[TI] [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Juliekeuh

Re: [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 18:26

Wat is er hier weer een boel gepost!

@ Diaz, pff lijkt me inderdaad alles behalve fijn seg! Ik ben soms al aan het klagen van mijn diabetes maar als ik dat zo lees heb ik nog niet echt reden tot klagen. Hopelijk vinden ze snel iets om je goed te kunnen behandelen dat al die stomme zaken wegneemt en je weer volledig kan genieten van het leven!

@Gypsylady wat een leuke foto's seg :D Eneeuh hier zijn mijn bonte tinkers ook niet zo mooi wit meer hoor :P Gisteren was er een vriendin van mij hier en haar papa kwam haar halen nadat we gereden hadden met de paarden 'seg, ge moet die precies ook wel eens goed borstelen he' eeeum.... dat heeft niet echt zin hoor... nog geen 5 minuten later liggen die alweer in het SLIJK te rollen :P

@Jayney proficiat!

Gisteren is een goede vriendin van me mij gezelschap komen houden bij de paarden, we hebben eerst de paddock van de tinkers even uitgemest zodat we daar ook konden rijden met de warmbloedjes.
Die twee hadden een winterstop gehouden van zo'n 5-6 maanden en tussendoor maar een keer of 2-3 gereden dus er was werk aan de winkel :P
Nadien hebben we van Kaitlin nog snel enkele foto's gemaakt van haar 'pootje voor' en 'buigen' voor de batterij van het fototoestel het helemaal begaf :p
Eh vwala
Afbeelding
Afbeelding

marjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 18:35

@james_bond bokt heeft een heel mooi programma om je foto's te verkleinen tot bokt formaat, moet je even zoeken bij de help functie.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 19:00

zie allemaal leuke foto's voorbij komen :D

ben benieuwd naar het filmpje van jack!

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 19:11

Tinky was helaas verschrikkelijk vandaag.. Ik had eens het dubbelgebroken bit van mijn vriendin meegekregen om eens te proberen, want zoals ik al zei, is Tinky een keiharde in de mond. Dus zo gezegt zo gedaan, maar ze deed er verschrikkelijk irritant mee. Omdraaien en keihard beginnen draven. Hoe harder je probeerde haar te stoppen, hoe sneller ze ging draven. Heb haar uiteindelijk kunnen stoppen met haar omtedraaien. Het ligt ook aan mij, dat weet ik verdomd goed. Ik ben deftig leren paardrijden verleerd. Ik heb dringend nood aan lessen, net als Tinky trouwens. Ze is nooit deftig beleerd geweest. Altijd gedient als fok of keurmerrie, en nooit echt als recreatiepaardje. Tot nu. Ik vind het zo erg, voor ons allebei. Geen piste in de buurt, en de enige manege heb ik helaas slechte ervaring (heb er gereden, maar ben zonder wat te zeggen weg gegaan..) + toen we eens zeiden dat een Tinker ons droompaard was, lachtten ze ons vierkantig uit.. Mijn andere vriendin heeft een geweldige instructrice, en het zou ideaal zijn moest ze daar even kunnen staan. Maarja, het is aan zee en het kost een hoop geld! En dat kunnen we niet veroorloven :n

Voor de rest hebben we het wel naar ons zin gehad. En hebben we ons dan maar met de Shetter bezig gehouden. Nog eens vrij gesprongen. Dàt ging gelukkig wel super.

Weetje, ik vind het zo stom, dat ik niet zo kan rijden met Tinky als toen ik met men Shetty reed.. Men Shetter was soms ook eens eigenwijs en bokkerig, maar hij was gevoeliger in de mond, en niet zo keihard als Tinky.. (Maar ik mag daar niet mee vergelijken natuurlijk)

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 19:17

siemxfunny ja leuk paardje hahaha!!!!!
zoe zegt hallo broer van me!!

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 19:21

even een ego-post-reactie.. mijn kleine is erg van de aandacht vandaag hihi

- Ik denk niet dat een second opinion nut heeft.. Ik heb nu gehad:

* Mijn psygiater.. (ook arts dus.. kwa medicatie bekeken hoe of wat., en dit met collega's overlegd)
* Huisarts
* Internist (ook overleg gehad met haar team)
* Neuroloog
* Cardioloog
en alles ertussen, van apotheker tot zuster-die-thee-brengt, bokt tot andere bevallende mensen..

Ondertussen zijn in de laatste 10 maanden gekeken en onderzocht:
* Medicatie nagekeken op bijwerkingen
* Hormonen onderzoeken (veel bloedprikken)
* Schiltklierwerking t/m nierwerking via bloed gescheckt
* Bloedtest van Pheiffer tot HIV, van Lyme tot dingen die Kanker aanduiden
* MRI van mijn hoofd
* EEG scan (badmuts)
* 24 uurs meting bloeddruk
* 48 uurs meting hartslag
* Fietsproef
* Ademhalingstesten, hyperventilatietests
* Div. Hartmetingen
* Hormoonmetingen door pillen en infuzen..
* Hartecho

en nu dan nog even wat vitamientjes geprikt (o.a. B12) om te kijken of daar een gebrek in zit. (op mijn aanvraag)

Het is dus nu de 'diagnose' dat mijn zenuwen niet goed reageren.. mijn actieve zenuwstelsel, die je bloeddruk moet verhogen bij inspanning e.d. slaat niet/te laat aan.. (om het maar even stom kort te zeggen) En aan de andere kant dus neurologisch dat mijn lichaam de vaten juist wijd zet, met bloeddrukdaling als gevolg..

Dat mijn bloeddruk kelderd, dat ik flauwval e.d. is nou wel bewezen en gezien... oorzaak = ?

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 19:25

dat is een hele lijst zeg. Je zou toch verwachten dat ze uiteindelijk wel de oorzaak weten te vinden...
Wat moeilijk zeg :(:)

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 19:56

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 20:02

ziet er leuk uit hoor! goed de bok opgepakt :D
Misschien als je van galop naar stap wil wat meer achterover hangen, je buigt nu voorover.
Als je achterover hangt ga je meer op je zit om 'stilstand' vragen.
Verder ben ik ook maar een recreatieruiter en ik vind het er heel netjes uitzien!

Voelde het ook lekker voor je vandaag?

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 20:08

Heidy! Super hoor! :D ziet er netjes uit... Jack is nog wat onrustig met zijn hoofd maar persoonlijk vind ik dat je heel netjes rijdt hoor! netjes opgepakt als hij schrok, en goed rustig gebleven..
en de complimenten voor je man, hij sleept je er volgens mij wanneer je het nodig hebt, er door heen een super team dus! ga zo door!

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 20:10

Heftig Karlijn! Je gaat dan toch echt hopen dat ze wel wat vinden, hoe raar dat ook klinkt.

Bedankt voor de felicitaties, mijn nieuwe baan is in Damwoude en begin er per 1 april. Vandaag heb ik mij (voor het eerst in 10 jaar) ziek gemeld op mijn werk. Heb flink koorts, keelontsteking en flauwvalneigingen. Dus nu aan de vitamientjes, want ik zou vanaf zondag een wandeltocht doen met mijn KWPN'er en een vriendin en haar fjord.

Mooie foto's zie ik voorbij komen. Lijkt me super als je geboortefoto's hebt van je paard zeg! En Hier staat ook een vreselijk modderige tinker haha.

Maar ik ga onder de wol, dus tot morgen!

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 20:18

leuke filmpjes van Jack.

Karlijn, heb je ook wel eens aan het buitenland gedacht? Ik weet dat ze op vele fronten in Belgie bijvoorbeeld of Duitsland al verder zijn met bepaalde dingen....

Oh ja, hier ook nog een update. Ik weet inmiddels waar mijn huidige depressie vandaan komt, en helaas is dat toch werk gerelateerd, voor meer info stuur maar pb. Woensdag naar dokter geweest en ivm verhoging medicijnen werd ik hyper en kon niet meer slapen. Dus medicijnen weer omlaag naar wat het was. op het werk is het nu wel weer goed en ik wil nu even aankijken hoe het gaat aangezien ik nu weet waar t aan ligt. Mocht het dan nog niet goed gaan, dan ga ik weer met iemand praten. De vitaminen etc waren gelukkig wel allemaal goed.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 20:38

simone, wat leuk! staat je goed!

Nessa, dat was de eerste keer op Jaron.
Mijn vorige paard was wel heftiger dan deze.

Hinke, wat naar van je bijleespost :P

Fayem, wat een cute kitty

zo vliegende Jayney! mooi smoeltje

Of jaron de wind of de lente in de bol heeft? ik weet het niet hinke. Hij was vandaag ook onwijs druk. Hij is gewoon net zo'n pisnicht als zijn buurman,. die is ook zoooo gay :P

Jayney, van harte met je pannenkoekje :P

Mara beterschap!De nieuwe stal bevalt uitstekend! :j

Heidi, uploaden van een filmpje kan makkelijk via youtube.
Ah filmpjes gezien, boefje met zijn wegschieten. Qua formaat kan het prima, en je rijdt aardig zelfverzekerd. Wat me wel opvalt, is (iets wat ik zelf ook te veel doe) zagen, constant. Probeer te ontspannen in je handen. Als hij loopt met zijn hoofd waar hij moet lopen, dan ontspannen. dan bouw je vertrouwen op in je hand. nu loopt hij nee te schudden. En been, alleen geven als het nodig is. Hij loopt een mooi tempo, je hoeft niet te drijven als het niet nodig is. Geen negatief commentaar. Wel het commentaar dat ik ook uitdeel aan mijn bijrijders. Tenslotte moeten ze fijner worden op de hulpen,en niet afstompen ;)

En wat idd gezegd word, goed team zo samen met de camaraman :j en goed opgepakt na zijn schrik reactie!

Mara, Ligt dus aan je werk. Dat is erg jammer! Als het nodig is, gewoon echt je mondje open trekken op je werk. schijt aan je collega's want dat hebben ze ook aan jou..

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 20:44

@caroline:beterschap meid,uitzieken is de beste remedie

@karlijn:wat lijkt me dat vreselijk frustrerend als je altijd maar last houdt van kwaaltjes,waar niks tegen te vinden is.

@mara:een depressie is niet niks,maar t is goed dat je weet waar t vandaan komt.

Ik kom net van ruana af.het erf is afgezet met touw.er wordt wel les gegeven,maar niet aan mensen van de andere kant van de maas(voor zover ik begrepen heb van een stalgenoot).iedereen moet schone kleren aan als ie er naar toe gaat en schone handen hebben.er staat een emmer met ontsmettingsmiddel.er hangt ook een papier met de reden van deze preventiemaatregels.niemand mag de paarden aaien behalve die van jezelf.
en zoals ik al verwacht had komt er dus niemand die er niks te zoeken heeft,ook geen smid of arts(behalve bij uiterste nood).dus voorlopig gebeurd er niks.paarden gaan ook niet van het erf af(geen buitenwandeling voorlopig).t is balen maar wel goed dat het meteen wordt opgepakt.
we zijn allemaal wel bang dat het hier ook komt,maar we doen dus alles wat mogenlijk is.
t betekent voor mij elke dag kleren wassen en mijn laarzen met heet water afschrobben.
wordt vervolgd....

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 20:46

Is er bij jullie ook ziekte geconstateerd ellie?

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 21:03

nee gelukkig niet,wij liggen aan de andere kant van de maas,maar t is hemelsbreed(dus in een rechte lijn)een km of 10 naar heumen en groesbeek.In ieder geval redelijk dichtbij.Daarom meteen deze strenge regels wat ik alleen maar goed vind.Er staan hier een aantal oudjes(ouder dan 15) en 1 drachtige merrie dus wij zijn liever te voorzichtig.

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 21:06

hebben jullie de paardjes eigenlijk geent tegen Rhino, want ik lees zulke verschillende verhalen en meningen

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 21:10

De mijne niet in ieder geval.
Over dat gesproken, moet de va bellen voor te enten.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 21:14

De enting helpt niet tegen die neurologische vorm van rhino :o

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 21:16

Nee, niks helpt tegen rhino toch

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 21:26

zo iets las ik ook al idd

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 21:28

Dus, als het niet helpt, dan doe ik het ook niet.

De va vorig jaar, ent maar tegen het westnijl virus? waarom? het is hier nog niet, dus er tegen enten heeft ook geen zin..

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 21:28

Nou ja, t is in welke zin je helpen denkt. Voor de verkoudheidsvorm enten (2x per jaar) zou nog wel enigzins kunnen helpen dat als het paard ziek wordt het minder erg is (minder hoge koort bijv.), en het gemak waarbij je paard het oploopt iets lager is, maar echt beschermen zal het niet doen. Bij de vorm waarbij merrie's hun veulen verliezen zou zelfs 4x per jaar ge-ent moeten worden. Luna is niet ge-ent tegen rhino.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 21:29

Enten heeft in dit geval inderdaad geen enkele zin.
Kleren zou je theoretisch gezien natuurlijk ook even appart kunnen leggen he ellie, dat je een speciaal setje voor de paarden houdt. anders blijf je wel heel erg aan het wassen lijkt me.
Zolang je ze niet in aanraking laat komen met kleren die je eerder aan hebt gehad naar andere dingen is dat geen probleem.

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 21:30

en het westnijl virus dus ook niet... hier in de omgeving zijn er ook al ingeent tegen w.nijl virus.