[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Keeva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 20:53

Zo, even een update over Clay ... pffff, straks nog bij de dierenarts geweest om vitaminepreparaat op te halen, maar die was toch nog niet zo positief als wij dachten over de hele toestand ... Op de rontgenfoto's is alleen de staartbreuk te zien, maar zenuwbanen zijn op rontgenfoto's niet te zien, en die zullen waarschijnlijk toch ook een flinke klap gehad hebben. Mogelijk heeft hij als gevolg daarvan de poep-en plasreflex niet meer, en als dat zo is, is het natuurlijk ook een verhaal met een trieste afloop ... Sinds hij thuis is, heeft hij ook nog niks gedaan. Nu heeft hij bij de dierenarts niks gegeten, en had hij bij ons op oudejaarsdag om een uur of 5 voor het laatst gegeten, dus z'n maag is natuurlijk ook zo leeg als ik weet niet wat. Hier thuis at hij wel meteen, en knorren dat z'n maagje toen deed !! Nu is het dus wachten op een flinke plas en dito drol ... Ik had net Frits (manlief) aan de telefoon, en we zeiden al "Hopelijk zit de stront morgen tegen de muren omhoog" . Als hij z'n ontlasting niet kwijt kan, zal hij zichzelf uiteindelijk vergiftigen, wat natuurlijk ook geen prettig einde is ...

We laten in ieder geval morgenochtend onze eigen dierenarts nog even komen om hem te bekijken. Tot overmaat van ramp is zoonlief a.s. woensdag jarig, wordt 6 jaar. Zoiets kun je ook niet overslaan natuurlijk, al staat je hoofd er nu niet echt naar ....

Pfff, heftige dagen zo aan het begin van het jaar, traantjes zitten ook nog zo hoog . Ben in ieder geval blij dat hij nu lekker thuis is, hoe het verder ook gaat lopen allemaal. Kan ook merken dat hij zelf blij is dat ie thuis is, hij is eindelijk tot rust en slaapt de hele dag.

Ga gauw weer op iedereen reageren hoor, maar m'n koppie staat er nu gewoon even niet echt naar ...

Whis_Serada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 20:55

zo net ff op stal geweest lekker met whis getut.
en losgegooit in de bak.

toen lekker gepoetst en haar manen weer ingevlochten.
hoefjes gedaan stal was al door onze lieve aad gedaan.
haar zak met hooi gevult.
alle paarden nog een hooi ronde gegeven.
dus ze staan er weer tevreden bij

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 20:56

Jeetje keeva, moeilijk is dat. Ik duim dat het allemaal weer in orde komt...

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 20:58

Chin up, Keeva! Wie weet..... niet al opgeven hoor..

Lekker gerommeld, Peetorlan

silas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 21:00

jeetje Keevagirl, heel veel sterkte!

Lucy_1

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 21:12

Keevagirl

BrankaZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 21:24

Jellie schreef:
Roos, haha ja t zijn ty-raps Hihi, doe zelf effe rustig aan. je maaltje komt aardig met het onze overeen

Inderdaad ty-raps. Die discussie kwam n.a.v. mijn vraag om hulp bij het opstellen van een handleiding voor het ophangen van een lichtslang

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 21:44

Keeva: Dat is goed en ook slecht nieuws. Hopelijk knapt hij toch snel op. Sterkte ermee:(:)

Jellie: alweer je goede daad gedaan voor het nieuwe jaar. Kledingkasten opgeruimd.

Boya weer even gereden. Fijn dat hij zo braaf is

Jacky2: leuke foto's. Gelukkig dat je het zo naar je zin hebt op je nieuwe stal. Kan je al op TW??

Vandaag giga druk geweest in de winkel. C1000 bestaat 25 jaar en de eerste 400 klanten kregen een appeltaart. kan geen taart meer zien.

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 22:47

Keevagirl, zal duimen voor je hond. Heb een keer een kat gehad die dan wel een bekkenbreuk had dankzij ongeluk en die knapte binnen een week enorm op. Dieren zijn enorm veerkrachtig. Dus lekker op zijn plekkie laten rusten en voorzien van veel liefde.

Mooie foto's weer gezien! Leuk met al die tinkers

C1000 zit vlakbij mij Bonte, ben dan ook vaste klant. Er wordt een nieuwe moderne gebouwd op 3 minuten lopen, ben ik erg blij mee want kan dan met zo'n karreke mijn voetpad af en klaar. Cavia's vuurwerk goed doorstaan denk ik?

Het was hier prachtig weer vanmiddag, helder blauwe lucht. Dus ben in de namiddag gaan rijden. Ze stond te dutten in de wei, helemaal achteraan dus kon eerst een half uur op en neer lopen. Enfin, de rit was lekker, veel galopjes gedaan. Op een gegeven moment ging dat hoofd omhoog en ik zag echt niks. Sprongen er ineens 2 reeën vlak voor ons het zandweggetje over. Coole Sox hoor, bleef even staan en dan gewoon weer stappen. Supertinker is het toch

Coydog heeft een kadootje voor me geloof ik. Ben er reuze blij mee straks

Sox heeft de laatste tijd veel diarré. Ik weet niet waardoor het komt, door de biks, voordroog of natte gras in het land. Ik heb een pluk van het voordroog mee naar huis genomen en wil het laten pendelen door Pellie's "goeroe". Enfin, heb bij pensionbazin aangekaart dat dat ruwvoer nu niet erg geschikt is voor koudbloedpaardjes en of ze niet een gedeelte van haar land (7 ha) kan laten hooien. Ze zijn er nu echt serieus over aan het nadenken maar zitten even met de opslag. Ze denken aan een nieuwe grote overkapping en dat zou echt te gek zijn. Fijn hoor, een pension dat met je meedenkt

Bonte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 22:53

Soxje schreef:
Cavia's vuurwerk goed doorstaan denk ik?

Gelukkig wel Jouw hondjes ook??

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 22:57

Ja, zoals je weet was ik ook thuis. Ik heb ze op tijd uitgelaten en ze waren ook bij me achter de pc toen ik aan het bokken was. Maar die knallen vinden alle dieren toch eng, vooral die hoge knallen, zoals die zevenklappers. De paarden waren rustig hoorde ik van stalbazin, radio was aangelaten en om 24.00 hebben ze het licht aangedaan in de stal zodat ze het siervuurwerk niet zo zagen door de stalraampjes. Ben blij dat ze thuis gebleven zijn. Het was voor hen ook het eerste jaar met deze 4 pensionpaarden.

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 23:35

Afbeelding Zo zit ik nu bijna, dus ga slapen. Morgen gaat om 6.00 uur de wekker

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 23:55

Oehhh, truste dan!! Ik ga ook afsluiten, ik hoef niet om 6 uur op maar wel vroeg.

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 00:44

Goedenacht! Nu pas tijd voor de compu. Heb gewerkt.
Wil even Keeva heel veel sterkte wensen. Eerst wat goed nieuws en dan toch slecht nieuws. We duimen hier voor Clay!
Roosje weer nuchter? Lekker gegeten zeg...... hihi
Verder even snel bijgelezen, het is al laat! Truste!
O ja, Jellie mooie flanfoto's, heb snel even gekeken in het topic!

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 00:48

Geen tijd gehad om bij te lezen, ben even snel opzoek gegaan naar het stuk over Clay. Heel veel sterkte en heel veel kracht want dat kunnen jullie nu wel gebruiken zo te lezen.

Voor liefhebbers staat er weer een update in mijn web-log

Slaap lekker allemaal

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 01:04

Ik heeft je updeet al geleest
Die van mij is uiteraard ook weer geupdeet.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 05:47

Goedemorgen

nieuwe jaar begint z'on beetje als het vorige jaar eindigde, weer iemand overleden in de kenniskring, ken hem redelijk en het is de zwager van mijn beste vriendin en collega, ze belde me vannacht om het te vertellen dat hij overleden was, hij was terminaal ziek en vond het gister mooi geweest en gaf aan om ermee te stoppen, gisteravond is de voeding uitgezet en toen was het snel over, hij is 32 jaar geworden, net zo oud als mij, oneerlijk en onbegrijpelijk

silas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 05:52

Goedemorgen allemaal,

#Tinkermuts: jeetje het zit je niet mee zeg....heel veel sterkte....

#Bonte: heb je zelf ook taart meegekregen?

#Sox: fijn dat je pension met je meedenkt.

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 07:09

Citaat:
Jacky2: leuke foto's. Gelukkig dat je het zo naar je zin hebt op je nieuwe stal. Kan je al op TW??

Ja,ik kan ernu op als ik met mijn rechtermuisknop aanklikt dan kan ik de berichten wel openen !

Iedereen verder een fijne dag toegewenst,ik ga aan het werk,
keevagirl en tinkermuts,veel sterkte toegewenst !

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 08:44

Tinkermuts, sterkte....

Zo weer werken... paardjes worden vanmorgen lekker gevoerd, dus ik hoef niet heel vroeg weg (maar moet wel krabben... )

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 08:48

Tinkermuts, het zit je niet mee zeg 32 veel te jong
Jacky, fijn dat de stal zo goed bevalt!
Chev, zal later je verslagje even lezen. Nu snel naar stal, staldienstje doen. Misschien nog rijden oid als het weer goed is.

hetlarixbos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 08:58

Tinkermuts en Keevagirl sterkte. Snel hopen op betere tijden voor jullie.

Schafstall

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 08:59

mamauba schreef:
Tinkermuts en Keevagirl sterkte. Snel hopen op betere tijden voor jullie.

Ook van mij. Ik ben weer sprakeloos.

Lucy_1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 09:06

Tinkermuts : sterkte! Wat een vervelende berichten voor jullie....

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 09:11

Tinkermuts en Keevagirl: allebei veel sterkte toegewenst de komende tijd

Verders weinig te melden. Gisteren Fayette nog even gelongeerd en na een paar opwarmingsrondjes in stap had mevrouw er zin in en heeft zich dus even lekker afgereageerd met die dikke pens van d'r.

Nu snel weer aan het werk...