[TI] [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lori

Re: [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 11:20

Ik ga straks eerst even de douche in springen en daarna of vanmiddag eens Jack uitgebreid borstelen... weer z'n los zittend vacht wat verminderen... wat mesten.. eventueel even wandelen of een ritje...

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 11:25

_O- _O- oke lachen... ga maar doen alsof ik dat niet gezien heb :') _O-

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 11:30

Vroeg werken is ook echt niet goed van mij he... Nu moet ik die kant eigenlijk al bijna op, maar ik moet nog eten O:)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 11:33

alvast smakelijk dan als je nog gaan eten :)

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 11:52

Lange lijnen zou wel leuk zijn om te doen.. Maar heb geen idee hoe er aan te beginnen. Grondwerk weet ik niet of ze dat zo leuk gaat vinden, want mevrouw lijkt altijd halfdood te zijn in de wei ofzo. Toch als ik met der bezig ben tenminste :P Probeerde haar even geleden nog eens te laten vrijspringen. Keek ze me aan van 'Moet ik dàt doen? Staan is leuker :))' En ze zou zoiezo nog irritant gaan doen omdat haar vriendjes niet bij haar zijn en ze daar naartoe wilt. (Deed ze gisteren ook, zat ze als een gek ront te draaien en te keren om naar huis te gaan, én als ik omdraaide om dan écht naar huis te gaan, ging ze keihard draven en kon ik haar niet tegen houden.. :roll: ) Moest ik een piste hebben, zou alles wat beter gaan. Geen kleine irritante pony's die Tinky afleiden of dergelijke. Gewoon het rijden eens oppakken én vooral haar een paar keer laten berijden door een ervaren iemand. Want Tinky kent bijna niets. Het zou haar goed doen om gecorrigeerd te worden op de dingen die ze fout doet, en dat ik daarna les kan krijgen van die persoon om mij ook te corrigeren op mijn fouten. En als alles goed gaat, dàn naar buiten. Heb het ook even tegen men moeder gezegt van kijk, dit is niet leuk voor ons allebei.. Alleen denk ik dat de lotto winnen de enige optie is om zoeven een piste klaar te toveren. (En dan nog..)

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 13:19

ja hoor, ik ben er achter.. :j

een krolse poes klinkt net als een verkort luchtalarm... te irritant voor woorden.... :x

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 13:29

Ik heb ook geen Piste Kaat, voor mij is dat geen groot probleem maar m'n zusje leren rijden is op die manier wat moeilijker maar dat gaat wel lukken stil aan. Heb je ook nergens in de buurt een piste zitten of een weide die je eens mag gebruiken ?

Lange lijnen kan ik je geen tips geven, ik ben nu bezig met aan de lange teugel werken vanaf de zijkant van Jack maar kan niet echt tips geven. Iemand zoeken met ervaring en die jou zelf wat les kan geven kun je wel doen. Het is wel moeilijk om iemand te vinden die het gratis of voor weinig geld wil doen. Maar zou beginnen met een advertentie plaatsen of wat rond vragen aan andere met paarden in de buurt. Wie weet vindt je wat :). Jammer dat je nog even van het Oosten van Antwerpen woont anders kende ik wel iemand.

Ik bedoel dit niet aanvallend hé wil je alleen maar helpen, wil eventueel wel eens kijken of ik niemand weet met ervaring dicht bij jou.

hinke_1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 13:30

@ Karlijn: Wat een leuke collage. Wat een verschil zie je dan al bij Diaz, zo veranderd. Succes met het uitruimen van je kast & veel plezier bij Diaz daarna.

@ Gypsylady: Wat een poepje is Jayney toch! Het valt me op dat ook zij niet zo super veel sokjes heeft, net als mijn poown. Wat veranderen ze dan toch, is ook logisch natuurlijk...

@ Jess_vH: Druk, druk, druk. Dan is vooruitzicht op 4 dagen heerlijk je eigen ding doen wel erg lekker! Veel plezier met Grace en succes met het huishoudelijke werk :Y)

@ Lot: Tja, lastig erachter te komen wat er achter het gedrag zit.... Ik laat je trouwens nog weten hoe en wat met de HK, ik neig er toch wel ontzettend naar :j Het begon toch al tegen 10 uur, dan moeten we dus wel vroeg weg. Zie je kans om voordien hier heen te komen? Zelfde vraag is ook voor Jayney trouwens, jij wilde dan misschien toch ook mee rijden?

Naast de Ikea inderdaad, dus dan zijn we vanmiddag eventjes buren :D

@ Fayem89: Werkze vandaag!

@ Heidy: Aan het thuiswerken vandaag, is ook wel lekker lijkt me zo. Lekker bakjes, lekker af en toe bokken, kon vervelender lijkt me zo ;)

@ Jackytje: Dubbele lijnen lijkt me ook erg leuk, maar waar te beginnen inderdaad... Waar doe je dat vrijspringen dan trouwens? In de wei ofzo?
Met grondwerken is een bak geen overbodige luxe, dan heb je een afgezet stukje. Sowieso geen overbodig luxe wil je lekker kunnen oefenen. Lastig dat je dat niet hebt lijkt me. Ik zal voor je duimen voor wat betreft de lotto okay? 8-)

Hier al weer de stalletjes gemest en verder wat lui, want eigenlijk had ik Keira even aan het werk moeten zetten. Maar ik stond zo gezellig te kletsen en zij stond zo lekker te eten. Nou ja, heel het weekend vrij, dus tijd genoeg... Misschien ga ik Keira weer eens laten vrijspringen. Werd hierboven genoemd & lijkt met erg leuk. We hebben het nog maar 1x gedaan, dus heb dus nog maar weinig idee van Keira haar al dan niet bestaand springtalent...

Afbeelding

De ene kant om ging in ieder geval veel beter dan de andere kant om....

Afbeelding

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 13:36

Leuke foto's :)

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 13:37

hihi keira de springpony! ;) leuk..
tnx voor alle support om te gaan werken :D

net ff gespeeld met Denzel.. beetje uitdagend macho-achtig (Bonfire moment) om me heen draven en ik pak een skippybal en woeessssss meneer is weg.... Zomaar opeens van macho paard naar een kleine bangerik.. ;)

zo nu eerst maar naar het werk, tot morgen dames en een prettige dag en alvast fijn weekend!! :D

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 17:27

Dat filmpje... haha

Vervelend hoor dat het rijden op Tinky niet zo lekker gaat..
Zou je niet met prikpaaltjes steeds een bak af kunnen zetten? En iemand kunnen vragen eens mee te kijken zodat je zelf heel concequent blijft?

Denzel onder de indruk van een skippie :P

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 17:59

zo ben weer een beetje bijgelezen,beetje druk met werken en topic over rhinovirus lezen.dat is voor mij momenteel belangrijk anders kan ik mijn rust niet vinden.
ondertussen heb ik contact met mijn baas gehad van de thuiszorg over het virus.waarom??omdat wij werken in thuissituaties en ook op boerderijen waar paarden staan.ik dacht dat het wel handig was dat misschien zij iets te horen kreeg.
vanmiddag belt ze me op omdat ze t mailtje had gelezen.maar momenteel vindt ze het niet belangrijk genoeg het online te zetten zodat iedereen het in de gaten kan houden.Bovendien mocht het daadwerkelijk heersen op je werkadres ,dan is de klant verantwoordelijk om het jou en de organisatie te melden.nou ja ik heb m'n verantwoordelijkheid genomen om t te melden,ik kan rustig slapen..
straks weer even naar ruana,kijken of ze nog op haar pootjes staat.
sorry dat ik zo veel over rhino heb,maar t zit me gewoon dwars..

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 18:03

haha leuke foto's!

Grondwerken is wel heel fijn om echt je paard te leren kennen, en andersom
Vertrouwen winnen. Lange lijnen is ook erg leuk. Vind zelf vrij werken ook erg leuk.

Blegh, echt ziek vandaag. Was vorige week verkouden, dat is kei en keihard terug gekomen.
Zere ogen, zere kiezen, hoofdpijn en koorts van 38,5.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 18:17

@linda,ziek zijn is echt niet leuk.maar een schrale troost je bent niet de enige.

vandaag op mijn werk had ik een klein hulpje.was ik de ramen aan het poetsen,komt een van de kleinkinderen kijken wat ik doe.ja megainteresant natuurlijk,dus ze wou meehelpen.ach ja tuurlijk,waarom niet.spons aan laten geven en heb haar af en toe zelf laten sponzen door haar op te tillen.en leuk dat ze t vond..wou bijna niet meer stoppen.(modderen in water is leuk)

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 19:04

Nou mensen ik heb eindelijk het tel nummer inzake mijn geheime missie ha ha. Vandaag zijn ze er niet en moet dus morgen bellen. dan weet ik definitief of het door gaat ja of nee. Scheit in mn broek nu gewoon ha ha...

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 19:46

Welke nieuwe missie ?

Nou meiden net terug even een lange teugel/lijnen rondje gemaakt. Jack deed erg z'n best. Ga wel echt is moeten de "start" knop vinden. Nu is het altijd even meenemen aan het halstertouw en dan m'n lijnen nemen. Ik kon er lekker achter lopen. Even na het oversteken een kleine nja hoe ga ik het noemen mis comunicatie maar dat was al vlug verholpen. Echt ik houd van zulke rondjes echt geweldig.

Becs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 20:44

Zo ik heb even twee dagen gewerkt, gesolliciteerd, bij Cait geweest en me maar weer eens aan wat familieverplichtingen gewaagd. Bokt schoot er dus even bij in. Ik heb nu zo’n 6 pagina’s bij te lezen dus hoop maar dat ik niks vergeet.

Ten eerste dank jullie wel voor de lieve berichtjes over die maffe sollicitatie, ik heb ’s middags nog een afwijzing gekregen op een andere sollicitatie, daar was ik ook op gesprek geweest en eigenlijk wist ik ook wel dat dat hem niet ging worden.
Nu heb ik weer op een aantal vacatures gereageerd, dus laat er nou alsjeblieft één tussen zitten die het wordt
Ik ben niet op zoek naar één speciale baan, ik wil in ieder geval gewoon weer aan het werk want ik ben dat thuis zitten goed zat. Ik reageer dus op behoorlijk uiteenlopende beroepen, maar ik weet ook niet echt goed wat ik echt wil. Ik ben afgestudeerd Sociaal cultureel werker en ben bezig met mijn HBO Sociaal Pedagogisch hulpverlener, ik heb alleen aardig wat meegemaakt in mijn leven en ben het even zat om continu met mensenproblemen te werken. Ik heb dus ook geen voorkeur op dit moment om binnen het welzijnswerk aan de slag te gaan. De mac heb ik wel over gedacht, maar er werken daar erg veel jongeren die ik in het jongerencentrum heb leren kennen, ik denk niet dat het goed is om daarmee samen te gaan werken.

Sandra: Mannen zijn watjes, kunnen ze ook niet helpen, zit in hun chromosomen :D

Rhino vind ik zo eng, ik ben er op stal over begonnen en er is er (gelukkig) maar een die met zijn paarden op cursus gaat (lees van het terrein af gaat). Hij heeft er 3 en twee daarvan staan nu tijdelijk op een andere stal (daar hebben ze een binnenbak) ik hoop dat hij ze niet al te snel terug brengt, want je weet maar nooit wat ze mee terug nemen, bah ik moet er niet aan denken.
Schimmel op stal is ook niet fijn , maar toch liever dan rhino, brrrrrrrrr.

Suljinty: Ben benieuwd naar foto’s van Jinty, zag er een in je profiel staan en ik vind haar wel heel leuk. Intussen de foto’s gezien en ik ben een fan, wat een lieverd!

Jody: hoe is het nou met je oudje?

Karlijn: Wat fijn dat ze op de trailer mee kan, wanneer ga je nou precies over?

Kaat: Ik ken het probleem van geen bak/piste te hebben, ik had eerst ook mijn paarden aan huis en werd daar ook echt niet goed van

Ellie: heb ook een keer zo’n vastgezogen tankdop gehad, stond ik daar bij het benzinestation en natuurlijk geen druppel meer in die tank, uiteindelijk 3 “sterke” mannen aangesproken en bij de zoveelste poging ging hij dan eindelijk los. Was best spannend

Mooie tong van Jayney

Caroline: Gefeliciteerd met je baan!!!

Istar is leuk!! Ik heb Cait afgelopen week voor het eerst afgespoten (haar sokken) en dat vond ze best spannnend, maar goed alles went dus dit ook vast wel

Erg mooie foto’s van Grace, die mogen uitvoerig gespamt worden!!! Ik wil Nikki ook vragen of zij aankomende lente foto’s wilt komen maken, vind haar erg goed.

Jaron aan het zenuwen met zijn bijrijdster

Faye: taxatieforum: word ik daar vrolijk van??? :P

Erg mooie kat zien langs komen

Eva: Wat voor huisdier is het geworden? En waar blijven de foto’s

Jayney in de klei, Cait is ook zo’n heerlijk kleimonster. Oh en Jayney als baby
Wow Jayney is heel goed opgedroogd

Hinke de groenteboer, mijn moeder is ook een (bio)moestuinfanaat. Die krijgt haar vingers ook niet meer schoon van alle grond. Sinds een paar jaar heeft ze ook een kas en daar verbouwd ze tomaten en komkommers, daar word ik dan weer blij van :P

Filmpjes gezien van Heidy en Jack

Mara: Goed dat je weet waar je depressie vandaan komt, is al het halve werk

Diaz is een stuk volwassener geworden, leuk zo die foto’s naast elkaar.

Een rhino-enting heeft alleen effect als de hele stal tegelijk wordt geënt en er geen nieuwe paarden bijkomen

Jessica alvast gefeliciteerd met je moeder en hou nog even vol!!! Hier ook flinke slaapproblemen, volgens de apotheek zit ik nu aan mijn laatste mogelijkheid qua vrij verkrijgbare medicijnen, maar ja wil echt geen verslavende slaappillen, mocht iemand dus nog tips hebben…..

Balletjes van de IKEA, mmmm…..

Krolse katten zijn trouwens erg slecht voor je nachtrust, hehehe. Daarom hebben wij alleen hetjes.

Springpaard Keira

Macho Denzel bang voor een skippybal

Oh Mara wat spannend, ik ga voor je duimen en maar weer een kaarsje bij Maria aanzetten :P

Mocht ik iets of iemand vergeten zijn, het spijt mij zeer :(:)

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 21:02

Net weer lekker gereden met Jack. Hij schrok weer twee keer, maar ik kan er steeds beter mee omgaan. Gewoon doorrijden of er niets aan de hand is. Ik moet gewoon vaker galopperen. Daar moet ik zelfvertrouwen in krijgen. Als dat beter gaat gaat de rest vanzelf ook beter

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 21:06

@ rebecca:gelukkig had ik nog wel wat benzine in de tank en ben aangereden naar mijn klant.toen kwam 1 van de zoons eraan en die heeft m met een tang los weten te krijgen.daarna meteen getankt.

Ik probeer maar niet meer op het topic van rhino te gaan kijken want al die verdenkingen maken mij bang.bij ons wordt er goed gehandeld en daarom hoop ik dat het aan die kant van de maas blijft.

t valt me trouwens op dat ruana aan t uitzwaren is.ze wordt echt breeder(mooi om te zien)ze is zeker niet te vet(je voelt de ribbetjes,maar ziet ze niet).ze zit in ieder geval nog goed in haar vel

Becs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 21:44

Caitlynn ook maar eens op een rijtje
Veulen
Afbeelding

Naarling
Afbeelding

2 jaar en 9 maanden
Afbeelding

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 21:51

Lieve foto's
En aan de bijlees actie heb ik niks toe te voegen.

Vandaag stal gemest, komt de schep tegen mijn knie, ik ging zowat van mijn stokkie. Precies op de verkeerde plek geraakt,en niet eens zo hard.
Ben eerrst gaan zitten omdat ik duizelde ,en daarna maar zonder jas in de koude wind buiten gaan staan,want ik kreeg een droge mond, en kots misselijk.
Heb er nu nog last van.
Maar ben wel gewoon met Jari naar het bos geweest. Hij deed het super.
Zijn galop is vreemd. Ik ken zo'n zweefmoment niet. een korte pas,en een lange zweef.
Bij mijn expaard had ik een grote sprong en weinig zweef.

Becs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 21:55

hmm beterschap met die knie, daar kan je even goed last van hebben ja....

Ellie: ik ga ook niet kijken op dat topic, een vriendin van mij houdt het in de gaten voor als er nieuwe plekken zijn. Ik maak mezelf helemaal gek ermee.

Heidy: Goed van je om gewoon door te zetten

Becs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 21:56

Vind je het trouwens niet lekker zitten, dat lange zweefmoment?

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 22:11

@rebecca:wat een onwijs mooie verandering van veulen naar een bijna 3 jarige.
ik houd nu enkel nog de voorpagina nieuws in de gaten,want ik wordt er echt niet vrolijk van

@andrea:auch dat doet lellek zeer zeg.daar kon je goed wel eens ff last van houden.
net zo pijnlijk als met de schep op de stalen bodem van een aanhanger terechtkomen en dan t liggende gedeelte van de steel op je duim krijgen(resultaat :zwaar gekneusde duim en nagel er half af en bloeden)
ik hoop dat de pijn snel wegtrekt!

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 22:16

snackie, ik hoop dat de pijn weer snel over gaat.