[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

desillies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 13:02

fjordkootje schreef:
desillies, ik heb op mijn Mac het programma iMovie staan. 't Wordt dan wel een .mov bestand. Met bv dropload.com kun je grote bestanden versturen, als je email het niet aankan. Lukt dropload.com niet, dan kun je yousendit.com gebruiken.

ik heb zelf movie maker maar ben er nog niet uit hoe ik de boel kleiner krijg.....

Boris4ever

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 13:16

hoi hoi allemaal in weet nog niet zo goed hoe alles werkt maar ik heb het nu al naar me zin op bokt!!

groetjes

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 13:16

Iedereen de beste wensen voor 2006 Maak er wat van dit jaar he!

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 13:36

desillies schreef:
ik heb zelf movie maker maar ben er nog niet uit hoe ik de boel kleiner krijg.....

Dit is wat ik kon vinden voor je:

"De grootte van de filminstellingen verkleinen
Selecteer een kleinere filminstelling op het tabblad Filminstelling van de wizard Film opslaan. Ga hiervoor als volgt te werk:
1. Open in Movie Maker 2 het filmbestand dat het probleem veroorzaakt.
2. Klik in het menu Bestand op Filmbestand opslaan.
3. Volg de aanwijzingen op in de wizard Film opslaan.
4. Open het tabblad Filminstelling van de wizard Film opslaan, klik op Overige instellingen en klik op Video van hoge kwaliteit (klein)."

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 13:48

Gelukkig nieuwjaar allemaal!!!!!!!!!!!!!!!!!

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 13:50

gelukkig nieuwjaar allemaal,

zo gisteren een leuke maar wel vermoeide dag gehad, voel me vandaag ook niet echt top, en dat zonder een druppel alcahol, ik noem het een dubbelfris kater.

nee zal wel stress hoofdpijn zijn,

desillies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 13:51

fjordkootje schreef:
desillies schreef:

Dit is wat ik kon vinden voor je:

dank je wel!!!
ik heb al wel ontdekt hoe je foto's maakt van je filmpje en deze twee wil ik jullie even niet onthouden,de kwaliteit is redelijk bagger maar ik vind ze toch wel leuk,Tommie het kunstjes paard.
eigenlijk wilde ik hem niet leren steigeren op commando maar hoe gek het ook klinkt,het ging eigenlijk vanzelf hahahhahaa

nou verdraaid krijg de foto zelf niet hier,echt achterlijk,in het berichtje hieronder zie je hem.......

http://www.mijnalbum.nl/Foto=GESZLV7L[/img]

spaanse pas frutsel (beste moment bevroren natuurlijk hahhahahaa)

dobbel schreef:
gelukkig nieuwjaar allemaal,

zo gisteren een leuke maar wel vermoeide dag gehad, voel me vandaag ook niet echt top, en dat zonder een druppel alcahol, ik noem het een dubbelfris kater.

nee zal wel stress hoofdpijn zijn,

Dobbel jullie wens ik helemaal een geweldig jaar toe met hopelijk over een maand of 8 beschuit met muisjes..............
Laatst bijgewerkt door desillies op 01-01-06 14:05, in het totaal 2 keer bewerkt

desillies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 14:04

Afbeelding

zo dus wel.......
nou jaaaaaaaa!!!!!!!!

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 14:05

Uiteraard heb je het beste moment bevroren!
Hoe heb je dat steigeren voor elkaar gekregen?

desillies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 14:09

verrek!
nou doet de andere foto het weer niet meer,kolere bokt soms ook,word er helemaal chagerijnig van!
Afbeelding

hetlarixbos

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 14:53

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 15:06

Desilles - leuke Tommiefoto's !!

Vanmorgen lag Romy klem in de stal, had zich vastgerold tegen de muur aan. Gelukkig lag ze daar niet zo heel lang, want ik had een uur daarvoor nog hooi gegeven.

Ze baadde in het zweet en lag roerloos. Ze had het opgegeven. Als ik weg was gegaan op familiebezoek, dan had ze het denk ik niet overleefd. Ik heb haar voorlijf aan een voorbeen met een touw weggetrokken bij de muur, zodat haar hoofd in het midden van de stal kwam te liggen. Na een paar flinke klauterpogingen stond madam weer rechtop. Ikzelf was ook bijna aan het einde van mijn krachten en zweette ook behoorlijk. Een paar weken geleden lag Nikita klem tegen de muur. Tja, dat kan elk paard gebeuren, dus eigenlijk moet je echt om de zoveel tijd even gaan kijken in de stal. Toevallig ging ik met de honden naar de stal en zag ik het.

Een fotootje van Romy met mijn nieuwjaarswens voor iedereen.

Afbeelding

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 15:19

Jee Dinie... gelukkig dat je even ging kijken zeg! Pfff... kan me voorstellen dat je goed geschrokken bent! Arm dier...

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 16:02

NikitaGogo, gelukkig maar dat je even ging checken!

Dobbel, alles nog goed daarbinnen? Wanneer ga je op controle?

Leuke foto's Desillies, ziet er stoer uit hoor!!

Ik was om 13.30 wakker. Net lekker met Chubje in de bak geknuffeld, had geen zin of puf om te rijden. Heb haar achtergelaten met een plukje hooi, heeft ze wat te doen. Ben nu even bij mijn ouders thuis om e.e.a. (oa. Simbaatje) op te halen en dan ga ik me zo lekker op de bank installeren met een wijntje en een goed boek. Wat zal ik vanaaf eens eten: Mac, pizza of shoarma?

Fijne dag allemaal vandaag!

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 16:19

Gelukkig Nieuwjaar allemaal !!!
Afbeelding

Ben wel al een heel uur uit bed
We zijn om een uur of 2 nog richting Nieuwjaars disco(s) vertrokken.
Eerst naar Vuren geweest en om kwart over 3 naar Herwijnen vertrokken.
Ik lag net op bed toen m'n vader er uit kwam om kwart over 6.
Erg gezellig gehad en me redelijk kunnen beheersn kwa drank Afbeelding

Tricky1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 16:27

NikitaGogo: ik heb die verhalen ook wel eens gehoord, maar hoe groot is je stal dan? Ik heb best een grote Tinker en die ligt en rolt ook veel op stal (waar ze gelukkig alleen 's nachts in staat), maar ik ken niemand die dit echt is overkomen. Hoe liggen ze dan eigenlijk klem? Misschien een domme vraag hoor, maar ik kan me er weinig bij voorstellen.

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 16:37

Gelukkig Nieuw(tinker)jaar!!!!

Pfff ben wakker hoor, ging er om half 7 in....haha
nu naar verjaardag van mijn zusje toe.

Roos en Leon oke? hihi handjes heel gehouden en zelf heel gebleven?

Knollehollen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 17:17

Tricky1 schreef:
NikitaGogo: ik heb die verhalen ook wel eens gehoord, maar hoe groot is je stal dan? Ik heb best een grote Tinker en die ligt en rolt ook veel op stal (waar ze gelukkig alleen 's nachts in staat), maar ik ken niemand die dit echt is overkomen. Hoe liggen ze dan eigenlijk klem? Misschien een domme vraag hoor, maar ik kan me er weinig bij voorstellen.

Ze liggen dan op hun rug met alle benen omhoog, hulpeloos vast tegen de muur aan. Ze kunnen zich niet meer omdraaien. Doordat ze met hun benen omhoog liggen, kun je wel makkelijk een touw om de benen slaan en dan ze wegtrekken, maar je moet wel uitkijken als ze op willen gaan staan, dat je dan zelf niet geraakt wordt door rondspartelende benen in hun klauterpartij. Romy had de hele stal nodig (4 x 4 meter) om zich weer op de been te krijgen. Foto's maken in z'on situatie doe ik niet, omdat ik dan het dier zo snel mogelijk wil bevrijden uit deze benarde situatie. Ze kunnen er allerlei problemen aan overhouden. Nikita had bijvoorbeeld door het slaan met haar hoofd tegen de muur een flinke jaap vel eraf net boven haar oog. Romy heeft niks opgelopen, na mijn inspectie (hoop ik), heb er ook gelijk even een stukje mee gelopen om alles te checken, want je weet het nooit. Sommige paarden raken verlamd of houden er rugletsels aan over, dus het is zeker niet ongevaarlijk.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 18:04

Dus feitelijk is het meer dat paarden gewoon zelf te dicht bij de wand gaan rollen ofzo? Ik heb het zelf nooit gehad eigenlijk, wel 1 keer Amanda die toen ze net 2 weken bij me was ging rollen bij de draad, en aan de andere kant opstond, 3 japen aan binnenkant van been, maar gelukkig vlot genezen. Daarna nooit meer gedaan.

Ben net terug van de familie... Pfff, ergens vind ik al dat sociale gedoe wel beetje irritant, ik kan het goed begrijpen hoor, maar ik heb al zo weinig vrije dagen.. En nu was het goed weer.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 18:06

Pfff, da's schrikken Nikitagogo! Dus de grootte van de stal heeft er niks mee te maken, begrijp ik uit je toelichting. Ik heb het gelukkig zelf nooit meegemaakt, ook niet op de grotere pensionstallen. Zou me rot schrikken hoor Afbeelding

Fijn Chubby dat je voorlopig weer een plek voor jezelf hebt en "weekendhond" Simba . Je blijft toch gewoon uitkijken naar een eigen stek denk ik? Foto's van eigenaar en spulletjes kun je in een doos doen en op zolder of berging neerzetten. Gewoon eigen spulletjes neerzetten dan wordt het al meteen meer "eigen". Ik heb ook eens bijna 2 jaar in een appartement van een vriendin gewoond (wèl met toenmalige hondjes) en daar heb ik het prima naar mijn zin gehad. Was jammer dat ze het ging verkopen want toen moest ik eruit.

Ik heb vandaag ook eens gewandeld. Heb Sox om 4 uur uit de wei geplukt en heb een nieuwjaarswandelingetje+hondjes gemaakt. Daarna op stal gezet (de rest stond er inmiddels) waar ze meteen kon aanvallen op d'r eten Afbeelding

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 18:15

Nikita heeft bij op haar vorige staladres ook een keer vastgelegen in de stal en dat was een stal van 3,5 x 4,5 meter. Dus inderdaad de grootte van de stal heeft er niks mee te maken.

Een vorig paardje van mij, Timo een Fjord was ik zelfs een keer kwijt in de stal. Lagtie inderdaad ook vast onder een lager gedeelte vanaf de voorzijde van de stal, daarom zag ik hem niet. Ook losgetrokken.

Sissi heeft ook een keer vastgelegen kan ik me herinneren in een andere stal. Het komt niet zo vaak voor, maar heb het al wel een paar keer meegemaakt. Heb ook een keer gehoord dat iemand het paard los wilde trekken en datie zelf geraakt werd. Dus het is zeker ook niet ongevaarlijk voor de 'helper'.

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 18:19

Kan het nog iets met de bodembedekking te maken hebben? Ik hoor wel van pensionbazin dat de paarden vaak liggen als ze 's morgens vroeg komt om te voeren (meestal rond 7 uur). Ik had bij Stiefbeen vroeger echt een hele kleine stal met betonnen muren aan 3 kanten dus mag van geluk spreken dat de bolle nooit vast is komen te zitten. Zoveel toezicht was daar nou ook weer niet....

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 18:34

Soxje - het tijdstip van vastliggen is altijd gewoon op de dag geweest. De kanten van de stal maak ik altijd al hoger om vastrollen te voorkomen. Maar tot nu toe heeft Nikita in haar leven maar 3 keer vastgelegen in de 8 jaar dat ik haar heb, dus dat valt wel mee, van de ongeveer 10.000 keer dat ze heeft gelegen

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 18:40

Dat was schrikken Nikitagogo. Sally de tinker van mijn zus lag ook eens vast. Gelukkig waren we er bij toen ze ging rollen. Sally gaf het ook op, direct al. Ze lag heel onhandig en konden haar ook niet omtrekken of zo. Uiteindelijk hebben we heel hard geschreeuwd tegen haar waar ze zo van schrok dat ze haar uiterste best deed om op te staan. En toen stond ze weer. Eng gezicht hoor als ze zo hulpeloos liggen.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 18:44

Baggio heeft al zo vaak vastgelegen in zijn stal.... Vraag maar aan Annick. Want hij doet het bijna nooit als ik er ben