Grid, ik vind het eigenlijk idd mooie weides, lekker vol zo te zien.
Berdien, waarom geen lenzen? Ik heb zelf -3.75 en -4 meen ik. Maar ik heb een hekel aan een bril, kijk er altijd overheen, langs en onder enzo. Draag ook al jaren zachte lenzen, vind die veel fijner en comfortabeler. Ik doe ze trouwens wel altijd uit voor t slapen gaan, bij mij drogen m'n ogen anders uit.
Heb daarnet heerlijk gereden iig. (toch maar opgezadeld ipv ingespannen, het woei zo hard, en dan hoor ik het verkeer zo slecht aankomen). Hier schijnt echt al sinds de middag de zon. Ben eens de hele andere kant op gereden. Nou, ik heb het geweten hoor
Eerst kwamen we langs een stel van die afwateringsbuizen opgestapeld. Ik draven draven draven, ineens zag Amanda dat, en ik zjoefff en hing op dr nek
Daar wilde ze dus niet langs
Enfin, in de achteruit en er zo langs gegaan (als je haar back vraagt, loopt ze er gewoon achterwaarts langs. T ziet er niet uit, t maakt een takke herrie, maar het werkt wel
) Enfin, wij verder gereden, vlak voor het kruispunt nog bekant in de sloot gesprongen want er kwamen ineens paarden aangedraafd in een wei die normaal braak ligt
Dat hadden we niet verwacht. Weg overgestoken, en ja.. toen begin de herrie pas goed
Ze zijn daar bij een boerderij een schuur aan het zetten en verder nog aan het verbouwen, dus er ligt veel troep in de bermen op het erf en weet ik het allemaal. Ze wilde er pertinent niet langs. De boerderij daarna, heeft zo'n huisverkoop winkeltje waar het best druk is. Dus al die mensen zagen Aman lekker rondtollen, jumpen en zeggen, ik ga daar NIET!
langs.
Anyway, daar ook weer achterwaarts langs dus, en passant even zwaaien naar mensen die er allemaal
en
bij staan...
Daarna weer in draf, ging ook uitstekend voor een paar honderd meter, en dan hebben we de laatste vuurproef. Twee varkensbedrijven. Sjongejonge zeg... Aman houdt niet van die geur van die kadaverbakken (vind je t gek?
) Dus daar ook weer lekker gejumpt, zelfs nog een halve steigering (
) en weer achterwaarts erlangs.
En daarna heb ik heerlijk zonder problemen verder gereden eigenlijk. Lekker hoog tempo, veel draf en galop, zonnetje erbij, straffe wind, heerlijk
Terug weer door het dorp en via Tragel terug, daar staan allemaal van die vakantiehuisjes, en die zijn ook eh-eng...
Maar ze is maar 1 keer in de staking gegaan, verder gewoon er braaf langsgedraafd, maar dan wel met van die hele grote ogen en oortjes, wat is dat? en dat? en dat? T is toch ook echt een uit de klei getrokken polderpony
Het grootste, drukste, rammelendste landbouwverkeer, geen centje pijn. Maar probeer eens langs een stel huizen of heggen met daarachter tuinen te rijden... Pfff 
Maar toch heb ik fijn gereden