[TI] [HK]Deel 5. Op naar Deel 6! Met ons tinkergeklets!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sita_

Re: [HK]Deel 5. Op naar Deel 6! Met ons tinkergeklets!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 20:36

Ja, twerd dr even te veel..
Dr rooster voor school is weer veranderd etc. voor Collin heeft ze ook niet tot nauwelijks tijd en dat maakt hem ook niet bepaald de makkelijkste de laatste weken.. Ach gut

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 20:37

Ik vraag ook welgeteld €30 euro per maand hoor Haha! veel meer wil ik niet vragen, want ik verwacht wel dat ze ook water geven en de shetlanders voeren bijvoorbeeld. Maar het is wel een soort drempel om de ergste penny's te weren *LOL*
Dit is ook nog niet mijn volledige lijst hoor Tong uitsteken

Maar tja, het hele idee van wéér iemand anders op Jessie, weer je moeten afvragen "komen ze heel thuis? Nagelbijten / Gniffelen " daar heb ik gewoon geen zin in. En inderdaad "behandelt ze Jessie fair? Kan ze lachen om haar grapjes? Maar kan ze haar ook doorpakken als Jes er vandoor kachelt?"
En ik wil gewoon kunnen gaan en staan zonder rekening te hoeven houden met een bijrijdster Bloos

*gaat aan 'r schoolwerk*

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 20:40

Martinique mocht met Amy niet naar buiten..
Rebecca die mag met Shania wel alleen naar buiten, en met Amy als ik erbij ben.. Lachen

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 20:41

[quote="_janet_"]mooie foto's van banbay en kascha. Ze heeft al een aardig buikje hoor. Misschien heb ik het al een gevraagd, maar van welke hengst is ze drachtig? En houden jullie het veulen?

quote]

Ze is drachtig van Tossy Gogo. Ik denk niet dat we het veulen houden, of het moet echt een fantastisch veulen zijn!

Weet iemand van jullie nog iemand die een anderhalfjarige fjord zoekt? Erg lief en mak, heeft heel licht iets geschuurd aan staart...

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 20:43

Met Whis word ook niet zomaar naar buiten gegaan hoor.
Alles op z'n tijd.
Ze heeft nu een jaar niet gereden en daar voor 7jr het zelfde paardje verzorgt
Dus lijk ze me wel trouw.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 20:44

Ik heb nog nooit een bijrijdster gehad, en zou het heel moeilijk vinden om mijn paarden "over te dragen" aan haar/hem.
Dundee zou ik wel vertrouwen. Maar Ziggy niet. Maar gewoon puur omdat hij mijn allesje is.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 20:48

ik vind het ook inderdaad niet makkelijk. Helemaal door zijn benauwdheid. Ik heb echt iemand nodig die dat aanvoelt en er niet zomaar op gaat zitten als zij er zin in heeft.
Mallow heeft vroeger ook een verzorgster gehad die er mee stopte omdat ze het eng vond zijn benauwdheid. Die heb je er natuurlijk ook nog bij. maargoed we blijven rustig doorzoeken Lachen

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 20:50

Ik heb daar minder moeite mee.. Of ja, met Amy had ik daar minder moeite mee omdat ik weet dat die toch wel zelf haar personen uitkiest.. Die weet heel goed wie er goed of wie er slecht voor haar is.

Shania had ik wel moeite mee, dat is net een kind.. Die zou met iedereen mee gaan bij wijze van..
Maar met Rebecca gaat het super!

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 20:52

Ziggy en ik hebben een paar bepaalde vaste dingen, als het dan niet op de manier gebeurd waarop ik het altijd doe, raakt hij een beetje in paniek.
Niet altijd goed natuurlijk, hij moet ook aan andere manieren wennen.
Maarja onbewust zonder iets te zeggen of aanwijzingen te geven weten we precies van elkaar wat we bedoelen.

timokyana

ik vind/vond het ook niet makkelijk. En op het paard alleen naar buiten is iets om over na te denken hier, dan moet ik toch echt eerst wel zien dat het allemaal wel goed gaat.
Als de verzorgster van nienke komt ben ik er ook eigenlijk altijd bij, maar ik moet dan ook eerlijk bekennen dat het zo onderhand ook wel een echt dinnetje is geworden van me.

Ik vraag overigens geen vergoeding, beetje hulp op stal en met mesten is wel heel welkom. En hulp krijg ik ook zeker.

Voor Balou zou ik graag nog iemand vinden, maar die durf ik dus ook niet zo maar uithanden te geven. Zo;n onzeker lief mannetje Lachen

dobbel

Ik heb nu al 2,5 jaar een bijrijdster, die bevalt echt heel goed, tuurlijk zijn er dingetjes waarvan vooral mijn ludie wel eens denk, hmmm kan dat nou niet wat netter ofzo, bv mesten dat wordt niet gauw naar zijn zin gedaan, maar goed verder een top meid, die mega gek is met zowel viane als biggels, want daar mag ze ondertussen ook gewoon op rijden als het zo uitkomt. Haar vertrouw ik echt wel mijn paarden toe, moet zeggen dat ik dat niet aan iedereen doe, maar het is hier voor mij wel makkelijker omdat ik meer paarden heb om te rijden, viane rij ik zelf bv vrijwel nooit, mijn man heels soms. en Biggels is in principe echt van mij, maar Iris mag er wel op rijden als het zo uitkomt, en vind het ook wel fijn dat ze dat doet, ook voor Biggels wel fijn om niet te eenkennig te worden.

En ja nu rijd angeliek natuurlijk ook op Viane, en kunnen de dames mooi af en toe samen rijden, ook wel gezellig, vind het zelf heel belangrijk dat die 2 samen goed door een deur kunnen, zolang angeliek ook op viane rijd. en ik moet zeggen dat ik het gewoon gezellig vind als die meiden hier zijn, af en toe pak ik ze flink aan als ze aan het rijden zijn, ben wat dat betreft best wel streng zeg maar, maar goed ze kunnen het hebben. (en anders hadden ze pech:D)

Maar ik zou als bv iris zou stoppen niet meer beginnen aan een vaste bijrijdster, dan zou viane lekker alleen recratief bereden worden, misschien wel voor de wagen ofzo, maar hoop dat Iris nog een paar jaartjes hier blijft rijden en verzorgen.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 20:55

dobbel schreef:
Maar ik zou als bv iris zou stoppen niet meer beginnen aan een vaste bijrijdster, dan zou viane lekker alleen recratief bereden worden, misschien wel voor de wagen ofzo, maar hoop dat Iris nog een paar jaartjes hier blijft rijden en verzorgen.

Dit heb ik dus nu met Amy ook..
Er komt geen nieuwe bijrijdster..

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 20:56

Nou jij hebt het ook zker getroffen met Ier
En kijk die kleine dingen dat heb je denk toch allemaal wel.
Je wil graag dat ze het zoals je zelf doen maarja mensen verschillen nu eenmaal

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 20:58

Kleine dingetjes heb je inderdaad wel..
Zo kan ik altijd zeer sjago worden als de borstels vol met haar en stof terug in de kist worden gegooid..
Of dat de singels niet afgewassen zijn en onder de modder in de zadelkamer hangen..

Maar goed, dat zijn kleine ergernissen.. Maar daar houd ik verder mijn mond wel over, wil ook niet té muggenzifterig zijn.. En zelf doe je nu eenmaal dingen anders dan dat anderen dat doen.. Clown

Mallow

ik denk dat dat na een tijdje voor zowel paard en eigenaar wel went Lachen, en weer een andere ervaring voor het paard kan denk ik ook niet veel kwaad. Tenzij het echt gewoon niet klikt natuurlijk

Whis_Serada

Ik herken dat Siet hihih

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 20:59

haha siet: ik ben ook zo'n 'miep ' hoor.
Er is niet snel iemand goed genoeg Clown

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 21:00

Het went inderdaad.. Je moet ook gewoon goede afspraken maken.. Lachen
Martinique had vaste dagen, Woensdag en Vrijdag.. En Rebecca die heeft wisselende dagen nu ook ivm haar nieuwe job. Maar dat word van te voren gewoon goed besproken, en soms gaan we ook gezellig samen. Kunnen we gelijk bijkletsen.. Lachen

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 21:00

Nou Whis is ook niet zomaar iedereen z'n vriendje hoor.
Die laat duidelijk merken hoe of wat.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 21:01

Amy is aardig, maar afstandelijk in het begin.. Klikt het, dan kan je alles met dr.. Klikt het niet, dan moet je maar mooi niet denken dat ze voor je werkt oid.. Dan blijft het bij hobbelen..

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 21:02

dat goede afspraken is iets waar ik op voorhand niet aangedacht had waar ik nu wel mee geleerd heb inderdaad Lachen

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 21:02

Sita_ schreef:
Amy is aardig, maar afstandelijk in het begin.. Klikt het, dan kan je alles met dr.. Klikt het niet, dan moet je maar mooi niet denken dat ze voor je werkt oid.. Dan blijft het bij hobbelen..

Mallow is precies zo Tong uitsteken! Het voordeel daar aan is dat je wel snel weer wat je aan dr hebt, en of het klikt of niet.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 21:03

Ja klopt hoor. ludie mist vooral af en toe wat zelfinzicht, als je het zeg doet ze alles hoor, geen enkel probleem, maar soms moet ie het wel steeds zeggen bv, maar geeft niets zo is het nu eenmaal. ze doet verder goed der best, is goed voor de paarden, dus ik vind het goed.

een eis heb ik, en dat is dat viane minstens 3 keer in de week gereden wordt, anders mag ze niet meer naar de pittige clublessen, dat is niet eerlijk anders. maar dat is op dit moment geen enkel probleem, nu angeliek ook viane rijd.

we hebben het wel getroffen hoor, maar ook Iris heeft het getroffen, denk niet dat ze hier snel wat zal vinden waar ze mee mag doen en laten wat ze wil. zoals het bij ons wel mag.

wij zijn goed voor elkaar zeg ik altijd maar.

O trouwens Serada is viessssss, die gaat steeds midden in de strond liggen, lijkt dus echt niet op der moeder wat dat aangaat, we zijn nog wat zoekende hoe we het het beste kunnen doen met hun inloopstal, sinds vandaag ligt er even niets. ze versmeren echt alles in een paar uur tijd, ze gaan steeds met de voeten in de waterbak staan stampen, en dan met de natte stampers de voeten binnen drogen en zo weer opnieuw, alles is steeds zijk nat en kunnen we weggooien.

iemand dus tips hoe je en wat je het beste er in kan doen, stro is absoluut geen optie, hoe doen jullie dat, ze moeten overgens binnenstaan om te eten, omdat daar hun grote voerbak is die altijd vol is.
Oja en ze groeit hardt nu, kail ook overgens. ze hebben echt een groeispurtje nu.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 21:06

Go jij! Go jij! Leon + Arjan nogmaals gefeliciteerd Cool

Ah Berdien leuke foto's v olifantje en neushoorns Lovers
en Haloweensetje van je ma Haha!

nu aan schoolwerk Whoosh!

Maya moest ff slim zijn om paarden te pakken Duivel ff tutten en daarna lekker gereden Dromen
Grit ook heerlijk naar buiten geweest Dromen en veel plezier morgen op walkinghorse!

Hier nog iemand voor de Ziggy Fanclub Haha! Cool Hyper!

Ach gut Sita last van verstandskiezen ...

Kascha weer mooie voeten Pling en buikje
Banbay alweer nog breder Nagelbijten / Gniffelen

TK oude exhengstveulen terug gevonden Cool

Petra goede 1ste indruk van verzorgster lekker met whis bezig geweest OK dan!

Heb vandaag met stalgenootjes een rustig ritje gemaakt, ivm conditie paarden en ene na lange tijd voor 1st weer buiten, dus voornamelijk veel stappen en beetje draf... was wel genieten van het mooie weer en het herfstbos Dromen maar vandeweek wel weer ff keertje wat meer actie Duivel

Vervolgens ook nog geholpen met KWPN-er die nog bijna nooit op trailer heeft gestaan is verdoofd hier naar stal gekomen en verder dus nooit meer op trailer gestaan ...
ze was zéér snel afgeleid en toen ging de rem erop, maar uiteindelijk nog vrij vlot en rustig trailer op gekregen Ja Volgende week mag ze weer !
Laatst bijgewerkt door grid op 02-11-08 21:14, in het totaal 2 keer bewerkt

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 21:08

Wahhahahahah moet wel erg lache om je verhaal Jes sorry.
Wat een boefje is het ook he.
Ja hoe kan je het oplossen.
Waterbak aan de muur??
Matten op de grond maar die zijn duur.

Och Whis houd er ook wel van om op stal in de poep te gaan liggen hoor.
Is lekker warm denk wahhahahah