[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

chimello

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 16:02

Wat jammer, maar beter even een dagje langer dan twee dagen minder door te snel te beginnen met normale dingen die eigenlijk niet goed zijn. Maar je kan wel weer naar het scherm kijken! Dat is al wat haha

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 16:35

Heb gelukkig nog nooit een hersenschudding gehad, maar t lijkt me bijzonder vervelend om niks te kunnen ondernemen. Moet echt bezig zijn, een echte straf dus.
Ik ga er iig van uit dat de bank terugbetaald, maar zal wel een paar dagen duren. M'n broer heeft inmiddels t geld gehaald en de kinderkamer opgehaald.voel me nog steeds rot om gister.hoop trouwens dat de auto straks wel klaar is

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 18:31

Hoi'kes examens gedaan,

nog niet echt bijgelezen wel over pech.

Hier geluk het mini bos die vroeger niet te doen was te paard is nu te doen en ideaal voor het springen te oefenen, sinds Limburg de smaak voor natuurlijke hindernissen springen te plakken. Zijn al wat gebeterd in hoogte :).

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 19:03

Hier zijn heel veel van die hindernissen in de bossen te vinden rondom Zutendaal maar ik zou ze niet durven nemen, stel je paard blijft haken ;(

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 20:07

Hier liggen er ook veel van die vaste hindernissen in de bossen.... Enge dingen

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-14 20:08

Ja, die in Zutendaal hebben wij gezien. Hebben er enkele gedaan. Ik heb boomstammetjes 'gesprongen' met Tink. Paar afsprongetjes en opsprongetjes en de waterbak :) (Gewoon pootje baden en eruit gesprongen)

Voor diegene die ons willen zien falen, haha.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 20:14

Ben jij ook geweest met Lor dan? :o
Volgende keer moet ik ook meegaan!

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-14 20:16

Ja, Lor was ook mee op onze 4 daagse! :)
Binnenkort TREK, 7 dagen in Dinant!

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 20:17

Ik ben niet gemotiveerd genoeg om veel en ver te rijden :(

Heb me opgegeven als reporter voor HE, hopelijk krijg ik geen spijt.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-14 20:18

Is niet zo veel rijden hoor. Veel minder dan in Zutendaal. Dan hebben we zeker 110km op 4 dagen gedaan... Dit zijn kleinere ritten. En dagje ontspanning voor ons, gaan we afvaart van de Lesse doen. Ook een fuif op de laatste dag met liveband en BBQ etc. Word erg gezellig.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 20:22

Klinkt leuk ja, zal wel leuk zijn.
Ik moet echt meer met mijn paarden doen maar ik ben de enige die rijdt hier thuis.
Ben nu m'n broertje les aan het geven zodat ik iemand heb die mee rijdt om beweging te geven.
Heb toch wel graag dat de merries wat bewegen tijdens de dracht.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 21:24

auto is weer klaar,echt blij!

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 21:57

<3 Net zo'n genietmomentje! Noeka lag in de wei en ik kon er bij gaan zitten *D Aranka vond het ook helemaal prima. Dit is met Quint nooit gelukt!

Fijn dat de auto klaar is!! En dat de rest geregeld is.

Lijkt me ook geweldig zo'n lange rit, maar ja, met een gezin wordt dat denk ik niet wat. Misschien over een paar jaar..

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 22:03

Ik was inderdaad ook mee naar Limburg hoor :). Vergeten je had toen de kans mijn boomloos te testen maar je was tegen dan al voorzien :).

Ik vind het jammer hoor dat ik niet mee kan naar Dinant maar werd me echt wat te duur zo, nu komen nog wel genoeg kansen.

Natuurlijke hindernissen zijn enkel boomstammen zonder uitsteeksels kan je vrij weinig mee mis doen op de hoogte van max 50cm. Heb het dan niet over bankjes en dergelijke. Zoals de eerste boomstam uit het eerste filmpje was nog te veel voor hem, nu zou hij hem niet meer weigeren maar toch is het een serieuze sprong met zijn korte beentjes, hier vandaag al wat hoger gegaan erg trots op zeker met dat we nog maar sinds Limburg springen. :)

2de filmpje de af en op sprong ging dan terug erg vlot (eerste paard dat je ziet in het filmpje is den Jacker) :).

Chimello je weet het wil heel graag eens komen eens je tinks zien en dan kunnen we samen even wandelen of rijden met de paarden beiden even leuk. :)

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 22:20

Afbeelding
:D

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 23:22

oh joanne, wat schattig die foto. bij mij nog nooit gelukt zo jammer. lijk me geweldig.

Net nog wat foto's gemaakt van sox. En even opgemeten gaat zo snel namelijk en ik vind het wel leuk om dat zo een beetje bij te houden.

Afbeelding
echt zo'n houding van ben niet fotogeniek dus wat doe je. En ik ben nog aan het mokken omdat ik niet eens in de vuilnis container mag neuzen.

Afbeelding
nogal bevooroordeeld maar dit paardje heb een mimiek waar ik altijd om moet lachen.
Ze is zo lief, lekker op mensen gericht heerlijk. ze kan dan ook erg knorrig en boos zijn als andere paarden haar weg blokkeren als ik haar geroepen heb. Andere keer doet ze als of ze me niet gehoord heeft.

Ze is nu 1.45 en dus even groot als misty. hoewel ze toch al groter lijk, maar dat zal wel door haar bouw komen. manen beginnen ook lekker te groeien. staart ook al lekker lang en haar sokken daar heeft ze haar naam aan te danken. vind ze prachtig misschien toch een keer met haar naar de keuring als ze groot is.

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 13:06

Jeetje, wat is Sox gegroeid zeg! Mooie dame wordt dat. Wat voor maat halster heeft ze al?
Gaat het nu al wat beter met Misty?

A.s. week wordt er een merrie voor Gi gebracht :oo :+: Geen Tinker helaas, maar wel spannend!

Ik ga me nu maar eens over mijn weiland buigen. Ik heb echt te weinig gras. Van de week doorgezaaid en gemest, onkruid gespoten, maar nu moet ik dus plek creëren voor Gi zijn date. Nog geen idee hoe... Wil ze in de zomer eigenlijk niet op stal hebben 's nachts, maar moet haast wel, er blijft zo langzamerhand alleen maar zand over en Aranka is weer aan het afvallen ondanks de enorme hoeveelheden hooi. Kunnen jullie Tinkers goed tegen voordroog? Aranka raakt daar altijd van aan de diarree, anders kon ik daar mooi een grote baal van in de bak zetten. Of misschien moet ik haar er anders aan laten wennen ofzo.

Tjonge, het wordt echt tijd dat ik weer wat nuttigs kan gaan doen >;) ipv jullie lastig vallen :=

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 13:10

Als ze aan schijterij gaan van voordroog, schep zemelen per dag ;)

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 13:12

Die shet van mij komt goed aan van het hooi beetje te... Amigo kreeg kuil daar kon ie goed over heb nooit voordroog gevoerd. Misschien gewoon proberen?

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 13:32

Hier krijgen ze jeuk van voordroog. Ik voer nu hooi, maar wel uit zo'n groot wikkelpak.
Let wel op met zand binnen krijgen als je een groot pak in de bak zet :)

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 16:42

bij mij gaat het goed met hooi, dus daar blijf ik bij.

Ja soxje groeit enorm hard, word een grote tinker denk ik. haar halstermaat is al cob. Dus en die hoefde ik niet eens kleiner te maken heeft staat op het derde gaatje. dus kan nog drie gaatjes groeien en dan alweer full.

Ik ben met Misty even rustig aan het opbouwen omdat er veel veranderingen op stal zijn. Dat vind ze niet prettig. Daarnaast had ze een wondje op haar rug waardoor ik er niet op kon rijden. Ondertussen nog een nare bult onder haar kin. Geen droes maar iets anders wat net onder haar neusriem zit aan de onderkant.
Ben aan het longeren nu met haar en moet even leren dat ik alles bepaal dat ik de leider ben. want ze is nu gewoon aan het uitproberen en vind dat ze zelf dingen mag bepalen. Met longeren merk je dat al goed.
Ze is me er eentje daarnaast is ze ook lief hoor. Maar ze is gewoon dingen gewend geweest die ik niet van haar pik. Dus even opnieuw dat leren en bevestigen en dan hoop ik gewoon heerlijk te kunnen rijden op mijn tempo en niet in rengalop te gaan en niet terug te krijgen.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 17:05

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 19:57

ooh wat lief die Noeka!

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 20:52

Ola iedereen! ik kom weer eens onder me steen vandaan!
ben net terug van vakantie.

ik had eigenlijk een vraagje..
Mijn paard roos.. Is al een lange tijd aan de magere kant.. (ingevallen bij de flanken)
Ze krijgt 14 kilo hooi p.d en 2 uur op weide en de rest van de dag in paddock en snachts stal.
Bloed is nagekeken, mest is onderzocht.. Hebben jullie ideeën om mijn roosje weer aan te laten komen?
(ohja ze krijgt ook 1/2 kilo 5 granen mix met lijnzaadolie en Marstall force.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 22:52

Onbeperkt hooi? Of heeft ze nu ook niet alles op? Ik ben altijd bang dat ik te weinig voer, dus ik voer ook onbeperkt ruwvoer (daarnaast nu met veulen aan de voet halve schep care4life, voor de rest niks). Ik doe ongeveer twee dagen met een baaltje wat denk ik rond de 25 kg weegt. Máár, die van mij lopen op de wei. Of nou ja, de weide is onbemest dus er groeit niet zoveel gras, voornamelijke (valse) kamille, dat eten ze prima, maar ik weet niet hoeveel van eea aan voedingstoffen daar in zit. Vandaar ook onbeperkt hooi. Maar overdag staat ze het merendeel toch groene dingen te knabbelen, denk dat ze vooral 's nachts hooi eet.