genoot ze echt van dus waarom dan een dier dat graag wat wil doen laten staan in de wei omdat ze nog niet uitgegroeid zijn....?!

Ik las uit je verhaal dat je er vanaf 1,5 meerdere malen opgezeten had, toen grondwerk, vanaf zo'n 2 jaar meehobbelen door het bos, en vanaf 2,5 jaar met zadel verder, maar dan zal ik het wel verkeerd begrepen hebben.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 15:38

Ik weet het van het ongeluk echt vreselijk hé, vele ouders hebben onzekerheid of hun kind nog leven. Net op de radio een vader die vertelde dat hij net had gehoord dat z'n kind nog leefde. Veel zwaar gewonden blijkbaar, hoop dat die het ook nog halen. Er zijn zeker 28 doden dacht ik.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 16:47

Holiemolie, ik heb voor morgen zoveel huiswerk!
Geschiedenis repetitie voorbereiden
nederlands leesverslag maken
fa schriftelijke overhoring
du heel hoofdstuk leren
godsdienst 7 bladzijden maken
en 2 opdrachten
ak één paragraaf maken

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 17:45

mischien wat eerder beginen met maken lieke?of eventueel in tussenuren alvast beginnen??helpt wel.(nog erger:ik werkte altijd vooruit zodat ik geen huiswerk hoefde te maken,dit deed ik meestal in de les tijdens dat we t huiswerk nakeken)

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 17:51

Heb ik er bewijs van? Nee want dit is iets wat gaat slijten ( artrose ) en dit is dus niet direct zichtbaar. Er zijn ontelbaar veel onderzoeken gedaan naar de groei / bouw van het paard. Ook naar belasting van het paard op jonge leeftijden. Wie er mee begonnen is doet er niet zozeer toe. Het is geen broodje aap verhaal.

Heb jij bewijs van het uitharden van de groei schijven met vroeg beginnen?
Vind om heel eerlijk te zijn dat je een beetje appels met peren aan het vergelijken bent. Er zit nog een hele hoop verschil tussen 'Dus als je je paard tot 4 laat staan en daarna eens vollop ermee aan de slag gaat vraag ik me alsnog af waar je mee bezig bent. Als je iets doet, doe het dan goed. ' en het paard tot 3 / 4 jaar laten staan en rustig beginnen met rommelen. Er eens een keer opzitten met naar buiten gaan bijvoorbeeld.
Ik weet dat jij toen je Luna net kocht zei dat je er pas met dr 4e zou willen gaan beleren en ik vraag me af wat jou heeft doen veranderen.
Ik ken trouwens heel wat beesten die kapot gereden zijn door met jonge leeftijd in gereden te zijn. ( Slijtage ) Maar dat even ter zijde :)
'Ik zie een paard ook liever met een ruiter erop rechtuit door het bos sjokken op jonge leeftijd dan drie keer per week een half uur rondjes lopen aan de longeerlijn, dat is namelijk veel belastender omdat het de hele tijd gedwongen wordt onnatuurlijk op een rondje te lopen...' Het is niet of of he, je hebt er zoveel tussen zitten nog..

Ik vind persoonlijk dat je te vroeg met Luna bezig bent ja, maar dan vraag je naar mijn mening en het is niet mijn paard :) Je zal mij er verder ook niet over horen oordelen.
Maar goed dit zal een eeuwige strijd blijven tussen wat wel en niet dus ik hou er over op :D

Fijn dat je zo'n lekker rooster hebt!

Vreselijk van dat ongeluk zeg... Gatverdamme ;(

Schrok me rot vandaag.. was Clover dr staart vandaag aan het uitpluizen en ik zag dat dr vulva helemaal dik was en er zat opgedroogd bloed bij. Direct de dierenarts gebeld en die kwam snel.
Ze dacht eerst aan een infectie van binnenuit. Dus ze heeft Clover opgevoeld, baarmoedermond stond nog open dus ze was net klaar met de hengstigheid. Eierstokken waren goed alleen de rechter was erg klein, maar verder voelde alles goed.
Daarna heeft ze alles schoon gemaakt maar begon het meteen weer te bloeden. Er zaten 2 sneetjes in de vulva plooien. Nu dus een antibiotica zalf gekregen en moet nu haar cyclus in de gaten houden..

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 18:04

ff bijlezen na mn werk...
jaa mening blijven verschillen wat betreft leeftijd. Ik kan me in alle verhalen en meningen wel vinden zeg ik eerlijk :D
Oh Jeetje Eva, niets gemerkt van haar hengstigheid??
hopelijk herstelt het snel! :))

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 19:02

Arme clover! gelukkig stelt een dierenarts bezoekje veel gerust.

Beleer verhaal. ik heb bewust geen hele jonge tink. Jaron is 5.5 en is alleen op zijn 3e een paar keer ohz geweest.

Nu loopt hij een keer of 4 in de week. heb hem sinds januari. en de eerste 2 maand was 2x in de week.

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 19:05

Hallo Allemaal , jeetje weer een hoop bij te lezen
@ hinke ... Vosbont , ja ik hoop dat ze is naar mijn smaak , ga er 23 maart heen te kijken , hoop dat ze is zoals ik ook verwacht ... hihi

Hier heb ik mijn meisjes ( 2 en 4 jaar oud ) ook al geregeld even( minuutje of zo , soms met zijn tweetjes ) op de paardjes zitten , maar dat deed ik bij Kyan al vanaf dat hij een half jaar was ... ( lees wel enkele seconden in het begin met een baby van 8 maand oud)... ze eten rustig door of blijven gewoon lekker sullig voor ze uitstaren...
Ik vind het wel goed dat ze af en toe wat op de rug voelen , dan schrikken ze zich straks tijdens het beleren ( wat ik Corné en Hennie laat doen van stal Veldhoek ) niet een ongeluk ....
Verder blijven ze gewoon paard hoor en doe ik niets met ze dan alleen een beetje grondwerk , poetsen , hoeven, uitkrabben , af en toe wandelen , maar vooral lekker niets doen .... laat ze maar lekker groeien !

Wat betreft dat ongeluk , dat kreeg ik vanochtend inderdaad al mee , ijs stond er op mijn rus , het zal je kind maar zijn ... ( kind zal er weinig van meegekregen , maar de familie die achterblijft , echt vreselijk !!!!! )

Vanavond kinderen naar wedstrijdzwemmen en voetbal brengen en ook weer ophalen , dus strijk pas op mijn bankje neer na 20.30 uur .... pfffff hihihihi..... gelukkig wissel ik af met een andere moeder !

Geniet allemaal lekker van jullie avvond !

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 19:06

Ja haar hele benen waren wel viezig van de hengstigheid, maar verder niets bijzonders.. Moet ook zeggen dat ik niet echt dagelijks onder haar staart kijk ofzo.. Maar ik was haar staart helemaal aan het invlechten dus ik tilde m op en toen zag ik t bloed pas..

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 19:12

Hopelijk is het gauw beter met dr!

Ach, een jong paard kan best wel wat hebben. een keer zitten zal niet erg zijn. dat je pas met rijden begint na zijn 3e. dat lijkt me het minimale wel om af te wachtten.

Afbeelding
Issie braaf? of issie braaf?

Ohh en hij heeft een dik oog,en nu mascara
Afbeelding

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 19:13

Hij is braaf :D Hoe komt die aan dat dikke oog :oo?

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 19:15

Lekker dat je juist met dit fijne weer een fijn werkroosten hebt lotte!

echt verschrikkelijk van dat ongeluk, wat een hel voor de ouders/familie en de kinderen zelf.

spock vandaag hard gewerkt, leuk!

he wat sneu van jullie dwergpapagaai ellie...

succes met je huiswerk lieke.

och wat vervelend eva. goed dat de dierenarts meteen kon komen! hopelijk gaat het snel weer netjes dicht.

hard gewerkt vandaag, maar ging allemaal wel lekker snel. daarna lekker bij de paarden getut en ze verzorgt. daarna boodschappen gedaan, zometeen even eten en vanavond komt de hoefsmid.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 19:16

Hij had het me vast verteld, als hij kon praten?
Geen idee. Het ziet er schoon uit.
De boer had nog een middeltje . speciaal voor ontsteking in paardenoog.
Zijn eigen pony had een tijdje terug ook een dik oog.
VA doet er niks aan, dat dit. Baat het niet dan schaadt dit niet.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 19:17

Nee inderdaad, kan door zoveel redenen komen. Ach mijn paard een ontstoken doos de jouwe een ontstoken oog :D Je moet toch wat :P

Hoop dat t snel weer over gaat!

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 19:18

arme clovertje......... maar gelukkig dierenarts en zal ze snel weer beter worden!!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 19:20

Liever zo dan andersom, dat zou pas raar zijn _O-

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 19:27

HAHA :')

marjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 19:32

Vervelend voor clover, misschien rare vraag, maar kan het zijn dat er een ruin opgesprongen is die denkt dat hij nog hengst is en ook heel goed weet dat dat ding niet alleen is om te plassen?
Zo heb ik ook al eens een merrie met een ontstoken doos gehad.

Dat oogje ziet er naar ontstoken uit Andrea (toch??) misschien wat in gekregen, of tocht

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 19:32

het ongeluk met die kindertjes is echt naar idd!

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 19:34

Marjolijn, ik lees mijn verhaal terug en het staat inderdaad wel erg krom, dus snap dat het gauw verkeerd te lezen is, mijn excuses :o
Het is inderdaad een eindeloze discussie en kan me ook best vinden in de mening van Eva en ook in die van Lotte. Ieder ze mening en ieder ze eigen keuze. :D

Vervelend Eva van Clover hopen dat het snel overgaat met de zalf.

Jaron is zeker braaf :j

Ik ga maar eens eten koken :evaw:

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 19:40

marjootje schreef:
Vervelend voor clover, misschien rare vraag, maar kan het zijn dat er een ruin opgesprongen is die denkt dat hij nog hengst is en ook heel goed weet dat dat ding niet alleen is om te plassen?
Zo heb ik ook al eens een merrie met een ontstoken doos gehad.

Dat oogje ziet er naar ontstoken uit Andrea (toch??) misschien wat in gekregen, of tocht

Zijn voorpluk zat in een vlechtje, kan best zijn dat die er in gesneerd is.
Hebben het vlechtje er ook uit gehaald.