[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 21:13

OH Keeva.....volg je gevoel, als het nog geen tijd is dan voel je dat. Geef je vriend nog een kans hij zal hem met alle vier zijn poten aanpakken, hij zal vechten als hij zelf ook nog niet klaar is. Heel veel sterkte en kracht alle vibes gaan naar jullie!! Heb mijn kat ook kunnen helpen toen ze ontsnapt was, proberen kan altijd!

TM ook sterkte met het overlijden pfff.

CowboyMagic is overigens in bestelling, zal op tijd bij mij zijn en dan overhandig ik het op de hengstenkeuring (zorg dat je contant en gepast bij je hebt!).

Pellie

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 21:15

ik zei de gek, keeva moet je me ff een recent mogelijke foto van clay sturen en jullie adres, dan komt het 't beste op zijn plek. maar wat de reiki gaat doen heb ik niet in handen, dat leidt zijn eigen weg.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 21:35

Pellie doet toch aan reiki? Dieren herstellen vaak van de vreselijkste blessures dus als Clay vrolijk doet (komt ook door de pijnstillers natuurlijk) geeft dat hem iets meer respijt (in tijd) om te kunnen herstellen. Ik was ook kapot toen ik mijn schipperkes moest laten inslapen en die waren 15 en 16, heb dagen lopen huilen en denk nog steeds aan ze. Kan me voorstellen Keevagirl, het verhaal lezende, dat het afscheid moeilijk is. Veel rust is voor de hond nu wel belangrijk maar toch ook dat hij nog bij het gezin hoort. Huilen bij de hond is weer niet goed, zo'n hond is niet achterlijk. Dus probeer bij hem positief te zijn. We denken aan hem Afbeelding

Pellie, ik dacht eraan om spullekes in een monsterenvelop op te sturen naar De krater maar zal uiteraard contact opnemen.
Wat positief is, is dat de stal wellicht overgaat tot hooien in kleine baaltjes dit jaar ipv voordrogen. Er wordt een opslagruimte gemaakt voor het hooi. Dat vonden zij het voordeel van dat voordroog, dat wordt gesealed dus kan buiten blijven staan. Zij wilde koeienmest van bevriende boer laten injecteren maar stalbaas is daar niet voor. En ik ben ook hartstikke tegen natuurlijk. De eerste snee wordt in ieder geval verkocht dus we krijgen 2e of 3e snee voor eigen gebruik. De mest van Sox zit nu aan de achterwand.... Het kan ook door het vele natte gras komen wat ze binnenkrijgt. De kwpn'ers hebben er geen last van maar de Haflinger is ook regelmatig aan de dunne zei stalbazin. Heeft toch te maken met type paard denk ik. Bolle ziet er wel goed uit, glimt als een spiegel en oogt fit. Maak me toch zorgen om die mest hoor.
Waarom kan ik nou nooit eens one-liners plaatsen.... Afbeelding

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 21:38

Kaarsje brandt, en positive vibes worden naar Clay EN Irene + familie gestuurd, ook door een andere dierenliefhebster.

draaakje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 21:41

ik ben al vanaf dat ik las dat hij aangereden was reiki aan het geven (heb altijd een lijsje in mn hoofd en als ik wat tijd over heb stuur ik wat)
ik hoop dat het werkt.... ik voel geen pijn ofzo, maar ik weet niet of ik dat van zon afstand wel kan voelen... want ik stuur alleen aan dieren reiki op afstand (omdat je mensen altijd eerst moet vragen) en die kunnen niet vertellen hoeveel pijn ze wel en niet hebben...
maar ik doe mn best.

Keeva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 21:41

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 21:50

#Keevagirl: jeetje wat erg! heel veel sterkte allemaal. Wel fijn dat je afscheid kan nemen....

#Tinkermuts: Leuke foto's van Dakota! Lekker pittig ding zeg!

verder weet ik het ff niet, last van vergiet syndroom.....

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 21:55

silas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 21:58

bonte: heb gereageerd

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 22:05

@ TM: heel veel sterkte. Wat een vreselijke verdrietige tijd is dit voor jullie.

@ Keevagirl: ik leef enorm met je mee. Wij (mijn ouders en ik) zijn nog geen 2 weken geleden 1 van de honden kwijtgeraakt. Hij was heel erg ziek. Het enige wat ik kan zeggen: houdt Clay in de gaten, als het genoeg is zal hij dat echt aangeven. Dat hebben wij bij Jari ook gezien en toen hadden we direct voor de volgende dag een afspraak met de d.a. gemaakt. Ben er nog niet uit of het helaas of gelukkig is, maar de d.a. hoefde toen niet meer langs te komen omdat Jari zelf zijn moment heeft gekozen om ons te verlaten.

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 22:20

Ik had Jess vandaag kunnen verliezen. Was op weg terug van stal met Twister in het fietsmandje en Jess los naast de fiets. Moet vlak bij mijn huis een redelijk drukke weg (spitstijd) over en Jess rent gewoon door zonder te luisten naar mijn "hier en blijf" geroep. Er kwam een dikke vrachtauto aan en nog 2 personenauto's maar ze was al overgestoken. Ik stond daart heel schlemielig met mijn handen voor mijn ogen. Voortaan weer aan de lijn want luisteren is voor zo'n parson jack russell echt op zijn tijd een probleem. Je kan een hond echt zo maar verliezen.

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 22:26

Wat een geluk Sox, buiten is mijn hond altijd vast (of het moet echt midden in het bos zijn en niemand te bekennen), ik geloof dat ik zo mee zou gaan als mijn hond iets zou overkomen omdat ik hem los heb...

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 22:31

Nogmaals heel veel sterkte voor Clay. Ook mijn kaarsje brand voor hem. Als ik t lees krijg ik t er ook echt effe zwaar mee. T lijkt me zooo vreselijk.

Verder effe weinig fut om te reageren. Fanatiek gereden met Fenno maar nu weer last van longetjes. Flan heeft ook haar best gedaan bij Jan.

Trusten alvast

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 00:35

mijn kaarsje is ook aan!

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 00:48

Afbeelding

Kit wappert gelijk met zijn lippen een zoentje richting Mira

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 01:59

Mooie foto Chev.
Ik heb mijn honden altijd los, behalve bij drukke straten (behalve nu dus). Aan de overkant van de weg begint het bos en dan gaan ze meteen los, het zijn jachtterriers dus ze houden van struinen. Jess gaat ook los mee met Sox op rit, dan lijkt ze wel vastgeplakt en heb ik er geen omkijken naar. Er is bijna niets leukers dan met hond en paard op stap gaan. Samen onderweg uit slootjes of plassen drinken, waden door de Drentsche Aa en plezier hebben onderweg. De (Parson)jack russells zijn ook gefokt om met de paarden mee te kunnen gaan op bijv. vossenjacht. Samen met de jachthonden, deze zochten de vos op en de terrier maakte het werk in het hol af door de vos eruit te jagen/bijten en de jagers konden dan afschieten. Wreed ja. Het jagen met honden is nu verboden in Engeland en ik vrees met grote vreze voor het lot van veel meutes daar. Er was vorig jaar een documentaire en als een hond niet meer mee kon werd hij bij de kennels met een schot gedood. Want dat was weer een mondje minder te voeden.
Slipjachten vind ik wel leuk, dan wordt er niet op levende dieren gejaagd met honden maar met een geurspoor. Er zijn nog ca. 6 jachtmeutes van diverse jachthonden in Nederland. Dit is er een van http://www.valkenieren.nl/midland_hunt.htm
Waar Sox vandaan komt worden ook dit soort jachten georganiseerd. De vorige eigenaar van Sox is Master van de hunt en zijn Nederlandse vriendin whipper-in. Het is een hele aparte wereld vol tradities.
Nou, dit was mijn bedtime story weer
Truste.

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 02:06

dank, mooi hoor die jachten, hier op bij Paleis Soestdijk wordt het ook nog gehouden.

silas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 05:23

Goedemorgen allemaal,
meld me even....moet zo weer werken....tot vanavond

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 06:01

Goedemorgen allemaal,

Keeva, ik hoop echt dat het beter gaat met Clay, ik duim voor hem.

Jullie hebben het over de mooie kont van Dakota, had er nog niet zo tegenaan gekeken, zou dat es even doen.

Roos, je analyse op Dakota klopt heel erg goed, weet nu wat beter met haar om te gaan, ze ik in 2 maanden van een bang en agressief juffertje die niet te benaderen was veranderd in een lieven en vrolijke pony die erg gek op mij en Chuck is en die het heerlijk vind om gelongeerd en gepoetst te worden.
En sorry, ben nog steeds vergeten om juiste foto's van Chuck te maken, maar ze komen echt nog hoor

hier komen dan de kerstfotos:

wonder geschied, Fred aan het mennen, sorry voor de vieze Chuck
Afbeelding

arme stoere hengst met al zijn versiersels, en klingen dat al die bellen deden.
Afbeelding

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 06:04

sorry, doe er lekker nog twee gekke,

hier staan we te schuilen onder een tunnel en ja, we vervelen ons, dus zijn Chuck en Chital de dupe

let niet op mijn haar, komt wat raar onder z'on muts vandaan
Afbeelding

arm hondje
Afbeelding

fijne dag allemaal

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 07:08

Goedemorgen allemaal.

Leuke foto's van Cheveyo en Tinkermuts.

Ben werken, zal zo naar Jellie zwaaien (moet naar Hendrik-Io-Ambacht of all places ). Doegg

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 08:02

Goedemorgen,

heb niet helemaal bijgelezen, heb wel gezien dat TM weer iemand van dichtbij heeft verloren En dat Clay misschien nog even doorkan dmv kaarsjes en reiki, ook voor Clay en zijn baasjes.

Hoop vanaf vandaag weer e.e.a. bij te kunnen houden, aangezien mijn vakantie weer voorbij is.

Met het huisje waar ik in zit gaat het niet helemaal lekker. Ga van het weekend terug naar m'n ouders. Ze wilt uiteindelijk toch niet dat Simba er is in de weekenden, ze vindt het niet fris. En ik mag echt niets verplaatsen: zelfs een plantje is gisteren teruggezet op de eigenlijke plek. Voel me dus absoluut niet "op mezelf" daar, met alle controles enzo. Dus dan houdt het op he.. Vandaag eens informeren of ik via m'n werk anti-kraak kan gaan zitten..

desillies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 08:07

ja dat klinkt echt lekker maar niet heus Chubby.....
da's niet te doen zeg,als je zelfs de plantjes op hun oorspronkelijke plekje moet laten staan!

goedemorgen overigens....

hopelijk is Clay de nacht goed doorgekomen.....
gefeliciteerd met de kleine Keeva hoe weinig feestelijk je je nu ook voelt...

heeee Baileys komen er vandaag foto's van de paardjes online??
of is dat nog teveel gevraagd
(Baileys heeft een digi,Bailey's heeft een digi )

morgen hier de jongste jarig dus vandaag nog eens even ergens slingers kopen,die zijn allemaal gesneuveld in de loop der jaren.....

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 08:12

Veel jarigen in deze dagen na kerst! Vandaag is ook mijn VUTter jarig en zaterdag ikke!

Van harte voor degenen die nu ook jarig zijn of jarigen hebben!

Heb trouwens gisteren de DVD gekregen die gemaakt is van de onderlinge wedstrijd.. Echt heel gaaf om mijn knollie met mij terug te zien. En confronterend Ze hebben er ook heel gave muziek onder gezet, bij alle proefjes heel brave popmuziek en bij Chub en mij echt van die "mars- muziek" Weet alleen niet hoe ik een deel van die film van de DVD hier zou kunnen neerzetten..?

hetlarixbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 09:17

Tm mooie foto's. Ik vind Chuck niet vies hoor. Vergeleken met die van mij is hij brandschoon.
Mooi dat je een band krijgt met Dakota.

Keeva neem inderdaad maar rustig afscheid. Het kan heel naar zijn als je man ergens nog stiekum hoop heeft en daar later een schuldgevoel van krijgt van wat als we nou toch....... Zolang hij zo "goed" is lekker nog bij jullie houden.
Ik wil jullie echt geen valse hoop geven hoor maar ik heb dit 2 keer met katten van ons mee gemaakt. 1 keer was er een kat van zolder gevallen. Ze heeft drie dagen daargelegen en ik heb haar gevoerd met een spuitje. Dag 4 was ze weg. Ik helemaal over me toeren omdat ik dacht dat ze dood was en naar mijn ouders gegaan om te vragen wat ze met haar gedaan hadden. Zeiden ze niets en toen ik naar buiten keek zat ze voor de deur van laat me er in ik heb jonger.
En de tweede kat is overreden. Alles van achter kapot. Ook drie dagen in een doos en daarna heeft ze nog een redelijk leven gehad. Kon weer goed lopen maar hield altijd een soort van diaree. Maar katten zijn natuurlijk heel anders dan honden.
Maar als het een spieren of pezen kwestie is. Wil anebolen (of hoe schrijf je dat) nog wel eens helpen. Mijn schoonmoeder heeft dit vroeger 2 keer bij een hond gedaan die van achter verlamd was en die liepen daarna weer.
Ik wil jullie echt geen valse hoop geven maar wel helpen te proberen later niet het gevoel te geven van hebben we alles wel geprobeerd?
In elk geval nog maar een keer veel sterkte en gefeliciteerd met de verjaardag van je zoon.

Chubby ik zal het wel gemist hebben maar hoe zit het nu precies met die vutter van jou? In elk geval gefeliciteerd met hem.
Het is inderdaad druk met jarigen. Gisteren mijn zwager en vandaag een vriend en zakenpartner van mijn man.