[TI] [HK] Tinker geklets, voor al jullie off-topic behoeften.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Re: [HK] Tinker geklets, voor al jullie off-topic behoeften.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 19:07

Ja ik ben dus stiekem ook niet hip hoor, ik val in de alternatieve hoek Knipoog
Maar lenzen vind ik zo'n gepruts, het is echt puur voor het autorijden en bij het televisie kijken, dus even op en weer af.
Mevrouw ben ik al sinds ik bij de AH werk, dus dat maakt niet uit ROFL

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 19:21

Grid, ik vind het eigenlijk idd mooie weides, lekker vol zo te zien.

Berdien, waarom geen lenzen? Ik heb zelf -3.75 en -4 meen ik. Maar ik heb een hekel aan een bril, kijk er altijd overheen, langs en onder enzo. Draag ook al jaren zachte lenzen, vind die veel fijner en comfortabeler. Ik doe ze trouwens wel altijd uit voor t slapen gaan, bij mij drogen m'n ogen anders uit.

Heb daarnet heerlijk gereden iig. (toch maar opgezadeld ipv ingespannen, het woei zo hard, en dan hoor ik het verkeer zo slecht aankomen). Hier schijnt echt al sinds de middag de zon. Ben eens de hele andere kant op gereden. Nou, ik heb het geweten hoor Clown Eerst kwamen we langs een stel van die afwateringsbuizen opgestapeld. Ik draven draven draven, ineens zag Amanda dat, en ik zjoefff en hing op dr nek Clown Daar wilde ze dus niet langs Clown Haha! Enfin, in de achteruit en er zo langs gegaan (als je haar back vraagt, loopt ze er gewoon achterwaarts langs. T ziet er niet uit, t maakt een takke herrie, maar het werkt wel Vork ) Enfin, wij verder gereden, vlak voor het kruispunt nog bekant in de sloot gesprongen want er kwamen ineens paarden aangedraafd in een wei die normaal braak ligt Clown Dat hadden we niet verwacht. Weg overgestoken, en ja.. toen begin de herrie pas goed Clown

Ze zijn daar bij een boerderij een schuur aan het zetten en verder nog aan het verbouwen, dus er ligt veel troep in de bermen op het erf en weet ik het allemaal. Ze wilde er pertinent niet langs. De boerderij daarna, heeft zo'n huisverkoop winkeltje waar het best druk is. Dus al die mensen zagen Aman lekker rondtollen, jumpen en zeggen, ik ga daar NIET! Lips are sealed langs. ROFL Anyway, daar ook weer achterwaarts langs dus, en passant even zwaaien naar mensen die er allemaal Verward en Blond bij staan... Haha! Daarna weer in draf, ging ook uitstekend voor een paar honderd meter, en dan hebben we de laatste vuurproef. Twee varkensbedrijven. Sjongejonge zeg... Aman houdt niet van die geur van die kadaverbakken (vind je t gek? Clown ) Dus daar ook weer lekker gejumpt, zelfs nog een halve steigering ( Wow! ) en weer achterwaarts erlangs.

En daarna heb ik heerlijk zonder problemen verder gereden eigenlijk. Lekker hoog tempo, veel draf en galop, zonnetje erbij, straffe wind, heerlijk Ja Terug weer door het dorp en via Tragel terug, daar staan allemaal van die vakantiehuisjes, en die zijn ook eh-eng... Clown Haha! Maar ze is maar 1 keer in de staking gegaan, verder gewoon er braaf langsgedraafd, maar dan wel met van die hele grote ogen en oortjes, wat is dat? en dat? en dat? T is toch ook echt een uit de klei getrokken polderpony Clown Het grootste, drukste, rammelendste landbouwverkeer, geen centje pijn. Maar probeer eens langs een stel huizen of heggen met daarachter tuinen te rijden... Pfff Clown

Maar toch heb ik fijn gereden Haha! Lovers

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 19:26

Hahahaha die Amanda, ik zie jullie samen in de achteruit langs alle bermmonsters gaan ROFL *LOL*
Maar, je hebt fijn gereden en daar gaat het om.

Nou, omdat lenzen zo'n gefrut is met in en uit doen, en als ik geen tv hoef te kijken, hoef ik ook geen bril/lens in. Het is puur voor het op afstand ingespannen kijken. Aangezien ik vaak korte stukken tv kijk ('s avods wel langer) zou ik dan of constant met lenzen in lopen terwijl het niet nodig is, of ze steeds in en uit moeten doen. Vandaar; een bril.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 19:27

haha zag er vast komisch uit een pony die in zijn achter uit langs enge obstakels gaat. ROFL Klinkt als een heerlijke middag, met super weer. Anders dan hier dus. Hadden wij dat maar, konj ik weer wat met Ziggy beginnen.
Ik heb hier ook een polderpony in de wei, Ziggy os precies zo. Grote vrachtwagens (zelf luid brullende V8), trekkers enzo geen probleem. Maar ligt er een flesje in de berm, dan moet je oppassen Nagelbijten / Gniffelen Als je denkt dat hij gaat schrikken, dan schrikt hij niet. Maar als je het niet verwacht, zoals van een flesje of een papiertje, dan schrikt hij juist.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 19:28

Jessie is een... een.. een Engelse pony! Verkeer doet haar niks, dingen op de grond doen haar niks (zeil, platen, wegmarkering, anything). Het enige waar ze raar kan van gaan doen zijn vliegers, en koeien ROFL Surfers vind ze ook niet grappig als die met een noodvaart op haar af knallen. Voor de rest kun je een kanon (of karbietbus *LOL* ) naast haar afschieten, en Jes denkt "zou ik nou wel of niet bij het eten kunnen komen? *peinst*" ROFL

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 19:30

een carbiet bus hebben we echt een keer naast Ziggy afgeschoten. Hij vond er niets aan liep naar binnen en ging weer eten

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 19:31

*LOL*
Bij ons op stal wordt ook veel carbiet afgeschoten in de winter, dat gebeurt dan ook naast de stal. Is de eerste keer even kijken, maar daarna is het kuil (oke oke voordroog Knipoog ) wat op de grond ligt veeeeeeeeel interessanter.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 19:34

wij deden het naast het land. Ziggy stond bij het hek te kijken wat wij aan het doen waren, was ongeveer 2 meter afstand. Toen de carbiet bus afging gaf ziggy geen krimp. Hij keek alleen een beetje teleur gesteld, want volgens mij vind hij het niet veel voorstellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 19:44

Wij hebben hier veel van die 'kanonnen' voor de vogels op het land enzo. En daar geven de paarden ook echt niet om.. dito voor jagers, maakt allemaal niks uit Clown Aman vindt het juist enig als ze over ons erf komen sluipen, gaat ze heel geïnteresseerd staan kijken en hinniken, zie je die jagers zich helemaal rot schrikken ROFL Clown

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 19:53

ROFL ROFL ROFL Nagelbijten / Gniffelen Nors opkijken Rolleyes Haha, Maya, die pony van jou is ook niet wijs, in z'n achteruit is alles niet gevaarlijk hoor!

Tja, zo hebben ze allemaal van die rare enge dingetjes. Maar Mirthe is toch vooral bang voor zeer groot verkeer op een smal weggetje, en voor paarden die ineens naar haar toe draven. Daar schrikt ze zich echt dood van, en ik dus ook he Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 19:56

Groot verkeer op smalle wegen vind ik zelf eng Clown Vooral als er sloten naast de weg liggen, dan ga ik zelf altijd op een dam staan. Aman heeft daar nooit problemen mee, maargoed Clown

Enja, ze spoort niet, ik snap ook niet waarom ze er achteruit wel langs gaat... Maar ze doet het dan wel...

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 20:06

Ik MOET Boos! voordat ik in het bos ben altijd hier langs een weggetje, supersmal, geen dammen en diepe sloten ernaast. Dit in combinatie met altijd een kudde paarden van een handelaar die er ook vlakbij woont zorgt bij mij ook altijd voor een hoop stress. Ik ben met Ravello, m'n vorige tink dan ook twee keer in de sloot daar beland, een keer heb ik het kraakbeen tussen m'n stuitje gekneusd, ben ik weken zoet mee geweest. Dusse... ik vind het ook doodeng! en ik wil er niet langs, maar moet wel. Mirthe vindt het ook eng daar, dus ik ga er nooit alleen langs, van m'n levensdagen niet, weet ik nu al. Of er naast.

Heb een enorme slotenfobie!

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 20:13

Lijkt mij ook doodeng, een smal weggetje met sloten ernaast. Gelukkig zijn wij hier redelijk brede bermen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 20:16

Ooh, maar ik rijd ook overal zo rond hoor. De polderwegen zijn hier 1,5 auto breed, en dan aan weerkanten een berm van een halve tot een hele meter breed, en dan een sloot van 1,5 meter breed en 2 m diep. Als ik echt groot verkeer tegenkom ga ik altijd op een erf / oprit of dammegat staan Lachen Voel ik me gewoon veiliger bij Lachen

Grote kuddes paarden kennen we gelukkig hier niet, meestal kleine groepjes en dat is wel goed te doen Lachen

In Flevoland, daar is het pas ideaal, hele brede polderwegen, aan weerskanten een berm net zo breed als de weg. Pfff... dat mis ik soms wel eens hoor, kan je tenminste ook in galop voor de wagen Clown Dat kan hier thuis niet.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 20:33

Ik woon aan de rand van flevoland. Echt ideaal. Ik heb best een grote wagen en dan kan je tenminste ook een beetje fatsoenlijk aan de kant als er een tegen ligger aan komt.

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 20:44

Heerlijk Janet! Is het nu eigenlijk al zeker dat je meedoet aan die rit als je m'n wagen kunt lenen? Anders zetten we Mirthe namelijk waarschijnlijk toch voor de wagen.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 21:39

Clown Maya --> had dat wel willen zien klinkt best grappig al die akties achterelkaar en dan tussendoor in achteruit Haha! --> bij ons op stal is ook 1 paard die overal ook in achteruit wel lang gaat als ie vooruit absoluut niet wil Nagelbijten / Gniffelen

Hier ook maar heel af en toe 's nachts een keer lenzen in als dus te lam ben om uit te doen Bloos , maar dan meestal wel volgende dag langere tijd uit of opnieuw in met vloeistof enzo Knipoog

Ja ben nu eigenlijk wel blij met beetje wisselvallig weer vorig jaar was het erg droog en dan is de boswei echt een droge vlakte kunnen het hooi meteen van het land eten Nagelbijten / Gniffelen en ook rondom stal wordt het best snel droog alleen daar wordt dan gelukkig nog gesproeid dat scheelt Knipoog maar nu houdt de combi zon/ regen het best ideaal Cool alleen jammer als je net in een bui terrecht komt dan is dit weer natuurlijk niks Zij zijn groot en ik is klein!

Berdien --> vast succes met bril uitzoeken

Grr --> hmm klinkt als een minder fijn paadje ... op manege hadden we aan 1 kant een erg diepe en brede sloot op het pad richting bos Nagelbijten / Gniffelen en dan zorgde ik altijd dat ik met pony mooi aan de andere kant reed Bloos (moesten 2 aan 2 rijden Haha! )
Met Say zou ik er denk ik niet veel problemen mee hebben, die "ken" ik ondertussen wel Knipoog alleen als er iets onidentificeerbaars (voor haar) in de bosjes ligt of zo kan ze wel eens reageren, maar meestal laat ze dat vroeg genoeg merken en kan ik wel voelen of het "veilig" is om door te rijden Nagelbijten / Gniffelen

en hier ga je gewoon met wagen door het bos crossen/ galopperen Rock-on, dudes! en gelukkig niet veel echt smalle wegen in omgeving, meestal wel fatsoenlijke berm en open stukken en anders lekker bos Knipoog
Van die dijkweggetjes lijken me best eng Bloos heb je hier bij de maas, maar dan kun je bijna niet aan de kant of zo

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 22:04

Hier zijn de wegen een kruising tussen jullie versies. 1,5 auto breed, verhard stuk berm en dan een meter berm en dan sloten/greppels. Auto's kunnen paarden ruim passeren, met een wagen erachter wordt het krapper. Passerende auto's moeten vaart minderen en half in de berm, wat ik altijd trouw doe, de andere partij vaak wat minder *argh*

Net nog even bij Jes geweest, ik riep haar en ze kwam *schommel schommel* aangesjokt. Heel lief. Harsberg is van de ene naar de andere uier verhuist, banden staan strakker en Jes is boller dan bol. Denk dat ze het zeker tot het weekend binnenhoud, in dit weer gaat ze haar beeb niet laten komen

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 22:34

haha die Jes, wacht lekker tot de zon schijnt. Slimme merrie Knipoog

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 22:35

We wachten geduldig af Schijnheilig

Nog een vraagje misschien kan iemand helpen?
Ben met mijn site bezig en heb dus bij verschillende teksten een link eronder geplakt, maar snapt iedereen dat als er iets onderstreept staat dat men dat dan aan kan klikken of zal ik op de beginpagina daar maar even op wijzen ?

http://tinkersayla.tk (of met minder reclame Knipoog http://tinkersayla.come2me.nl)
bv bij veulens heb ik een link naar de stamboom van het veulen op de foto en ook van de moeder (vaders onbekend) en van genoemde hengsten ook een link naar site of naar foto enz... Knipoog

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 22:42

Ik denk dat ze dat wel snappen hoor Grid. Heb even je site bekeken, leuk hoor! Leuke foto's ook!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 22:42

leuke site grid, vind het wel duidelijk!

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 22:45

Bloos Bedankt

Ik zat er echt over te dubben, snapt iedereen het? is het logisch? ... aan mijn vriend heb ik niks die is à internet (ipv a technisch Clown ) dus die had niet door dat je erop kon klikken Nagelbijten / Gniffelen

Hij vond de achtergrond ook té geel Rolleyes en ik had het al lichter gemaakt en geen foto als achtergrond gepakt omdat het dan zo druk werd Knipoog

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 22:58

Heei hallo dames, was ik weer

Vanochtend om 7 uur vertrokken, en een half uurtje geleden binnen komen lopen......

Eerst naar Koen van Hippolacta toegeweest, heerlijk genoten van die geweldige Zippo! Hij is in het echt nóg mooier dan op foto's! Hij heeft zich nog wel even uitgesloofd, want meneer stond bij zijn kudde (30 merries) en moest even laten zien wie daar het mannentje was. Maar wat een lekker ventje is dat toch, zo heerlijk mans en krachtig zeg! Toen even geknuffeld met de veulens en jaarlingen, zooo braaf dat ze waren echt super opgevoed. Toen even Longacere bro bespiekt, ook al zo een lekker mannentje die stond op stal, en liet zich even goed zien toen er een merrie langs liep. Ze reageren beide trouwens super op koen! Stoppen is ook echt stoppen, echt zooo mooi! Toen stond zijn andere hengst Guinness los in de bak, en was ook lekker aan het showen. Ik heb echt genoten daar! We zijn daarna even boven wat gaan drinken, heb 2 soorten likeur geproefd en zijn advocaat. Het is best lekker spul wat hij daar verkoopt!

Toen door naar Piet lageart, daar hebben we een aantal veulens moeten opnemen, en hebben we het ook heel erg gezellig gehad. Een aantal mooie merries met veulens kwamen er voorbij! Als laatste kregen we natuurlijk de prachtige Moes nog te zien, heb nog even met hem staan 'kroelen' wat is het een prachtdier zeg! Moes en zippo blijven 2 favorieten van me , ze waren het al maar nu helemaal..... heb nog een leuke foto van mij en moes, maar die zal ik er morgen even op zetten want ik ben namenlijk nog niet klaar met onze bezoeken...... MOrgenochtend is het weer vroeg en gaan we op bezoek bij Kanters, tossy gogo en zijn merries begluren Haha! Heb er nu al zin in!

Nog geen veulen voor jessie lees ik? Pfff ook niet gek met dat slechte weer ik zou het ook ophouden zeg!

Voorderest heeft maya zo te lezen op de noodstop een lekkere rit achter de rug!

Weer mooie foto's van Sayla gezien!

Banbay die op de operatie tafel moet Ach gut

En de rest was ik even kwijt mijn exuses daarvoor hihi

tot morgen (avond waarschijnlijk) maar weer!

Gr.
annique

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 23:26

LordJ --> Klinkt als een enorm gezellige drukke dag Cool

en morgen naar Kanters Tong uitsteken Da's ook erg leuk en gezellig kan ik je vertellen *LOL*

Bloos heb ook al vaak moeite gehad om geen veulen te kopen als ik er weer kwam met mensen die op zoek waren naar een tinker ...

Dit is nog zo'n heerlijke foto van een weitje jong spul van hun Cool kun je vast sfeer proeven Haha!
Afbeelding

Ga zo slapen Slapen Doei!