Tricky1 schreef:NikitaGogo: ik heb die verhalen ook wel eens gehoord, maar hoe groot is je stal dan? Ik heb best een grote Tinker en die ligt en rolt ook veel op stal (waar ze gelukkig alleen 's nachts in staat), maar ik ken niemand die dit echt is overkomen. Hoe liggen ze dan eigenlijk klem? Misschien een domme vraag hoor, maar ik kan me er weinig bij voorstellen.
Ze liggen dan op hun rug met alle benen omhoog, hulpeloos vast tegen de muur aan. Ze kunnen zich niet meer omdraaien. Doordat ze met hun benen omhoog liggen, kun je wel makkelijk een touw om de benen slaan en dan ze wegtrekken, maar je moet wel uitkijken als ze op willen gaan staan, dat je dan zelf niet geraakt wordt door rondspartelende benen in hun klauterpartij. Romy had de hele stal nodig (4 x 4 meter) om zich weer op de been te krijgen. Foto's maken in z'on situatie doe ik niet, omdat ik dan het dier zo snel mogelijk wil bevrijden uit deze benarde situatie. Ze kunnen er allerlei problemen aan overhouden. Nikita had bijvoorbeeld door het slaan met haar hoofd tegen de muur een flinke jaap vel eraf net boven haar oog. Romy heeft niks opgelopen, na mijn inspectie (hoop ik), heb er ook gelijk even een stukje mee gelopen om alles te checken, want je weet het nooit. Sommige paarden raken verlamd of houden er rugletsels aan over, dus het is zeker niet ongevaarlijk.