[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Niene87

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 19:03

Even een spam.
Omdat mijn vriend mijn pony in pikt heb ik hem opgegeven voor de band tussen ruiter en paard.
http://www.bitmagazine.nl/inzending/roo ... jn-vriend/

zouden jullie willen stemmen <3

Spannend hoor fotomeeting! Is echt ontzettend leuk.. soms wat chaotisch maar echt leuk!!
Roos ziet er wel goed uit.. vindt haar niet schraal
Jolanda gefeliciteerd fijne verjaardag gewenst

Hier nu NL - CHI
spannend... ik zei 2 -2 maar lijkt er nog niet op haha

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 19:14

De wedstrijd is maar saai momenteel

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 19:56

proficiat Jolanda!

gister met eros voor de 2e keer weer aan de hand buiten gewandeld.ging super,dus binnekort stapje verder.hij dribbelde even toen er een fietser verkeerd inhaalde,nl rechts.ging best hard,en dat vondt ie wat minder(ok we liepen niet aan de kant van de weg,maar ik laat liever merken dat ik er ook loop).

vandaag dochter van stal voor hbo geslaagd.eindcijfer:8 .is letterlijk Hotmail op haar telefoon.

dagmach

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 21:23

Juulxx schreef:
Pff als je jullie paarden zie.. en roos.. Nouja zeg zelf maar..
vind het gewoon zielig..

Begrijp het niet, de foto van 2012 dier is veel te zwaar, buik hangt enorm, kans op bevangenheid groot. De foto aan zee ziet je dier er geweldig uit, niet te dik en zeker niet te dun, gewoon goed.
Maar wat is nu zieig???

dagmach

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 21:27

Juulxx schreef:
Na je ziet het beter als ze stilstaat.. Maar ze moet wel wat aankomen.. ze hoeft natuurlijk ook niet tonnetje rond te worden..
Alleen dat ingevallen moet voller worden :')

Oh, nu snap ik het je denkt dat ze te dun is. Echt niet, geweldig zoals ze eruit ziet, mooie sportconditie. Meeste tinkers,haf,fjord zijn gewoon veel te rond, dat is sneu voor gewrichten, mee moeten meeslepen van gewicht en kans op allerlei gebreken!!
Advies, haar vooral zo houden!!

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 22:55

niene wat grappig tot jij je vriend heb opgegeven! ik ga nu stemmen!

Update over roos!
Ik vertrouwde het niet dus heb vanmiddag de DA laten komen.
En die zij volmondig die heeft iets onder der leden..
Dus hij heeft bloed afgenomen voor een uitgebreid bloedonderzoek..
Maak me nu helemaal zorgen :(

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 23:29

Chimello@Hopelijk ben je er snel van af van die luizen :).

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 00:57

De spullen moeten gedaan worden zag ze op de pad dacht ik :(
Nog 2 pads wassen

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 07:14

He wat rot van de luizen... Hoop werk. Hopelijk ben je er snel vanaf.

En eindelijk weten we wie (zeer waarschijnlijk) de vader van Khaleesi is; Montgomery van Stal de Oude Hoeve S 811522 ,zwart,98 cm en een 1epremiehengst.
Toch wel erg leuk om te weten!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 08:02

Leuk om te weten idd!

Juul, dan ben ik wel benieuwd hoe roos er nu uit ziet. Heb je een foto van deze week? Want als de dierenarts dat zo zegt moet ze er wel slecht uit zien. Maak je niet teveel zorgen meis. Eerst afwachtten

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 08:19

Ja is erg leuk om te weten. Ben nu ook aan het kijken of ik mijn misty kan laten testen. is de dochter van tinker zwart/molly die weer de dochter is van irish silver mane. Maar weet niet of dat in het boekje staat. Wil ook graag de vader weten.

Van sox weet ik beide ouders maar ken niet de familie van meagan haar moeder. Die komt uit ierland.

Wat ik ook erg leuk vind is om te weten wat betreft de kleuren. Dat zou ik ook gelijk willen testen.

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 08:42

Gadsie luizen... hopelijk ben je er snel vanaf zeg!
Als de DA zegt dat ze er slecht uit ziet wil je dan een recente foto van deze week posten?
Want op die on der het zadel op het strand is absoluut niks mis mee daar ziet ze er goed uit.

Thnx voor het stemmen
we staan 4e inmiddels! dus nog even door stemmen ;)

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 09:17

heeft er iemand hier,verstand van kleuren?

Nola is bruin met een witte bles en zwarte manen. 3 witte voetjes, maar nu lijkt het of haar ene voet valk kleur is. Heet de kleur dan bruin? Kan ze nog verkleuren?

Moeder is zwart bont, moeders vader zwart met witte sokken en bles. Moeders moeder zwart bont.
Vader is valk bont...

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 09:20

Als je haar kleur echt wi lweten kan je een kleuren test laten doen door middel van DNA op te sturen naar het Lab..
Je kan ook googlen op aparte kleuren..
bijv.
buckskin
stekharig
blagdon
smokey

en kijken naar de kleur omschrijvingen.
Ik heb verder geen idee.. :) ben er ook niet echt in thuis

Handig is om even een foto te plaatsen van Nola :) hoe ze nu is

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 09:38

@chimello hier is het ook oorlog tegen die kl* luizen. Shet is al kaal geschoren incl manen. En nog zijn ze er. Vandaag shampoo halen voor hem en zijn haflinger vriendinnetje

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 10:21

Wat hier hielp was die poeder voor vee, grote bus en helpt als een tierelier. Onze shet had het vroeger altijd te pakken daarom, Jack nog nooit gelukkig. :)

Jack net buiten gegooid, die mag het gras bij de schommel en glijbaan opvreten vandaag en dan later deze week de trampoline en tafel verzetten en dan daar ook nog afvreten :P.

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 11:37

luizen zijn een drama, gelukkig heb ik ze niet met de paardjes.
hoefsmid vandaag op het erf dus mijn paardjes hun hoefjes worden weer lekker gedaan.

heb ook gestemd.

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 11:41

THNX voor het stemmen.
we staan nog 4e hoop dat we hoger in de top komen :)
DUs zoveel mogelijk stemmen :=
Hoezo ik wil winnen :)) sorry jongens

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 12:45

oh luizen, bah!
Verzorg shet en haflingers hadden dat ook een keer, smerige beesten! Gelukkig hielp wassen met bye-mite bij hun echt geweldig. Alles dood, je ziet die vieze krengen dan allemaal omhoog komen en dan zijn het er nog 3x zoveel als je dacht.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 12:58

Guess en Drogan apart nu maar Bones is echt de boosdoener geweest. We hebben maar liefst 6? keer behandeld en Caillin trapt als je ook maar in de buurt komt met water dus zeikenat krijg je haar sokken niet, we enigzins met veel moeite en een natte spons. Maar ik zie eigenlijk niets meer schuren dus misschien is het vals alarm. Maar toch maar weer alles behandelen.

@Jolanda Plaats eens een foto van toen ze geboren was en nu.
Paar kenmerken voor buckskin: witte pluimen uit de oren, heldere blauwe baby ogen.
Chihiro was als veulen ook een tijd buckskin van kleur maar ze was gewoon zwart.
Nu heb ik al vaker hele rare veulenkleuren gezien die buckskin werden dus wie weet, veulens zijn enorme toverballen. Als ik kijk naar de foto's die je eerder geplaatst had denk ik eerlijk gezegd toch echt dat ze bruin is.
Cream test kost niet veel, dan weet je het zeker. Want ze kunnen je tot een jaar in spanning houden :+

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 15:16

Is frontline combo dan geen optie voor Caillin? Kost wel wat, maar dan ben je er met 1 behandeling vanaf en hoef je niet te wassen.
Doe ik bij Gijs nu ook 1x per jaar preventief (in de sokken) als ie weer 24/7 op de wei staat, omdat ie in de opfok ooit iets jeukte en stampte (was niets te zien dus kan mijten zijn geweest, maar kan ook zijn geweest door de veulenbrok).

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 15:30

Ik heb nu sanacuran in een sproeier die je op je rug kan houden. Het spuiten is het probleem net en ze moet helemaal nat zijn anders werkt het toch niet. Dus nu doen we op de spons sproeien en dan haar nat maken. Dat is niet zo eng maar ze heeft echt hard uitgehaald toen we met de sproeier aan haar been kwamen. Ze vind het doodeng. En die sproeier heeft een verleng stuk dus je hoeft niet kortbij te komen. met frontline moet je wel kortbij komen en dan heb ik dadelijk een rake trap hangen. We hebben vroeger ook wel eens frontline gebruikt maar DA raadde ons aan ander spul te gebruiken. Ik was zo zeker dat ze luis vrij waren.. Misschien heb ik het mis. Mello heeft geschuurd en van Mello weet ik zeker dat ze dit nog nooit gedaan heeft die heb ik van veulen nu al 6 jaar. Ze schuurt nu wel niet meer maar er is een hele plek uit haar manen. Ze schuurt ook verder niets, en ik zie haar nu ook absoluut niet schuren. Ze hebben wel op een volle wei gelopen dus misschien heeft het wat met de eiwit gehaltes te maken maar dat heeft ze ook nooit eerder gehad. En ze stonden op een wei met twee bomen waar ze kon schuren dus als ze wilde had ze nu al haar manen weg kunnen schuren wat ze niet doet. Misschien loop ik te hard van stapel maar ik behandel liever maar weer preventief dan dat ze echt luizen krijgen. Ook Bones heeft niet meer geschuurd en we denken nu toch dat hij echt schraal moet staan want zodra hij gras eet wil hij schuren. En nu staan ze op een kale wei met hooi en daar staat hij rustig. Maar ik moet volgende zomer echt opletten dat hij geen jong gras krijgt.
Maar de DA komt morgen voor de zekerheid, dan kan hij zeggen of ze behandeld moeten worden. Ik was namelijk liever niet met sterk spul als het niet nodig is.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 16:20

Heb ook bye mite gekregen. Dus van de week de paarden wassen...

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 20:55

Pfff, wat een gedoe. Succes ermee!!!

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 21:55

succes dames, ja hier nog geen succes vandaag misty had een luie dag nu staat ze ook te sproeien als een gek. zo hengstig is ze weer.
Sox wilde weer achter me aan, het is zo'n plakkerd aan me dat ik gewoon moest vragen of iemand haar vast kon houden. Zodat ik het hek door kon met misty. Met sox hoef ik bijna geen touw te gebruiken omdat ze toch achter me aan loop, zo schattig. Sox zit zo erg in de groei, dat je haar bijna ziet groeien haar kont staat weer mega hoog. ziet er altijd zo raar uit.

Heb der net besloten om mijn misty echt te laten testen op dna en kleur. en sox wil ik testen op kleur.
Bij misty staat de ouders niet in het paspoort en ik zou erg graag met zekerheid willen weten wie haar ouders zijn. Haar moeder staat in register maar niet in haar boekje wat ik zeer raar vind. Vader geen idee, kleur geen idee wat daar uit kan komen. maar mevrouw van de data bank heeft me daar tips over gegeven en dat vind ik wel een goeie om dat ook maar gelijk te doen.
Morgen even de papieren uitprinten en vrijdag haren trekken. zit alleen te denken of ik het in Amerika laat doen of in Nederland. Daar ben ik nog even niet uit.