[TI] [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TurboTinker

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 12:38

Ik leef nog hoor, ik lees elke dag mee :D

Met jaronnetje gaat het goed hoor, die heeft een week vakantie achter de rug. hij heeft de laatste tijd zooo hard gewerkt :D

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 12:43

tralala hier ligt er weer een laag sneeuw -O- wat is dus gewoon haat want ik wil geen sneeuw

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 12:46

ooehh lekker hoor vakantie.. daar heb ik nu ook last van deze week ;) haha
fijn dat het verder goed gaat!

ik heb ook haat aan sneeuw nathalie! hahaha

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 12:57

ik dacht echt van dat man lief me in de maling nam vanmorgen van er ligt sneeuw...dus kijk uit t raam en bam weer een laag sneeuw terwijl ik net zo blij was met geen sneeuw...

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 13:16

hahaha altijd fijn

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 16:24

Terug van een geweldige les ...
Alleen maar lof over Kaydee en mijzelf !

Nu heb haar dik ingepakt staan , ze zweette als een otter ... hihihih
Vanavond maar even zien of ze opgedroogt is , anders morgen de deken eraf !

Nu snel snel Blossem omkleden en dan gaat zij naar de paardrijles !

Gewoon een gezellig lekker druk dagje dus !

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 16:52

@Fayem heb geen deken die zijn maat is heb ik liggen. Amigo is langer in de rug aan het worden en gaat ook de hoogte in. Dus is nu even lastig maar goed 185 past nog net. Hij heeft er een onderdeken onder gekregen voor het geval dat

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 17:02

klinkt goed chantal! heb je geen zweet deken? die leg je 20 min op, en dan is het meeste zweet er al weer vanaf

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 18:36

haha , nu , na ruim een 3 kwartier op de trailer te hebben gestaan( met zweetdeken ) en voor die tijd een half uur te hebben uitgestapt droop ze nog steeds van het zweet....
Aangezien we alleen schuistallen hebben en Truuske altijd buiten wil staan , heb ik er nog een gewone 100-200 grams deken bij opgegooid.
In overleg met mijn instructeur kan hij er vanavond laat wel weer vanaf....
Het zij zo , scheren is immers ook niet echt een optie vind ik ....

Nu , Blossem zojuist les gehad en dit is haar 2e lesje...
Ze rijdt los mee in de les ( voor diegen met FB , daar staat het filmpje wel ) en ze heeft de eerste galopsprongen gedaan.... het waren er wel 6 maar wat is ze trots op zichzelf ..

En dan nu eten maken !

Fijne dag is dit geweest !

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 19:09

Leuk chantal!
Faye je link doet t niet hoor! Heb je t wel tussen [url][/url] gezet?
Ik sneeuw juist altijd tof! Alleen als t zo half gesmolten is hoeft van mij ook niet meer.

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 20:03

hmmm.. doet hij het nu wel??????

even nog wachten dus op de nieuwe deken van Miggs

Ahhh Kaytje onder een dekentje.. hoe lief...
ik ga zo nog wat leuke foto's in het topic plaatsen van vanmiddag.. :D

Susanne100

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 20:24

Hier geen sneeuw meer maar ijs. -O- De sneeuw is nu allemaal weggesmolten, maar omdat de grond eronder bevroren was zakt het water niet weg. Dus ik heb net samen met Trees voor ijsbreker gespeeld. Ricardo vond het niet leuk, die bleef lekker droog op het erf staan. Zolang het ijs gemakkelijk onder mijn voeten breekt laat ik de paarden er staan (ongeveer 1/2 van de bak is ijs en het erf en de stal zijn altijd droog). Maar als het ijs te dik wordt hebben ze geluk, dan mogen ze de wei op.

Weet iemand trouwens of het normaal is dat een paard wat staat te knarsen als de tandarts pas (zaterdag) geweest is? Weet dat het meestal betekend dat ze ergens pijn hebben, maar ik heb hem helemaal nagekeken en kan niks ontdekken dus denk dat hij last heeft van zijn tanden (ik verwacht niet dat hij ooit eerder een tandarts gezien heeft, hij had enorme haken).

Ik zelf heb pijnstillers gekregen voor mijn nek en kan donderdag weer naar de fysio. Dus hopelijk is het snel over.

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 22:14

Hier ook weer even een hoi!
Lees wel mee hoor alleen niet altijd inspiratie...

mok nog geen ervaring mee gehad dus kan ook niets aanbevelen

faye is denz van cob naar full gegaan?

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 22:32

Hmm ik zou even je tandarts bellen Susanne, het kan best zijn dat hij iets over het hoofd gezien heeft en dit nu andere haken weggeveild zijn naar boven komt als het ware...

Haha jaa Jess. Door die dikke wangen van hem past zijn neusriem nu niet meer, tenminste op het laatste gaatje en dan zit hij strak om zijn neus. Zo sneu want ik vind het zonde om gaatjes bij te prikken bij een goed hoofdstel.. Dan koop ik liever een grotere en maak ik met deze misschien een ander blij. Dusjaa we gaan op hoofdstel jacht ;)

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 23:00

Ik ind het wel een mooi hoofdste , maar Annabel heeft er al zo eentje klaar liggen , hihihi

Kaydeetje net haar dikke dekens afgedaan...
Ze was helemaal droog !

Wat mij opvalt ,is dat ze zo blij is , als we wat gedaan hebben , zoals vandaag...
Normaal is ze zo van het zal allemaal wel , geef mij maar lekker eten en dan vermaak ik mij wel , maar nu staat ze echt klaar.... ze wil weer aan het werk..
Leuk om te zien en leuk om mee te maken..
Kijken of ik voor aankomende dinsdag weer een trailer kan lenen.....De trailer die ik vandaag geleend heb staat te koop , heb hem nog thuis staan..Rij morgen eerst naar de trailerboer hier in de uurt om te vragen wat hij waard is .... Hij is oud , maar volgens mij in behoorlijk goede staat..
Als ik weet wat hij waard is , kan ik morgen onderhandelen en dan heb ik misschien een trailer !!!!
Moet nog wel wat aan gebeuren , 2-paards , maar alleen een voor en achterstang
Kaydee doet het er goed in en ook met deze trailer kan ik haar alleen laden en "lossen".
Afwachten maar !

Tot morgen allemaal , ik kruip zo lekker mijn bedje in , hihih drukke dag geweest !

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 23:14

@susanna:is het misschien zo dat alles nog wat gevoelig is door het vijlen.kan me voorstellen dat je met de vijl/rasp misschien de wang raakt en dat nog voelt.
eros is al weer heerlijk zichzelf.vandaag even losgegooid in de rijbak en even opgejaagd.hij liep weer heerlijk te showen.morgen ga ik weer aan t halster longeren.
nu gaat t weer,maar had daarstraks weer een fikse dip.maar gelukkig worden de dipjes minder.

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 11:20

Goedemorgen ,

Hier was het mooi wit vanochtend , maar nu is het allemaal snot ....
Maar het maakt mij niet uit , want ben de trotse eigenaar van een 2-paardstrailer !

Chantal is helemaal blij , hahahahha

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 11:33

Nice! straks met de paarden op stap dus!

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 13:52

Eigen trailer, lijkt me heerlijk1
prachtig hopofdstel Faye, die raak je vast wel kwijt.
Gijssie heeft nu al Full met zijn 1,5 dus dat wordt wat als menmeer 3 is.

susanne, zou gewoion ff tandarts bellen om te vragen of dit normaal is, wie weet is ie toevallig in de buurt en wil ie zelfs wel ff langwippen om te checken.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 14:41

Als ik Miggs zo zie ouwehoeren met de andere ruinen denk ik dat de deken geen lang leven beschoren is :=

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 19:43

duimen dan maar!

Vanmiddag weer eens bij Gijssie geweest, hij is echt veulen-af hoor. Wat een beer!
Hij ging helaas toen ik er 10 minuten was alweer naar binnen, dus maar weinig buitenfoto's kunnen maken.
Wat wel lief was dat ie bij mij bleef staan terwijl de rest al bij het hek stond te dringen, om naar binnen te gaan.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Susanne100

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 20:42

Die oren van Gijs zegt echt heel erg LEUK! :)

Lepel, gefeliciteerd met je trailer!

Heb Ricardo vandaag niet meer horen knarsen. Wel eventjes in de wei gelongeerd met hoofdstel en hij was behoorlijk op het bit aan het kauwen, dus vermoed dat hij nog wat last heeft, kijk het nog even aan en anders bel ik morgenavond of vrijdag wel even.

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 20:42

Mooie Gijs !

Hier spitsuur zinds 5 uur....
Doodzieke koe die niet op wil staan....
Andre is er nu even allen , ik wat kids op bed leggen , even BOKTEN , hihihih ... en dan snel weer naar buiten.... ze ligt nu op betonnen roosters en we willen zien dat we haar er nog snel vanaf gaan krijgen....
En dan hopen dat ze binnnen nu en een paar uur weer op wil staan ....

Erg sneu te zien , maar af en toe gebeurd het ....Maar alle keren is het goed gekomen , alleen het duurt uren... dus erbij blijven en steunen waar nodig.

Tot later allemaal !

Susanne100

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 20:46

Lepel: Sterkte met de koe, hopelijk staat ze snel op en komt het goed.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 20:51

Inderdaad, sterkte met die koe.

Vandaag hebben wij ook helaas slecht nieuws gehoord over onze geit. Hij liep al een tijdje mank en zijn hoeven groeiden steeds nogal raar. Er was al een da geweest, maar die zei toendertijd dat het niets was.. De laatste maand werd het een stuk erger. Zo erg zelf, dat hij één poot niet meer kan strekken, omdat zijn pezen helemaal ingekort zijn door altijd te liggen en te weinig gebruik te maken van zijn poot. Helaas is het iets dat hij al had sinds zijn geboorte en is er niets aan te doen.. De enige eerlijke keus voor hem was hem te laten inslapen.. (Het probleem kwam ook al bij zijn andere poot aanwakkeren, dus na een tijd zou hij niet meer kunnen lopen) Hij is nog niet ingeslapen, we moeten eerst een andere thuis zoeken voor de andere geit. Ze hebben altijd samen gestaan dus het zou verschrikkelijk zijn voor haar om plots helemaal alleen te zijn.. Ik ga jullie missen, geitenbeestjes ;(