En sorento is zo leuk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
chevax schreef:Het ergste geval waar ik tegen aan ben gelopen, is wel de merrie Chamee (zijn topics over hier op Bokt). Tinkermerrie die niet meer bereden kon worden wegens serieuze problemen, blind was aan één oog en wrs slaapziekte had. Lief paardje, maar kon absoluut niet worden bereden. Ik zag het paardje en kwam er toevallig achter wat ze had (zag oproep van oude eigenaar op internet waarin alles stond). Heb de handelaar opgebeld, dacht namelijk nog heel naief dat die man het misschien niet wist en aangeboden haar voor de slachtprijs van hem te kopen, kon ze bij de anderen gezelschap houden, ze had namelijk geen pijn. Woorden van de handelaar: "ik verkoop haar gewoon als rijpaard, niks mee aan de hand". Ben haar spoor blijven volgen en heb haar uiteindelijk gekocht van een handelaar in België, compleet met valse papieren, was plots 11 jaar jonger dan ze in werkelijkheid was én met een vervalste gezondheidsverklaring. Ik heb de DA gebeld wiens stempel op de papieren was gekopieerd, maar ook hij maakte zich er niet druk om. Lang verhaal kort maken: ze heeft de laatste twee jaar van haar leven grazend mogen doorbrengen en is "paardwaardig" gestorven.