[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

flettie

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 10:56

Goedemorgen

@ Jacky: geen idee. Thuis kom ik ook niet op het Praatje en het Forum. Hier op mijn werk wel Sterkte trouwens met je buik!

Goede voornemens? 2006 net zo gezond zien door te komen als 2005 Verder doe ik niet aan voornemens.

@ Keevagirl: heel veel sterkte toegewenst met jullie hond

@ Jellie: mooie foto!

En dan nog even over vast liggen: Fayette heeft ook eens in haar oude stal vast gelegen. Ze had waarschijnlijk gerold en was zo met haar benen onder haar voerbak (die in een hoek hing) en bij de staldeur gekomen. Gevolg: je kon de stal niet in omdat zij daar lag met haar benen en zij kon niet overeind komen. Fayette was toen op een punt dat zij het ook aan het opgeven was. Gelukkig hadden we toen een vrouwtje gebeld die we kennen van de rijvereniging en vlakbij woonde. Die wist nog maar een oplossing: met de zweep Fayette zo boos/bang maken dat ze weer de kracht zou vinden om overeind te komen. Het is die vrouw (gelukkig) vrij snel gelukt om Fayette overeind te krijgen. Alleen heeft de zweep het niet echt overleeft en vindt Fayette die vrouw niet meer zo aardig (goh? ). Het is niet de meest vriendelijke methode maar we konden niks anders en godzijdank hoefden we het zelf niet te doen....
Sindsdien heeft Fayette nooit meer vast gelegen maar die tutholla neemt (als ze ligt) nog wel steeds een 'aanloop' om overeind te komen. Dus eerst rollen tot op haar rug en dat ze net niet overkiept om dan in de benen te komen. Mijn hart staat altijd even stil als ze dat zo doet

Ow, heb trouwens maar besloten dat ik vanaf vandaag mag gaan aftellen wat betreft Fayette en de komst van Beeb

En nou weer snel aan het werk!

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 10:57

Jacky, ik kan er gewoon op. Ik lees tinkerwereld af en toe.
Jellie, leuk hoor! Met welk programma doe je het? Ben je nog vrij?

jacky2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 11:06

Jellie schreef:
Ik ben vanmorgen nog op TW wezen kijken. Nu weer en kan er normaal op komen. Ben je niet gebanned? Naja lijkte me ook stug

Nee, heb ik al gevraagt,of ik geblokkeerd was maar dat deden ze niet ? Afbeelding

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 11:11

flettie schreef:

Euhm... okay... laat maar. Bedrijfssysteem ligt er uit dus nu kan ik niks meer doen

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 11:12

iedereen de beste wensen nog, ff officeel doen in een nuchtere bui haha

na 1,5 fles amaretto ging het toch een beetje mis hahaha, wel pas sochtends maargoed, had snachts nog erwtensoep gegeten maar die kwam er door de neus weer uit haha
verder was het heel gezelli, super gehad met leon, was erg leuk

nikitagogo, schrikken van romy zeg, vast in de stal, gelukkig kreeg je dr los..

silas, ghaha die foto's van de hondjes aha, niet voor jeugdige kijkers ney

keevagirl verd*mme zeg... echt erg, heel veel sterkte met de beslissing...

mamauba, gaaf profiel, die laatste leuk hoor

shayla, leuk bewerkt die foto!

bonte, gafe spring foto's!

jellie, zie je creatie niet, grrr laadt niet verder dan 1/4 bij mij, naja

zo eerst maar ff naar figje, enorm slecht geslapen vannacht, zere benen gehad en overal knallen nog, tot 1 uur liggen lezen nog maar daar werd ik ook niet slaperig van
voel nu nog dat ik eergisteren te veel gezopen heb haha, ff mn rust nemen maar, anders wordt ik ziek ofzo en dat kan ik niet hebben zo voor de operatie haha

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 11:13

Morge allemaal. Heb lekker tot half 11 uitgeslapen en ga zo naar mijn werk.
Jacky2: aan het eind van dat verhaal staat dat je op die link moet klikken. Ik kan er gewoon in, maar ik heb hem ook al in mijn koppelingenbalk staan, dus kom er gelijk in. Dat is van voordat dat voorpraatje kwam.

Ga nu werken

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 11:26

Hoihoi,

Jan en ik zijn bezig om wat loshangende kabels netjes weg te werken Nu we niet echt meer kunnen klussen gaan we alles maar netjes opruimen en opbinden. Je moet wat. Ik mag de ty-raps afknippen dus een eervolle taak

Bedankt voor de fotocompli's

Flet, ik kan me voorstellen dat ze die mevr. niet zo leuk meer vindt. Maar als t maar effectief is geweest. Succes met t aftellen Gelukkig kan je nog wel op bokt

Cindy, met photofiltre en soms iets met psp Ik heb alleen vadaag nog vrij, helaas....

Roos, jammer dat je t niet kon zien. Nu weer lekker nuchter dus Fijn dat je t zo naar je zin gehad hebt. Have fun bij Fig

MamaMiesjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 11:33

flettie schreef:
flettie schreef:

Euhm... okay... laat maar. Bedrijfssysteem ligt er uit dus nu kan ik niks meer doen

Nouja...dan maar lekker BOKt-en ... He wat vervelend nou zeg...

Tja, wat zal ik eens gaan doen vandaag? Bevallen? Hmmzz... neee... nog maar even niet....
We gaan vandaag de bedklossen ophalen; heeft er iemand nog een laddertje te leen om mn bed in te kruipen?

Hoe bevallen je stalschoenen trouwens M'lien? Zitten ze lekker ?

Het mist hier en Enschede, in Emmen ook?

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 11:38

Helaas pindakaas: het werkt weer

Mist? kijkt uit het raam Eerder heiig te noemen dan mistig.

Schoenen lopen lekker en zijn heerlijk warm en onderhand al modderig

MamaMiesjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 11:55

flettie schreef:
Schoenen lopen lekker en zijn heerlijk warm en onderhand al modderig

Ooohh!!! Naja...ze zijn ook niet voor de mooi natuurlijk

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 12:55

Ik ga nu lekker naar mijn paardenmeisje

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 13:45

Haai allemaal!

Zo.. Ff bij mijn moeder m'n mail checken en de sleutelhangers aan FK betalen Vanmorgen lekker uitgeslapen, Simba is zo makkelijk. Die sliep nog heerlijk (op de bank) toen ik om 11.00 beneden kwam. Heb afgesproken dat Simba niet boven zal komen, dus ze slaapt niet bij mij in bed. Maar is wel heerlijk om bijvoorbeeld filmpje te kijken met mijn meisje op schoot, is ook al lang geleden.

Gisteren 8 Miles gekeken (Eminem), lekkere film. Vind het zo'n schatje ook Dus zometeen ff naar de Free Record Shop om een CD van hem te halen ook

Later vanmiddag lekker ff rijden met mijn bolletje en voor vanaaf heb ik American Psycho gehuurd

Morgen om 14.00 een nieuwjaarsborrel op het werk. Woensdag pas weer echt werken. Heerlijk, zo'n vakantie!

Keevagirl, ik wil je graag heel veel sterkte wensen met je FR. Verschrikkelijk nieuws. Weet niet zo goed wat ik verder moet zeggen

Tricky1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 14:13

Hallo... als je geen stem hebt, kun je toch nog schrijven... En bokten omdat ik thuis ben gebleven. toch maar. Snip verkouden getverderrie! En het weer is ook al zo grijs als de mieter. Brrrr. Straks dik inpakken en dan toch even bij Abby kijken hoor. Als ik vrij heb wil ik eigenlijk altijd naar haar toe. Ben verslaafd aan die knol!

Tricky1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 14:23

Beetje late reactie over het rollen nog: ik herinner me dat ik het toch een keer heb gezien, maar dat paard had koliek en ik zag toen inderdaad dat de benen bij het lostrekken alle kanten op wapperen. Die van ons staan alleen 's nachts binnen, de pensionhouder doet ze 's ochtends buiten en ik doe ze binnen, maar het is te hopen dat het daar nooit gebeurt want er is verder praktisch geen toezicht. En zoveel verstand heeft de pensionhouder er ook niet van. Ik geloof zelfs dat hij het licht 's avonds bij het naar bed gaan uit doet vanuit de woning - ik geloof niet dat hij gaat kijken. Dat is het jammere dat je paarden niet bij je eigen huis hebt staan, ik zou altijd even gaan goeienacht wensen. Enfin, tot nu toe is het Abby in geen van haar stallen overkomen. Raar verhaal toch, het lijken wel schapen, die kunnen vanaf de rug ook nooit overeind komen.

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 14:26

Chub : fijn dat het zo bevalt in je huisje.... Mag Simba nu gewoon heel de week blijven?

Tricky1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 14:29

Hey, ik kan mijn avatar niet wijzigen! Zie ik iets over het hoofd?

desillies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 14:32

zoooo ik ben ook weer thuis!
Heerlijk gereden met Baileys,Tommie was helemaal in zijn nopjes met het gezelschap hahahaha.
ik ben dapper geweest (vind ik zelf) door ook deze keer met het simpele sweet iron bitje te gaan rijden ipv met de pelhamstang,komt omdat ik 100% op Esther vertrouw,gaat het mis dan red zij me wel (hè Esther hahahah)
Tom was buitengewoon braaf,alleen bij het galopperen joegen (is dat Nederlands ) ze elkaar nogal op,Bail wilde voorop en Tom wilde dat ze niet bij hem wegging dus probeerde hij haar telkens te snijden ofzo hahaha,hij sprong ook een keer overkruis,nou ja dat zit echt voor geen meter !
ook langs de 3 buurvrouwpaarden (waar Tom afgelopen voorjaar nog door de sloot heen banjerde om maar zo dicht mogelijk bij ze te kunnen komen) hebben we overleefd zonder brokken en dat terwijl de dames zo parmantig mogelijk langs de draad heen en weer wiebelden met hun achterwerk ,ik ben weer helemaal trots op mij Bolletje (en ook op mezelf)
leuk dat je er was Esther,ik heb weer heerlijk met je gekletst.....

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 14:47

bonte, aan het werk weer, ik zou het nou nog niet kunnen haha ben nog brak

jellie, waren het wel ty-raps hahahaha was toch een discussie over, zou het nu al niet meer weten haha

tantemies, enschede heeft ook altijd wat he haha nu weer mist, toen de sneeuwstorm, heb er vaak giga onweer gehad en nog wel meer apart noodweer,
is er geloof ik ook vaak het koudst, mn hele familie komt er vandaan zo ongeveer hihi

chubby, lekker filmpjes aan het kijken, vanaaf ff lekker met de chubby aan de gang, en nog ff lekker vakantie, fijn!

desillies, lekker ritje gehad met baileys dus, ook met simpel bitje
enne kruisling galloperen, hou maar op, verschrikkelijk haha, fig zn favoriete gang een tijdje geleden gelukkig haha nu niet meer

zo fig ff lekker buiten laten eten, heb de puf ff echt niet om wat te doen dus dan doe ik het ook maar niet, ben ontzettend vies aan het eten,
ontbijt: oliebollen
middag: knakworstjes
en zit nu aan de chips haha, vanaf 13 januari val ik wel weer af, kan toch niks eten in het ziekenhuis haha
duik nu echt mn bed in, ben helemaal kapot

Keeva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 15:08

Jullie weten niet HOE blij ik ben dat ik kan melden dat we Clay weer thuis hebben, de komende dagen zullen nog wel kritiek zijn, maar hij is in ieder geval THUIS !
Zoals het er nu uitziet heeft hij een gebroken staartwortel, staartje hangt dus op half elf en hij gebruikt zijn rechterachterpoot niet (waarschijnlijk omdat de zwelling van de gebroken staartwortel op de zenuwen van z'n poot drukt), maar hij is in ieder geval bij ons. De eerste diagnose, gebroken bekken, bleek dus wat voorbarig te zijn, waarschijnlijk. Ik heb de rontgenfoto's gezien en daar was duidelijk de breuk bij de staartwortel te zien.
Bedankt iedereen voor de lieve berichtjes en PB-tjes, deed me echt wel heel goed tijdens alle ellende !!

Onze zielepoot :
Afbeelding
Afbeelding

En al blijft het de komende tijd nog afwachten, ik ben al zoooo blij dat ik deze foto's heb kunnen maken, en hem lekker hier bij ons thuis heb !!!
Het zijn wel hartverscheurende foto's (althans, voor mij wel), zeker als je weet hoe hij normaal gesproken is ...

Wat een drama, Clay was eigenlijk nooit bang voor vuurwerk, maar omdat hij de laatste dagen toch wat nerveus was, hadden we hem voordat we weggingen in de paardenstal gedaan, en niet zoals de andere 2 honden in de ren met binnenhok. Vraag me niet hoe, maar hij is dus OVER de paardenstal (2.5 meter !!!) gegaan, heeft toen zelf 2 deuren opgemaakt, en is over 1.25 m. hoog gaas geklommen. Dit alles om ca. half 11, dus ruim voordat het vuurwerk begon !

Toen we gisteren thuiskwamen en dus zagen dat hij er niet was, heb ik eerst een uur in de buurt rondgereden om hem te zoeken. Na zo'n 20 telefoontjes (buren, eigen dierenarts, politie, Amivedi, dierenambulance) waren we er dus achter dat hij aangereden was en meegenomen door de mensen van de dierenambulance. Die hebben hem naar een praktijk hier zo'n 10 km vandaan gebracht, maar toen wij daar gisteren kwamen (dierenarts op z'n vrije zondag opgetrommeld ) bleek hij daar niet te zijn. Blijkt dat de dienstdoende dierenarts van die nacht hem meegenomen had naar huis (zonder zijn collega's daarover in te lichten, geen briefje neergelegd of zo) ! We hebben gisteren dus de hele dag in onzekerheid gezeten over of hij nog leefde en waar hij was, want deze dierenarts was onbereikbaar. Bah, was echt ellendig.

Gelukkig waren de mensen van de dierenambulance ontzettend aardig en meelevend, en ook de jongens die hem aangereden hebben, zijn een uur lang (tot de ambulance kwam) bij hem gebleven, hebben een deken over hem heen gelegd en met een paraplu boven hem gestaan tegen de regen (en dat op Oudejaarsavond, jongens waren uit wezen eten en zouden daarna gaan stappen).

Nou, een lang verhaal , maar de moraal van het verhaal is voor mij dus wel dat ik NOOIT MEER WEGGA VAN M'N DIERTJES MET OUDJAAR !!!! Oh, voelde me zo schuldig, terwijl wij nieuwjaar aan het vieren waren, lag onze arme ziel daar te creperen.

Maar nogmaals : iedereen bedankt voor de lieve woorden !!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 15:21

KG, fijn dat hij weer thuis is! Kan me voorstellen dat het schrikken is als je niet weet waar je hond is!
Maar die jongens en de rest zijn wel ontzettend lief geweest zeg!
Sterkte ermee in ieder geval

Baileys

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 15:49

desillies schreef:
omdat ik 100% op Esther vertrouw,gaat het mis dan red zij me wel (hè Esther hahahah)

Tuurlijk Lien!!
En kletsen kunnen we wel ja
Tommie is megabraaf en hartstikke verliefd op Beel, schattig om te zien! Frummelfrummel met die lippen tegen elkaar aan, Beel spontaan hengstig (dirty old woman) en ze piste in de schuur waar Tommie staat dus die heeft nog een paar dagen napret.
En ALTIJD loopt Beel in 1 x de trailer op, behalve vandaag dus. * Ja, nee want Tommie staat de andere kant op (struikeldestruikel) en die staat me te roepen dus ik wil eigenlijk daarheen*
Op den duur een flinke schop onder d'r hol gegeven *ik ga al, ik ga al!*, de trut!!!!!

Keeva, fijn dat Clay weer thuis is. Een hele opluchting dat het meeviel met hem.

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 15:51

Keeva, wat een geluk (nou ja je begrijpt wel hoe ik t bedoel) dat je hondje nog in jullie midden is! Ik hoop dat Clay heeeeeel snel op mag knappen! Ongelofelijk dat hij dat voor elkaar gekregen heeft.

Roos, haha ja t zijn ty-raps Hihi, doe zelf effe rustig aan. je maaltje komt aardig met het onze overeen

Chub, goed naar je zin!

Ik heb Flan vanmiddag lekker in de buitenbak los kunnen gooien. Ze heeft zich eerst in haar uppie uitgeleefd. Later kwam er nog een merrie bij. Eerst effe een beetje uitdagen en daarna hebben ze lekker gek gedaan met zijn 2! Bokken dat ze deden Daarna nog lekker een poosje over het erf gestapt. In het land waren ze aan het jagen dus voor de zekerheid het terrein niet af gegaan.

Daarna naar de supermarkt. Eerst 3 zakken voor kleding/schoenen en beddegoed in de arme-mensjes-container gedaan. Ook weer opgeruimd. Boodschappen gehaald, hoeft dat pas een vrijdag weer.

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 15:59

Gelukkig Keeva dat alles goed kan komen..... Hoop het van harte.... Heb zelf een half jaar geleden ook zoiest meegemaakt toen onze hond was weg gelopen...... Belde schoonmama op : hij is aangereden en ligt onder een deken in de berm.... Nou, mijn hart klopte niet meer tot ik bij hem was...

Poosje81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 16:04

Citaat:
En ALTIJD loopt Beel in 1 x de trailer op, behalve vandaag dus. * Ja, nee want Tommie staat de andere kant op (struikeldestruikel) en die staat me te roepen dus ik wil eigenlijk daarheen*
Op den duur een flinke schop onder d'r hol gegeven *ik ga al, ik ga al!*, de trut!!!!!

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 16:50

Straks lekker aardappelanders maken. Met drumsticks en appelmoes. Makkelijke hap dus. :Y

Heb nog een foto topic geopend met plaatjes van Flan van vanmiddag dus voor de mensen met interesse: viewtopic.php?f=53&t=516159
Laatst bijgewerkt door Jellie op 02-01-06 16:54, in het totaal 1 keer bewerkt