[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Niene87

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 11:33

Mira je kletst toch mee :)
al heel lang toch ook?

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 12:53

Zonde als de manen afgebeten worden inderdaad. Elsa haar manen groeien nu ook weer mooi aan, maar ze zijn nog geen meter helaas. Haar staart begint nu ook te groeien en dat gaat echt heel hard. Dus hopelijk straks weer een mooie zwart/witte staart ipv alleen zwart :P

Zijn hier mensen die een tinker 24/7 op gras hebben lopen? Ik ben met Elsa aan het opbouwen en omdat ze met mijn KWPN merrie staat zou ik haar (voor de komende weken/maanden) graag meer op de wei willen zetten.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 13:07

Hier staat alles 24/7 buiten op gras (nouja, armzalig gras al zijn de merries nog veel te vet). Als je het indd opbouwt komt dat wel goed :D

Het is maaaandag, Game of Thrones tijd *\o/* *\o/* *\o/*

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 13:07

Die van mij staat 24/7 op t gras. Eerst een maand of 2 alleen overdag (paar uur, tot hele dag) t gras gestaan, nu dag en nacht.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 13:10

Volgens mij is er weer een of andere feestdag geweest waardoor GoT niet uitgezonden is geweest :P
(ik ben ze aan het opsparen om ze in een keer te kijken)

Hier staan ze een dagdeel op het gras, anders worden ze veelste vet. Daarnaast hebben ze gewoon de hele dag en nacht hooi :)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 13:12

NEEEEE OMG NEEE WAAROM ik keek hier zo naar uit!! -:(-

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 13:18

Nou dan ga ik maar naar de winkel zonder te kijken ;(

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 13:42

Stom he...

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 14:39

Niene87 schreef:
Mira je kletst toch mee :)
al heel lang toch ook?

Best wel lang ja. Zal eens even een foto opzoeken

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 15:50

Ja ;( keek zo uit naar deze week!

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 17:48

Afbeelding

:D

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 17:49

Mag je hier zonder strikje afleveren wat een knapperd!

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 18:42

Oeh goede baart!

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 07:20

nou ik ben er weer was een weekend naar texel, mijn moeders as daar verstrooid.

chimello hopelijk komt het goed met je examen en is wesson verkocht.

pony misschien met zo'n schuurblokje bewerken dat help hier altijd goed. Proberen waard denk ik.

Hier is het gras erg hoog, dus zou dan langzaam opvoeren. Anders kan het sneller.

zal even foto's opzoeken en zo.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 08:56

Prachtige tink ook!

Jack stond eens 5 maanden 24/7 op gras was geen enkel probleem, enkel opletten in het begin maar dat komt al snel goed. :)

Heb het idee om volgend jaar als ik mijn koets heb bij passen of de zomer een trektocht te doen met koets en iemand als gezelschap mee op de kar en eventueel iemand te paard nog. Aan het nadenken hoeveel kilometers per dag doenbaar zijn. Vind zelf 25km per dag doenbaar en dan 4 of 5x rijden in die week met pauze dagen tussen. Dan komt het op 100 of 125 kilometer... eventueel maak ik er 2 weken van... :)

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 10:37

Mijn shet staat op een paddock. Samen met een ex bevanger en krijgt hooi bij.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 10:46

sweetsox schreef:
nou ik ben er weer was een weekend naar texel, mijn moeders as daar verstrooid.

chimello hopelijk komt het goed met je examen en is Wesson verkocht.

Sterkte! Ik hoop dat je nu rust kan vinden.

Wesson is toch helemaal niet te koop, was een van de jaarlingen toch (Sheldon?)?

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 12:04

Thnx voor alle eerste stukjes voor de openingspost! :D
Ben erg druk op het werk de laatste weken dus even verder rustig van mijn kant ook wbt Roos..
Probeer wel een continue rooster aan te houden met haar.. maar denk dniet dat we meer dan 3 dagen werken op dit moment per week.
aanbod van meisje van 15 die wil komen verzorgen en zo.. maar weet het niet...

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 12:42

Verzorgen als in poetsen, kan toch wel? Rijden zou ik niet doen, 3 dagen in de week lijkt me wel genoeg.

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 12:44

Ach joh, Roos is ook nog jong toch, alleen maar goed zo'n beetje vakantie ;) Ik merk aan Gi dat hij 3 keer rijden in de week nog teveel vindt (nu 1x gedaan), maar goed, hij is ook aan het ontdekken dat hij hengst is :+ en een stukkie jonger nog.
Jack flink aan het werk dus. Leuk! Gaaf hoor zo'n trektocht. Wij reden met de Fries vroeger wel meer dan 25km per dag, alleen dan niet alle dagen. Lijkt me super om ze voor de wagen te hebben en dan met de hele familie ritjes te maken.

Sterkte sweetsox.

Heb je al wat van de mensen gehoord die bij sheldon zijn wezen kijken?

Hier verder alles ok. Veulentje groeit goed, wat een lekker ding is dat zeg en echt totaal anders dan Quint. Grappig dat er tussen veulens ook al zoveel verschil zit. Ook mooi om te zien dat Aranka me nu helemaal vertrouwt, want ik heb dit keer nog geen boze blik van haar gehad, ondanks dat ze niet bepaald aardig is tegen vreemden op het moment. Gi doet het echt super. Nog steeds nergens van geschrokken en geen stap verkeerd gezet. Briljant beestje!

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 12:56

Nee Bones (Wesson heet nu Bones) is niet te koop.
Het is inderdaad Sheldon, het meisje komt nog een keertje naar hem kijken trouwens. Ben benieuwd nu hoor :D
Ze wilt morgen komen maar dan ben ik er zelf mss niet dus weet niet of ze dan een andere dag wil of dat mijn moeder haar gewoon te woord staat.

Al besloten wat je met Givenchi gaat doen (ruinen?)? Of heb ik daar overheen gelezen? :o

Niene ik zou zelf naar iets ouder kijken, maar dat komt omdat ik geen goede ervaringen met verzorgsters uit die leeftijd heb.

En dankjewel, Bones had eerst een dikke borstel snor, daarna een Frans krulsnorretje en nu heeft hij er geen meer. Dat krulsnorretje was echt vreselijk haha

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 13:26

Jack heeft ieder jaar zo een krulsnorretje super schattig :D .

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 14:22

Nou moet eerlijk zeggen dat verzorging oo beetje er bij in schiet.
Te drukke periode at work.
Vriendjelief gaat naar stal zet haar binnen en mest de stal en voert.. (ze krijgt wel aandacht dus maar niet van mij)
haha

ik longeer vaak op maandag (maar omdat dat buiten is ligt het echt wel aan het weer)
verder probeer ik 2x te rijden.

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 14:32

Prima toch?! Handig zo'n vriendje :D

Leuk, hoop dat het wat wordt voor Sheldon!

Nou ik vind het heel moeilijk! Veulentjes zonder papier brengen niets op en ik vind het risico voor de merrie dan toch ook wel meespelen, zeker nu ze die baarmoederontsteking had. Hoeft niet weer te gebeuren natuurlijk, maar toch. Nageboorte komt er in elk geval niet vanzelf af.
We wilden eerst dekken en dan bij dracht direct castreren en de keuring sowieso laten gaan om zijn rug, maar twijfel toch nog steeds. Ik heb zoveel plezier van Gi zoals hij nu is. Zou zo zonde zijn als hij straks er niet meer bij kan staan of steeds ontploft als we langs merries rijden ofzo.
Hij begint het nu wel een beetje in de gaten te krijgen trouwens. Eerst gaf hij geen enkele reactie op Aranka, ook niet tijdens de veulenhengstigheid. Maar als ik nu met ze naar de wei loop, weet hij opeens wel hoe het zit, haha!

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 15:13

Guess heeft nu meerdere keren gedekt en bij de merries gelopen en hij is nu nog steeds echt super braaf. Is ook totaal niet dominant. Cem (pappa van Redbull en Sheldon) had dus ook gedekt wat we niet eens gemerkt hebben omdat zijn karakter totaal niet veranderd was. Drogan is pas een jaar en die is volgens mij zoals Guess.
Bones is wel echt een hengst, hij slaat compleet om bij de merries. Maar dat komt ook mede omdat zijn vorige eigenaar hem nooit uberhaupt aangeraakt heeft... Duuuus manieren had hij niet. Nu wij hem in de hand pakken is hij wel braver maar ik merk dat dat macho gehalte bij hem niet meer snel zal verdwijnen. Als Gi braaf is kun je het zo lang mogelijk zo laten en als het echt niet werkt dan castreer je. Anders heb je misschien spijt.
En eerlijk gezegd met of zonder papier, hangt geheel van het veulen af. Redbull was direct verkocht, is geeneens een raspaard. En daar heb ik de vraagprijs voor gekregen. Hoeveel tinkers worden wel niet geimporteerd waarvan geen enkel bewijs is wie de vader/moeder van het paard zijn? Paard heeft gewoon uitstraling nodig en dan is een papier een tweede. Maar ja zo denkt natuurlijk niet iedereen. Maar een hengstenkeuring is niet weggegooid toch? :)