Naar wat ik gehoord heb was Dublin ook braaf toen hij nog hengst was, wel macho maar verder niet. Hij heeft waarschijnlijk wel gedekt, zeker weten doe ik het niet. Hij had dus toen hij net geruind was ook nl interesse in de dames maar nu niet meer. Merk verder niet aan hem dat hij zo lang hengst geweest is gelukkig.
Amigo heeft twee veulens verwekt. En reed gewoon buiten met hem toen ie ballen had. Hij brulde en showde maar was prima te rijden. En de hengstenkeuring is toch geen weg gegooid geld of wel?
tinkerplein
Geplaatst: 27-05-14 21:51
Lees nog steeds mee hoor,maar door wat blessures rij ik momenteel weinig.
Hengstenkeuring is altijd goed om heen te gaan toch?Dan hoor je de zwakke en goede punten,altijd fijn om te weten.
Las ook iets over gras,hier doe ik aan strookbegrazing,we hebben de normale graseters en de krukkenclub,die krijgt minder gras(artrose,snel hoefbevangen,eczeem).Bevalt heel goed,heb het zelf in de hand.
Zijn er trouwens hier ook mensen die naar de keuring van Nsvt in Erica gaan?Even uit mijn hoofd op 27 juli. Ik ga met twee,miss drie tinkers en een stalgenootje(Berdien)gaat ook.
Wij hebben geen keuringen gepland dit jaar. Oei, beterschap met je blessure
J_E
Geplaatst: 27-05-14 22:40
Hier heb ik op het moment te weinig gras. Staan er wel hele dagen op en krijgen met zijn allen een baal hooi per dag bij. Hopelijk mogen ze snel weer het land op van de buurbaas.
Klopt, ik blijf maar twijfelen, maar goed dat doe ik altijd. Waarschijnlijk twijfel ik zolang totdat hij Aranka al gedekt heeft Dat is wel altijd de bedoeling geweest. Inrijden, Aranka dekken, keuring en dan verder kijken. Daar zal ik me maar aan houden. Al zit ik wel een beetje met die baarmoederontsteking van Aranka in mijn maag. Eventuele volgende keer maar meteen laten spoelen voor de zekerheid.
Het is de planning dat we met het veulen naar erica gaan. Echter valt onze vakantie ook dan en dat betekent dat er 2 of 3 dagen vakantie af gaan. De rest is alleen zo ver weg... anderhalf uur of langer rijden met zo'n guppie op de trailer vind ik ook zo wat.
Vergeten: wat is Bones een lekker ding (zeg ik dat goed trouwens?)
keuringen altijd leuk denk ik zo. Wil met sox ook ooit een keer gaan. Ik zou eerst naar een keuring gaan en dan pas besluiten om hem te laten castreren of niet.
Hier geen keurings-plannen. Alle 3 onze vlekken staan niet eens ingeschreven.
Misschien dat je Aranka eens na kan laten kijken voor je haar laten dekken door de dierenarts, dan kan hij o.a. haar baarmoeder controleren om te zien of die schoon genoeg is en er geen cysten zitten enzo. Baarmoederontsteking na de dracht (ik begrijp uit je verhaal dat ze aan de nageboorte is blijven staan?) is wel te voorkomen door op tijd de nageboorte af te laten spuiten en te laten spoelen. (al kan het best dat het bij een volgende dracht wel allemaal netjes af komt volgens het boekje) Een ontsteking tijdens de dracht is een heel ander verhaal... Dan ben je vaak zowiezo het veulen kwijt en komt de merrie er ook lastiger weer bovenop.
Bedankt! Denk dat ik ze toch maar s'nachts in de paddock laat en overdag op de wei. Het is nu toch ook wel weer een zwembad helaas, dus tja...
Zelf zou ik inderdaad ook voor de dracht al de baarmoeder laten nakijken. Eventueel een kweekje laten zetten. En dan zsm de nageboorte eraf na de bevalling. Gelukkig hier geen ervaring met baarmoederontstekingen brrrr
J_E
Geplaatst: 28-05-14 09:47
Ze is vorig jaar ook aan de nageboorte blijven staan, echter kwam het er toen wel af na de injectie. Dit keer kreeg ze een infuus en is het er uiteindelijk met de hand af gehaald. Dan lijkt me de kans groter dat het misgaat, al zei de da dat het wel heel gemakkelijk ging en hij niet verwachtte dat er wat was blijven zitten. Volgens mij werkt zo'n injectie dus beter, al is het wel wat heftiger voor de merrie. Het zal wel bij het paard horen, ik verwacht eigenlijk dat ze dit wel houdt. Vandaar mijn schroom. Ze hoeft er niets van te krijgen, maar toch. Volgend jaar wacht ik geen uur meer, maar bel ik dan direct de da voor de nageboorte en laat ook voor de zekerheid spoelen, dan moet het haast wel goed gaan.
Quint komt als het goed is naar de jonge hengstenkeuring , dus wel leuk om hem dan ook weer te zien.
Gewoon gaan met sox. Goed leermoment voor haar ook!
Vanmorgen toen ik ze buitenzette wist Noeka niet hoe gek ze moest doen, erg grappig! Minder grappig dat ze probeert uit de stal te springen Ik moet er óf iets voor maken, óf ze 's nachts buiten laten.
ja wil wel graag haar naar de keuringen hebben maar nu is het net een enter en dat vind ik dat te vroeg. Maar zit even te denken wanneer ik zal gaan met haar.
Shenna hebben we ook de DA voor laten terugkomen want de nageboorte kwam ook maar stroef. Verder nooit zo erg meegemaakt... Zou ook indd ff de DA laten checken en dan zie je wel verder
Jezus het lef van de onzinbieders. "hallo wil deze halen voor 250 euro omdat deze laat geboren is moet ik nog langer wachten eer ik er iets mee kan doen gr theo"
Heb terug gestuurd dat hij een grapjas is en hij voor zo'n belachelijk laag bedrag beter een shetlander kan aanschaffen. Normaal verwijder ik deze mails meteen maar ik kon het echt niet laten! Wat is dat nu voor dom argument om 1/3e van de prijs te bieden? Dan koop je geen jaarling als je er niets mee kan doen.
jorretje
Geplaatst: 31-05-14 11:05
chimello schreef:
Jezus het lef van de onzinbieders. "hallo wil deze halen voor 250 euro omdat deze laat geboren is moet ik nog langer wachten eer ik er iets mee kan doen gr theo"
Wat een lef zeg... Gisteravond heerlijk gewandeld met de paardjes. Was een groot vuur op het erf waar we langs moesten. Alle drie zo braaf zelfs een vierjarige kwpn merrie vond de scooters aan de andere kant van het vuur enger dat het vuur zelf. En het is warm en pip laat opeens zijn vacht los. Vandaag maar goed poetsen en plukken. Hij is grijs onder zijn bruine vachtje ben benieuwd wat voor kleur ie dit jaar heeft
Wat een vreselijk nare situatie, ik hoop dit nooit meer mee te maken zo! Meisje wat Sheldon wilde kopen is nog een keer komen kijken en was super enthousiast maar heeft niet aanbetaald. Ik zei dat hij te koop bleef staan als er niet aanbetaald werd want ze wilde er nog over nadenken. Dat was prima. Nu zijn andere kopers komen kijken omdat ik niets meer gehoord had sinds woensdag. Nu hebben zij hem gekocht en zag ik vanmorgen een mail dat het andere meisje hem toch wilde kopen. Maarja, nu is hij al verkocht. Ik vind dit zo'n k*t situatie... Voor dat meisje en ik voel me zo schuldig maar vorig jaar ging het met Castiel ook zo en heb ik mensen lang laten wachten die afhaakten en de koper wilde hem ineens ook niet meer. Dus ik durfde niet weer risico te lopen dat hij niet verkocht werd want dit waren ook hele leuke mensen met een wei aan huis en schapen en een paard dat altijd bij hun kwam (was van de vriendin). Dus Sheldon krijgt het sowieso goed maar ik hoop niet dat ze het mij nu kwalijk neemt want dat was echt m'n bedoeling niet