[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hetlarixbos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 17:56

Keeve nog maar een keer veel sterkte ermee. Wat erg voor jullie. Ik hoop dat jullie "goed" afscheid kunnen nemen.

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 18:05

Keevagirl, wat een rotbericht na het 1e positieve bericht. Geen bekkenbreuk dan maar toch van alles kapot. Arm beest. Sterkte! Afbeelding

TM ook weer narigheid, alhoewel nu gelukkig niet in de heel naaste omgeving. Maar ook sterkte.
Leuke pony!

Bonte, ga ervoor Afbeelding

Sox had nu ook bij andere bijrijdster touw kapot getrokken door te gaan hangen. Halster gelukkig nog wel heel. Meisje is meteen nieuw halster met touw gaan kopen, en nog een mooi setje ook. Da's wel lief vind ik. Dat Sox bij de bijrijdsters gaat hangen vind ik minder. Maar ze heeft op haar donder gehad en moest een tijdje met zadel op vast blijven staan (onder toezicht, dat wel).

Pellie

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 18:13

jeetje zeg, wat was dit veel om bij te lezen!

nogmaals iedereen de beste wensen voor een sprankelend 2006!!

met de staat hebben we zelf 56,25 gewonnen en met mijn vrienden 3.75 p.p. ofzo, haha... dat worden dus weer nieuwe loten

we hebben het erg leuk gehad in barcelona! erg aardige en hulpvaardige mensen, weertje was lekker (16 gr.) en heerlijk culinair gegeten, o.a. tapas, sushi en organic food, echt te gekke restaurantjes zitten daar en je hebt een goed bord eten voor onder de 10,- p.p.!
we hebben alleen de kerk van Gaudí van binnen bekeken maar de torens weer niet want daar stonden dikke rijen voor, zo ook de huizen van hem van buiten bekeken en nog wat andere dingen.

verder nog een leuke club geweest en daarna naar een illegaal feest met soundsystems (soort drive inn shows maar dan anders ) uit verschillende landen maar wel met dezelfde muziekstroming: tekno, techno, acid en goa. Daar hebben we tot de volgende middag 14.00 gezeten en zijn we de wandeling naar het station aangegaan... met je brakke kop een uur lopen in de heuvels haha! al met al lag ik pas om half 9 in bed dus sliep als een roosje natuurlijk.
vandaag kwart over 4 bedje uit om de lange terugreis te maken, vol spierpijn en een zere rug dus dat was ook weer lachen, not maar barça is wel de moeite waard om nog eens terug te komen.

maaike heeft hier al die dagen geslapen en heehy goed op de beestjes gepast, zelfs beter als ik want ze heeft de buum gevraagd om ff te kijken na 12.00 (zij was het feest in) en of d'r ouders gebeld konden worden als het niet goed ging. hij heeft ze gebeld dat alles wél goed ging, lief hè?

tommie in actie, wat goed des!

oei dienie, paarden die klem liggen is niet goed hè, daar kunnen ze al snel dood aan gaan toch?
gam heeft in de binnenbak eens klem gelegen. zo'n grote ruimte en precies tegen de rand rollen, hoe krijg je het voor elkaar
jullie noemen het opgeven maar is dat wel zo? heeft het stilliggen niet een andere functie?

vieze lisje en felies met whis, leuke plaatjes! vooral met die slingers in de stal

ai keeva, wat een slecht begin inderdaad.... hoop verderop te lezen dat het wat meevalt!

sandra ik herken je bijna niet eens op die foto met je haar los!

hoge hindernissen idd bonte!

en nu ben ik ff uitgeantwoord... eten! doeg!

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 18:17

Tinkermuts leuke pony!

Vanmiddag achter de rijlaarzen aangeweest, de petrie Freerider. Bleek dus dat als je ze dus op maat laat maken er 99 euro overheen komt.... Ik was dus meteen weer teleurgesteld. De winkeleigenaar was erg aardig hoor en heeft mijn maten opgenomen. Volgens het tabel kan ik dan het wijde model aan. Maarrrr volgens het tabel van MH kan ik ook het normale model aan met die maten, maar in praktijk zijn ze dus veel te wijd. Ze staan open bovenin en bij de enkel te wijd. Nu heeft hij wel de petries eerst besteld om te passen, maar eigenlijk weet ik al dat ze te wijd van boven zullen zijn. Als ik ze op maat laat maken zullen ze zo'n 300 euro kosten. Dat wordt me toch echt te gek hoor. Balen! Dan toch maar met chaps rijden.

edit. Pellie, welkom terug, leuke daagjes zo te lezen!

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 18:26

Pellie schreef:
oei dienie, paarden die klem liggen is niet goed hè, daar kunnen ze al snel dood aan gaan toch?
gam heeft in de binnenbak eens klem gelegen. zo'n grote ruimte en precies tegen de rand rollen, hoe krijg je het voor elkaar
jullie noemen het opgeven maar is dat wel zo? heeft het stilliggen niet een andere functie?

Hoe krijgen ze het soms voor elkaar ja.....

Paarden gaan inderdaad dood als ze klem liggen. Ze zijn gewoon helemaal uitgeput als ze het opgeven. Romy was drijfnat van het zweet, dus ze heeft zelf misschien al wel een half uur liggen worstelen. Tja, ik kan echt niet elke minuut van de dag gaan kijken, maar ga dus wel regelmatig kijken overdag en ben ook regelmatig in de stal om ze te voeren, te wateren, te mesten, naar buiten te doen, etc. etc.

Of stilliggen een andere functie heeft weet ik niet, jij wel?

Je hebt een leuke vakantie gehad zo te lezen.....
Laatst bijgewerkt door Knollehollen op 03-01-06 18:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 18:33

Goedenavond!!!!

Oh Keeva, wat een ellende toch weer na het hoopgevende berichtje En morgen ook nog je zoontje jarig… Zal moeilijk voor jullie zijn. Sterkte!

Bonte, druk geweest dus bij de C1000. Tja een lekkere appeltaart,….. snap dat t daarom wel druk was…. Fijn dat de caven het goed hebben gehad met t vuurwerk.

Sox, gaaf zeg die reeën! Super van je stalbazin, dat ze zo meedenken! Wat lief van je bijrijdster.. al is t wel balen dat Sox ook bij har ging hangen…

Pellie, jij hebt t iig goed gehad

Cindy, balen van het laarzen verhaal Ik hoop dat je ooit nog eens stoer gelaard te Spetter kan

Silas, bedankt Soms gaat de tijd toch best snel als je aan t werk bent

Cindy, ook thanx

Tinkermuts ook voor jou een dikke Bij jullie zit het ook niet mee he de laatste tijd. Heel veel sterkte! Dakota is echt leuk!

Flet, ondanks dikke buik toch in conditie.

Roos, bedankt. Flan ging weer helemaal uit haar dakpan. Vind t zo mooi he… ze is dan zo anders dan ohz… en als ze klaar is komt ze vaak op een drafje aan, neusgaten nog wijd open en dan echt zo lief bij me staan
Hihi, jij ziet er dus nog vertiefd uit na al dat wilde gedoe Flan vindt wilgetak ook lekker. Stalbaas deelt het wel eens uit. FIgs ook weer in de running

Vasthi, beterschap

Indezz, lekker dat je morgen vrij bent. Ik moet weer werken

Nou, ik ga rennen, vliegen. Jan rijdt zo Flan en ik op Fenno

Ohja, vrijdagmiddag komen ze nieuwe, lichtere en kerstgebeurenloze foto’s maken van ons huis. Ben blij dat de makelaar zich er zo voor inzet!

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 18:34

Keeva, heel veel sterkte....

Flet, volgens mij klopt je aftellen niet helemaal hoor: Lisje is vandaag 228 dagen drachtig, 340 - 228 is nog 112 dagen, Fayette loopt een dag voor op Lisje, dus die moet nog 111 dagen dan toch?

Leuk dier Sas!!! Ziet er goed uit!!

Ik heb vrijdagmiddag lekker vrij geregeld zodat ik op mijn hondekind kan passen als ie balloos van de DA terug komt. Volgende week ben ik woensdag, donderdag en vrijdag vrij, dus das wel heeeeeel erg lekker...

Net nog even paardjes gevoerd, lekkere dingen.. Ze waren zo braaf en gezellig.. Ik kan daar zo van genieten, dat je het weiland in komt, met een zacht gehinnik begroet word en dan een paar neuzen in je nek waarna ze heerlijk tevreden staan te eten...

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 18:38

Keevagirl schreef:
De tranen blijven stromen, eigen dierenarts is zojuist geweest en in overleg hebben we besloten dat dit voor Clay geen leefbare situatie meer is. Zijn blaas en darmen functioneren niet meer, heeft zojuist nog een klisma gehad maar zelfs dat doet niks meer. Zijn hele achterkant is zo kapot dat het niet meer goed kan komen.
Nu hebben we nog de tijd om afscheid van hem te nemen, en we bellen de dierenarts als we er klaar voor zijn om hem in te laten slapen, dat zal waarschijnlijk vanavond zijn.
Mijn trouwe vriend, wat zal ik hem missen.

Verdomme
Ik huil met jullie mee...

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 18:43

nee dienie ik weet het ook niet maar zat zelf niet 1 2 3 aan opgeven te denken, misschien weten ze dat het niet helpt en ze zichzelf verwonden als ze gaan trappen om er weg te komen?

keevagirl, je hond zal zich niet prettig hebben gevoeld, alleen in het hok maar je dacht de beste keuze te maken voor hem poedersuiker dat het toch erger is dan leek, sterkte met het verlies, dit is vreselijk!

TM, overlijdens komen altijd in 3x zeggen ze
oh FK zei het ook al inderdaad...
wie is dakota? ken d'r nie...

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 18:50

Dakota is de pony van TM d'r vader.

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 18:59

Ha Pellie, fijn dat je het naar je zin hebt gehad! Je zal wel meteen op Gammon zijn afgerend en op Peewee natuurlijk.
Vraagje, ik wil dat voordroog en biks laten nakijken ivm veel diarree, laat jij dat soort dingen ook bij De krater doen? Ik kan er namelijk op hun website niks over vinden?

Keeva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 19:03

Nogmaals iedereen bedankt voor de ontzettende lieve berichtjes en PB-tjes. We hebben zojuist besloten om de ontzettend moeilijke beslissing nog even uit te stellen, Clay is nog zo actief en fit ... wil zelfs nog spelen en stoeien, ware het niet dat z'n achterkant niet mee wil ... diep in m'n hart weet ik dat dit uitstel is en geen afstel, maar het voelt nu gewoon nog niet goed om hem vanavond al in te laten slapen. We gunnen onszelf en hem dus nog even tijd.

Maar jullie zijn echt ... heb zoveel steun aan jullie lieve woorden !

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 19:06

Goed dat je je gevoel volgt, Keevagirl. Gekke vraag misschien, maar is het een optie om hem bv olie door het eten of veel vloeibaar eten te geven?
Dikke kus!

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 19:24

Keevagirl, nogmaals sterkte met je beslissing. Moelijke tijd joh!

Beterschapjes aan de zieken!

Verder weinig nieuws te melden. Weer een dagje gewerkt, het 'leven' is weer begonnen....

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 19:37

Keeva : Heel veel sterkte met deze moeilijke beslissing

Saskia : Ook jij heel veel sterkte
Dakota ziet er echt leuk uit ! Als ik even bij Chuck kom kijken wil ik haar ook zien hoor ! Ben benieuwd naar de kerstfoto's.

Pellie : Leuke dagen gehad

Bonte : Go for it girl !! Tsjakka je kan het !!

Ben vandaag even lekker handig bezig geweest op m'n werk....
Ik wou een doos hebben die achter op een pallet lag , ga ik op de andere dozen staan die ervoor lagen (doe ik wel vaker) gingen die dozen aan het schuiven....
Daar lag ik dus languit in het magazijn Klem tussen een stel dozen en een tillift , paar dingen op m'n voet en natuurlijk niemand in de buurt om te helpen....
Ben er weer tussen uitgekomen , maar vraag niet hoe.
Heb nu een zere rug , voet , bovenarm en pols. Verder is alles wel goed.

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 19:39

Haha dat zal best charmant geweest zijn Shayla...

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 19:41

ja idd eerst pee bij mijn ouders opgepikt en toen door naar gammie gelopen... zelfs ewald kwam een knuffel halen en dat doet ie noooooit... toch grappig.
morgen ff hobbelen, heb een bananen neoprenen singel van buitenzinnig binnen gekregen, eens zien hoe het zadel daar mee ligt.

ik heb nav een steen die verwees naar een allergie al het eten van gam meegenomen naar de krater, samen met zijn foto.
misschien is het goed dat je arno ff belt om te vragen hoe je het dit 't beste kan doen, gezien je zonder vervoer zit. op de site kun je de openingstijden zien www.dekrater.nl
handig is om mij en gam te noemen om hem meteen te laten weten wat je bedoelt/wilt denk ik

keev, krijgt clay pijnstillers voor nu? ik snap wat je bedoelt met nog geen afscheid te kunnen nemen, doe je er nog even goed aan en heb je een stand by afspraak met de DA voor het inslapen? ik bedoel, mocht het snel niet goed met hem gaan, kun je dan acuut terecht?

oei sandra, was dat iets voor candid camera ofzo?

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 19:49

TM heel veel sterkte

KV jullie ook heel veel sterkte en geniet nog even van jullie momenten samen

Meer niks te melden erg moe .
Ben vandaag vor het eerst in weken een dag niet naar whis geweest.
Orlan heeft haar lekekr gedaan.
maar toch mis ik het wel maar ben te moe vandaag

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 20:11

Ai Keevagirl wat een vreselijk nieuws! Gelukkig is Clay nog vrolijk en speels, dan kun je tenminste normaal afscheid nemen. Wat een enorme domper op de feestvreugde over jullie zoontje.
Heel veel sterkte!!!

Pellie, klinkt als een heel leuk weekendje Barcelona. Fijn dat er zo goed op Gam en Ewald gepast is.
Ook hier geen grote bedragen gewonnen in de staatsloterij.....

Leuke pony TM die Dakota!

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 20:15

Pellie schreef:
keev, krijgt clay pijnstillers voor nu? ik snap wat je bedoelt met nog geen afscheid te kunnen nemen, doe je er nog even goed aan en heb je een stand by afspraak met de DA voor het inslapen? ik bedoel, mocht het snel niet goed met hem gaan, kun je dan acuut terecht?

Ja Pellie, hij heeft nu pijnstillers, hij is gewoon zo fit en zo echt CLAY dat we het gewoon allebei nog niet over ons hart kunnen verkrijgen. Iedere keer als we langskomen (hij ligt nu in de bijkeuken, in de kamer heeft hij het meteen veel te warm i.v.m. de vloerverwarming) kijkt ie zo op van "Huh ? Wat doen jullie" ? Onder deze omstandigheden kunnen we hem gewoon nog niet afgeven.
De dierenarts is stand-by, die kunnen we ieder moment bellen. En dat gaat gebeuren, daar twijfel ik niet over (al heeft Frits heel stiekem de hoop dat hij nog verbetert), maar het voelt gewoon nog niet goed...

Hij voelt zich gewoon goed, is rustig en op z'n gemak, hijgt niet, hij eet en drinkt gewoon ... klisma van vanmiddag heeft uiteindelijk z'n werk toch gedaan, en hij heeft nog een cortisonen-injectie gehad vanmiddag, de laatste hoop op een ommekeer in zijn toestand.

Ik sta er zelf eigenlijk versteld van dat ik er zoveel verdriet van heb, uiteraard ben ik stapelgek op al m'n beesten, maar probeer toch ook realistisch te zijn, ze gaan nu eenmaal allemaal eerder dood dan ik. Maar Clay is echt altijd MIJN hond geweest, hebben hem gekocht toen Frits en ik net bij elkaar waren. Ik kwam in het huis wonen waar Frits met zijn voormalige vriendin (mijn directe collega ... ) gewoond had. Had heel veel moeite om daar te wennen, en als "hulp" daarin hebben we toen een puppie gekocht, Clay dus. Voor mij is hij dus gewoon heel speciaal. En het ergste vind ik de manier waarop hij nu aan z'n einde komt, nooit heeft hij wat gemankeerd, en nu ontsnapt hij voor de eerste keer in z'n leven (poort stond altijd open bij ons, maar hij liep gewoon NOOIT weg) en wordt meteen aangereden. Hij heeft zoveel stress gehad de laatste dagen, dat heeft hij niet verdiend op z'n oude dag ...

Morgen of overmorgen komt onvermijdelijk toch die hele moeilijke beslissing, maar voor nu voelt het goed om hem nog even bij ons te houden.
We proberen morgen toch een beetje feest te vieren voor ons jongetje, die wordt 6 jaar en dan heeft hij ook niks aan een mama die de hele dag loopt te huilen ...

Ik hou jullie op de hoogte !!

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 20:20

Shayla schreef:
Bonte : Go for it girl !! Tsjakka je kan het !!

Ja, ja. Dat zei ik vorig jaar ook en het jaar ervoor ook
Ik zie het wel. ben vanavond wezen sporten en ik heb vandaag weer voor het eerst sinds tijden weer het gevoel dat ik lekker goed getraind heb. Ik let altijd erop dat mijn hartslag niet te hoog gaat en heb vandaag weer veel meer kunnen doen.Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 20:21

Keeva, moet hij dan afgemaakt worden, omdat zijn achterhand niet meer wil. Want zijn darmen deden het toch weer of nog niet goed?

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 20:23

De klisma heeft wel zijn werk gedaan....

Keeva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 20:38

Lief dat jullie meedenken. Inderdaad, de klisma heeft zijn werk gedaan. Echter, hij moet het natuurlijk na verloop van tijd ook wel weer zelf kunnen. Enige hoop is nu nog dat de zenuwen beklemd zitten door de staartbreuk, en dat die weer vrij komen als de zwelling van de staartbreuk afneemt. Dat zou echter binnen een dag of 3/4 na de breuk moeten gebeuren. Hij is zaterdagavond aangereden, nu is het dinsdag ...

Maar hij oogt gewoon zo fit, is zelfs vrolijk, alert, houdt alles goed in de gaten.

Ga nu even lekker in bad liggen en dan op tijd naar bed, ben kapot van al dat gejank.

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 20:48

Dingen waar ik aan denk
Arnica!
Kaarsje branden, ga ik nu aansteken.
Reiki, wie hier deed daar ook al weer aan?