[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 20:06

huh? PSSM1 Doe je toch door staartharen uit te trekken en die op te sturen?
(DNA aan staartwortel).

Poosje81

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 20:10

Of haren uit de manen. Wij doen het niet met bloed in ieder geval ;)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 20:47

Wij hebben bloed laten trekken door onze DA.
Weet trouwens nog niet hoeveel het gaat kosten, die verrassing komt wel in de brievenbus binnenkort :+
Misschien makkelijker geweest haren te trekken, maar hij moest sowieso toch komen scannen.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 20:50

Zou ze dan door de cliënten niet gewoon heel slecht aan het been zijn? (een zweep is toch voor verfijning, niet om ze voorruit te krijgen?)

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 22:39

Dana is nooit de snelste geweest. Ooit was ze redelijk tempo. Toen dacht ik aan starten. Toen kreeg ze Cullan en daarna heb ik haar niet meer op dat niveau gekregen. Voor de cliënt liep ze ook al zo. Misschien zit ik in de knoop momenteel en verwacht ik te veel.

Buiten is ze overigs ook langzaam. Ze wil alles zien en loopt vaak 100m achter. Ze houd tempo van andere dieren niet bij. Gelukkig raakt ze niet in paniek. Ik heb wel een optie en dat is een andere zweep gebruiken, deze is te zwaar en tetst niet echt.

Zonder zweep is niet mogelijk. En cliënten dat aanleren is geen optie. Ze hebben een verstandelijk beperking en rijden voor hun plezier. Ze gaan het liefste crossen maar dat mogen ze niet een Dana is niet het beste cross paard.. Misschien is ze wel lui geworden erdoor, ik ben op vakantie geweest en heb dus 3 weken niet gereden.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 22:54

Hmm als ze echt niet lijkt te kunnen kan het ook aan haar conditie liggen en ligt ze niet met je te kl*ten.
Ze heeft toch ook niet last van wormen? Toevallig?

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 23:02

Hier is het 1-0 voor ons en de luizen delven het onderspit. Shet en Halflinger gewassen en daarna droog gestapt en hooi gegeven voor de nacht.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 23:02

Zo ver ik weet niet.er word wel aan een strak schema aangehouden.

Zou mijt ook iets kunnen betekenen hier in? Eest conditie opkrikken voor ik er weer op ga

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 23:09

Hmm weet niet, Cheyenne had ook een besmetting ondanks hier altijd netjes op tijd ontwormd wordt. Kan altijd he. Misschien eventjes een mestonderzoekje voor de zekerheid?

Gelukkig maar, k*t luizen ook. Bah. Hoop dat we ze nooit meer krijgen maar dat zal vast wel weer gebeuren.
;(

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 07:08

En het is zeker dat het haar karakter is waardoor ze liever lui is dan moe, en niet iets lichamelijks? Denk aan longinhoud, wormen, slechte conditie door iets anders.
Ik kan me voorstellen dat ze voor de cliënten juist een super paardje is, zo braaf en rustig. Is het niet een idee om zelf naar een paard te kijken wat beter bij je past kwa snelheid? Misschien zijn jullie kwa rijden betreft niet echt een goede match?

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 08:40

Als ik naar Gi kijk, kan ik me goed voorstellen dat Dana gewoon een langzaam paardje is. Gi loopt ook overal achteraan te sjokken, wordt nergens warm of koud van, als er een ander paard wegloopt zal hem dat echt een zorg wezen. Ik vind dat wel prettig.
Aranka is een heel ander verhaal, zij is heel vlot, moet en zal bij de rest blijven, maar wel het liefst voorop. Als ik met anderen samen rij, heb ik liever haar mee. Zij is dan minder 'kijkerig' ook. Puur een karakterverschil.
Toch moeilijk als het niet je eigen paard is en ze ook gebruikt wordt door anderen. Ik kan me goed indenken dat ze op drijven en 'slaan' op een gegeven moment niet meer reageert, zie de manegepaarden. Een Tinker doet toch wel vaak zijn eigen ding volgens mij.
Ik kan zo ook niets lichamelijks bedenken, dan misschien het veulen/ conditie. Ze is een tijdje terug ook helemaal nagekeken toch? Ik denk dat het een goede aanpak is om eerst haar conditie op te schroeven.

Nooit leuke verrassingen, rekeningen in de brievenbus.

Ik hoop dat het voldoende is voor de luizen Mira283!!!

Nou, er is gisteren geen merrie gekomen, ook niets gehoord. Ik vind dat toch maar vreemd, mensen zeggen van alles en komen niets na.

Iemand ervaring met airbag-vesten? Topics genoeg hoor. Mijn man is dusdanig geschrokken dat er eerst voorbereidingen getroffen moeten worden voordat ik weer ga rijden...

dagmach

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 10:26

Jolandaa_ schreef:
Met de cliënt loopt ze ietsie door, maar die mept nog al veel. En dan kan ze een half uur vol houden. Draf en een galopje. Ik draafde veel en deed veel tempowisselingen, maar heb t idee.dat t niet aan komt. Heb m'n sporen al af gedaan. Maar ik schop me echt rot. Wil dus even longeren en dan er weer op met les. Of mm zweep werkt niet goed kan ook. Pff baal dr van. Misschien zitten we even op een dieptepunt, veulen kost haar veel energie merk ik.

Een dier dat wat flegmatiek is heel moeilijk om te rijden, je moet nl heel diep nadenken over de hulpen die je geeft. Want als je eenmaal verzeilt bent geraakt in drijven,drijven,drijven en de zweep zal ie zich in de kop af gaan sluiten met het gevolg dat je nog harder in moet komen.

Oftewel terug naar de basis, eerst in stap,jouw benen los van het dier, zit openen (let op vooral niet in stoelzit maar mooi rechtop,als het ware dat barkrukje wegduwen) en met je zitbeenknobbels meelopen. Simpel voor met rust laten, zogauw in stap tempo terug valt op het juiste moment (dus als het achterbeen gaat vertrekken) r/l drijven, geen reactie even aantikken met de zweep. Daarna benen er weer af en oefening herhalen, je zult zien dat als je deze techniek goed beheerst, moment van drijven is zo belangrijk dat je dier al na een paar keer gaat reageren.
Zogauw je dit in je lijf beheerst, dus zit openen, meelopen zitbeenknobbels,op het juiste moment drijven, figuren rijden kun je voor heel iets oppakken.

Mijn ervaring is dat zelfs de meest flegmatieke dieren weer fijn, allert gaan lopen op hele kleine hulpen. Zou in dit geval wel eerst lichamelijke ongemakken uitsluiten!!

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 11:23

Ze stonken verschrikkelijk gisteravond. Maar goed nog twee keer wassen!

Kan je bij Dana niet veel tips geven. Behalve dat je lichamelijke gebreken/klachten uit moet sluiten. Een mestonderzoek is niet duur en zeker geen overbodige luxe.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 11:36

Ohhhh ik ben time wasters zo beu man!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 11:53

Zou eerder voor bloedonderzoek gaan dan mestonderzoek.
Check bloedarmoede, tekort magnesium. Wellicht Vitamine E & Selenium.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 20:37

Ik ben geslaagd!! Heb mijn bachelor gehaald! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Nog een master jaar en het is voorbij!

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 20:45

Gefeliciteerd!

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 21:53

Gefeliciteerd!!

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 07:10

Wat goed! Gefeliciteerd!

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 08:37

Goed zeg!! GEFELICITEERD!!!!!

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 10:41

Gefeliciteerd! superrr!

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 12:32

Gefeliciteerd! Wat voor master ga je doen?

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 12:47

Ik mag officieel naar mijn laatste jaar heb een A attest! *\o/*

Voor engels was ik altijd met de helft of gebuist en deze keer ruim over de helft met 67,5 zo enorm blij!

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 18:14

Dankjewel!!

En Lor ook gefeliciteerd!!

En ik heb van 11 uur vanmorgen liggen overgeven omdat ik iets verkeerds gegeten heb en nu moet ik met de auto naar de proclamatie dus ik hoop dat ik daar niet ook ga overgeven want ik hield mijn thee neit eens binnen. Van alle dagen moet ik net vandaag ziek zijn!

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 22:47

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Gefeliciteerd! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*