Die enorme borstelsnorren vind ik ook verschrikkelijk. Feike heeft die gelukkig niet dus dan vind ik het wel weer schattig
Dott
Geplaatst: 11-01-16 17:49
Van die enorme borstelsnorren. Heb ooit op een camping vlak bij disneyland parijs een paard gezien die echt een enorme snor had!
Edit:moet ineens aan land van ooit denken: Cos met de snor
chimello
Geplaatst: 11-01-16 18:04
Leuke foto's
Zelf ben ik geen fan van snorren Bones heeft ook vaak zo'n goor ding aan z'n lippen hangen, brrr. Het is niet eens een echte snor maar zo'n plukje haren. En dan eet hij slobber enzo en tsjah.. Wil geen natte, vieze paardenkus
Nu we het toch over hoesten hebben. Zac is vorig jaar verkouden geweest.. of, ja ruim 1,5 jaar terug. En sindsdien heeft ie soms met longeren en rijden dat ie nog 1 kuchje doet. Daarna gaat ie briezen enz. Maar zou dat kwaad kunnen?
Weer fijn bij Feike geweest. Hij nam al zijn medicijnen heel braaf
Knappe kop
Ook aan stalgenoot (waarvan het paard ook zo hoest) gevraagd of zij de da ook bij dr paard gehad had... nou werd me een partij afgesnauwd... dat ze niet zo snel bang is en ze hem niet heeft horen hoesten dus pech.
Snap ik hoor hier op stal ook gehad van de week pfft. Geen zin om het allemaal op bokt te zetten. Maar heb zoiets sommige mensen kun je ook echt niet veranderen die blijven zo kun je beter boven staan
Nja ik kan alleen maar hopen dat Feike snel beter is
Lori
Geplaatst: 11-01-16 22:49
Nu misschien was het onbewust, maar leuk is anders.
Hier krijgt meneer ook zijn snor terug in de winter. Vanmiddag zijn stal terug netjes gemaakt laat ik hem buiten, leg ik hooi in die stal eenmaal ik klaar was maakt meneer direct een bocht en vroem zijn stal weer in... uum okee dan mag je buiten zitten en wil je niet . De 2 kleintjes daarin tegen gaan eerst eens goed door de modder gaan rollen en eten op hun gemak verder.
Nja onbewust lijkt me niet. Ze is namelijk nooit echt vriendelijk... kan ook nooit een "hoi" vanaf...
Malle Jack
Dott
Geplaatst: 11-01-16 23:21
Mja ach.. sommige mensen nemen hoesten niet zo serieus. Weten niet hoe snel zoiets chronisch kan worden.
Bij ons op stal had 1 vd paarden wormen. Ik had zac ontwormd vlak.na de verhuizing dus hij liep sowieso geen risico. Maar de rest op stal heeft ook meteen actie ondernomen. Das wel heel fijn
Ideaal. Sinds januari is de stalprijs iets omhoog gegaan maar nu zitten de wormenkuren er ook bij in. Normaal gesproken betaalden we die dan zelf. Nu hoeft dat niet meer extra.
Hier net de hele zooi ontwormd, mam is omgevallen, uitgegleden in een hoop poep bij het ontwormen van de veulens en ik was bijna m'n vingers kwijt van een te enthousiaste merrie die de wormkuur zelf wilde opeten Blij dat het voorlopig weer voorbij is haha. Sansa is niet dom, had meteen door dat het die vieze pasta was en wilde al weglopen. Alleen te laat muahah
Nessa
Geplaatst: 12-01-16 01:01
hier al eerder ontwormt. Van het voorjaar weer mestonderzoek.
Vanavond met stalgenootje naar de manege gereden. Ging super goed. Zij had daar les. De andere helft van de bak was voor vrij rijden (rijhal is 20x80) Helaas waren er nog 4 anderen aan het rijden, waarvan iig 2 les kregen (dacht zelfs 3). (is priveles) Ugh. Cheana was helemaal heet. Kreeg der nauwelijks rustig. Galopje geprobeerd, maar toen ging ze racen, ok geen goed plan dus Mijn oefeningen durfde ik ook niet goed uit te voeren. Was gewoon veel te veel aan het opletten op de rest. Dus uiteindelijk veel gestapt en wat drafjes gedaan. Was voor mij ook genoeg, nog steeds zere ribben.
Na 45 minuten vond ik het best. Maar jemig wat was ze nat zeg! Niet eens zoveel gedaan. Druktemaker.
Wel goed van de stal dat ze dat zo doen met die wormenkuur (mits ze netjes optijd, juiste stof en hoeveelheid geven ) , dan weet je zeker dat iedereen tegelijk krijgt.
Stom he, dat mensen hoesten zo weglachen... Een paard zet zoveel kracht op zijn longen met hoesten dat de longblaasjes blijvend beschadigd blijven, daarom is het nu net zo belangrijk om naast de oorzaak op te lossen ook meteen iets te geven waardoor ze niet meer hoesten. (iets als ventipulmin bijv. is nu geloof ik iets anders, maar doet hetzelfde)