[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 20:34

Annick sterkte en beterschap met Damian

Nog bedankt voor de beterschapjes.. . voel me nog niet fit en hoop dat jullie t me niet kwalijk nemen om niet bij te lezen. Probeer ik morgen nog te doen.
Net wel fijn gereden met Flan. Morgenmiddag vrij. Makelaar komt voor foto's. Daarna Flan doen en s'avonds uit eten met mijn werk...
Ga vroeg onder de wol, hoop morgen fitter te zijn.....

Hoe dan ook voor ieder die het nodig heeft!

Edit: mocht er nog iemand ervaring mee hebben hoor ik t heel graag.
viewtopic.php?f=2&t=517982

KootMiraDrum

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 20:44

Annick schreef:
kom even snel langs,
wil keeva en dobbel sterkte wensen, en iedereen die het nodig heeft.
gaat hier ook niet lekker, Damian is gisteravond accut ziek geworden.
is heel erg kreupel(stijf aan zijn achterbeen, en had 41 koorts.
ben al van 8 uur vanochtend op stal en ga zo weer terug, dierenarts is erbij geweest en vanochtend ook, zijn temp ligt altijd wat hoog dat is normaal bij hem, gelukkig was het daarnet 37.8.
Annick

Holy mozes.......
Het houdt niet op.
Wat denkt de dierenarts dat het is, Annick???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 20:50

Sodeju Sox! Ik ben mét 20 euro voorrijkosten/tijd, en klein onderzoekje iets minder als 40 euro kwijt voor 1 paard dan. Ik laat ze komen, kan er ook naartoe rijden (8 km in totaal ofzo, maar vind het wel makkelijk zo). Zit bij dierenkliniek IJzendijke, de familie van de Vijver. De enting zelf behoort rond de 20 euro te zitten.

Ik ben groen, omdat ik moderator ben geworden Weet je nog die opgeefronde? Daar is oa mijn naam uitgekomen, er zijn 6 nieuwe moddies in totaal.

Annick, heel veel beterschap en sterkte voor Damian hoor!

Ga zo maar even wat topics bekijken

Zoek het paard!

Afbeelding

Kwam thuis, pa zei dat er een takje van de wilgenboom was gevallen. Ja, vergeleken met die boom is dit een takje Gelukkig is die paal net wat 'ontworteld' en maar 1 isolator (voor het dunne lint, dus die draaidingen) gesloopt, waar ik er nog genoeg van heb liggen. Amanda stond iig te smullen van de kleine takjes

Daarna heeft pa met de kettingzaag de boel kleingemaakt, Dewi natuurlijk vliegen, maar uiteindelijk was ze vrij rustig

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 20:51

Jemig zeg, ik durf bijna niet meer te lezen hier op TP.

Jellie beterschap, Annick sterkte

Verder niets te melden.

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 20:58

Gelukkig geen paard gewond Maya. Felies met je moddieschap! Van welke topics?? Oh, ik las dat dat pas later bekend wordt.

De nota is aldus gespecificeerd:
- basiskosten inenting (0,50%) 12,25 (dus eigenlijk 25,00)
- injectie+materiaal 3,50
- entstof influenza+tetanus 17,90
- adm.kosten (factuur) 3,00

Hopelijk gaat het weer wat beter met Damian, en is been niet meer zo kreupel nu koorts ook weg is.
Laatst bijgewerkt door flicka op 05-01-06 21:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Baileys

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 21:01

Maya, ik ben blij te zien dat het bij jou nog modderiger is dan bij mij

Baileys

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 21:03

Soxje schreef:
Gelukkig geen paard gewond Mya. Felies met je moddieschap! Van welke topics??

De nota is aldus gespecificeerd:
- basiskosten inenting (0,50%) 12,25 (dus eigenlijk 25,00)
- injectie+materiaal 3,50
- entstof influenza+tetanus 17,90
- adm.kosten (factuur) 3,00

Die basiskosten, zijn dat normaal gesproken de voorrijkosten? En dan de helft daarvan omdat hij niet hoefde te komen? De rest klopt wel ongeveer, dat bovenste vind ik afzetterij!!

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 21:06

Dus 1/2 consult.

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 21:08

Leuke foto maya!!

Sox, Vintage is zeker al een tijdje "in".

Vasthi, Gant is bij verschillende winkels verkrijgbaar. In Baarn heb je (voor de herenmode) Wim Hogeveen op de Laanstraat zitten zitten, in Hilversum op de Gijsbrecht zit een Gant Store en op de Kerkstraat Meddens Mode. Kinderkleding hebben ze sowieso bij Rascal en Co in Huizen, Esmeralda in Laren en Denise in Bussum.

Adressen van winkels etc zijn ook op de site te vinden. Persoonlijk kan ik de kleding erg waarderen. Wil niet te veel "reclame" maken, want dat zal vast niet mogen, maar ik vind het een supermerk. Helaas ook echt niet goedkoop, hoewel het voor mij wel scheelt dat ik voor mezelf met personeelskorting kan kopen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 21:13

Sox, ik mag nu wat rondkijken, snuffelen en prutsen, en in overleg komt er dan wel een forum

Baileys, dit is relatief droog, maar een kleine plas op het moment, het is veel en veel erger geweest

Sox, ik sluit me bij Baileys aan eigenlijk... Bij mij komt de DA echt, en dan betaal ik 20 euro, echt aan voorrijkosten dus, de rest is enting etc. Hij is er ongeveer een 10 minuut tot kwartier, sociaal praatje, hartslag, beetje voelen, beetje kijken etc. Enten dan, en klaar is ie.

*Kleine verduidelijking*

Baileys

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 21:15

Maya, komt Mark bij jou? Dat vind ik zooooooo'n schatje !

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 21:18

Volgens mij zit Meddens Mode ook in Den Haag. Maar misschien hebben die zaken niks met elkaar te maken hoor.

Leuk Maya, dat je straks nog inbreng hebt over je favo fora. Veel sukses en vooral plezier!

Ik ga met die factuur terug naar de DA maar wil morgen eerst nog wat DA's bellen die ik ook ken. Waar ik het meest van baal is dat ik er al te paard naar toe rijd om te bezuinigen (geen voorrijdkosten) en dan nog zo'n hoge rekening krijg, spuitje duurde 5 seconden. Naar deze DA ga ik met de honden al niet meer heen want zij rekenen ook baliekosten van 4 euro of zo, dus als je tabletjes haalt die 3 euro kosten ben je 7 euro kwijt. Is echt zo! Maar hij zit vlakbij bij mijn huis en bij de stal. Is nu echt laatste keer geweest, ik heb geen boom waar de flappen aan hangen, moet er plees voor schoonmaken verdorie

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 21:21

consult ipv voorrijkosten kan ik me nog voorstellen, toch blijft het veel geld zo'n DA. Ik zal de mijne er eens bijzoeken.

hetlarixbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 21:22

Sox ik vind het ontzettend duur. Ik betaal iets van 15 euro excl. BTW. Per paard zonder voorrijkosten. Maar ik laat hem/haar natuurlijk wel komen want ik ga niet met die 11 paarden lopen slepen. Voor 35 euro heb ik een rhino enting erbij. Welke DA is dit?

Maya gefeliciteerd met je modieschap.

Chubby hoe was het met je VUTter?

Jellie natuurlijk nemen we je het niet kwalijk. Doe maar lekker rustig aan. En lekker eten morgen maar.

Iedereen bedankt voor de en sterkte. Doet je toch weer even goed.

Zo maar eens lekker in bad en dan vroeg naar bed. Morgen weer druk en ook nog eens lessen geven in de kou. Dat is het enige nadeel zonder binnen bak. Het is zo verdomd koud en dan is een uur zo lang.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 21:24

Baileys Roflol, hij komt onder andere, het is elke keer een verrassing... *even paspoorten gepakt* De laatste drie keren is Frank gekomen, Mark, Frank en Karel afwisselend geloof ik wel voorgaande jaren toen ik enkel Aman nog had. Toen met die koliek van Aman kwam Karel (oom) steeds uit zijn bed voor mij

Maar ben erg op ze gesteld, ze weten elke keer nog waar ik het het voorgaande jaar/keer over met ze heb gehad

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 21:25

pellie, fijn dat peewee weer wat beter te pas is

chubby, veel plezier met de vutter

cora, fijn dat wannes zo braaf was bij de smid super hoor

nuala niet meer drachtig zielig zeg...

wenk, lekker met kleertjes bezig geweest

spetter, lekker zo'n dagje bij de paardjes

jellie vroeg je bedje in, fijn dat je nog wel ff lekker hebt kunnen rijden

maya leuke foto

mamauba, sterkte morgen in de kou brrr....

ik ga, ff naar de stad
verder niks van mij

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 21:32

Voorrijkosten Dierenarts in Zelhem: 28.28 excl 19% btw (dacht dat daar alles goedkoper was )
in Amersfoort: 20.16 excl 19% btw
in Den Dolder: 18.91 excl 19% btw

Enting voor tetanus/influenza: 15.09 excl 6% btw

Bij mijn DA (amersfoort) kom ik dus ook op die 35 euro excl btw.
Je zult toch of je consult moeten betalen of je voorrijkosten...helaas wel.

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 21:35

Ik heb alles bijgelezen, maar wordt een beetje droevig van al die slechte berichten.

Ik wil iedereen die het nodig heeft, heel veel sterkte wensenAfbeelding

Baileys

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 21:38

Maya schreef:

Maar ben erg op ze gesteld, ze weten elke keer nog waar ik het het voorgaande jaar/keer over met ze heb gehad

Dat halve Belgs, zo schattig om te horen. Als ik nog 's een nieuwe vent 'neem' wil ik ook zo'n halve Belg

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 21:45

Dierenartsenpraktijk Zuidlaren. Ik ben al eens helemaal naar Vries gereden (andere DA) voor schijnzwangerschapstabletjes voor de hond die daar de helft kostten. Ik moest er toch zijn want anders was ik het toen al kwijt aan benzine
Enfin, ik had ook gerekend op ca. 20-25 euro en niet zowat het dubbele.

Nog zo'n akkefietje. Wegens bezuiniging heb ik Sox uit de verzekering bij Delta Lloyd gehaald en bij de Onderlinge in Annen aangemeld, in juni. Nooit meer iets gehoord tot half november. Toen gingen ze schouwen zoals dat heet. Krijg ik in december een rekening van bijna 40 euro vanaf juni. Dat klopt toch ook niet? Als Sox dood in de wei had gelegen in september hadden ze kunnen zeggen, ja maar ze is nog niet geschouwd.
Ik heb nog niet betaald want ik ben er zo boos om dat ik gewoon angst heb om die vent te bellen, bang om hem verrot te schelden dus. Je wordt genaa*d bij het leven hoor door allerlei instanties. Ik ben hier denk ik de enige die recht heeft op zorgtoeslag en huurtoeslag (voormalige huursubsidie). Nee, Leonoor ook, da's waar.
Maar enfin, groot in het journaal vorig jaar al dat de toeslagen half december bij de mensen in de bus liggen. Nou, ik heb nog helemaal niks. Er is al bijna 100 euro voor de kerst geïncasseerd door de ziektekostenverzekeraar en de huur had ook al betaald moeten zijn. Heb al een paar keer de Belastingtelefoon gebeld die de toeslagen moet uitbetalen en het bandje verandert iedere keer, eerst was het "de beschikking ligt uiterlijk 31/12 in de bus" en nu kreeg ik eindelijk iemand aan de lijn die zijn "belt u volgende week nog eens want we hebben het zo druk".

Iedereen liegt en bedriegt, zo voel ik het nu even. Ben er helemaal zat van

Baileys

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 21:54

En als je niks krijgt van toeslagen of wat dan ook is dat omdat je 10 euro boven de bovengrens zit. Dat je daarboven zit omdat je vent zich helemaal 't schompes werkt en er nog twee meiden rondlopen die de oren van je hoofd vreten, daar hoor ik nooit iemand over. Die lui tegenover ons komen pas uit d'r nest als Raymond uit de vroege dienst thuiskomt, hebben twee auto's en 3 maanden per jaar hun hele huis binnen en buiten onder de kerstverlichting hangen (hè, Lien). Maar wel voor de 3e keer in de schuldsanering zitten!!!

Zo, dat lucht op.....

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 22:03

dat laatste was idd in het nieuws vorige week, ze kunnen het gewoon niet aan, maar daar zijn die medewerkers niet voor verantwoordelijk hè.
maar je rekening van de DA klopt niet, wat een uitzuiger.
heb net ff mijn laatste rekening gepakt, 26,55 incl btw en zo'n 9,- voorrijkosten.

felies maya met je nieuwe job hier op bokt!

desillies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 22:10

Baileys schreef:
En als je niks krijgt van toeslagen of wat dan ook is dat omdat je 10 euro boven de bovengrens zit. Dat je daarboven zit omdat je vent zich helemaal 't schompes werkt en er nog twee meiden rondlopen die de oren van je hoofd vreten, daar hoor ik nooit iemand over. Die lui tegenover ons komen pas uit d'r nest als Raymond uit de vroege dienst thuiskomt, hebben twee auto's en 3 maanden per jaar hun hele huis binnen en buiten onder de kerstverlichting hangen (hè, Lien). Maar wel voor de 3e keer in de schuldsanering zitten!!!

Zo, dat lucht op.....

en je hebt nog volkomen gelijk ook!
mensen met echt weinig geld zijn er zat maar er zijn er nog veel meer die officieel gezien genoeg hebben maar hun hoofd amper boven water kunnen houden doordat ze net iets teveel verdienen.
mijn moeder had vroeger toen ik ging werken een bijstandsuitkering,ik verdiende welgeteld 100 gulden en 50 cent per week met mijn baantje waardoor mijn moeder 9 gulden teveel inkomsten had (want mijn inkomsten werden er bij haar bijgeteld) en daardoor kreeg ze o.a geen huursubsidie meer,weet je wat de oplossing was??
ik de deur uit....
was net 17

hier is het op dit moment ook zo dat we omdat ik 400 euro per maand verdien met werken bij een ander een stuk minder studiefinanciering krijgen voor de dames,ga ik nou op mijn reet zitten dan krijg ik ineens 1100 euro per jaar meer financiering,daar werk is dus nu 3 maanden voor.....
het is allemaal geweldig geregeld in Nederland.

Baileys

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 22:16

Iemand hier een beetje thuis in belastingzaken? En dan met name aftrekposten?

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 22:19

ook nog even de rekeningen nagekeken....

schrik niet......
visite 33.62 euro excl. BTW
inenting 15.13 euro excl. BTW
is bij de Paardenarts uit Bemmel

dus daarna dacht ik.....ik probeer een duitse VA
visite 15 euro excl. BTW
inenting 30 euro excl. BTW

Schiet mij maar lek. Beide belachelijk, maar goed....je wilt ze toch inenten. Die in Zelhem is hier ook in de buurt en is dus goedkoper. Cheveyo is dat ook de paardenarts of is dat weer een andere???

In H.I.Ambacht betaalde ik
visite 25 euro excl. BTW
inenting 15 euro excl. BTW
en daar deden we altijd met meer mensen een consult, dus konden we de visitekosten delen

Dacht dat de randstad duur was