[TI] [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TurboTinker

Re: [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 22:22

Thanks! lief van jullie!
Ellie, dat klinkt pijnlijk.

Het aparte zweefmoment is even wennen. Ik kan ook absoluut niet zitten op hem nog. Maar goed, we gingen ook even wat harder. :=
Ik heb wel genoten, van de week eerst maar eens penning halen :j

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 22:26

ik hoop voor iedereen waar het virus vlakbij is,dat het weg blijft. :j

Tamadine,nieuwe missie????????? :?

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 22:26

:wave:

Wat zijn jullie rustig geweest vandaag O:)

Kaat, is er niet iemand (misschien via bokt) bij jou in de buurt die je wil komen helpen? Ik heb nu wel een bak, maar zou het ook prima zonder redden, ik vind niet dat dat een argument mag zijn :o Dat je die niet zou hebben wist je immers toen ze kwam, en hij zal er ook niet komen, dus het zal je ook niet helpen de problemen op te lossen. Tinky moet gewoon naar jou luisteren, ook met Shetten erbij. Ik ben eigenlijk van mening dat als ze aan de grond al over je heen loopt je er al helemaal niet op moet gaan zitten :o Als je ernaast geen goede leidpositie hebt (waarbij je nog veel kan doen met lichaamstaal etc.), hoe wil je haar dan ooit van boven wel leiding geven? Dan wordt het dus hoogstwaarschijnlijk dmv strenger bit of hulpteugels of harde hand, dat is niet de manier... Ik weet verder het fijne er niet van, en wil je ook helemaal niet beoordelen op je leeftijd, maar eigenlijk vind ik wel dat als jou moeder een paard voor jou koopt er ook zorg voor moet dragen dat jij goed voor het diertje kan zorgen/ ermee genieten. Dan is het verschil tussen een Shet en een Tinker ineens wel erg groot, en als er dan les nodig is (kan ook om de week of eens in de maand) moet dat gewoon kunnen. Misschien oordeel ik nu te snel hoor, maar je kan beter te vroeg dan te laat beginnen met iemand zoeken die je kan helpen.

Hinke, leuk, jij ook naar de HK. Eeeeehhhmm, nou ik heb even gekeken, volgens de site van het ICS is de aanvang idd 10.00u. Nu rijden er voor 08u eigenlijk geen treinen/bussen. Het voordeligste qua tijd zou nog zijn dat we alledrie apart naar Meppel komen en daar om 08.30 verzamelen, dan zou het nog zo'n 2u15min rijden zijn naar Heusden (212 km), dus dan zijn we daar tussen 10.30 en 11.00. Ik heb geen idee van het programma van die dag, maar ik weet wel dat ik persoonlijk gewoon wat hengsten wil zien, hoe ze hun rondje voor de jury rennen is daar maar een klein gedeelte van, dus als we er dan een paar missen is jammer, maar voor mij geen reden om helemaal niet te gaan.

Zeg hé, kom je dan niet eens ff hallo zeggen als je zo dichtbij zit >;)
Vrijspringen is eigenlijk favo van Luna en mij, zij vind dat zo onwijs leuk, en ik kan daar enorm van genieten, helemaal als ze mij probeert uit te dagen mee te doen :+ Ze kan het ook leuk:
[video]http://www.youtube.com/watch?v=SlaDNTv60OM[/img]
Inmiddels gaat het net een stuk meer vaart en een stukkie hoger *D (hoogste wat ik tot nu toe heb gedaan is zo hoog als de bakrand, dat haalt ze ook)

Je neemt iig goed je verantwoordelijkheid Ellie :j Ik duim mee dat het niet naar jullie komt...

Wat versta jij onder vrij werken Linda? En beterschap :(:)

Succes met bellen Mara. Ik duim voor je!

Brave Jack en Jack :)

Hopelijk zit er deze keer een passende baan voor je bij Rebecca :(:) Er zijn veel verschillende Mc D.'s hoor, geen KFC bij jou in de buurt?

Kleine Cait <3

Beterschap voor je been Mara!

Ik vandaag weer gewerkt dus, ben iig weer uit m'n werkdipje. Dus we gooien er morgen maar weer 10 uur tegenaan. Moest eigenlijk pas 22u beginnen, maar als ik dan wordt gevraagd daarvoor te komen kokerellen zeg ik geen nee :)) Vandaag onverwachts bezoek van een mannetje van het hoofdkantoor, controle dus. Op zich hebben we het prima voor elkaar, maar toch staat alles dan op scherp, dingen als kruimels laten liggen tot alle auto's weg zijn is dan ineens geen optie meer... Ons doel was 5 punten hoger te halen dan de vorige keer, dat was eigenlijk ook wel goed te doen, we hadden een goed team staan, maar uiteindelijk is het helaas maar 3 punten hoger geworden, jammer maar helaas. Eigenlijk mogen we helemaal niet treuren, als je kijkt naar de omzet van de middagdrukte hebben we dik gewonnen, echt niet normaal :wow:, begin van de vakantie... Jammer dat die meneer net vandaag moest komen, op een normale dag hadden we het zeker gehaald (en ja, we waren wel voorbereid op meer drukte, twee mensen extra, maar zoveel drukte? 8)7 )

ringelberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 22:37

Goeieavond :)

Ik ga mee met het bijleesmoment van Becs,heb even de puf niet,heb haast niet geslapen en ben er van ellende maar om half 6 uit gegaan.Wel lekker voor je huishouden :D

Ik kan me voorstellen dat je zeer voorzichtig bent elliecuijk,t zit erg dichtbij.

Hier ook een krolsekat,een siamees achtige,dus nog meer gebrul.Ook een kater in huis maar die snapt t nog niet :+

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 22:40

Dan mag je toch gewoon trots zijn op de 3 punten!!!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 22:40

Luna als veulen
Afbeelding

Haar eerste sneeuw
Afbeelding

Iets ouder
Afbeelding

Ze is haar lange stelten kwijt geraakt onderweg hierheen volgens mij :=
Afbeelding

:z
Afbeelding

Afbeelding

Bolletje wat ik gekocht heb
Afbeelding

Maar geef toe, dat koppie is toch onweerstaanbaar?
Afbeelding

Ach, tuurlijk mogen we er trots op zijn, maar als je een streven hebt wil je die ook graag halen... En dit is gewoon jammer, want het komt er eigenlijk gewoon op neer dat door die drukte we minstens 6 punten verloren hebben (omdat we even achterliepen met bakken hebben sommige gasten 10 a 15 min moeten wachten, iets wat normaal alleen soms op zondagavond gebeurd)...
Laatst bijgewerkt door Caily op 24-02-12 22:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 22:41

Ik geef je wel gelijk hoor.. Ik wist inderdaad dat er nooit een piste zou komen, maar ik wist niet dat Tinky ook irritant zou doen toen. En eigenlijk is Tinky niet mijn paard, maar die van mijn moeder. Zij heeft haar uitgekozen omdat zij er een klik mee had. Maar de laatste tijd kan ze niet rijden (of niet genoeg) en aangezien ik te groot ben voor mijn Shet, geef ik haar beweging. Over de strengheid heb je gelijk. Ik ben niet een streng of leiderstype. Ik ben een persoon dat 'er bij wilt horen', en dus totààl geen dominantie uitstraalt. Ze zien mij als een kuddelid. Iemand heeft me nét hetzelfde als jou verteld, dus het moet echt daaraan liggen. Maarja, ik ben een klein meisje van 14 dat totààl geen kans heeft met een paard van 1.50 en 700 kg.. Ik heb geen grip, ik heb niets. Het probleem is ook, ik weet niet waar te beginnen. Ik kàn dit niet alleen. Er is iemand die wel zei wat ik moest doen, en dat ik dus evt. naar daar kon komen en zijn vader me daar ging helpen (doet aan grondwerk etc.) Maar mijn zelfvertrouwen is 0,0% op dit moment.. Ik heb Tinky helaas niet gekozen, en verkopen is geen optie. Want zoals ik al zei, ze is niet van mij. Mijn shetten gaan ook niet weg, want mijn levensgeschiedenis heb ik met hem meegemaakt.. Maar goed, ik ben op dit moment ook een flop in paardrijden. Alles verleerd. En het is niet dat ik van Tinky hou, en het is niet dat ze me niet vertrouwd, maar soms is er de klik niet echt. Maar misschien verwacht ik te veel op korte tijd..

(Dit alles is met tranen geschreven, erg hé..)
Laatst bijgewerkt door Kaatastrof op 24-02-12 22:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolandaa_

Zo,ik heb even iets meer dan 30 pagina's gemist in een week tijd.

Ik ga het helaas niet bijlezen :o even geen puf voor :o

TurboTinker

Ze is zo;n lieverd :+: wat een smoeltje ook he

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 22:49

Over welke heb je t nou? :')

Gelijk heb je hoor Jolanda, maar leuk dat je er weer bent :D

Kaat, en daarom zou ik juist als ik jou was met je moeder overleggen of je niet mag lessen (zoals ik al zei misschien minder dan eens per week?). Niet eens zozeer lessen van rijden, maar eerst maar eens in de communicatie vanaf de grond. Nee is nee, en ja is ja. Dat kan je heel breed houden, ik heb een groot aantal ja's en maar een paar nee's voor Luna, en dat weet ze, luistert ze prima na (nou ja, soms moet ze ff puberaal doen :+ ). Wat je ook kan doen is Tinky leren wijken voor druk, dat is al een heel groot iets waar je heel veel mee kan. En iets waar niet iedereen het mee eens is, maar ik denk ik wel in Tinky's geval, werken met voerbeloning, dus als ze iets goed doet belonen met voer. Dat wil niet zeggen dat ze altijd maar wat te snaaien moet hebben, en er is een duidelijke regel, niets geven als zij het vraagt, dan beloon je haar vragen, en daarvan krijg je hele vervelende paarden die continue met hun neus in je jaszak lopen. Sommige paarden doen dat van nature, maar Tinky lijkt me niet zo'n plakkert, en t is ook geen hengst (die maken er nog wel eens een spelletje van).

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 22:59

Tinky volgt wel de hele tijd in de wei. En op de staldeur schoppen kan ze ook. Mijn reactie is dan meestal men hand in de lucht (dan trekt ze haar hoofd weg) en nee zeggen. Maar daar loopt het al fout, ze krijgt eten van me.(tussendoor een wortel en hooi, want op de wei staat niets meer) Ze reageert wel goed op belonen met voedsel! Was eens onlangs bezig met flehmen proberen aan te leren, pikte ze heel snel op! Ze wijkt niet op druk, heeft ze nooit geleerd. Maar gaat dus juist sneller op druk. En daar loopt het weeral fout.. Heb al genoeg aan de oren van mijn moeder gezeurd, maar zij wist het ook niet goed.. Ik denk dat de makkelijkste optie terug gaan naar de Tinkerstal is en daar vragen of iemand me kan helpen met grondwerken. Maar, dat kan pas in de zomer/lente.. En of ze het gaan willen, weet ik niet, want ze doen binnenkort verbouwingen, en dat is de rede dat ze ook veel paarden proberen te verkopen. (o.a. Tinky's veulen)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 23:16

Tussen volgen in de wei en jou als leider zien zit wel enigzins verschil :o
Eten geven, nu met ruwvoer ligt het al klaar in de stal voordat de paarden binnen komen, maar ik heb Luna altijd geleerd (en alle paarden) dat ze pas mogen eten als ik het zeg, dus als ze een bakje brokken krijgen gewoon op afstand blijven wachten tot ik zeg dat ze mogen. Carolien voert Luna nu altijd, geen idee hoe ze dan doet, maar paarden die gaan drammen of denken mij er wel bij op te kunnen eten mogen het lekker eerst een paar minuten zonder eten doen...

Ieder paard gaat van nature tegen druk in, wijken voor druk moeten ze leren, als dat een reflex is wordt het rijden ook een stukje makkelijker :j. Je kan haar eerst naar voren en naar achteren leren wijken voor druk (voren kan ze waarschijnlijk al = meelopen aan het halster), achteren is druk op de borst (of ook op het halster), dan moet ze achteruit gaan, eventueel kan je dan eerst bijtikken met het uiteinde vh touw. Niet achteruit gaan dan is ook weer een kwestie van niet voldoende leiderschap, dan wijken ze namelijk ook voor jouw persoonlijke ruimte. Luna kan inmiddels achteruit op stem en wijzen, aan het begin ging ze liever dwars door me heen... Daarna kan je ook wijken voor druk opzij, als ze vast staat het "om gaan", maar ook als je haar vasthoud kan je haar leren draaien om de achterhand/voorhand. Met meelopen mag ze jou eigenlijk in geen geval voorbij, de leider loopt altijd voorop met meelopen. En dus als jij stil gaat staan moet ze ook achter jou halthouden. Dat is iets waar ik met Luna nog aan moet werken, als ik er echt streng op ga letten dan lukt het wel, maar ze loopt me nog al eens voorbij (ook als we aan het draven zijn), op zich niet erg, ze heeft een goed ingebouwde noodrem, en doet verder niks kwaads, maar op zo'n moment "faal" ik wel als leider.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 23:24

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 23:33

ik ben cv foto's aan het kijken :D

onze wagen:

Afbeelding

Becs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 23:36

Ellie en Lotte: Dank u, dank u. Ik ben benieuwd hoe ze er uit gaat zien zonder al dat winterhaar

Lotte: KFC’s kennen we hier niet (nou klinkt het helemaal boers hier, hahaha) en hier in de buurt 3 mc D’s maar bij alledrie werken jongeren die ik in de groep heb gehad, dus dat gaat hem echt niet worden

Een krolse siamees

Zo die stelten van Luna en inderdaad wat een mooi hoofdje heeft Luna, ik zag net dat galop filmpje van Luna op jou youtube, lekker snellllllllll…………….

Dat falen als leider had ik eergisteren ook even last van. Ik liep ’s avonds met Cait in de bak en het waaide nogal hard dus ze was een beetje tierig. Verder is ze ook nogal onrustig als de rest binnen is en zij ze niet kan zien. Ik wil dit nu ook steeds meer gaan oefenen want eindelijk wordt het weer een beetje goed weer en is de bak opgedroogd en niet meer spekglad
Maar goed ik liep dus met haar in de bak en was aan het oefenen met halthouden, op een gegeven moment werd ze boos van het hele gedoe en begon wild met haar hoofd te schudden en te tapdansen (zo noem ik dat dan) en ineens zag ik vanuit mijn ooghoeken dat mevrouw mij in mijn schouder wilde gaan bijten. Helaas voor haar was ik net iets sneller en ze had dan ook een flinke poeier te pakken. Man wat was ik kwaad, want dat soort geintjes gaan we dus echt niet uithalen, daarna was ze wel weer extreem braaf. Bij binnenkomst in de stal heb ik haar wortels in haar bak gegooid en heb er vervolgens 2 zelf opgegeten, dat vond ze echt niet leuk maar er was weer even duidelijk wie hier de baas was.

Ik heb jullie wagen zien rijden, maar dat had ik al op facebook gemeld, Cait was er ook van onder de indruk :D

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 23:38

@lotte:mwah dat vindt ik persoonlijk niet zo'n hele mooie. :o
ik dacht eerst even een fries te zien toen ik de foto zag,maar dan wat kleiner

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 23:43

haha, ja ik zag het. wist helemaal niet dat ze in Lith staat?

Is voor dieren ook best indrukwekkend hoor..

draaakje

Ik duim voor je Tamadine!

En ook voor jou duim is Becs, ik hoop dat je snel een leuke baan vind!
De mac's hier in de buurt lijken me nou niet de meest leuke werkplekken..

Super Kailonne! Jack wordt vast ook snel zelfverzekerder nu jij zoe goed doorzet!

Gelukkig is ie weer los ellie, wel zo makkelijk tanken :D

Ai snackie... balen van je knie...
Ik heb nog nooit op mijn merrie gegalopeerd :+ (zei toch dat ik een held op sokken was :D)

Wat een mooie wagen!

Caily

Ik vind Friese paarden ook niet lelijk, alleen vaak wat te hoog op de benen en te smal (nieuw sporttype he :r )

Ach Rebecca, je hebt het netjes opgelost, jong is nou eenmaal wild :):) Ik hou daar wel van, al is het soms ook wel lekker als ze gewoon lekker rustig doet (zoals pas in het bos <3 ). Morgen eindelijk weer met haar bezig :)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 23:44

Die wagen is gaaf!

Ik wil haar galop wel ff uitproberen hoor Maartje :P

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 00:26

Wow die praalwagen is gaaf!! echt goed gelukt!
Wat was jullie thema in het dorp dan?

Over tinky, gewoon telkens terug op dr plek zetten.
Ze heeft te doen wat jij wilt. of je nou 14 bent of 84, dat zegt niks.
Jij bent de baas. punt.
Wil jij links, dan heeft ze te gaan. en niet andersom.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 00:28

ons dorp heeft geen thema (gelukkig)

hier is het vrije keuze :D
we zijn in 2 optochten 3e geworden en lopen dit jaar de half vasten optocht in Oss ook nog mee. :)

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 00:29

@lotte:ik vindt enkel de ouderwetse fries mooi.die moderne afschuwelijk.maar toen ik die foto zag dacht ik even een kleine fries te zien..

wow wat een praalwagen.daar kunnen ze hier nog een puntje aan zuigen

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 10:06

:wave:

Zo ik hoop dat ik jullie vanaf nu weer een beetje bij kan benen, het is weer even rustig in m'n hoofd :+

Ga jullie zo even voorstellen aan ons nieuwe huisdier Appie :D

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 10:42

Becs schreef:
Faye: taxatieforum: word ik daar vrolijk van??? :P

Erg mooie kat zien langs komen

Krolse katten zijn trouwens erg slecht voor je nachtrust, hehehe. Daarom hebben wij alleen hetjes.

Macho Denzel bang voor een skippybal

haha tuurlijk is toch leuk zo'n taxatieforum, het zijn puur mensen die het leuk vinden om naar hun smaak jou paard te beordelen.. niks proffesioneels aan hoor ;) dus heel veel waarde heeft het niet.. maar het is wel leuk om ong. te kijken wat de gemiddelde bokker voor jou paardje zou geven.

Onze kater is sinds vorig jaar een Hetje.. sproeien.. blegg moet ik niet hebben in huis.. De dames zijn nog open.. maarja anders kan ik er ook niet mee fokken hahaha.... helaas heb je vaker last van de krolsigheid dan dat je het kan gaan gebruiken voor de kater.. maarja part of the job zeg ik dan maar... ;)

jaaa denzel kan stoer zijn, maar zodra de skippybal te voorschijn komt, is het net een bang hertje! _O- denk dat we maar eens aan schriktraining gaan beginnen met meneer.

@Ringelberg, ik heb Ragdolls maar die had je vast al gezien in mijn profiel..

AW veel zieken, koorts en een zere knie... niet leuk, beterschap!... maar kop op het zonnetje schijnt heerlijk!!
Straks hopelijk nog even tijd om bij de strao in Noordwelle te gaan kijken, 150 versierde trekpaarden!! zo gaaf..
en vanmiddag spelen met mn grote bonte vriend en natuurlijk de skippybal hahaha