[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Schafstall

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 16:51

Gelukkig nieuwjaar allemaal, ook van mij

Moest nog ff 12 pagina's bijlezen, ga niet overal op reageren. Haha....hoop geOH voordat het 12 uur werd zaterdag

Keevagirl, fijn dat je hondje weer thuis is. Was ff schrikken zeg. Pff.

NikitaGogo, girlpower nodig om je paard los te trekken. Is inderdaad geen fijn gezicht. Gelukkig goed afgelopen.

Chubby, lekker even je eigen plekkie en morgen weer ZOENUH

SuperRoos en Snowdon hebben 't ook gezellig gehad. HIPS

Leuke filmpjes van 't sleeen gezien, wil ik OOK!!!

En........vandaag weer op Boya gezeten (wel 5 min.) en op de normale manier opgestegen. Hij was echt superbraaf. Z'n oren gingen zelfs even naar voren en hij stond me daar een partij te gapen . Toch ook nog wel een beetje spannend, want hij moest ook gelijk poepen. Nog steeds aan 't halster met manlief ernaast. Toch blijft ie het nog wel een beetje vreemd vinden zo'n zadel. Hihi.

Hieronder even een foto in de stal (weer een zadel passen), let op dat oog en die hele lieve witte wimpertjes.....Helaas nog steeds geen zadel gevonden dat goed past voor hem en mij (zeker niet na de feestdagen ahum)

Afbeelding

hetlarixbos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 17:01

Keeva wat een fijn nieuws. En echt super van die jongens dat ze zo goed voor hem gezorgt hebben. Daar mag wel een slagroomtaart heen want de meesten zullen dat niet meer doen.

Jellie leuke foto's van Flanna aan het werk. Mooie kleur ook.

Flettie ik mag ook wel beginnen met aftellen inderdaad.

Boya super he als ze zich gedragen als een echte tinker.

Tante miesje jij kunt al helemaal beginnen met aftellen. Alles al klaar voor de kleine?

Roos neem het er nu maar lekker van hoor (alleen misschien iets minder drank )

Zo ik heb veel zin in de hengstenkeuring. Zal wel een drukke maar gezellige dag worden.

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 17:04

Oja....hengstenkeuring, ik heb nog kerstkaarten voor Bonte liggen. Ik hoop dat ik ze niet vergeet.

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 17:07

Boya, leuk dat je er op bent geweest. Hoeveel zadels heb je al gepast?

Mamauba, bedankt. Werken hoefde ze niet hoor

Tricky1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 17:08

KV gefeliciteerd met de thuiskomst van je hond. Ik moet zeggen dat ik nooit een echte vuurwerkfan was, maar de laatste jaren nog minder. Onze hond, een heel dappere Staffordshire Terrier, is niet super bang, maar je moet hem wel aan de lijn houden in deze tijd van het jaar (normaal nooit). Vorig jaar waren we ergens te gast waar vier grote honden waren en die kregen allemaal pilletjes tegen de stress. Een van hen heeft het uitgespuugd en onze hond had het opgesmikkeld en was very relaxed! Dit jaar niet. En de katten ook niet, de kleine was helemaal in paniek, liep heel laag bij de grond te gillen.... Ben blij dat Abby in het buitengebied staat en vind het dubbel jammer in deze tijden van het jaar dat ze niet aan huis staat. Maar goed, ze is nu weer helemaal rustig.

Jouw hond komt vast weer goed, dieren zijn vaak sterker dan wij denken. Komt het met die staart nog weer goed denk je?

Schafstall

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 17:17

Jellie schreef:
Boya, leuk dat je er op bent geweest. Hoeveel zadels heb je al gepast?

tot nu toe 4, maar alleen nog maar 2e hands zadels. Had Hulsebos en Daaleman gebeld, maar die zien het nog niet zitten om een zadel op maat te laten maken (ondanks dat je em weer kan laten aanpassen). Vinden ze weggegooid geld. Wel eerlijk dus. Die adviseren om 1,5-2 jaar te overbruggen.

Heb een Thorowgood gepast, 2 x een Stubben en nu een Hubertus. Hoop nog even op de Kieffer van NikitaGogo . Maar een Wintec is ook nog een optie.

Whis_Serada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 17:35

KV fijn meid dat je hond thuis is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 17:39

Over schapen gesproken Hier zijn met nieuwjaar nog twee lammers geboren. Momenteel lopen de schapen van de buurman op een stuk graszaadland, en pa was ze op nieuwjaar gaan controleren, liepen er ineens twee lammers bij. Naar huis gebeld dat ma de buurman moest bellen, dus die kwam van: Huh? Hoe kan dat nou? Schijnbaar heeft een jonge ram, die eigenlijk nog niet vruchtbaar was, toch dat schaap dus gedekt, want de rest moet pas over een maand lammeren. Anyway, schaapjes staan nu weer lekker aan huis waar ze op stal kunnen. Zag met het langsrijden die lammers nog, zagen er goed uit. Toch leuk

Lien, goed gereden dus met je stud! Beters!

Ooh gelukkig Keeva, dat het nog iets mee leek te vallen... Heel veel beterschap voor hem hoor. Hopelijk geneest het vlot dan Hij heeft idd flink moeite gedaan om te ontsnappen dan... Trouwens fijn om te lezen dat die jongens die hem aangereden hebben er zo goed voor gezorgd hebben, je hoort wel eens anders tegenwoordig...

Baileys, ik zie het al allemaal voor me, moest wel effe grinniken Paarden kunnen soms zo heerlijk doen

Jellie, is altijd mooi om te zien idd hoe paarden samen kunnen spelen

Mooi zadel Boya, wat voor is het er een? Was dit met beleren? Fijn dat hij het dan zo relaxed vond allemaal. Amanda was ook zo, heel fijn

Ik ben ook net terug van een heerlijk ritje Amanda opgezadeld en Dewi aan het handje, even naar een vriendin gereden om te nieuwjaren Was nog best gezellig, ze vonden dat Dewi er goed uitzag, doet ze ook, maar ik vind dr nog net iets te dun, ze is nu eigenlijk precies goed, maar van mij mag er nog een dun laagje vet op ter reserve. Anyway, daarna weer terug naar huis, kom ik zo over een dijk, die eigenlijk de galoppeerdijk is Nou, dat was te merken, Amanda constant proberen van mag ik? mag ik? mag ik? dus ik nee, nee Manda... NEE! En zij sputterdesputter, nouhou... Maar Dewi heeft dit keer besloten dat grote trekkers met vrachtwagenaanhangers ineens geen Tinkers meer opeten, maar stilstaande hekken doen dat wel...

Onderweg kwamen nog langs een Friesje in de wei en die draafde al snorkend en brullend weg. Dus Dewi gelijk ook helemaal met van die grote passen aan het draven, kop erop, kont eronder, en gigantisch showen, dan is ze mooi hoor Maar ze luisterde niet zo...

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 17:42

Keevagirl:
Fijn dat je hond weer thuis is,hopenlijk is hij snel weer opgeknapt. Afbeelding

Jellie: mooie foto's van flanna vooral foto drie vond ik erg mooi. Afbeelding

We zijn niet in de binnenbak geweest met macho,toen corneel kwam waren erook een paar tinkereigenaren dus zijn we een stukje met ze opgereden.
Zij zijn naar het strand geweest,wij niet corneel doet dat liever de eerste keer alleen,hij was al vrij sterk,loop denk ik niet graag achteraan.
Ik heb een paar foto's gemaakt en met hun toestemming mag ik ze plaatsen !
Afbeelding
Afbeelding
Gezellig met sharmila achteraan.
Afbeelding
Deze moest ik wel plaatsen,fietsend gemaakt en ik vond hem zo lief,alleen geen mooie achtergrond !

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 17:48

Mooie foto's Jacky!!

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 17:53

leuke foto`s Jacky

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 17:58

Boya, is even goed zoeken. Wintec is natuurlijk ook een fijn zadel omdat je nog met de boom kan ‘spelen’. Zou helemaal mooi zijn als de Kieffer goed ligt. En boomloos vind je dat niets?

Maya, wat een verassing die lammetjes Klinkt leuk van je ritje! Wat leuk dat het goed gaat he, als handpaard erbij Haha, tja een hek is nu eenmaal eng omdat het geen gras eet

Thanx Jacky! Leuk met die ploeg op stap. Foto van zijn olijke koppie is ook mooi. De achtergrond is niet zo storend vind ik.

Kippie liggen in de pan, schotel staat in de oven.. t ruikt hier steeds lekkerder

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 18:37

Keeva, kan me voorstellen dat je daar een naar gevoel van hebt... Wat ontzettend netjes van die jongens dat ze bij hem bleven.. Echt top, dat zie je niet vaak meer...

Haha Des en Baileys, lekker gereden dus!!! Haha en Baileys die verliefd was op Tom...

Oh, zijn jullie dan allemaal vrij en lekker gaan rijden?

Jacky, leuke foto's!!

Boya, een goed zadel is moeilijk. Ik denk dat je haast nog beter naar een zadelmaker kunt gaan (hebben vaak ook goedkopere 2ehands zadels) en het zadel door hem passend kunt laten maken. Zeker voor een jong paard in ontwikkeling is er niets belangrijker dan een goed passend zadel... En wat Hulsebosch en Daaleman zeggen, klopt. Maar vergeet niet dat ieder paard blijft veranderen. Ik ken een 16 jarig paard wat van een brede boommaat naar een medium is gegaan door andere training. Paard ging niet meer bewegen, wel anders bewegen...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 18:57

Jacky, leuke foto's! Fijn dat je er al zo op je gemak lijkt te zijn op stal En idd, wat een mooie hoofdfoto!

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 19:02

Ja, ik was er vandaag pas voor de derde dag,
maar heb er echt een goed gevoel bij.
De mensen zijn erg aardig en er hangt een gezellige,relaxte sfeer.

Ik dacht altijd dat het een echte drukke manege was,waar je een nummer bent maar dat is helemaal niet zo.

Natuurlijk dat er een heel leuk groepje meiden met tinkers staat is leuk meegenomen ! (niet te veel zeggen anders lopen bepaalde mensen naast hun schoenen )

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 19:04

Lekker he als je t goed naar je zin hebt op stal!

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 19:16

Leuk hoor Jacky, zoiets lijkt me ook enorm gezellig....

Ben jaloers op degene die lekker hebben kunnen rijden vandaag. Heb zelf weer gewerkt en had er niks geen zin in (zoals de meesten..... )

Leuk Maya, de eerste lammers.... geeft mij altijd zo'n heerlijk voorjaarsgevoel....

Nah ja, ga nu eerst dat grut maar eens op bed jassen. Die zijn giga druk en daar heb ik effe geen zin in.....

Oh, Boya, welk zadel had hij op met de foto????

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 19:48

Maya, rare tijd voor lammetjes, wel schattig. De boer waar ik m'n hooi altijd vandaan heb heeft op oudjaarsnacht twee kalveren gekregen. Haha...nou ja, niet de boer, maar z'n koeien.

Jellie, boomloos , ik weet 't niet. Hoor zoveel tegenstrijdige berichten, zeker voor een jong paard. Kies vooralsnog maar gewoon voor traditioneel.

Jacky, leuke foto's en fijn dat je dus een goede keuze hebt gemaakt. Ziet er gezellig uit.

Indezz en Maya, het zadel van de foto is een Hubertus dressuurzadel en ligt eigenlijk perfect op z'n rug, alleen mijn gat past er niet in. Had hem dus meegenomen om te passen, zou 17,5 inch zijn, maar ik twijffelde al toen ik em zag. En toen ik erop ging zitten wist ik 't zeker. Even gekeken en blijkt 16,5 inch te zijn. Pfff......ik was al geschrokken, heb veel gegeten met de feestdagen, maar gelukkig......t was geen 17,5 inch. Helaas dus!

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 19:52

Boya, ik hoor er altijd zo veel positiefs over. Als je t niet ziet zitten omdat je er twijfels bij hebt zou ik t uiteraard niet doen.

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 19:56

Boya schreef:
Indezz en Maya, het zadel van de foto is een Hubertus dressuurzadel en ligt eigenlijk perfect op z'n rug, alleen mijn gat past er niet in. Had hem dus meegenomen om te passen, zou 17,5 inch zijn, maar ik twijffelde al toen ik em zag. En toen ik erop ging zitten wist ik 't zeker. Even gekeken en blijkt 16,5 inch te zijn. Pfff......ik was al geschrokken, heb veel gegeten met de feestdagen, maar gelukkig......t was geen 17,5 inch. Helaas dus!

Ha ha ha..... ik zeg ook altijd liever dat het zadel te klein is voor mijn kont dan mijn kont te groot voor het zadel....

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 20:02

Jammer dat het zadel niet voor jou past, vond het een mooi zadel nl 16,5 inch is wel heel klein ja...

Indezz, was ook ongelukje hoor, de rest moet gewoon eind januari bevallen

hetlarixbos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 20:14

Jellie ik had het over de foto's die je op TP heby geplaast. Waar ze in het tuig loopt.
Maar die andere foto's vind ik ook mooi hoor.

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 20:21

Oh hihi, die was ik al helemaal vergeten

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 20:42

goedenavond,

Vandaag gewerkt en poeh ondanks dat ik dus echt geeeeen zin had ging de dag redelijk snel voorbij...

#WenK: lastig dat je je verslapen hebt...

#Jellie: leuke creaties met de foto's....

#Desillies: lekker ritje gemaakt, zie het al helemaal voor me: een heupwiegende Baileys en een flirtende Tommie...
Wel fijn dat hij ook zo goed luisterde naar een simpel bitje!

#Keevagirl: wat fijn dat Clay weer thuis is en dat het toch nog goed gaat komen!

#Esther: Merries...ggrrrrrr......vooral verliefde merries, die hormonen zijn gewoon lastig....Ik moest wel lachen hoor om je verhaal, zag het helemaal voor me....

#Boya: ik zou ook proberen een goede 2dehands zadel te vinden voor de eerste 1,5 a 2 jaar. Nu een zadel aanmeten is niet handig. Wintecs kunnen nu wel makkelijk zijn voor de periode...

#Jacky2: fijn dat je nieuwe stekje voor Macho bevalt!

#Dobbel: hoe gaat het met je? en hoe is het met die lieve Biggels?

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 20:45

16.5 is niet zo groot nee...

Zo lekker douchen en mijn bedje in. Heb een drukke week deze week....