Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Fijne avond! 

Van de zomer heb ik een paardje wat richting de vier gaat (OK, einde van de zomer dan
), terwijl die van jou nog drie moet worden... lastig hoor... gelukkig is dat verschil over een paar jaar een stuk minder te merken 

Anders gaat er gewoon een laag hagelslag overheen
Scheelt dat ik het niet wil, als t mooi weer is ga ik wel in de wei zitten 
(en bij de nieuwe eigenaresse schijnt ie er net zo hard weer een potje van gemaakt te hebben
. De merrie die ik daarvoor had heb ik nooit fanatiek vanaf de grond mee gewerkt, in de bak begon ze op een bepaald moment te staken, daar kon ik echt niks mee, en gezien ze buiten liep als een zonnetje heb ik daar verder nooit aan gewerkt (Dwingelderveld heeft nogal wat aatrekkkingskracht). Wat Luna doet is steigeren, als ik dan maar genoeg een drijvende positie inneem, soms met hulp van een longeerzweep gaat ze wel voorwaarts, maar ze blijft hangen en over de buitenschouder proberen weg te lopen. Misschien moet ik de bak maar eens afzetten, dat maakt dat iig een stukje minder makkelijk om van de cirkel af te komen. Het kan best zijn dat ze gemakzuchtig is hoor, zodra iets nieuw/onbekend is steigert ze, dat doet ze al haar hele leven, het komt nu bij mij sporadisch voor (behalve dus op die ene kant longeren). Ik durf nog steeds niet te zeggen of het nou grenzen verkennen is of omdat ze zich geen houding weet te geven. Enerzijds is het namelijk best een brutaaltje wat niet over zich heen laat walsen, aan de andere kant is ze bijv. naar vreemden toe best wel weer heel verlegen. 

Fijn dat de vitaminen nu wel goed waren 
Die moet ik nog maar eens gaan bellen, zou komen naar de vorst, dat is het nu wel. En ik heb een nieuw nummer, handig als ie die ook heeft (al heb ik mn oude telefoon ook nog wel).
Er wordt vaak vergeten dat paarden dingen heel anders interpreteren als wij ze bedoelen.
gisteren geruild, vandaag geruild, morgen wordt ik ook weer verplaatst weet ik al, haha. Dikke prima. Nog een dagje door, en dan eindelijk weer met Lun bezig, drie dagen dagwerken is wat dat betreft wel rot. Mn hele ritme omgooien en vroeg eruit om naar Luna te gaan trek ik op dit moment ook niet. Gelukkig heb ik za en zo tijd. Ook goed nieuws; mn ontstekingswaardes zijn gedaald
.
Heeft trouwens niks met kraakhelderheid oid te maken hoor, gewoon met smaak

Gek genoeg is overdag werken een stuk vermoeiender dan 's avonds

.