[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Spetter

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 09:32

Goedemorgen!
Keevagirl ik hoop dat Clay de nacht goed door is gekomen. Ook hier wordt voor hem geduimd!
Grappige foto's Tinkermuts!!
Chev, heb je weblog gister gelezen, leuk verslag weer!
Chubby, balen van die woning. Zo wonen is ook geen doen lijkt me. In je huis moet je je thuis voelen.
Jellie beterschap met je longen

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 09:35

Goedemorgen allemaal....

Keeva : gefeliciteerd met je zoon. En hoe is het met Clay vandaag? Ik hoop echt dat hij toch nog opknapt..... Je weet het met beesten tenslotte nooit...

Sox : geluk gehad met je jack.... dat lijkt me ook zo leuk : paardrijden met je hond die lekker bij in buurt blijft, die van ons is gelijk pleitte met zijn jachtinstinct Neem hem wel eens mee, maar dan heb ik er wel werk aan om hem in de gaten te houden.... Daarom staan we op voor een Hollandse Smous, dit waren vroegere koetsiershondjes en is een oorspronkelijk Nederlands Ras. Ze waren bijna uitgestorven en zijn nu bezig met een terugfokbeleid, dus ieder die een teefje koopt is verplicht er eenmalig een nestje mee te fokken....... Enige hondjes vind ik...

Chub : als alles zo gecontroleerd wordt zou ik maar gauw verder gaan zoeken..... Dat lijkt nergens naar! Eigenlijk had gewoon een onderlinge huurovereenkomst moeten tekenen met daarin dat zij gewoon de sleutel aan jouw overhandigd en niet in de verhuurperiode in haar huis komt! Wat een raar mens

Cheveyo : foto van Kit : zucht, wat een machtig paard vind ik het toch Ben verliefd....

Tinkermuts : wat een leuke foto's.... Chuck vies????? Waaaaar?????
Zal je vandaag eens vieze paarden laten zien
Ennuh, je ziet erzelf nog heel goed uit hoor.... knappe meid ondanks haar dat vanonder mutsje komt, dat ziet er bij mij ook echt anders uit

hetlarixbos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 09:36

Ik heb sinds kort ook een gastenboek op mijn site. Komen jullie daar eens langswaaien?

Spetter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 09:41

mamauba schreef:
Ik heb sinds kort ook een gastenboek op mijn site. Komen jullie daar eens langswaaien?

Ja hoor al gedaan!
Zie nu dat je eigenlijk niet zo ver weg woont...
Afstand 106,7 km.
Reisduur 01:17
In het voorjaar of zo maar eens die kant op!
Laatst bijgewerkt door Spetter op 04-01-06 09:44, in het totaal 1 keer bewerkt

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 09:44

pellie, gaaf verslagje van barcelona, vooral de illegale party, ik zie je al helemaal gaan haha klinkt als geslaagd in ieder geval allemaal, leuk hoor

spetter, laarzen worden erg duur op die manier ja, hopen dat er toch iets past, en anders idd maar met chaps, moet je daar maar hele stoere van halen

jellie, mooi hoor dat ze het verschil zo goed weet van los of onder het zadel, los gewoon ff 1 brok dynamiet he en dan met zadel gewoon normaal doen, super hoor
dat nieuwe paardje bij ons op stal had dat eerst nog niet helemaal door geloof ik, op zn oude stal echt van die giga bokken gegeven onder het zadel, terwijl die dat allemaal wel accepteerde eigenlijk hihi, hij is nu heel braaf, wel leuk om te zien
balen van je longen zeg weer

wenk, lekker hoor die hinnikende paardjes als je aan komt, en volgende week paar dagen vrij, ook lekker

keevagirl, moeilijk hoor, clay wil dus zelf nog even niet lijkt het, ook nog even van jullie genieten misschien en een beetje spelen voor zover dat kan, erg moeilijk om het zo te zie lijkt me hij zal het aangeven wanneer die wil denk ik...
ook nog gefeli met je zoon, dubbele dag...
van deze kant trouwens ook positieve vibes voo clay hoor...

shayla, kijk je een beetje uit, klem in het magazijn, owow heb jij weer, sterkte met alle pijntjes nu

peetorlan, gister veel te moe, ook om naar whisje te gaan, vandaag maar weer lekker van dr genieten dan

sox, net goed gegaan met je hondje dus, schrikken zeg...

cheveyo, leuke foto

TM, leuk dat dakota al zo veranderd is, meen dat ik in de analyse ook had gezegd dat dit een paardje is wat afwisseling enzo nodig heeft om geinteresseer den enthousiast te blijfen, het werken en de aandacht vind ze duidelijk leuk en daardoor wordt ze vriendelijker, leuk om te horen
foto's komen wel! je staat bovenaan aan de wachtlijst haha
leuke foto's van chuck! en die van chital haha lief hoor

chubby, balen van het huisje zeg, beetje raar dat simba nu ineens niet mee mag, en dat je nog geen plantje mag verplaatsen, kan me voorstellen dat je je er niet thuis voelt...
gefeli met de vutter hihi

mamauba, gefeli met alle jarigen, 3 stuks hihi
zal binnenkort eens op je site gaan kijken

gisteravond ff lekker met fig gereden, hij deed het weer haha, lekker energiek en vlot op de hulpen, hij zal wel niet in zn hum geweest zijn van het weekend
best logisch, alle paarden vliegen op hol de bak door met die knallen normaal en fig wordt er juist te rustig van haha
ga vanmiddag denk ik ook ff lekker rijden, misschien wel ff naar buiten
zo ff met hondjes wandelen maar ga eerst even een zadeltje zoeken denk ik

fijne dag iedereen!

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 09:48

SuperRoos schreef:
spetter, laarzen worden erg duur op die manier ja, hopen dat er toch iets past, en anders idd maar met chaps, moet je daar maar hele stoere van halen

Ik heb gister ook nog gemaild met www.rijlaarzen.nl en die meneer vertelde dat met die maten van mij geen passende laars te maken is.
Citaat:
Geachte Mevrouw Andelbeek,

In de confectie rijlaarzen is het verschil tussen kuit en onderknie maximaal 2cm! U heeft een verschil van 5 cm en dat is eenvoudig niet op te lossen. Petrie maakt inderdaad de Freerider ook op maat en zelfs dan zal het verloop maximaal 3,5 à 4 cm zijn. Ik zelf heb hier geen andere oplossing te bieden als wat de ruitersportzaak u al heeft verteld!

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben ingelicht

Met vriendelijke groeten,

P. van Huet

Betekent dus dat als ik leren laarzen wil ze gewoonweg van boven te wijd zullen zijn en ws bij de enkel ook. En tja, dan zullen het toch chaps worden.

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 09:49

gevonden haha

http://www.euro-horse.nl/za2e117.htm

een garland reiner, prijs valt nog best mee

maarja, zal nu wel niks kopen, eerst maar operatie, dan wordt fig een tijd niet gereden en gaat ie vast nog iets de breedte in, doe het allemaal wel als ik weer goed kan rijden

spetter, lekker dan dat met jou maten geen passende laars te maken is, dat lijkt me stug, daarom maak je het met de hand en kan je alles aanpassen toch... raar hoor...

Keeva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 10:05

Even voor alle lieve meelevers een update over Clay. Hij is de nacht weer goed doorgekomen, is vanmorgen op 3 poten naar buiten gehuppeld en gaat daar dan wel wat rondsnuffelen. Maar z'n ontlasting kan hij nog steeds niet uit zichzelf kwijt, en de plas druppelt gewoon uit z'n pielemoosje. Z'n blaas zit dus vol, maar is verlamd en die kan hij dus niet zelf legen.
Maar hij is vrolijk, wil alles zien, en vind het heerlijk als je bij hem komt knuffelen. Dat doen we dus ook veel en vaak. Vandaag toch maar proberen een beetje feest te vieren.
Heb vanmorgen een lieve foto gemaakt van jarige job en zielepoot samen. Zal proberen of ik die vandaag nog even kan plaatsen.

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 10:07

Keeva, toch een fijne dag met de jarige.
Superroos, leuk zadel. Wat voor zadel heb je nu?

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 10:40

Fijn Keeva dat Clay de nacht goed is door gekomen.....

SuperRoos wat een gaaf zadel is dat..... Mooiii Heb net weer geprobeerd om die bende van mij goed op de foto te krijgen voor jouw, dus je ontvangt vandaag wel weer een mailtje met foto's.....

Baileys

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 10:57

desillies schreef:

heeee Baileys komen er vandaag foto's van de paardjes online??
of is dat nog teveel gevraagd
(Baileys heeft een digi,Bailey's heeft een digi )

Mèn wat een ingewikkeld ding is dat....

Als ik de knolliewollies kan ontdekken onder de modderlagen maak ik wel een paar foto's, Lien.

Chub, wat een zeikerd zeg. En wat een teleurstelling voor jou

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 11:01

keevagirl, fijn dat clay goed de nacht door is gekomen, lekker dat ie ook nog rondsnuffelt enzo, op 3 pootjes dan wel maar ok, en zn plasje komt eruit gedruppeld, maar volgens mij is dat al beter dan dat er niks uit komt toch...
nouja, hoop dat jullie vandaag ondanks alles toch een leuk dagje gaan krijgen en dat clay ook fit en vrolijk blijft nu

spetter, heb nu ook een westernzadel, een circle A, gewoon een goed merk maar geen wedstrijdmerk zeg maar
die garland is een hele goede kwaliteit geloof ik
was met fig met een gewoon merkje begonnen wat wel goed paste maar ik wist al dat er een nieuwe zou moeten komen dus heb niet gelijk mn hele budget erin gegooid
ga ik nu wel doen denk ik, iets met een flexibele boom zou nooit meer veranderd hoeven worden bij hem

indezz, haha ben benieuwd naar je mail

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 11:07

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 11:12

Chubby, balen van dat huisje, is idd nogal flauw van dat plantje Hopelijk vind je dan maar wat anti-kraak, soms kan je daar op hele bijzondere locaties te wonen komen, wel met wat achterstallig onderhoud maar toch.

Tinkermuts, gezellige foto’s! En niet mutsen over dat ie vies is, ik zie een klein beetje gele sokken als ik goed tuur, Dewi is momenteel tot aan dr buik gewoon modderzwart hoor, ze klost gigantisch door de modder.

Keevagirl, heb gisteren even om jullie zitten janken, vind het zo sneu… Ook omdat je dus zo’n band en herinneringen aan Clay hebt is het moeilijk… Onze vorige hond is met 14,5 jaar overleden, ik was een half jaar ouder dan hem, hij was er gewoon altijd, en echt mijn maatje, als ma me op mijn donder gaf, dan sprong hij blaffend tussen ons in Fijn dat hij iig een redelijke nacht heeft gehad, en sterkte…. Veel sterkte…

Zit weer op stage, vanochtend paar paarden geschetst, waaronder een schattig hengstveulentje. Hij was enerzijds razend benieuwd naar me, en anderzijds was ik toch ook wel een beetje eng hoor. Maar ik kroelde hem, omdat ik moest kijken naar wat kruinen tussen die enorme wintervacht, en toen was het wel goed. En zo’n verlegen diertje heet dan Al Pacino…

Bonte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 11:20

silas schreef:
Goedemorgen allemaal,
meld me even....moet zo weer werken....tot vanavond

Geldt ook voor mij.

Chub: dat is geen doen zo, lekker weer naar huis gaan.

Keeva: gefeliciteerd met je zoon en maak er toch een leuke dag van. Ik duim nog steeds met je mee.

Tinkermuts: leuke foto's van die stoere hengst.

Baileys: gewoon op automatisch zetten, dan gaan het vanzelf (fotograveren )

Spetter: jammer van die laarzen.

Verder voor alle jarigen Gefeliciteerd Afbeelding

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 11:25

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 11:32

iedereen die er tijd voor heeft en zin in....

STUUR FF POSITIEVE VIBRATIES DEZE KANT OP AUB
mijn man doet zometeen examen voor het motorrijbewijs........
Laatst bijgewerkt door desillies op 04-01-06 11:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 11:33

Hummmmmmmmmmmmmmmmm

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 11:39

Chubby schreef:
Hummmmmmmmmmmmmmmmm

wacht wacht nog ff

over 2 minuten is de begintijd

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 11:43

@ Keevagirl, krijgt Claytje vandaag dan weer een klisma? Urine drupt, agossie...... Zie pb enof email. Werd vannacht om 4 uur nog wakker en dacht direct aan hem.

@ Tinkermuts, leuke foto's!

@ Chubby, dus de bewoonster van 't huisje komt er nog gewoon?

@ Maya, hoe rij jij met handpaard? Welke positie is het handpaard? Hoofd bij je knie ofzo?

@ Spetter, balen voor je van die laarzen, ben blij dat ik niet met laarzen rijd, met uittrekken kreeg ik altijd kramp, soms ook tijdens rijden. Blerghh.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 11:49

*hijg hijg*

Hummmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

FK, inderdaad, de bewoonster controleert me blijkbaar..
Leuke foto van Mira trouwens!!
Heb je mijn betaling voor de sleutelhangers al ontvangen?

Ehm... Maya, dacht ik: weet zelf niet eens hoe het zit met de VUTter, laat staan dat ik het jou kan uitleggen

Mijn gedachten zijn ook bij Clay!

Volgens een baas hier, moet ik mijn baas maar eens vragen om voor me te bemiddelen bij de woningbouwvereniging. Dus later vandaag mijn stoute schoenen maar eens aantrekken. Is namelijk toch wel heeeeeerlijk om weer op mezelf te wonen!

Roos, eerst inderdaad maar ff wachten met dat zadel. Anders kun je alleen nog maar wegdromen als je het steeds ziet hangen..

Nu weer back to work. Zit er nog niet helemaal in na de vakantie..

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 11:56

Chubby, heb NET gekeken en 't is binnen.

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 11:57

duimduim voor je man desillies

FK, super foto haha geweldig

chubby, kwijl nu al bij de zadeltjes haha, kan hem wel in mn ziekenhuisbedje leggen straks haha
werkse vandaag... ff het ritme vinden weer, is moeilijk volgens mij ja

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 13:11

Chubby, was ik iig niet, maar ik weet niet wie wel

Fjordkootje, op Naturals staat er een topic ergens van drie pagina’s over handpaarden. Ik doe het volgens hun fout Maar zo werkt het voor ons het beste. Ik heb een lang halstertouw (2 meter) aan een bittussenstukje aan Dewi’s hoofdstel vastgeklikt, ik moet eigenlijk nog een ander touw, denk aan een lengte van 2,5 à 3 meter, want dit is soms net wat te kort, want ze willen allebei het liefst in de berm lopen, langs onze menne. De menne zelf bestaat nl uit eerst betonplaten – dan kinderkopjes – en het laatste stuk grint, maar de menne is te breed daarvoor (menne = oprijlaan ) Dus moet er een op de menne zelf lopen, en dat willen ze allebei niet

Ik heb Dewi altijd rechts van me lopen, dat is officieel wel de juiste kant, maar het is voor het paard, en de belasting van de ruiter beter om het af te wisselen. Dewi snapt het echter niet als ik haar links wil hebben, ze begint dan te stressen, en dat wil ik zoveel mogelijk ontwijken, dus zij loopt enkel rechts van me Ik heb het uiteinde van het touw in lussen beet, beetje alsof je een longeerlijn vasthoudt, dus met grote en kleine lussen, en uiteinde het diepst in de hand. Dit laat ik vieren en neem korter indien nodig.

Het wisselt een beetje waar ze lopen, maar meestal eigenlijk gewoon pal naast me met hoofd op gelijke hoogte als dat van Amanda, soms stukje of wat langer achter ons, soms stukje voor ons, maar dan nooit verder dan een halslengte, omdat je haar dan anders makkelijker verliest. Officieel moet je op het dominante paard zitten, en mag het handpaard nooit voorbij het hoofd van het rijdpaard komen.

Ik rijd verder met 1 hand, beetje het Achenbach-idee, omdat ik de teugels met links vast heb, en niet met rechts. Met rechts heb ik dan het touw beet. Ik zwaai soms het touw richting haar, en zeg opzij! En dan gaat ze wat opzij. Schakelen en remmen gaat op stemcommando’s wat ik ook gewend ben voor onder het normale rijden.

Voor ons gaat het echt supergoed, maar nadat ik dus aan Leonoor vertelde dat ik met handpaard bezig was, en toen op Dewi reed, omdat die toen dominant was, en onzekerder, en ik dacht dat het veel meer gedonder zou geven als zij het handpaard was. Maar Leo vertelde toen dus dat ze Dewi wel vaker als handpaard bij Baggio had gedaan, dus dat ze dat kende. Ik probeerde het zo, en het ging gelijk super. Amanda is er eigenlijk gewoon te slim voor, die heeft donders goed door dat ik minder over haar te zeggen heb, dus dan gaat ze vreten, en dan krijg ik haar niet vooruit getrokken

Verder is het heel handig als je dus de paarden met stemcommando’s kan besturen, en Amanda reageert ook netjes op beendruk. Kijk, momenteel zijn de bermen hier een waardeloze prut, als er dus verkeer aankomt en het is te nat om naast elkaar in de berm te gaan, dan zoek ik een dammegat op, en ga daarop staan. En dan ‘duw’ ik Amanda zijwaarts draaiend om, zodat zij Dewi wegduwt met het draaien, ik moet daar vaak nl naar rechts voor draaien, en dan moet het handpaard eerst draaien, en dat is niet altijd even makkelijk om te laten weten.

Verder heeft WenK misschien ook nog wat tips over met handpaard rijden? Ik vind het iig erg leuk, en het is ook makkelijk, doe in principe ook alles, gewoon op buitenrit, Dewi went zo meer aan overig verkeer, want met twee is het minder gevaarlijk dan alleen. Galopje gaat ook mits goede brede berm, maar dan moeten ze wel aan het commando Ho staan, anders heb je gedonder

Lucy_1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 13:13