Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
marjootje schreef:In dit geval ben ik het wel eens met @mallow, ik vind 1,5 jaar ook echt te jong om te beginnen met inrijden.
Ik vraag me af of dat gevolgen heeft op latere leeftijd.
Ik moet wel bekennen dat ik mijn zoontje van 10 ook op ons belgje heb gezet, die word in juli 3 jaar.
Maar dat was alleen maar even erop zitten, was benieuwd hoe hij zou reageren met iemand op zijn rug.
Ben er wel voorzichtig mee, maar vond dat dat moest kunnen.
Of ik er zelf met 3 jaar op klim weet ik nog niet, dat ligt er helemaal aan hoe hij dan is, lichamelijk maar ook gesstelijk.
Wil het in ieder geval niet overhaasten
Jayney schreef:marjootje schreef:In dit geval ben ik het wel eens met @mallow, ik vind 1,5 jaar ook echt te jong om te beginnen met inrijden.
Ik vraag me af of dat gevolgen heeft op latere leeftijd.
Ik moet wel bekennen dat ik mijn zoontje van 10 ook op ons belgje heb gezet, die word in juli 3 jaar.
Maar dat was alleen maar even erop zitten, was benieuwd hoe hij zou reageren met iemand op zijn rug.
Ben er wel voorzichtig mee, maar vond dat dat moest kunnen.
Of ik er zelf met 3 jaar op klim weet ik nog niet, dat ligt er helemaal aan hoe hij dan is, lichamelijk maar ook gesstelijk.
Wil het in ieder geval niet overhaasten
Er wordt zoals ik al dacht gelijk verkeerd gelezen ik heb er opgezeten voor 2 minuten niemand heeft iets gezegd over inrijden. Dit dier heeft vanaf 2,5 jarige leeftijd staprondjes mee gesjokt door het bos (zonder zadel en hoofdstel) voor die tijd hebben ze mij als klein meisje op het dier gezet voor pure gewenning, verder werd ze af en toe gepakt voor grondwerk wat niet langer duurde dan 15 minuten, dit heeft ze ruim tot haar 5e zo mogen doen vanaf toen is ze pas echt doorgepakt ook in de bak voor die tijd waren het buitenritjes met stap, draf en galopje. Heeft ze eronder geleden heeft het gevolgen op latere leeftijd nee helemaal niet en ze vond de aandacht en het werken helemaal leuk daar genoot ze echt van dus waarom dan een dier dat graag wat wil doen laten staan in de wei omdat ze nog niet uitgegroeid zijn....?!
marjootje schreef:Vervelend voor clover, misschien rare vraag, maar kan het zijn dat er een ruin opgesprongen is die denkt dat hij nog hengst is en ook heel goed weet dat dat ding niet alleen is om te plassen?
Zo heb ik ook al eens een merrie met een ontstoken doos gehad.
Dat oogje ziet er naar ontstoken uit Andrea (toch??) misschien wat in gekregen, of tocht