[TI] [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DeCobvan

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 13:50

jammer dat je er niet bij kan zijn ellie.. hopelijk bewaren ze de tand.

denz is vanochtend bekapt.. hopelijk gaat het nu beter met hem

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 13:50

hoe doen jullie t trouwens met die sokken....en mijt??? ik ben me aan t bedenken hoe ik gizmo eerdaags ga doen met dat sebacil....
zat te denken om ze voeten gewoon in een grote specie kuip te zetten aangezien je 10 liter op weet ik veel hoeveel van die sebacil je ook alweer moet doen en dan zo zijn sokken doen met sebacil

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 13:59

:wave: :wave:
Haaai allemaal, ik ben nog steeds braaf aan het meelezen hoor. Maar nog geen zin en tijd om een uitgebreide post te maken op iedereen (waar vervolgens bijna ook niet op gereageerd word haha).
Maar hier alles goed. Mona doet het erg goed op dr nieuwe plekkie, is al helemaal thuis in de kudde.

En Nathalie, dat met sebacil zou wel het makkelijkste zijn. Ik heb t gewoon ingewassen toen, maar nu geen last meer.
Waar je ook naar kan kijken is vlooien pipetten van honden. Werkt ook goed.

Ellie, eros is leuk hoor. Ben benieuwd naar zijn en jullie vorderingen.
En je mag mij ook altijd pben hoor als je iets kwijt wilt...

Fayem. jee dat is schrikken zeg. Ik hoop dat alles goed komt!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 14:31

hmz is er dan nog een bepaalde pipet soort welke je dan moet hebben neem aan voor de zwaarste honden?? of kan dan alles en was t dan 1 pipet per been en waar moet je dat dan smeren??

ben namelijk bang dat hij zo een specie kuip stuk gaat trappen met die grote voeten van em :')

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 14:33

Ik had die van de zwaarste honden en dan elk been een pipet en 2 op de rug. Dan kwam ik nog niet aan het aantal kg van Mona, maar volgens mij hielp het prima.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 14:47

volgens mij werkt dat alleen met de frontline combo.. iig een pipet die alleen voor vlooien is helpt niet, hij moet ook tegen andere bijtende parasieten werken, moet je even op de verpakking kijken (ben je wel 40 euro kwijt), 1 per sok lijkt mij voldoende (tenminste ik neem aan dat ie daar last heeft?), het spul kruipt onder de huid, dus verspreid dan vanzelf over t onderbeen. Heb ook wel eens gehoord dat wd40 schijnt te werken, dan hebben de mijtjes geen houvast meer.. maar ja of dat echt werkt?
Vergeet ook niet de stal goed schoon te maken met iets dat de mijten dood, anders krijg je herbesmetting.
Er is een heel toppic over stampende tinkers zal m even opzoeken: [TI] Stampende Tinkers

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 15:19

:wave:
Heb vandaag examen wiskunde gehad. Was véééél gemakkelijker dan verwacht. Ging redelijk lekker :)
Nu ga ik Geschiedenis en Engels leren. Moet lukken. Wens me succes :D

En ja, stampende Tinkers.. Tinky heeft er regelmatig ook last van. Hier zei de DA wel dat ze (bijna) geen mijt zou hebben? Maar daar ben ik niet zo zeker van. Ze heeft best last van korstjes en door die blub gaat het natuurlijk meer jeuken. Ik probeer haar sokken wel zo goed mogelijk proper te houden.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 15:57

hmz dankje dames...ik heb wel gewoon zelf sebacil hoor maar dat lijkt mij gewoon zo een enorm gedoe...
giz staat zoiezo niet op stal maar gewoon op t land met schuil stal waar ze eigenlijk gewoon nooit in staan :')

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 18:24

tandarts is geweest,en hij heeft een flink aantal haken verwijderd volgens stalhouder.tandje zal er ook wel uit zijn,zat toen al vreselijk los.mag nu twee dagen niet bereden worden.ik ben blij dat het nu ook gedaan is,dan kunnen we daar ook geen ellende meer van krijgen.

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 18:43

Nathalie,
hier gaan de paarden die daar last van hebben ook met hun voeten in een emmer/speciekuib sebacil met water.
Probeer eerst zijn voeten in een lege emmer te zetten zodat hij kan wennen, dan met water er in.
gaat dit goed dan de speciekuib met sebacil.
Per voet laten wij ze ong. 10 min. weken en ondertussen de voeten zachtjes masseren.
Bij mok komt dan dat beige drap los.
Het beste is om heel het been goed nat te maken. dus dat echt de huid onder de haren nat is.
Je kan hiervoor een spons gebruiken of bijv een plantenspuit.

ik ben geen fan van frontline, maar dat is ieders keus.
Sebacil is misschien wel veel werk, maar je hebt er veel resultaat van en dat lijkt mij toch echt het belangrijkste!

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 19:46

Fayem Jack is inderdaad 5.
Jack heeft last van rasp. Helpt sebacil dan ook? Hij heeft nu ook korstjes aan de voorkant van zijn achternoenen. Is dat ook rasp?

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 20:37

ben net terug van eros.heb even geinformeerd naar de stand van zaken met de tandarts(wat hij heeft gedaan en hoe het eruit zag)
het melktandje is er nog niet uit,omdat deze nog te vast zat,en hij anders teveel schade zou maken.over een half jaar als hij voor andere paarden komt zal hij er nog eens naar kijken,maar het kan ook zijn dat het tandje er dan uit is.
er is gekeken naar de wolfskiesjes/tandjes maar die heeft hij niet/niet meer.
voor de rest was het duidelijk dat het nodig was dat de tandarts kwam.hij had erg veel haken en er was er zelfs 1 van 1 cm breed.
eros is licht gesedeerd omdat er veel moest gebeuren.
daarom vanavond geen brokken maar wel hooi.dit had ie ook al op toen ik kwam,dus hij heeft er niet teveel last van.over 2 dagen mogen we weer gaan beginnen met rijden(wel kalm aan).
morgen weer even longeren aan t halster.

Susanne100

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 20:47

Arme Denzel! Hopelijk werkt de training. Moet eerlijk toegeven dat het niet verkeerd klinkt, door de duinen wandelen (is ook goed voor mensen billen :D ).

Ik heb vandaag een baal dag, behoorlijk veel pijn aan mijn nek. Dus voorlopig niet rijden, en dat terwijl Ricardo eindelijk weer rijklaar is (ook hij heeft de tandarts gezien dit weekend).

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 22:11

Ellie, fijn dat Eros geholpen is. Kan je idd een hoop problemen mee voorkomen.

Susanne, last van dr nek, wat vervelend. Pijnstillers werkt dan ook niet?

Jacky, fijn dat je examen goed ging.

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 22:21

Zo zeg jullie gaan snel,
heb een paar daagjes niet veel gepost hier omdat ik het zo druk heb met de examens.
Maar heb alles weer bijgelezen :)
Wat een mooie sneeuwfoto's allemaal, jammer dat we hier de kans nog niet gehad hebben om sneeuwfoto's te maken.
Ellie, Goed dat je hem even liet nakijken door de tandarts :)
Kaat, jij ook al bezig met je examens? Veel succes hé :D Wat een lief filmpje trouwens <3

Hier heb ik door de examens helaas niet veel tijd voor de paardjes, stop wel elke middag even aan de wei om hun een dikke knuf te geven.
Gelukkig heb ik een super stiefpapa die super voor ze zorgt +:)+
En in de vakantie ga ik m'n tijd met de paardjes wel weer inhalen ;)

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 22:52

Oo balen van je nek Susanne, hopelijk is het snel over!!
En idd wandelen door de duinen is ook goed voor mij ;-)
Al loop ik daar al regelmatig hard ivm mn werk moe ik in conditie blijven haha..

Ellie, toch goed dat de tandarts voor Eros is gekomen dus.
Ik heb vandaag ook de tandarts gevraagd binnenkort te komen voor denzje, hij heeft veel last van zijn tandjes.

Heidy, aan rasp is niks te doen. Je kan het er voorzichtig uitborstelen met een fijn kammetje maar er is geen wonder middel voor helaas. Rasp zit vaak halverwegen het been.
Mok is zacht, vettig spul en vaak zijn de koten dan ook rood en ontstoken tot bloedends toe.

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 23:03

Susanne wat balen zeg!

Ramona is in het donker rijden echt een draak. Nu ook wat minder rijden want moet veel werken jammer genoeg.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 00:21

@susanne,last van je nek.toevallig een kou gepakt dat ie daarom zo'n pijn doet?zou niet vreemd zijn gezien dit weer.

Ik ben idd blij dat de afspraak van de tandarts al toevallig was vastgelegd.eros was al stiekem meegepland,want we dachten wel dat hij er al zou zijn dan.dan viel er ook nog 1 af die moest worden gedaan,dus al met al heeft hij er goed de tijd voor genomen het hele gebit goed na te zien.ook een aantal andere paarden moesten er aan geloven.een aantal kiezen getrokken(dus langer verplichte rust) en een aantal met haken.tja verplicht onderhoud hoort er aan.over een half jaar de volgende groep.

gelukkig vanavond toch nog af kunnen sluiten met een paar opstekers.ik heb op stal met een paar kunnen praten over het gene wat er zaterdag gebeurde.doordat ik praat over dit met hen hoop ik het stukje bij beetje te kunnen plaatsen.maar het is wel zeker dat er meerderen diep geraakt zijn door het gebeurde.maar door samen veel te praten komen we dit wel weer te boven.we zijn een kleine hechte groep op stal.
en onverwachts kwam vanavond een goede vriendin van mij weer terug op de repetities van het koor.dat had ik echt even nodig en als vanouds zongen we samen weer als lieve lust.maar daarvoor hebben we uitgebreid geknuffeld(doen we altijd als we elkaar zien)
dus ik hoop door deze opstekers weer een beetje verder te kunnen.ik had het nodig!

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 09:07

Goedemorgen allemaal ,

Goed bezig Ellie.... als je je leen wilt veranderen ( of verbeteren ) , moet je bij jezelf beginnen !

Hier een beetje stressig , hihihh
Heb vanmiddag voor het eerst les met Kaydee....
En ik ga haar helemaal alleen laden , ging de vorige keer al wel goed , maar nu moet het , hihihi

tot later !

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 10:58

ooh succes chan, lekker genieten

fijn ellie dat je je ei kwijt kon

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 11:00

Beterschap susanne!
Ellie ik mis iets geloof ik, wat is er zaterdag gebeurt?
Iig fijn dat je je ei kwijt kan bij je stalgenootjes!

Oeh t eerste lesje met Kaydee! ik vind haar toch zo'n machtig paard, wat een uitstraling!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 11:58

Spannend lepel. Succes!

Ellie fijn dat je je wat beter gaat voelen

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 12:03

heee andreaaa, leef jij ook nog ;) hahahaha
hoe is het daar en met Jaronnetje????

Donderdag komt de tandarts voor Denz. wel fijn dat het zo snel kan.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 12:06

Ik baal had een deken voor Miggs besteld komt ie op zijn vroegst volgende week pas. Naja moet ie nog even een weekje in een iets te kleine deken staan. Zijn rug is langer aan het worden merk het gewoon aan de dekens.

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 12:19

hmmmm dat is balen zeg! heb je geen deken verlenger in de buurt, die je kan gebruiken?

Ik ben ook tot de conclussie gekomen dat Denz zijn hoofdstel echt niet meer past met die dikke wangen van hem..
Balen want het is een geweldig hoofdstel!! dus als iemand nog een leuk hoofdstel zoekt voor een zacht prijsje... zie mn link ;)