[TI] [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-10 12:19

Goedemorgen!
Pridje: vette bokactie... Is hard aangekomen zo te lezen! Succes met de laatste loodjes voor je examen.

Vanmorgen weer even zitten zwijmelen bij wat foto's op mijn computer.
Kwam deze nog tegen van Janus, bij de schriktraining. Hij kijkt zijn ogen uit :D
Leuk om te zien: hij is hier net geschoren, en nou kan je zijn donkere vlekken zien op zijn hoofd. Vind het zo raar dat daar toch wit haar uitgroeit :?
Ik ga dadelijk naar Janus. We krijgen vandaag 2 nieuwe paarden op stal. Ben benieuwd, maar ben ook heel benieuwd wat Janus ervan vindt.
Tot later!
Afbeelding

Lonan

Re: [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 12:31

spannend dus !! Veel plezier bij stal.
Grappig die vlek die je zo goed ziet idd, mooie foto overgens.

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 15:04

Hallo iedereen!

_Patrick_ : Leuk avondje gehad met visitte en pizza eten.
Petra: Voel je je al wat beter..En vanochtend mee geweest op wedstrijd
james_bont : Ligt nu waarschijnlijk te pitten :Z Jij ook een fijne zondag.
Hilde is er weer *\o/* En een jolig paardje dat bokte :P

Allereerst bedankt voor jullie reacties/ adviezen over Sorraya. Sommigen zelfs via pb....

Ik heb een besluit genomen. Sorraya gaat terug. ;( Geloof me, het heeft me wel wat tranen gekost om tot dit besluit te komen.
Wat bij mij vooral de doorslag gaf is dat ik vind dat dit paardje nu niet op stal hoord. 24/7 weidegang is noodzakelijk.
Bij de vorige eigenaar krijgt ze deze en voordat ze bij ons kwam is haar been nooit op slot geschoten.
Bij ons op stal komen de paarden overdag wel naar buiten maar komen eind v/d middag weer binnen.
Hoe alles nu gaat lopen dat weet ik nog niet. Ik ben gek op dit paardje en wens haar zeker niet toe wat ik gisteren mee maakte.
Mijn man en ik hebben nog tegen elkaar gezegt dat als we nou zelf een huisje met grond hadden dat we haar dan nooit weg gedaan zouden hebben.
En ja, ze is lief en ik ben gek op haar maar dat geld ook voor mijn friese ruin Gurbe en er zijn zoveel lieve leuke paarden.
Misschien komt er binnenkort wel weer wat op mijn pad.

Ik zou hier wel heel graag willen mee blijven kletsen want ja, mijn ander vriend is dan wel zwart...maar ook zeker gesokt :P
Bovendien vind ik dat wij een zeer leuk gezellig topic hebben :D

Ik krijg straks nog visitte, ik hoop dat ik nog even met Gurbe trainen kan en mijn schoonzusje dus meegaat.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-10 15:48

Hé Claudia,

Ik denk dat je een heel wijs besluit hebt genomen, en ik vind het dapper van je. Goed dat je naar het geluk van je paardje kijkt, maar ik had je wel anders gegund. Wens je veel succes en hoop dat je veel mensen om je heen hebt waar je steun aan hebt. :(:)
Ik vind het leuk als je mee blijft kletsen hier! En inderdaad, ook zwarte sokken zijn sokken :D
Gr. yvonne

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 16:45

Goede middag!!

Pridje een bokactie gehad,en nog het laatste voor je examen.
Leuke foto van Janus!
Claudia een moeilijk maar denk een wijs besluit,heel veel sterkte!

Vanmorgen naar Patrick geweest.
Eerst hem grondig gepoetst hij verhaard zo erg dat hij er gewoon jeuk van heeft.
Toen zijn stalletje gedaan.
Thuis de trailer gehaald en Patrick op gehaald.
Thuis de slang aangesloten op de douchekraan.
Even zijn staart goed gewassen zat wat roos(achtige schilfertjes)in dus dat eruit gewassen.
Daarna naar het strand gereden,zaten behoorlijk wat vissers.
Een visser had een of ander gek pak op een kruk liggen dat vond hij toch wel vreemd.
Dat heeft dan van hem hahahaha en snuiven hij snapte er niks van totdat hij er naast stond was het al niet meer gek.
Lekker met hem gewandeld, nog samen gerend over het strand samen met Sissy.
Daarna lekker eten gegeven en de paddock schoongemaakt.
Patrick plast zelfs op de trailer hij voelt zich dan wel erg op zijn gemak in zijn mobilehome

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 17:05

@Claudia goed dat je de beslissing hebt genomen maar wel heel veel sterkte! :(:)

@gooya je bent niet de enige die zwijmeld wat is een Janus een knapperd! :D

Pride heeft net met mij gespeeld in de paddock hij ging helemaal uit zijn dak :P

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 18:43

Claudia, dat lijkt me echt vreselijk om te moeten doen, maar ik vind het knap van je dat je aan het paard denkt en niet aan jezelf. Veel mensen zouden een voorbeeld aan jou moeten nemen ;)

Gooya, wat een grappige foto van Janus... Blijkt hij toch een vlekkenpaard te zijn :D

_Patrick_, wat leuk zeg! Lekker met je paardje naar het strand. Zal wel flink gewaaid hebben daar...

Pridje, wat versta jij onder spelen?

Ik ben net terug van een gevecht met Tirzah. Ik ben haar stapje voor stapje een beetje dressuur aan het aanleren (als in: 1x per week in de bak rijden en haar dan aanleren dat ze zich fatsoenlijk moet laten sturen). Gaat in principe al heel goed, ze leert snel en wordt al steeds wendbaarder. Stelling nemen vond ze in het begin heel moeilijk maar dat gaat nu al best goed.

Alleen hebben we 1 probleem met elkaar; met rechtsom galopperen op de volte bij A, rent ze ALTIJD vanaf X naar de deur van de bak (die tussen C en M ligt). Volgen jullie het nog?

Het ligt er niet aan dat ze de wending moeilijk vindt, want volte bij C doet ze prima. Het is echt die deur, zo van "Houdoe! Zoek het maar uit met je volte, ik ga terug naar de wei!!!"

Ik vind het aan de ene kant natuurlijk vreselijk grappig dat ze op zo'n moment sch*t aan alle hulpen heeft, maar ook erg vervelend voor ons allebei want ik geef natuurlijk niet toe totdat ze naar me luistert (en dat kan lang duren). Dus die arme Tirzah moest tot aan haar oortjes bezweet op stal vandaag en kan pas morgen weer op de wei, omdat ze anders kou vat met die natte vacht. Dat vind ik dan toch wel weer sneu, maar ik kan haar moeilijk haar zin geven, toch? Wat zouden jullie doen in zo'n situatie?

_Lente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 18:44

Ben ik net bijgelezen, moet ik weer gaan werken :P
Doeg!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 18:49

Hee

Heb ff vluchtig bijgelezen, Heb een superleuk weekend gehad maar ben nu weer thuis en dat valt me echt zwaar. ([LZP] Als je lastige ouders hebt? (En zelf 'n lastige tiener bent))
Ik wil Claudia heel veel sterkte wensen!
En verder weet ik niet hoelang ik nog op bokt ben, de kans is groot dat mijn laptop afgepakt wordt omdat ik er teveel op zou zitten :?

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-10 18:51

Pridje: dank je wel! Heel leuk om te horen!
Junia: je hebt gelijk hoor! Ik zou ook net zo lang doorgaan totdat ze zou luisteren. Wie weet wat ze anders weer verzint...

Janus was nog moe van gisteren. Het ging zo lekker dat ik misschien wel iets te lang gereden heb :o . Vandaag was ie erg zwaar, een soort blok beton om op te zitten :D Hij deed wel erg zijn best, maar het wilde gewoon niet zo. Uiteindelijk stond ie net als gisteren weer kletsnat in zijn stal. Zit echt te twijfelen of ik er nog een keer een scheerapparaat overheen haal. Voor hem is het ook niet lekker denk ik om het zo warm te krijgen. Aan de andere kant: als het weer hard gaat vriezen, is het denk ik niet zo slim. Wat is jullie idee hierbij?
Helaas waren de nieuwe paarden nog niet gearriveerd. Morgen maar bekijken dan.
Lente: werkze!

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 18:55

Nou vandaag hebben we voor het eerst tweemaal een 9 gehad voor verzorging.
Er stond naast;Hoe krijg je dat paard zo schoon ??/

Eerste proef liep helemaal niet lekker, dus hadden we 166 punten.

Tweede proef was beter kregen we dan ook 180 voor, dus 1maal winst

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-10 18:57

Wauw een negen!!!! Da's echt superhoog!! :):) En proficiat met je winstpunt! Welke klasse rijd je eigenlijk. Misschien heb je het al een keer geschreven, maar kan me niet herinneren :o

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 18:58

Sas rijd nu nog in de B en heeft daar nu van de 5wedstrijden 8 winstpunten

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 19:03

@Junia onder spelen is een beetje achter mij aanrennen en dan inneens stoppen en dan weer wegrennen dan word hij altijd heel fanatiek :P

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 19:07

Peet je werk is dus erg gewaardeerd!!Toch weer een winstpunt gefeliciteerd!

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 19:07

Gooya: gelukkig, ik dacht al dat ik een dierenbeul was :P

Whis_Serada: wat goed!!! Gefeliciteerd!!!

Pridje: lijkt me leuk om te zien, haha!

Lotte: ik heb je verhaal in het andere topic gelezen. Persoonlijk denk ik dat het voor jou goed zou zijn om zelf uit huis te gaan, ik denk dat dat een hoop verandert aan de relatie tussen jou en je moeder. Zelfs als er niets verandert, wordt je dan in ieder geval niet meer telkens ermee geconfronteerd. Mijn broers zijn ook op hun 17e uit huis gegaan (ikzelf op m'n 18e) en die hebben het prima gered. Ik weet niet wat je verdient met je baantje, maar als het niet genoeg is voor een kamer dan kun je misschien een tijdje bij een vriend(in) gaan wonen tot je klaar bent met school? Ik zou als ik jou was in ieder geval eens gaan zoeken of je ergens terecht kunt als je zou besluiten uit huis te gaan.
Wat Engels betreft, ik zit in mijn 2e jaar van de studie Engels dus als je ooit een vraag hebt kun je altijd PBen. Woordjes moet je overigens niet stampen, probeer er iedere week een aantal te leren en dan op een leuke manier (bijv. door een memory spel te maken met op 1 kaartje het woord en op de andere de betekenis en dan iedere week extra kaartjes maken en die mengen met de rest). Veel sterkte met alles in ieder geval, wat voor keuzes je ook maakt. Uiteindelijk kom je wel op je pootjes terecht hoor ;)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 19:08

Petra, gefeliciteerd met je winstpunt! :)

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 19:09

@Junia ik maak er wel een keer foto's van of ik film het ;)

Petra gefeliciteerd met je winstpunt ;)

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 19:16

aloha, ik ben er weer na een paar heeel drukke dagen en dus geen bok-momentje :o Ik ga wat foto's van vanmiddag bewerken (Boyan voor het eerst met zadeldekje gelongeerd en de meiden lekker losgegooid) en dan ga ik bijlezen en dan plaats ik nog wat kiekjes :)

Tot zo! :wave:

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 19:17

Dianne alles goed?

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 21:05

pridje schreef:
@Junia ik maak er wel een keer foto's van of ik film het ;)

Jaah, lijkt me leuk!!!

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 21:06

Dankje meiden.

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 21:18

oo ik word zo moe van school ik heb zaterdag een intake test voor mijn vervolgopleiding ben echt bang dat het mis gaat

Sea_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 21:25

pridje schreef:
oo ik word zo moe van school ik heb zaterdag een intake test voor mijn vervolgopleiding ben echt bang dat het mis gaat

Ik heb vertrouwen in je! :) jij komt er vast wel, want je bent jezelf ;) maar ik ga ook voor je duimen :P
Wanneer hoor je hoe of wat van die intake?

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 21:27

het is dinsdag en ik weet niet wanneer ik de uitslag hoor maar ik hoop dat het lukt want van die school komen hele goeie horeca mensen ;)