[TI] [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lori

Re: [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 15:38

Leuk hoor. Ik ga straks ook de uitloop nog even mesten en daarna waarscheinelijk even een ritje gaan maken. Heb nog ruim de tijd.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 15:48

goedemiddag allemaal,

Ik ben net klaar met werken.zo nog even boodschappen doen en dan naar roetje.

heb denk ik vandaag wel iemand een stukje verder geholpen het leeg te krijgen in zijn hoofd.De beste man heeft zoveel spullen(lees kranten/folders/tijdschriften)dat ie door de bomen het bos niet meer ziet.Hij wil wel ruimen,maar zodra hij begint ziet ie weer een interesant artikeltje en daar gaat het opruimen..
hij heeft zeg maar een schop onder de kont nodig af en toe en iemand die m helpt te ruimen.dus af en toe dan gaan we buiten mijn normale poetswerk om flink aan t ruimen.vandaag 7 dozen opgeruimd en gelijk afgevoerd naar de container.das voor hem een hele opruiming(veel spullen van zijn overleden vader moeten ook nog worden geordend,maar dat moet hij doen).
geeft wel een onwijs goed gevoel om hem zo te kunnen helpen.

ik las iets van een halfvastenoptocht in oss.klinkt leuk,klopt dat dat hij eerst in zeeland is geweest of bestond deze ook al??
ga eens even kijken waneer dat is en misschien ga ik dan ook wel

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 16:04

Luna als veulen <3
Leuke Fell pony.
Heerlijk genieten op de filmpjes.

Verder veel gelezen maar ook weer vergeten het gaat een beetje snel :') Lees komende week wel, maar reageer wat minder, zit niet thuis :)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 16:33

Zo ga maar gaan mesten en daarna wel kijken hoeveel tijd ik nog heb voor een ritje of rit :).

Hoi Jayney :)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 17:11

Ziet er heerlijk uit Eva :) Ik krijg ineens spijt dat ik mn longeersingel heb verkocht :')

Ik kom net van stal, brave Luna met wandelen, en nog bravere Diablo met grondwerken! Hij is heel gevoelig, dat werkt superfijn, maar ook wel lastig, iets te heftige signalen en hij sprong letterlijk achteruit :(:) Wel fijn dat hij erg graag wil, hij vindt het maar wat leuk, Luna heeft al snel zoiets van laat maar.... Nu hopen dat dat ook zo blijft als het nieuwe er wat af is :P

Iedereen een fijne dag nog verder! Ik ga zo lekker 10 uurtjes werken :+

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 17:31

gister is er bij ons op stal een veulentje geboren <3
Diaz vandaag:
Afbeelding
Afbeelding

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 17:36

Zo, ik kom ook net van de paardjes af. Ging om ff over 10 heen en ben half uurtje terug pas terug gekomen haha.
landeigenaresse kwam toevallig ook net aan en hebben we alle mest van 2 weken uitgestrooid over het land. Toen paddock ff gemest. Toen even gaan lopen met de paardjes. Toen is zij dr mest van huis weg gaan brengen en ik even gaan vegen. Toen hebben we een aantal schaapjes gehaald voor op het land, zodat we van de zomer beter gras hebben. Toen stond de trailer er toch en hebben we even trailer laden geoefend met Mona. Uiteindelijk stond ze zonder dwang erin, maar wel ff met wat hulp met halster. Ze was wel heeeeeel bang om er weer uit te moeten, maar toen ze halverwege was was die angst ook weg. Over maandje gaan de schapen weer weg en gaan we weer even oefenen. En toen kwamen mijn ouders nog ff voor het eerst mijn paardje kijken... Dus was een lange dag haha, maar zit wel helemaal voldaan thuis. Heerlijk ontspannen zo een dagje...
En terleurstelling ben ik inmiddels ook wel te boven weer. Want zoals ik ook al eerder zeg, ik sta echt wel prima ook.

Onderwerp hamsters: hamsters leven toch het liefst alleen, of ook met zijn 2en in een bak?

Zo te lezen heeft iedereen een heerlijke middag gehad in de zon....

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 17:37

Zon? >;)

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 17:41

leuke filmpjes! Weet niet of king dat ook goed gaat vinden, laatst liep het uit in een fiasco hahahahaha.

Vandaag was trouwens helemaal een fiasco.. maar dat proberen we maar snel te vergeten.. hopelijk gaat het morgen beter.. als je misselijk bent moet je gewoon niet gaan rijden, dan gaat paardje sloffen en half op zn muil omdat ie niet wil lopen. (lees gewoon zo op zn voorhand lopen, dat hij constant voorover duikelde en naar stilstaand gaat daardoor dus maar amper) T was een echte trapzak vandaag, gewoon niet reageren op mn been en alleen maar naar frank willen lopen..
maar goed, morgen opnieuw en eens snel les regelen.. hopelijk mn instructrice die ik al had, anders toch echt snel een andere zoeken, want alleen(ok met een schop van frank) lukt t niet..

maar goed ik ga weer gauw op de bank hangen..stomme voedselvergiftiging.. ben nog ziek blegh!! Dus lees alles mee, maar reageren lukt niet echt.. stomme buik!

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 17:45

HijadelaLuna schreef:
Zon? >;)

Hier heeft tot een half uur geleden alleen maar de zon geschenen... Was echt heerlijk...

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 17:45

was zeker mooi weer! nog steeds zon hier hoor!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 18:12

Hier ook de hele middag zon!

Ben benieuwd naar appie de hamster! gefeliciteerd met je aanwinst.

Mara wat jammer!
En knappe clover!

SulJinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 18:39

Even ego-post ......... want jullie dachten natuurlijk, die nieuwkomer laat het al snel afweten .......... m'n vader heeft eergisteren een hartaanval gehad, dus ben ff druk met andere dingen .......... hoop snel weer bij te kunnen lezen/schrijven.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 18:42

@ SulJinty -- Oef ontzettend veel sterkte! En beterschap voor hem!!

Hier ook lekker zonnetje geweest! Echt even genieten zeg! Zonder jas met Diaz gewandeld buiten <3

@ Tamadine, heerlijk zo zonder haast trailer oefenen! Diaz moet woensdag de trailer op, maar ze is wel makkelijk met dat soort dingen :j

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 18:43

Hamsters,echt helemaal leuk zeg.heb er ook een flink aantal gehad.voornamelijk russische (ehm hoe schrijf je dat),maar ook twee goudhamsters gehad.Dan geef ik de voorkeur aan rusjes,die goudhamsters vraten alle ringen van de loopbuizen op.maar we moesten goed opletten.we hadden een jack russel en die zag ze aan als muizen.t gebeurde wel eens dat ze ontsnapten(somige konden gewoon tussen de dunne openingen door)en moppie wist precies waar ze zaten.hond even opsluiten en vangen maar.

ondertussen is de doorgang naar de weides ook al afgesloten met touw.Ik ging ruana longeren en moest er dus door.Maar mooi niet dat ze onder touw door durfde..iemand heeft me dus maar geholpen.

@agnita:wat naar voor je vader zeg.veel sterkte ermee en haast je maar niet hoor.we zijn nog niet aan het einde van dit topic.
Laatst bijgewerkt door elliecuijk op 25-02-12 18:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 18:44

jeetje veel sterkte Agnita!

hinke_1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 18:46

Hoi allemaal!

Wat een heerlijk zonnige zaterdag. Vanmorgen lekker bij de paardjes geweest. Heb Keira even gelongeerd. Echt maar even, want ik had beloofd dat de dochter van m'n stalgenoot haar mocht longeren. Het meisje is nog maar net 10 en niet zo groot & mijn pony 1.55 en amper 4, maar het is echt een leuke combi! Ze kreeg de luie poown zelfs aan het galopperen zonder longeerlijn _/-\o_ Daarna de barebackpad maar even opgelegd en d'r zelf even opgeklommen, heel even maar, maar dat voelt dan zo ontzettend fijn! Zo vaak heb ik er nog niet opgezeten namelijk... Daarna mocht het andere dochtertje ook nog even wandelen met Keira door de bak, dus al met al allemaal blije meisjes. Zo grappig om te zien hoe voorzichtig mijn poown is als ze van die kleine smurfen om d'r heen heeft <3

@ Lotte: Tja, ik wist niet of je wel te storen was op het werk, vandaar dat ik maar geen hallo ben komen zeggen (sorry |( ) Verzamelen in Meppel vind ik ook prima hoor. 't Is me namelijk wel wat te gek om al voor die tijd ook nog een rondje Noord-Nederland te moeten rijden... Jullie oppikken in Drachten is misschien ook nog een idee. Ik weet niet op Grunn - Drachten op de vroege ochtend haalbaar is.

@ Jayney: Wilde jij nou ook nog meerijden naar de HK op 1 april, dan geldt bovenstaand stukje ook voor jou. Drachten een optie? Of anders zelf naar Meppel reizen en daar bij mij instappen?

Leuke foto'tjes van Luna-de-Puna!

@ Jolandaa_: Wat een ontzettend gave wagen! Krijg terplekke zin om de NES van zolder te halen en lekker te gaan 'Super Mario Bros'sen!'

@ Becs: Zelf lekker een worteltje opgekaand om de verhoudingen weer even duidelijk te maken :Y)

@ Fayem89: Bang hertje als de skippybal tevoorschijn komt? Hilarisch :') Tja, ach zo hebben we allemaal iets waar we bang voor zijn toch?

@ Heidy: Typische zaterdagklussen dus: hokjes schoonmaken & boodschappen halen. Hoe ging het rijden met de kar?

@ Mallow: Gefelici met je nieuwe aanwinst. Hamsters zijn leuk, al ben ik verpest voor wat betreft hamsters. Die van ons beten vroeger altijd. Hamsters zijn dus zeg maar mijn skippyballen :D Jammer genoeg kan ik op mijn laptop je filmpjes niet zien...

@ Jacky: Ik geniet ook met volle teugen van het work-out aspect van stal uit mesten. Dat is de reden dat ik ook regelmatig de stallen van mijn stalgenoot doe. Kan ik 's middags tenminste zonder schuldgevoel een koekje bij de koffie nemen :D Lekker dat ze nu op de grote weide staan!

@ Hetlevenwint: Ben je nog aan rijden toegekomen of is het alleen uitmesten geworden?

@ Ellie: Goed bezig! Ik kan me voorstellen dat iemand zo helpen je een goed gevoel geeft. Dankbaar werk dat je verzet.

@ Karlijn: Wat zul jij een kramp in je vingers hebben gehad tijdens het maken van al die vlechtjes! Ziet er wel leuk uit trouwens. Vind Diaz echt zo'n typische meisjes pony, zal wel aan het roze en haar schattige snoetje liggen....

@ Tamadine: Jij ook een actief dagje gehad zo te horen. Wel lekker als je zo goed bezig bent geweest, moe en voldaan? Vervelend dat je plannetje niet uit is gekomen, maar als je op je huidige plekje ook tevreden staat is het misschien geen ramp?

@ Sandra: Beterschap! Rijden als je niet lekker bent is inderdaad geen goed idee. Dat is vaak al vragen om failure, in mijn geval in ieder geval wel. Ben ik niet lekker of zit ik niet lekker in m'n vel, dan hoef ik er niet aan te beginnen, dan lukt het toch niet en voel ik me daarna alleen maar rotter. Lekker lessen is altijd fijn, hoopt voor je dat het lukt om snel een afspraak te regelen! Succes met je buik :(:)

Fijne avond iedereen. Wie weet kom ik vanavond nog even om het hoekje gluren... Ga zo eerst maar even de zuurkoolschotel maken en in de oven zetten. Wel opletten, want we hebben een nieuwe oven & dat ie het doet, dat ben ik niet gewend van een oven. Resulteerde van de week al in aangebrande broodjes en het huis vol met rook. Ach, het komt nu vast goed, want een ezel.....

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 18:51

SulJinty schreef:
Even ego-post ......... want jullie dachten natuurlijk, die nieuwkomer laat het al snel afweten .......... m'n vader heeft eergisteren een hartaanval gehad, dus ben ff druk met andere dingen .......... hoop snel weer bij te kunnen lezen/schrijven.

Dat dacht niemand hoor.

Sterkte en beterschap met je vader!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 18:56

Mijn zusje heeft Jaron vandaga ontmoet,en ook maar even gereden.
Net opgestapt was hij even zenuwachtig en druk, en eenmaal aan het stappen was hij alleen erg voorwaarts maar wel braaf.
Afbeelding

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 19:03

knappe jaron!! ik vind zijn hoofdtekening zo grappig ey!
Als ik naar stal rij, staat er ook een tinkie met zo'n soort tekening!

ik zit net filmpjes te kijken. Grappig om jezelf terug te zien, in het begin stapte king nog wel netjes, tot ik misselijk werd, dat hoor je bij het tweede filmpje hahahaha

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 19:18

zo wat een dag... ff bij het tuin centrum een lading nieuwe orchideeen gehaald. :D altyd leuk! klein stukje stroa gezien in noordwelle.. onwijs mooie stoet!
logeer kat de deur uit, krolse mama poes gelukkig al rustiger..
Met Denz geoefend met halt houden en stil staan.. ging onwijs goed dus vrouwtje blij!! *\o/*
net ff een power napje gedaan en om 20:00ur gaan we weer werken..

mooie Clover gezien, in Rotterd. dus net zulk mooi weer als hier!!

Lotte hier in zeeland was het vanmiddag gewoon bbq weer.. lekker zonder jas bezig geweest. ht is inmiddels wel bewolkt.

Sandra, jaa je moet het zo zien dat ik heel fanatiek mt die skippy bal ben, boin boin door de paddock, en denz vind dt niks... haha grapje hoor, :+ nee ik wil voetballen met hem haha, maar hij neemt grote bokken sprongen er om heen.. volgens mij vind het dat leuker om te doen dan er tegen aan schoppen haha..

Leuk een veulentje bij Karlijn op stal! Diaz ziet er goed uit! lekker bollie wollie vachtje..

Oh jeetje dat is echt schrikken van je vader, hopelijk voelt hij zich snel weer beter en fitter! veel sterkte en beterschap!!

ellie ik weet niet of dat het zelfde is, die optocht bij jullie.
Hier is het puur iets van heel vroeger, dat de boeren de paarden na zoveel tijd weer van stal haalden en met zijn alle mooi versierd met groene takjes en pon-ponnetjes (weet niet of jullie dat kennen) klimop etc. en de Belgen de manen ingevlochten met touw. en zo in een stoet door het dorp naar het bos het strand op en weer terug (rit van 5 uur). Afsluitend met een fanfare in het dorp en nog een rondje langs het bejaarden tehuis even zwaaien naar de ouwe mensjes (zo leuk die gezichten van hun) en als je wilt kan je dan nog mee doen met ringsteken. maar dat deed ik mijn paarden nooit aan, veel te heftig na zo'n lange rit.

aww mooie Jaron gezien, hij ziet er goed uit en erg opgewekt indd. hij had er zin in! :D

Ojaa wij hielden de Hamsters allemaal apart hoor.. het kan goed gaan twee bij elkaar. maar wij namen het risico niet, want ze bijten elkaar echt dood!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 19:24

Ja, ik vind het zelf ook, hij ziet er beter uit, voelt zich duidelijk beter.
Heeft energie voor 10.
Gister ben ik het bos in geweest. Maandag even penning halen, dan kan hij lopende band naar het bos. kilometertjes maken.

Bedankt voor jullie lieve reacties :+:

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 19:25

En knie doet gelukkig geen zeer meer! *\o/*

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 19:28

wat voor penning moet je halen dan??

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 19:31

Om in het bos te mogen rijden.
Kost 74 euro per jaar. en er word gecontroleerd.
Reed vorig jaar zonder penning. en af en toe met 1 geleend.
Toen had ik hem een keer niet bij, kom ik de boswachter tegen.
In ruim draf tempo, penning hangt links,en hij reed rechts van me.
Maar in de draf tempo steek ik mijn hand op,en rij ik door, waarna ik hem met de auto links van me hoor komen rijden,dus ik reed met rechter stelling over dat pad, en zodra ik naar rechts kon ,ben ik in volle rengalop naar de andere kant van het bos gereden en door de stad terug gereden _O- met mijn rijpaard kon dat wel. die was rap zat.