Maar als..... Dat komt me zo bekend voor, maar je hebt zoveel niet in eigen hand. Met je allerbeste bedoelingen goed voor ze zorgen en ontzettend van ze genieten, meer kun je niet doen.
grrr
Geplaatst: 05-02-09 23:27
We hopen gewoon allemaal dat Jessie en Flynn gezond blijven Berdien, en ik duim!
Ik wens het ook echt niemand, maar dan ook niemand toe. Weet je, eerst was het nog niet zo erg. Ze waren ziek, flink ziek ook. Maar dan knappen de bulten op, en je ziet ze weer fitter worden. Je gaat weer rijden, paardjes gaan lekker. En dan pats boem dit. Een dier van nog een jaar oud, hartstikke weg. Zomaar. Ze leek beter te gaan verd*mme! Niemand heeft dit aan zien komen, en dat is het moeilijke, dat maakt het onverteerbaar.
De goede engeltjes komen vast aan, en ik neem ze zeker mee. Mag ik ze nog even hier houden?
Ik ga slapen, of een poging doen tot. Bedankt voor jullie lieve woorden en steun
Nou ja, het duurt zes weken voor ze er echt over heen zijn. En in die zes weken kan er dus van alles gebeuren...
Vasthi
Geplaatst: 05-02-09 23:32
Berdien, wat vreselijk! De jonkies hebben altijd het meest last van de droes. Hou dus vooral Flynn in de gaten! Smeren met trekzalf schijnt goed te zijn. Zou het ook niet het beste zijn de paarden dag en nacht buiten te laten? Bij ons waren de klachten afgelopen voorjaar vrij mild, ook bij de jongere paarden en was het ook vrij snel weer over. Ik heb Cesair (die het meeste last had met ademen) behandeld met Quadrisol (ontstekingsremmer en pijnstiller). In ieder geval nooit antibiotica geven want dat houdt de rijping van de abcessen tegen!
Bailey, ook geen goed nieuws. Sterkte met het herstel!
Verder ben ik het even kwijt, jullie hebben zo veel gekletst
Flynn is beresterk, en heeft eerst alleen een lichte snotneus gehad. Ze staan 24/7 buiten, maar Jessie/M./F. waren dusdanig ziek dat ze zichzelf niet meer warm konden houden. Met -10 ze dan buiten laten staan is vragen om nog meer problemen. Dus stonden ze 's nachts op stal, en gingen ze 's ochtends weer naar buiten Frisse lucht is inderdaad veel beter, zeker omdat ze al erg benauwd zijn. We hebben gesmeerd met trekzalf, geen AB, alles gedaan wat volgens de DA moest en..
Anoniem
Geplaatst: 05-02-09 23:47
Kletskousen!
Ik ben meer van de koffie Grid En heb heerlijke cake gekregen
Siet en ik wonen idd een paar km uit elkaar.
Wat een tegenvaller Bailey94
Berdien : het kan ook dat het veulen een zwak hart had, en dat ze op een gegeven moment de strijd ook niet meer aankon he... Nogmaals dikke Blijft een vreselijke nachtmerrie idd.
berdien hele dikke knuffel en nog meer engeltjes jou kant op!! sterkte morgen...
DianneM
Geplaatst: 06-02-09 00:35
jeetje Berdien wat een K nieuws...
En ook Bianca geen leuk nieuws bij de Gyn...
En bailey zeer been
sterkte allemaal!!
Zit zelf een beetje met een dilemma.. Wil Boyan graag schoon op de keuring afleveren, maar.... kan hem moeilijk wassen met deze kou, met koud water.... Zaterdag is de enige dag dat het nog kan, zonder dat het gaat vriezen. Heb hem nu heel dik in het stro staan, zodt de kans wat kleiner is dat hij stront tegenkomt in zijn slaap
LBLGypsyCobs
Geplaatst: 06-02-09 07:13
Goedemorgen
Balen bailey das toch niet waar je op hoopte.
Sterkte deze ochtend Berdien als je nog even gaat kijken
sterkte voor bailey! Ook voor berdien, duimen hier dat die rot ziekte snel over gaat..
grrr
Geplaatst: 06-02-09 10:05
Goeiemorgen!
En wanneer is die keuring precies Dianne? Kun je niet tegen betaling ofzo even ergens op een manege hem wassen of pensionstal waar wel warm water is? Op de foto's zietie er altijd redelijk wit uit hoor!
Goeie morgen, ik streef naar 4 uur, heerlijk weekend dan.. Sterkte berdien, ik hoop dat alles goed komt!! Dianne; ik zou overdag gaan wassen, dekentje op (als je die hebt) op stal met flink wat stro en dan drogen, hebben wij met masha en cheyenne in september ook gedaan, toen was het toch wat koud! Ik heb toen 4 bandages gepakt, deze rond de sokken gedraaid, en in de trailer ook aangelaten, heel de bandages onder de kak maar wel schone sokken ! moeten de sokken wel goed droog zijn voor je ze bandangeerd, anders gaat het misschien broeien/jeuken en krijg je gekke krulsokken
Eigenaresse woont zelf niet meer bij stal, weet niet of zij er is. Ga denk ik zo wel even langs, M gedag zeggen (als ze er nog is) en even kijken hoe het met die van mij staat. Die komen onder hele strenge controle te staan de komende tijd
groot gelijk Berdien, alles goed in de gaten houden. Droes is een rotziekte.
Soms merk je er niets van. Pony die ik kende had waarschijnlijk ook droes gehad, nooit gezien, nooit gemerkt. Het enige wat je nog zag was een kort waar het abcesje had gezeten.
Ik hoop dat snel die rotziekte weg gaat bij jullie op stal.