[TI] [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

caroline_max

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 20:38

die van mij staan wel buiten, maar hier is ook niet echt veel vuurwerk. Mijn shet is er wel wat bang van, maar ik zorg dat ik er 5 voor 12 ben, en dan blijf ik tot de ergste knallen voorbij zijn. Of het echt nodig is weet ik niet :P Nog nooit iets gebeurd eigenlijk hier, en ze zijn altijd gewoon rustig.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 20:39

Mijn paardje staat lekker binnen met oud en nieuw in ieder geval s nachts. Verder weet ik niet hoe ze het doen op mijn stal.

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 20:39

Ziet er goed uit Lor :)
Wij laten onze paarden gewoon buiten, in de stal zouden ze volgens ons nog meer in paniek schieten omdat ze dan helemaal niet kunnen zien waarvan het geluid vandaan komt. Het eerste jaar hadden we er wel wat schrik voor omdat onze buurman erg fanatiek is met vuurwerk, maar er is toen niets gebeurd :)

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 20:41

Ik weet niet hoe Amigo op knallen reageerd maar ik denk dat het geen blinde paniek word

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 20:53

Jess@ je gaat me jaloers maken als je voor een arizona of atlanta gaat :D.

Hier is het enkel vuurwerk in de dorpskern, je hoort het nog licht maar niet extreem. Ik verander er niks voor bij Jack.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 21:06

hier gaan ze allemaal op stal(staan ze snachts in de herfst en winter allemaal).de stalhouder is zoiezo thuis(gaat savonds wel naar familie,maar wordt om half 12 naar huis gebonjourd),maar gaat tegen 12 naar buiten en blijft tot de erge knallen voorbij zijn.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 21:21

Lepel schreef:
Dames , ik zit even met het volgende .....

Wat doen jullie met de paarden dei jullie met oud & nieuw ook buiten hebben lopen ?
Ik heb wel een schuilstal , maar dat houdt het geluid en licht nog niet buiten de stal......

Hebben jullie adviezen ?

Heb mijn veearts al gevraagd , maar nog geen antwoord ....

Gewoon in de kudde laten zoals het nu is. Juist dingen veranderen vergroot de angst, en idd buiten kunnen ze het zien en rennen mochten ze willen, beter dan flippen in een stal lijkt me. Ik heb ze altijd gewoon laten lopen, nog nooit iets aan de hand geweest. Er kan net zo goed een keer een luchtballon of traumaheli in de wei ernaast landen (heb ik dus beiden wel gehad :+ ), meestal hebben ze binnen een paar minuten door dat er verder niks gebeurd.

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 21:21

Gelukkig chantal.. Hopelijk geeft ze snel weer melk.
Jess we hebben het er al over gehad, ik zou voor de Arizona gaan. ;)
Ik wacht jullie fotos gewoon af!! En ik kijk ook onwijs uit naar volgende week ben zo benieuwd hoe je hem in het echt vind.
Hier staan de paarden op stal met de bovendeuren gedeeltelijk dicht maar dat ze elkaar nog wel kunnen zien als ze bang zijn. Verder krijgen ze lekker eten tegen 00;00 uur.

Ik zou je meiden lekker in de paddock houden. En geloof dat je hekken hebt om de schuilstallen af te sluiten toch? Deze zou ik wel weg halen. Zo kunnen ze bij elkaar staan als ze echt angstig zijn..

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 21:29

ik zou idd ook niets veranderen aan de routine van de dag.bij ons staan ze op stal omdat ze dat normaal ook staan.behalve dat er dan wat vaker gaat worden gekeken of alles nog goed is.maar als ze normaal in de wei staan zou ik ze lekker laten staan,misschien merken ze er zelfs niks van..

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 21:30

Idd lekker laten lopen. Je zit op de buiten toch?

Lor wat is jack braaf! Lekkere kont!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 21:34

Ja lekkere kont (nu nog een koets en tuig en dan kan ik heerlijk lang van z'n kont genieten), die was nog lekkerder toen die 3x in de week mee was op buitenrit van +20 km. :')

Nu heb binnekort m'n singel kan dan terug wat oppakken *\o/*

Die is inderdaad erg braaf :).

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 21:47

Haaaai allemaal!

Chantal,gewoon lekker laten lopen,hier lopen ze ook gewoon buiten,nog nooit blinde paniek ofzo meegemaakt.
Bij de paardjes die s'nachts binnen staan zet ik meestal de radio aan en wij zijn altijd thuis met oud en nieuw om de boel in de gaten te houden.

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 22:08

haha , ja we wonen buitenaf , maar we hebben 3 jongens en mijn man die vuurwerk fantastisch vinden.....

Overdag laten we ze er al aan wennen hoor , maar vorig jaar was het wel stressen even ...

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 22:09

Je kan ze niet snachts op het land laten?

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 23:44

Nee , echt niet , prikkeldraad staat daar nog omheen.... gaa we voor het veulenseizoen nog veranderen.....
Heb dus alleen de paddock en de 2 schuilstallen....

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 23:54

Weet er iemand iemand met een nutural bitloos hoofdstel dat ik eens zou mogen testen op mijn paard ?
Weet NL naar Be is al moeilijk maar er zitten hier enkele belgen ook.

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 09:31

Hallo, ik meld me hier ook weer even ;-)

Ruana omgedoopt naar Milka }:0 hihi vind het toch wel een leuke naam en fijn dat je nu op de hoogte kan blijven Ellie.

Knappe Denz komt nog op foto's voorbij en Jack aan de lange lijnen

Vuurwerk en buiten staan; ik heb het idee daar waar Luna en Caily staan; we niet zo veel last zullen krijgen van vuurwerk. Ik weet niet of Luna er gevoelig voor is maar als ik dat zo moet inschatten samen met de rest van de kudde; dan denk ik dat ze er niet zo veel om geven.

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 11:09

Hallo iedereen,
sorry Lor geen bitloos hoofdstel hier :)
moeten wij eigenlijk iets naar iemand doorsturen voor als er een nieuw topic komt?

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 11:12

Hier ook geen bitloos hoofdstel. :=

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 11:18

Geen probleem hoor, kon altijd zijn. Heb 1iemand die bereid is het te lenen van nl, ga nog even wachten of ik iemand vind in BE. Anders een vragen thuis (alleja voor NL) en haar pb'en :).

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 12:06

goedemorgen dames,

Denzel ziet er goed uit, hij heeft zo te zien niet veel geleden van de casteratie.
Eros lekker aan het werk.
Chantal, hier loopt alles lekker buiten krijgen we meer hooi maar meer ook niet. Wel gaan we rond 12 uur even kijken maar meestal staan ze gewoon te eten in de wei.
hier ook geen bitlooshoofdstel, maar heeft barefoot niet ook een paar testadressen in belgie waar je er 1 kan lenen
Jess foto's van een shoot heerlijk en naar boomloos aan het kijken lijkt me ook wel wat maar aan de andere kant weer niets zou het eigenlijk gewoon een keer moeten proberen
Lange lijnen ziet er netjes uit.

Zo hier gisteren avond eerste kerstverplichting gehad nog 6 te gaan :D maar ben nu zo brak als wat ach ja rijden doen we niet vandaag alles mag lekker luieren n de wei

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 15:18

Knappe Denz!
ik heb wel een zwarte libby's liggen die kan bitloos, maar zitten ook clipjes bij voor bit. ik denk dat je meer wat stevigers zoekt, maar mocht dit wat voor je zijn hoor ik het wel!

@Faye: Gijs blijft hengst zolang dat geen problemen geeft. Zolang ie niet in mijn nek springt en ik m een paardwaardig bestaan kan bieden als hengst mag ie hengst blijven van mij.
Wil m ook wel eens naar een hengstenkeuring brengen. Maargoed eerst maar eens kijken of ie over een jaar nog steeds zo lief is als nu.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 17:41

Amigo was gigantisch kreupel achter. Door het been zakken en raar lopen. En dan toch gigantisch ontploffen aan de longeerlijn en gewoon doorlopen moest hem wel stoppen. Hij loopt zo beroerd met een achterbeen zakt er ook zo nu en dan doorheen en de heup was warm. Met een stalgenootje even een atactisch testje gedaan en dat was het niet het is ook maar een been. Heb coolinggel op de heup gesmeerd en hij krijgt rust voor een week. Als het biet verbeterd de aankomende dagen dan komt de veearts erbij. Baal even gigantisch nu...

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 17:54

O jee! Veel beterschap voor amigo!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 17:57

Oei, beterschap!