Ja heb iemand kunnen vinden, waar ik het dicht bij waar ik naar school ga kan ophalen (Brugge, 50min trein en even te voet). Toch bedankt voor het aanbod geweest, ben heel erg benieuwd hoe die er op reageert (ik begin vanaf de grond en dan "pas" oz ).
Kan ik geloven, de mijne is juist een die zeer rustig en "chill" is tijdens het rijden.
Oeh crossen! Dat lijkt me gaaf! Tja nog iets om op mn toekomst dromen voor/met Gijs te zetten haha. Hij moet ook al mee doen aan (re-enactment) veldslagen als cavaleriepaard, kanonnen trekken, dressuurproefje lopen, sprongetje maken, zwemmen, mee naar het strand, trektocht maken, eindeloos buitenrijden en nu dus ook crosslesje lopen.
Hai allemaal , wat gaan jullie hard ! Wel weer bijgelezen , mooie foto gezien ! Mooie Kerstkaart hierboven , jullie ook allemaal heel fijne dagen !
Hier heb ik wel even moeten lachen vanmiddag. Altijd wanneer ik de paddock poepvrij maak en ik breng mijn mestvork terug naar stal , gaan de dames ALTIJD een nieuwe mest eruit werken... Daar dacht ik vandaag eens gebruik van te gaan maken. Bakje schoongemaakt en wachten tot de dames gaan mesten.... Na 10 minuten staan ze mij nog aan te kijken , van wat wil je nu ? Ik de longeerzweep erbij gehaald , dan maar even rondjes laten lopen , daar mesten ze ook altijd wel bij ... YIEHAAAAH , Annabel poept.
Snel een stukje drol in een zak gedaan en naam erop...
Zo heb ik ruim 3 kwartier in de bak gestaan , maar poepen ho maar....
Nou goed , 1 drol is opgevangen en naar de veearts gebracht voor mestonderzoek.... Had er graag 4 zakjes heen gebracht , maar nu moet het dus in delen ... ook geen probleem , maar wel extra rijden.
Begin van de middag heb ik Annabel haar halster omgedaan. Touwtje eraan en eens zien wat ze zou gaan doen. Ze is echt nog niets gewend , maar ze moet nu toch wel gaan leren om aan het touwtje met mij mee te lopen. Gelukkig heeft ze wel het volste vertrouwen in mij , dat hebben we in de laatste 2 maand wel op kunnen bouwen. Mensen , wat liep ze mooi , koppie erop en helemaal groot gemaakt , maar o wat was het spannend. Ze liep wel met me mee , maar het is dat ik dat wilde , anders echt niet... Eerste obstakel was een silo waar ze onder door moest.... SPANNEND !! , maar liep uiteindelijk netjes met mij mee. 2e obstakel een auto , IEK wat is dat voor een ding.... 3e obstakel een plas op het erf . brrr , dat ziet er eng uit , 4e obstakel 2 konijnenhokken met enge dingen erin ! 5e obstakel was de brievenbus en het 6e obstakel moest ik echt om lachen ... de geknotte wilgen aan de weg bij ons..... Bij elk obstakel ging ze volledig in haar achteruit en ik er achter aan , hahahahhaha en ik maar zeggen HOOOOO MAAR , rustig maar vrouwtje is hier voor jou ..... dan kwam ze weer tot stilstand en ik weer doorlopen na een beloning ( aai over de hoofd )
Terug naar de stal had ik de adrenaline wel door mijn aderen lopen , want ja , dan is een 2-jarige die niets gewend is van 1.55m (ong) , best een spannend dier , hihihih Toch door het vertrouwen dat ze in mij had kwam ze steeds weer bij me en reageerde ze sneller op mij waardoor ze minder snel in haar achteruit ging en minder passen... De eerste keer in zijn achteruit was echt wel een meter of 20 ... en bij de wilgenbomen nog maar 3 meter of zo... Op de terugweg liepen we weer langs alles wat de eerste keer eng was , maar nu niet meer....
Sorry , wat een verhaal , hahahahh Maar dit was zo'n leuk paardendagje met zulke positieve dingen , dat ik dit even met jullie wilden delen.
Morgen pak ik Annabel nog een keertje en lopen we hetzelfde stukje !
Dames , nog en heel fijne avond , ik heb verjaardag van mijn schoonmoe... tot later !
Laatst bijgewerkt door VandeMol op 20-12-12 20:18, in het totaal 3 keer bewerkt
Wat een mooie foto van Patrick, jij ook vrolijke feestdagen
NathalietjeB
Geplaatst: 20-12-12 21:22
iedereen hier ook alvast fijne kerstdagen....ow zucht dames ik zit gewoon nog te stuiteren...maar ik hoorde vanmiddag dat er bij mijn ouders voor de kust bultruggen zwommen dus hop in de auto en op naar me oudjes en ja hoor ik heb ze gezien zo byzonder walvissen in de zee....later kon ik ze enkel nog zien met de verrekijker maar zucht t was zo gaaf gezicht zo wild in de natuur... t was enkel echt sterves koud even later ook de nos zien komen die waren beetje laat met beelden schieten ze waren alweer op weg naar de windmolens
zwijmel dus zondag moet en zal ik dus gewoon naar t strand gaan met giz en heerlijk genieten en hopelijk walvisjes zien ...
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 20-12-12 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt
DeCobvan
Geplaatst: 20-12-12 21:23
Gave Jaron, indd iets meer rust in die hals dan zal hij ook wat zakken.
Leuke foto Marja, hoe is het verder met Patrick??
geen dekjes nodig hier.. helaas.
hahaha stoere annabel.. komt vanzelf goed, die is natuurlijk niks gewend.. zo van de groene weides de vrachtwagen in gegaan en daarna weer bij jou de vrachtwagen (dan wel een andere) uitgekomen.
hier net in het donker de stal uitgemest, het licht is kapot in Denz zn stal.., fijn.. met mn telefoon bijgeschijnt * leve de zaklamp applicatie * haha verder weinig nieuws.. oojaa hij lag nog lekker in zn stalletje in het stro dus heb er ff bijgezeten.. wat een rust straalt hij dan uit! heerlijk..
ahh das jammer... jeej een hoofdstel hoogstwaarschijnlijk verkocht.. Wil heel graag een nieuwe gaan uitzoeken bij De Kroo, maar weet nog niet wanneer ik daar tijd voor heb.. niet leuk hahaha...
JESSSSS HET IS BIJNA ZATERDAGGGGG!!!!!!!!!!! winkie winkie hahaha
Marja leuke kaart. Lepel, stoere anabel, en ja knotwilgen zijn doodsenge wezenz zeker als ze hun kapsel net hebben laten knippen, en poepjes verzamelen. Kan je ze niet even allemaal een paar uurtjes appart zetten dan heb je ook snel de drolletjes gevonden Fayem, stal uitmesten zonder licht leuk is dat altijd Nathalie bultruggen wat gaaf Crossen lijkt me heerlijk alleen eerst even een paard dat zich dan gedraagt, naja waar ik op kan gaan zitten en wat luisterd
Maar iedereen een fijne kortste dag en op naar de lange zomer dagen
Omheining is besteld voor de paardenweide( er staat nog altijd prikkeldraad omheen.) Nu dus 100 nieuwe palen besteld en genoeg schrikdraad ( hele dikke ) voor 3 draden boven elkaar , plus 3 emmers isolatoren.
Leuk klusje voor de Kerstvakantie.... Paardjes lopen er nu toch niet in ....
En de afspraak bij de loonwerker is gemaakt. Wanneer de grond droog genoeg is , wordt er een rijbak van 20x40m aangelegd en dan kunnen we gaan rijden en trainen wanner we willen !!!
Crossen , lijkt me echt leuk , maar heb gen idee of Kaydee dat zou willen doen , hahahahah
Paardjes kan ik niet echt apart zetten , lopen met zijn allen in een grote paddock ... Ik wacht gewoon rustig af , komt best goed met poepvangen !
Brrr. wat een naar weer is het toch , veel te koud en te nat .... Zit met allemaal zieken thuis , behalve ik , hahaha , ben ik toch een bikkel ... hihihi
Lijkt me wel geen leuk klusje met dit weer Chantal
Jess_vH
Geplaatst: 21-12-12 12:32
Jaaaaaaaa bijna zaterdag Fay Heb er zin an!
Mooie spierbundel van een Jaron
Zo wat een drukke dag gister! Om 10.30 uur op school. Om 11.00 uur begon de eerste presentatie. Werd al gestresst van de eerste groep whaha Om 13.00 uur was ik aan de beurt...en hij ging lekker!! Een uur lang met kristische vragen erna en toen moest ik voor de boordelingscommisie komen en heb het gehaald!! Soms miste ze een onderdeeltje maar dit was niet relevant meer wat ze zelf ook graag gehoord hadden. Ze vertelde dat ik goede presentatietechnieken had whoeiii
En om 15.30 uur was de diplomering. Jeey geen opleiding en stomme verslagen meer.
Ben net terug van een sollicitatiegesprek. Had misschien al iets net in een andere functie wss, maar deze vacature bleek ik ook op gereageerd te hebben haha. Het was alweer even geleden dat ik het verstuurd heb haha. Was een leuk gesprek maar ik weet het niet..het is voor 24 uur en dat is net te weinig voor mij.
Kailonne
Geplaatst: 21-12-12 12:44
NathalietjeB
Geplaatst: 21-12-12 13:23
en ik maar wachten en wachten ik zou dood gaan vandaag...t einde van de wereld zou er zijn wel was de lijken wagen kennelijk al voor de deur besteld enkel niet voor mij maar voor mijn vreselijke buurman
Susanne100
Geplaatst: 21-12-12 15:18
Als je een paar dagen niet leest lukt het niet meer om alles bij te houden... Maar nu heb ik vakantie
Mooie kerst foto's heb ik voorbij zien komen!
Mijn paarden staan met oud op nieuw buiten, en de wei is open zodat ze extra veel ruimte hebben. Omdat ik niet weet of Ricardo er tegen kan ben ik om 12 uur daar en ga ik naar huis als hij rustig is. Trees geeft er niks om.
Hier is het druk geweest met werken enzo.
Maar Ricardo zijn tanden zijn goed nu, de hoefsmid is geweest dus we kunnen weer rijden. De zadelmaker had helaas slecht nieuws: mijn euroriding diamant past net niet helemaal, al kan ik er met een bontje onder nog wel even mee rijden. Dus op zoek naar een ander zadel. Weet iemand iets? Moet een 17 inch met korte/franse kussen zijn (dressuur of trail), boommaat medium en bij voorkeur tweedehands. Ben nog aan het twijfelen over die nieuwe boomloze dressuurzadels. (bij die van barefoot mis ik het contact van mijn onderbenen tegen het paard).
Ik baal wel van het weer, was het water van de sneeuw eindelijk uit de bak, is er vannacht zoveel regen gevallen dat er alweer een gigantisch zwembad midden in mijn bak is ontstaan.
Lori
Geplaatst: 21-12-12 16:26
Ik ga morgen Jack eens zadelen . Heb net nog z'n manen gevlochten, ik kwam nipt toe met m'n rekkers (ze zijn op nu). Maar ga nieuwe halen, zijn staart laat ik gevlochten maar moet af en toe opnieuw vlechten en niet rekkers er in hé.
Ow net mail gehad van stalsteenke, ze krijgt de singel vandaag naar haar toe gezonden en gaat 'm daarna doorzenden naar mij
Mira283
Geplaatst: 21-12-12 17:01
Jeej miggie staat op ijzers! Was op wat stress momentjes na heel erg braaf. De rook is niet eng maar als de smid de nagels erin slaat dat is wel erg vreemd en eng... Mijn deken is ook eindelijk binnen en hij is super mooi ben er heel erg blij mee!