[TI] [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 19:30

Tuurlijk gebeurt er niks, en zowel, dan is er gewoon een telefoon en genoeg mensen die helpen waar nodig op de place to be.

Fijn Leonoor! Mag ik eens heel nieuwsgierig vragen hoeveel hengsten je al voor de keuring hebt? Eigenlijk voornamelijk goedkeuring waarin ik geïnteresseerd ben...

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 19:45

Heb heeeeel wat posts over zadels gezien :')
Mijn zadel is een Thorowgood T8 van 17,5" (vzh), ik ben er erg blij mee :D
Maar mijn droomzadel is de Massimo Trail, vond die alleen erg duur om mee te beginnen, maar ooit... Ooit komt er echt een <3

Waaauw Nienke die vlecht :~ Hoe doe je dat? :oo
En die frontriem is ook al zo gaaf <3

Gefeliciteerd met je baan Lotte!! Heel veel plezier! :D
Lekker zo'n dagje met brave Caily, maar foei zeg dat ze stout was met die kwetsbare ruiter :oo

Leuke foto van Diesel, Suzanne :)
Vind die snor alleen wel verschrikkelijk lelijk :') Sorry :=
Ik ben sowieso totaal niet van de snorren, gelukkig heeft Feike er dan ook niet een.
Mocht hij die wel krijgen, zweer ik, dan scheer ik die er af O:)

Super dat je huurhuisje goedgekeurd is Maartje! +:)+

Balen van die lange dagen Leonoor :(:)

Balen van Jess Berdien :(
Gelukkig gaat het wel alweer wat beter.

Zo, dat was een hele bijlees.
Als ik iemand vergeten ben, sorry sorry :oo

Ik heb vandaag mijn "minst mislukte" hengstenvlecht ooit gemaakt!! *\%/*
Ben er stiekem wel een beetje trots op :o
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wanneer Feike en ik wedstrijdklaar zijn, hoop ik de hengstenvlecht perfect uit te kunnen voeren :D :=

Feike kan zo van aandacht genieten, dattie lekker stond te soezen :+:
Afbeelding

Hanglipje :=
Afbeelding

Daarna heb ik Feike gepoetst tot hij weer blonk als een spiegel en toen heb ik hem gelongeerd :)

Toen heb ik Feike weer in de wei gezet en heb ik nog 6 stallen uitgemest voor de staleigenaresse, scheelde haar ook weer :)

De Epplejeck heeft ook een fout gemaakt :=
Ik had immers dat regendeken van Eskadron besteld en dan aangevinkt dat ik hem zou ophalen bij het filiaal in Drachten. Nou rara wat de pakjesman vandaag kwam brengen :=
Heb er geeneens verzendkosten voor betaald :+
Morgenavond, aangezien het dan koopavond is in Drachten, ga ik de deken even passen en als hij niet past kan ik hem terugbrengen.
Nu hopen dattie past want hij is echt vet stoer :D

Berdien

Re: [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 19:48

Netjes hoor! Na de winter knip ik Flynn z'n manen af, ik ben het zat. Ze komen nou tot net boven z'n voorknie maar soit. Ik ben er klaar mee :')

Klopt Lotte, ook wat dat betreft kunnen ze niet beter staan. Maar toch he. Rationeel gezien wéét ik het wel hoor, maar gevoelsmatig is het nog best lastig wel.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 19:54

Oeh, zo herkenbaar Berdien, ik vond onze huwelijksreis naar Costa Rica geweldig, maar de paarden zo lang missen, en zo ver weg zijn... En dan staan ze nog wel bij mijn ouders aan huis die ik compleet vertrouw en mijn zus die dierenarts is kan altijd zo komen, en ik kon ze via de camera ook nog zelf bekijken, maar toch. Heb enorm genoten hoor, maar vond het ook weer heerlijk om bij alle dieren te zijn!

Mooie strakke vlecht gemaakt zeg! :) En zo'n lieve hanglip.

Ik ben helemaal fan van barefoot zadels, maar ben wel van mening dat een echt goed passend boomzadel het gewicht beter verdeeld, simpelweg door de boom, die een boomloos zadel niet heeft.
(heb zelf ook een barefoot hoor)

Vandaag 20 km van het Pieterpad gelopen, en daarna ook nog een stuk met Khaleesi gewandeld, voel mijn voeten nu wel :P

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 20:08

pff 20 km lopen,dat gaat me tever.loop nu de vierdaagse,maar puur voor de lol,niet voor de km.5 km per dag,moet ook nog werken overdag dus ga me niet te moe maken en teveel spieren verzuren.maar knap dat je dat volhoudt.

die frontriem :9 prachtig!zoek zelf nog een mooie voor eros,maar ben er nog niet geheel uit.

morgen is de begravenis van de 4 mensen uit t dorp die zijn omgekomen met t vliegtuigongeluk.ze zijn allemaal geidentificeerd.
zijn nu al borden e.d opgehangen om mensen naar parkeerplaatsen te leiden.ondernemers wordt gevraagd zoveel mogenlijk met de fiets naar hun werk te gaan en kermisexploitanten mogen niet verder met het opbouwen van hun attractie.groot gelijk,dit moet in rust kunnen wrden gedaan.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 20:51

Caily schreef:
Tuurlijk gebeurt er niks, en zowel, dan is er gewoon een telefoon en genoeg mensen die helpen waar nodig op de place to be.

Fijn Leonoor! Mag ik eens heel nieuwsgierig vragen hoeveel hengsten je al voor de keuring hebt? Eigenlijk voornamelijk goedkeuring waarin ik geïnteresseerd ben...

Nog niet zo veel, moet nog komen. 2 nu.

Vlecht is keurig hoor bij Feike!

En Berdien :D Foei!!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 21:12

Heerlijk zo'n tutpaard Hannah, en ik vind de vlecht wel mooi hoor!
Ach, deken aan huis bezorgd terwijl je hem wilde ophalen, beter zo dan andersom toch? Welke heb je?

Ik dacht dat jij volgend jaar nog voor de keuring zou gaan Berdien? :P Rubriek Vanner Ruinen is nog wel erg leeg nu hoor, dat moet volgend jaar zeker anders! En daarom ga ik dus of gewoon niet, of met paard op vakantie. Tijd van op vakantie gaan komt wel weer als ik niet meer kan/wil paarden houden.

Hoezo zouden boomzadels de druk beter verdelen, Maartje?

Fijn dat er zo goed rekening mee gehouden wordt Ellie, hopelijk verloopt alles rustig morgen.

Hmmm... Jammer Leo, hopelijk volgen er nog wat, want hou die dag tot nu toe wel vrij, voor twee is ook niet helemaal de moeite. MW zou misschien ook weer aanschuiven, ben benieuwd! Ik had mn zinnen ook gezet op n hengst die toch echt ggk moet worden vind ik, maar nu zijn de eigenaren niet in staat te komen dit jaar, grrrr.

Ik hoor zojuist politie. Nu dacht ik eerst enkel, goh, die heb ik lang niet gehoord, en toen bedacht ik me, fiets, wat doen die hier? Wij zijn het laatste huis voor de grens, nu zit halverwege ons weiland een tankstation, hoop dat ze de boeven daar vangen en wij ze niet in de wei hebben lopen :+

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 21:16

Verwacht nog een behoorlijk aantal inschrijvingen hoor ;)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 21:18

Duurt ook nog ruim een maand! Was gewoon even nieuwsgierig, was er namelijk een stukje over aan het schrijven ;)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 21:21

Oh ja, de keuring :D Ik moet nog steeds even goed uitzoeken hoe dat dan gaat. Iets voor volgend jaar om uit te zoeken. Ondertussen willen al zoveel mensen Flynn wel naar Hagestein brengen :') Maar Flynn blijft mooi thuis.

Met Flynn (en Jessie :') ) naar Amerika gaan is wat onhandig, en ik wil ook niet mijn hele leven om mijn paarden plannen. Tegen de tijd dat ik geen paarden meer kan houden ga ik waarschijnlijk ook naar Huize Avondrust, dan doe je net wat minder makkelijk een rondreis door west Amerika. Plus dat ik reizen wel echt heel erg tof vind en al jaren naar Amerika wil. Nou kan het eindelijk (qua financiën etc), dan ga ik me niet tegen laten houden door mijn paarden. Ik vind het niet leuk om ze zo lang te moeten missen, maar als Jes nog jaren mee gaat en Flynn ook zo'n 30 wordt, dan kan ik dus 23 jaar niks. Daar pas ik voor :)

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 21:36

Hihi thnx meiden :o

Lotte, ik heb de Eskadron Next Generation Graffiti regendeken :)
En vind het niet erg hoor, dattie thuisbezorgd is :=
Laatst bijgewerkt door Nientsje op 10-09-14 22:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 21:42

Ik mag hopen dat ik paarden kan houden totdat Lola oud is, wie weet hebben ze tegen die tijd wel hele goede medicijnen en kan een generatie daarna ook nog...

Ah, mooie deken!

Nou, politie was er vanwege aanrijden, alweer. Is al de tweede keer deze maand, en we zijn nog niet eens op de helft. Provinciale weg naar DL is soort van racebaan hiero... Met een tractor deze keer :(

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 21:48

Probeer alles bij te lezen hoor sorry als ik iemand vergeet!

Mooie vlecht bij Feike! En luxe regendeken wauw
Stoute Caily!
Wel netjes dat ze er rekening mee houden Ellie!

Hier loopt alles op rolletjes, verhuisd naar stalling met binnenbak! Woehoe ikke happy,pony soms wat minder happy hij moet meer doen.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 22:14

Pff gaat lekker Lotte... Hier hebben we ook zo'n leuke weg, staan al aardig wat kruisjes.

Indd fijn dat er rekening gehouden wordt Ellie!

Lekker Mira, lijkt me heerlijk een binnenbak :D

Ik ga nu mijn bed weer in, morgen de hele dag stage en morgenavond met mijn "broer" (lang verhaal) naar stal om de deken te passen! Natuurlijk maak ik ook een foto :D
Welterusten iedereen en een fijne dag morgen!

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 08:35

Ha ik wou net vragen plaats je een foto van Feike met zijn deken op? En dan vooral zijn gezicht erbij :D ben benieuwd hoe hij nu weer kijkt.
Ik vind je vlecht ook erg mooi.

Selda als je nu een binnenbak hebt betekent dat dat je ook weer gaat kijken voor een nieuw rijpaard? Je wilde toch een tijdje zoeken en sparen?

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-14 09:08

Mooie vlecht hoor!! Netjes strak!
Mijn vlecht is bijna zelf alleen in jou geval pak je maar alleen de plukjes erbij van boven af zeg maar.. ik pak van 2 kanten plukjes van onder en van boven...
Vrij simpel klinkt moeilijker dan het is ;)
Gewoon keer proberen *D
Maar die vlecht wat je nu hebt is super netjes!

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 09:22

Omdat een boom gemaakt is om de druk over een groter oppervlakte te verdelen. Probleem is alleen dat als die boom niet perfect past op het paard in zowel stilstand als beweging een boomzadels sneller gaat bridgen , drukken , knijpen of scheef liggen...
Maat er moet niet voor niets een pad met inlages onder een boomloos zadel.

Een boomzadel is beter kwa drukverdeling(opnieuw; mits echt passend), maar slechter kwa bewegings-vrijheid en contact met de paardenrug.

Ik zag jou zinnetjes staan :"Corine, dat boomzadels druk beter verdelen is echt grote flauwekul" en daar was ik het niet mee eens :P
Maar buiten de drukverdeling vind ik de werking van een boomlooszadel veel prettiger. (opnieuw, goedpassend, met goede maat pommel, zadel niet te lang en met goede inlages)

Brr, schrikken die politie, en alweer een aanrijding... Dat mensen toch eens hun hersens aan zetten voor ze in de auto stappen..

Ben benieuwt naar de foto Nientsje :)

Ga je dan op een krukje staan Niene, of vanaf Nienke haar rug? Ik kan daar nooit zo makkelijk bij om vanaf 2 kanten manen te pakken.
Bonnie haar haar is daar trouwens echt te lang voor (of ik te onhandig ;) ) dan kom ik in de knoop als ik van 2 kanten bij pak.

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-14 09:24

Roos heeft de manen ook al wel aardig lang.
Ik zal wel keer instructie filmpje maken voor jullie _O-

Maar eh ik sta er gewoon naast. Vlecht niet boven op de manenkam en vlecht gewon onderdoor (dus geen bovenop vlecht) (das lekker dubbele uitleg) :=

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 09:26

Strakke vlecht bij Feike hoor. Je hebt de vlecht alleen niet bovenop liggen die ik.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 09:31

ben benieuwt :)

Izzy haar manen zijn net zo lang als die van Nienke en dan lukt het met wel, maar dan vlecht ik inderdaad wel bovenlangs en vanaf een krukje :)
Bonnie haar manen zijn zeker 2,5 x zo lang en dat lukt me niet (omdat ik ze elke keer over de manenkam haal natuurlijk, onderlangs zal wel beter gaan)

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 09:33

Mooie vlecht bij Feike, hoe doen jullie dit toch zo netjes?
Ben benieuwd naar z'n nieuwe deken :j

Politie haast voor de deur is altijd even schrikken, hier ook al een aantal keer gehad voor inbraak als je dan achteraf hoort dat die mannen gewapend waren slik je wel even...

20km lopen! Dat zou ik echt niet kunnen hoor :oo

zoo Flyn z'n manen al tot aan z'n knieën, dan zou ik ze ook wat korter maken voor het gemak :j

sorry dat ik het vraag hoor Lotte maar wat bedoel je met wie weet hebben ze tegen dan goede medicijnen?

en een binnenbak is altijd handig, mis ik wel soms hier in de buurt..
Laatst bijgewerkt door _Clocloken_ op 11-09-14 09:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-14 09:33

Oh dan vlechten we denk ik net iets anders.. zal mn dochter vragen te filmen als ik weer vlecht :')

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 09:36

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-14 09:50

netjes!! :)

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 11:44

@nimby dat is een meerjaren plan moet eerst privé alles op een rij krijgen. Ben nu super blij met mijn mino