Ow, net Niamh ff aan een touwtje rondgeslingers ipv springles, had dus hendig kunnen gaan springen, want dat deed ze uit zichzelf aan het touwtje. Toen ff naar de springles gereden, want moest september betalen en daar nog ff met de jury van zondag gekletst;-)
Toen ik in Dronten woonde en studeerde had ik samen met Esmeralda (Nuage) twee shetlanders gekocht, vrijwel direct uit Engeland... nog helemaal verwilderd. Er kwam nog een gratis weggevertje bij en zo liepen daar 3 kleine donders... Mijn aandeel, King Arthur of Camelot: Helaas kon ik geen eigen plekje vinden voor hem.
Later toen ik weer bij mijn moeder woonde had ik samen met Snowdon Ukkie vd Striep, oftewel Ultimate Uk: Bovenstaande foto was de verkoopfoto van de tweejarige boef, die ik helaas moest verkopen ivm mijn thuissituatie. Rechts de 3-jarige Uk bij de nieuwe eigenaar in Volkel: Ik mis hem nog geregeld.... Heb denk ik eeuwig spijt dat hij verkocht is en heb nooit meer zo'n band gehad met één van die kleine dondersteentjes... Maar in zowel Shiloh als Sierra herken ik puntjes van Uk.
Toen ik met Snowdon naar Arjan verhuisde en we ons eigen plekje vonden, kreeg ik van een collega Sultan. Hij had hem gekregen bij het aankopen van een aantal geiten en konijnen Ik heb een goed nieuw tehuis voor hem gezocht en hij ging dus naar een camping in Drenthe. Later kwam ik er achter dat rommulus hier op stal stond.
Toen we Sultan hadden, kriebelde het toch wel om een shetlander er bij te hebben. Maar dan wel een merrie Dit werd uiteindelijk Santa (en Chayenne, detail ) Santa bleek helaas hoefbevangen en stond daardoor veel alleen. Dus een maatje erbij: Shiloh Santa hebben we toen laten dekken door een hengstje, gewoon om het eens mee te maken... van al die verhalen op bokt en veulentjes die je onderweg tegenkomt gaat het wel heel erg kriebelen! Helaas werd dit een miskraam. Terwijl we rondkeken voor een ander hengstje om Santa te laten dekken, kwamen we twee hengstjes te koop tegen die met soed wegmoesten ivm afstaan van grond. Dit waren Swift en Sorento. We kochten ze met het idee op te knappen, te gebruiken voor Santa en door te verkopen. Swift 'kregen' we soort van bij Sorento ivm een vergroeide hoef. Toen Swift echter spontaan extreem hengstenkuren kreeg en zichzelf zelfs door het gaas perste. (Maya heeft hem nog enkele uren in de houdgreep gehad en zelfs boven op hem moeten zitten ) was het voor ons geen houden aan.... dus moest Swift iets sneller weg dan gepland. We hebben voor een habbekrats een goed tehuis voor hem gevonden. Sorento is ruim een half jaar bij ons geweest en ik heb lang zitten twijfelen om hem misschien toch te houden. Wat een geweldig dier is hij.... Onze omstandigheden waren en zijn er gewoonweg niet naar, dus we zijn tevredengesteld met een bokker (zuzu, met tinkerruin Blaze) als nieuwe eigenaar. En we hebben een prachtige geweldige dochter van hem Mission accomplished.
Verhaal Santa is recent en bekend
edit: En jaaaaaa, ik ben en blijf een ponyjongen! Zou het liefst een kudde shetlanders willen hebben! Maar we hebben bewust voor anders gekozen. Voor nu een combi
Laatst bijgewerkt door snowdon op 05-10-09 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt
Leon, leuke opsomming zo van je pony's wat heb je een geweldige dieren gehad, mooie shetlanders! Kan me voorstellen dat je ze mist, maar soms is de keuze niet anders!
Ik ga ook gebak eten bij mijn zusje, beetje dubbel, gister was ze jarig, vandaag in ondertrouw. Gister is haar schoonmoeder overleden aan kanker op 50 jarige leeftijd. Ze kreeg vorige week te horen dat ze nog 3 tot 6 maanden te leven zou hebben. Dus werd besloten om vanavond een groot feest te geven voor het trouwen van mijn zus en haar vriend. Helaas heeft ze ook dit niet meer mee mogen maken...