[TI] [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TurboTinker

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 23:08

Afbeelding

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 23:12

:= heb zelfs vrijdag op t punt gestaan om gizmo weer in de verkoop te zetten := we waren aan de kletter gegaan over de weg terug naar huis en hij was niet meer te stoppen was niet zo heel grappig toen we eenmaal weer bij t land aankwamen heb ik hem weer onder controle gekregen en heb ik em nog een uur extra mee naar buiten genomen ~~}> ...ik was er echt even heel erg mega klaar mee al 3 maanden zijn we niet echt vriendjes samen al proberen we er wel aan te werken en hij heeft echt een hele garde aan dingen laten zien...zoals irritante vd kunstjes waar je niet om vraagt maar meneer denkt dan dat je eten bij je heb en dat is echt schijt vervelend, achteruit lopen, los trekken als ik met em wandelen wil, zich niet laten vangen voor een paar uur...en dan vrijdag in volle gallop terug naar huis denderen en niet meer te stoppen zijn..

:= t is echt dat hij zich zaterdag en zondag heeft gedragen anders stond tie nu op marktplaats want ik was hem echt zo zwaar beu...dus nou maar hopen dat hij zich gewoon vanaf dit weekend zich normaal gaat gedragen want ik vind t gewoon niet leuk om zo bezig te blijven met een pony waarvan ik dacht dat het wel goed zat tussen ons door de goeie momenten die er tussen zitten...
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 16-12-12 23:13, in het totaal 1 keer bewerkt

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 23:13

Oei, das niet tof. maar daar liep de vorige eigenaresse ook tegenaan :j

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 23:19

nee t is zeker niet tof begeleiding heb ik maar t is gewoon frustrerend dat hij maar blijft proberen....hoe hard je em ook op ze hasses geeft hoe lief je ook probeert te doen...
had ook tegen me ma gezegd van als hij zich dit weekend niet gedraagt gaat hij gewoon weg want ik kan zo niet met een paard lekker samen werken....

ook al grondwerken we een hoop en hebben we 1 keer in de week les en probeer ik hem te leren kennen en hij mij en heeft hij al paar dingetjes wel weer af geleerd zoals t mij aanvallen aan de longe heeft tie 2 keer gedaan en heb em ook ff flinke klap voor ze hasses gegeven hij heeft t nu niet meer gedaan en dat gaat nu gewoon goed..
en de achteruit doet tie nu niet meer maar t is gewoon vervelend terwijl het echt een geweldig leuk paard kan wezen..

want als ik dan kijk naar dit weekend dan was hij gewoon ontzettend braaf
toen had ik em eerst gelongeerd wat dus zich uiten in gekke bokken sprongen met geluid en later liep hij braaf en toen nog even naar buiten geweest wat goed ging en zondag dit dus ook gedaan en dat ging ook goed...

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 23:19

het moet passen en je moet samen willen blijven werken, anders houdt het op idd. maar je bent een doorzetter :j

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 23:22

@butengewoon:leuke foto's hoor,die kerstballetjes zijn wel een goed idee voor volgend jaar.

@nathalie:das idd niet leuk als hij zijn eigen zinnetje doet.kan me voorstellen dat je dan zo pissed bent dat je hem wilt gaan verkopen.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 23:25

@ellie pissig is niet t juiste woord...t is eerder dat t zo frustrerend is dat tie maar blijft proberen
ja laat me niet zo makkelijk krijgen en blijf altijd proberen om sterk in me schoenen te staan maar vaak gooit hij ze gewicht in de strijd en dat werkt niet gemakkelijk... maar t is echt een paard wat je echt test tot t uiterste...en maar blijft kijken hoe ver hij kan gaan...
maar als hij dan weer zo braaf is zoals van t weekend weet ik er soms ook even niet wat ik ermee aan moet want dan heeft hij gewoon weer van die brave momenten en dan ben ik gewoon zo blij met em en is hij mijn allesje......
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 16-12-12 23:26, in het totaal 1 keer bewerkt

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 23:26

zolang je maar eerlijk blijft tegenover jezelf hoor. T is wel een plezier, en t moet niet gevaarlijk worden.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 23:27

kijk ff je pb btw!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 23:29

gevaarlijk vind ik t tot nu toe eigenlijk niet heb met gevaarlijkere paarden gewerkt waar ik gewoon bij uit de wei werd gemept op een gegeven moment....ben niet snel ergens van onder de indruk ...
maar ik blijf eerlijk tegen mezelf maar wil gewoon voor gizmo gaan tot ik t echt echt zat ben...t is niet dat ik boos ben op hem maar eerder gefrustreerd ...

maar voorlopig blijf ik proberen en als hij gewoon ze best doet zoals dit weekend dan komt het vast goed maar heeft hij gewoon af en toe even hele harde woorden nodig en een hele strenge hand die em op ze plek wijst

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 23:36

NathalientjeB klinkt heel bekend... En ik heb niet opgegeven en nu werk ik met Miggs inplaats van dat we elkaar tegen werken. En ja hij heeft ook af en toe een hard woord en een strenge hand die hem weer op zijn plaats zet nodig.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 23:37

jaron oko hoor :j kwestie van niet opgeven

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 23:38

merc kan soms ook erg ondeugend zijn en ik denk als ik daarin toegeef hij een stapje verder zal gaan, helaas zal gizmo geleerd hebben zo zn zin te krijgen. en ja dat afleren is gewoon lastiger.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 23:49

Sandra1984 schreef:
merc kan soms ook erg ondeugend zijn en ik denk als ik daarin toegeef hij een stapje verder zal gaan, helaas zal gizmo geleerd hebben zo zn zin te krijgen. en ja dat afleren is gewoon lastiger.

dat idee heb ik dus ook dat hij heel erg zijn zin heeft gekregen altijd maja bij mij gaat die klapper niet op :') :o helaas voor hem van mij krijgt hij gewoon op ze hasses als ie niet normaal kan doen...
maar dit is niet ontdeugend zijn want dan is de reactie niet zo "vies vals" dit is gewoon echt proberen om je bang te krijgen/maken.... maja ben niet zo snel ergens bang voor heb voor hetere vuren gestaan met me eerste pony waar ik wekelijks naast lag :') ...

maja soms dan word je er gewoon vreselijk gefrustreerd van

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 23:53

ik ken het gevoel.
King en ik lagen elkaar echt niet. Ik was regelmatig zwaar gefrustreerd als ik gereden had. Terwijl in alle andere dingen hij superbraaf was.
Ieder ander kan alles met hem voor elkaar krijgen, behalve ik..
heb veel van hem geleerd, en merc geeft meer tijd om te reageren

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 00:13

Drie jaar proberen is een lang eind hoor.

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 04:30

Nathalie, heb je hem klinisch al eens laten nakijken of door een osteophaat? hij kan ook nog last hebben van zijn lijf, waardoor hij koppig doet.

Mooie foto's Andrea! Jaron is goed bijgetrokken.

Butengeweun misschien heb ik er overheen gelezen maar wat was de reden dat je merrie fel reageerd?

gaaapppp is het al 7 uur? :+

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 07:27

Titel:Hengsten Premie Keuring ICS NL
Wanneer:zondag 07.04.2013 09.00 uur
Waar:De Witte vallei - Heusden (Gem. Asten)

Iehhhhhh! kan niet wachten!!! :D maar het duurt nog zolang!
ojaa en het is al bijna 7 uur! hahaha

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 07:40

Spannend, daar ga jij heen met Denz?
En ik begrijp je frustratie Nathalie, als een paard je zo verschrikkelijk uittest en uitdaagd en bang probeert te maken, dan moet je van goede huize komen wil je dat allemaal kunnen opvangen. Maar zo te horen lukt jou dat wel en wil je ook doorzetten, maar rot is het wel ik begrijp het helemaal maar probeer door te zetten en hou zelf de langste adem.
Hoop dat Miggs snel weer beter loopt en niet meer kreupel is!
Mooie foto's weer van Jaron!
Ben zelf gister niet naar Luna geweest maar ben de hele week al niet fit dus had mezelf verplicht vandaag binnen te blijven, maar das ook niks aan hoor haha. Johan heeft samen met Lotte een buitenrit gemaakt en het ging heel goed. Verder heeft iemand hier misschien een tip? Telkens de laatste tijd zodra ik het zadel op wil leggen in de poetsplaats, dan gaat Luna aan de wandel. Dus moet ik haar weer terug op de plek zetten en dan het zadel opleggen. Als die er eenmaal opligt is het geen probleem, maar het opleggen van het zadel vind ze blijkbaar wat spannend. Ook vastzetten aan beide kanten werkt niet hoorde ik gisteren want toen trok ze zo een ring los waar ze aan vast stond hihi. Daarna hebben ze weer paar keer zadel op en afgehaald en toen was het klaar. Maar telkens de 1e keer dan moet ze weglopen.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 08:24

goedmorgen, wat een regen bij mij niet meer leuk.

Nathalie geef nog niet op het is nu winter dan zijn er wel meer wat heftiger en wat ze zeggen laat hem eens helemaal controleren op lichamelijke problemen dan kan je echt doorpakken.
ellie, voor de kertsballen lijm ze wel even vast aan het kopje, hier lachen de ballen door heel de duinen verspreid toen ik klaar was met rijden

Fayem, als we wisten waaro ze zo zou reageren was het makkelijker de dierenarts heeft nu wat hake weggevijlt uit haar mond dus hopelijk komen haar reacties daar vandaan anders is het doorzoeken.

ICS keuring staat genoteerd in de agenda.

Magica, doet ze het ook bij een dekje weglopen? Zo nee is dit 1 van de eerste tekenen dat ze het zadel niet pretog vind liggen mar hopelijk is het snel opgelost

Maar ga maar weer eens aan het werk ben al laat :o

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 09:15

Faye , je hebt PB !
xx

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 10:28

fayem89 schreef:
Titel:Hengsten Premie Keuring ICS NL
Wanneer:zondag 07.04.2013 09.00 uur
Waar:De Witte vallei - Heusden (Gem. Asten)

Iehhhhhh! kan niet wachten!!! :D maar het duurt nog zolang!
ojaa en het is al bijna 7 uur! hahaha

Balen, weer die locatie -O-
Dan sla ik zeker over, verliest King zijn ICS deklicentie maar.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 10:31

Waarom is die locatie niet goed leo?

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 10:33

Snackie schreef:
Waarom is die locatie niet goed leo?

Binnenbak vind ik te krap, de parkeerplaatsen zijn binnen 1-2-3 minuten regen 1 sopzooi. Je betaalt 40 euro voor een stal die ronduit smerig is (30 cm potstal met een 1 cm schoon stro).
Daarbij is het ook een roteind rijden.

Nee, King heeft toch nog geen ICS merries gehad, hij had daar ook een 3e premie itt bij het NSvT. Ik vind het gezegend :D

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 10:38

rij dan auto van de zaak dus mag lekker goedkoop rijden dan is het altijd wel even leuk om te kijken misschien nog even langs wim en hetty.

Maar jammer geen king, maar als er toch geen merries komen eigenlijk alleen maar geldverspilling.